Udruga tjelesnih invalida Bjelovar (BJELOVAR ORGANIZATION OF PEOPLE WITH PHYSICAL DISABILITIES)
43000 Bjelovar, I. Gundulića 1, www.utib.hr, utib@utib.hr
Tel/Fax: (+385 43) 22 00 04, GSM: (+385 91) 58 23 727
EuropeAid ID: HR-2012-CZM-0401200051
Udruga tjelesnih invalida Bjelovar
 

Događaji

POTPISIVANJE ANEKSA UOR-u OSOBNIH ASISTENATA

04.01.2022. godine s početkom u 13:00 sati u prostoriji UTIB-a održano je potpisivanje novih aneksa UOR-u za uslugu osobne asistencije osobama s najtežom vrstom i stupnjem invaliditeta.

image

Udruga tjelesnih invalida Bjelovar pruža uslugu osobne asistencije već šesnaestu godinu, a trenutačno je koristi 29 korisnika s područja Bjelovarsko-bilogorske županije te je na tim poslovima zaposlen 21 osobni asistent. S obzirom da novi projekt za 2023. godinu nije još odobren od strane MRMSOSP-a, aneksom se osigurava plaća za siječanj mjesec 2023. godine.

image

Sudionici: osobni asistenti (21), vozač kombija/asistent Dražen Horvat i projektno provedbeni tim: predsjednik Tomislav Novosel, prof., voditelj projekta; voditeljica projekata Tea Bošnjak, bacc. oec.; voditeljica ureda Nada Bilek, koordinatorica OA; zamjenik predsjednika Vlado Benčak.

UTIB NA 6.NOVOGODIŠNJEM RIBOLOVNOM KUPU – UDRUGA HRVATSKIH BRANITELJA VELIKO KORENOVO

Suradnička Udruga Hrvatskih branitelja Veliko Korenovo održala je 30.12.2022. na ribnjaku udruge u Velikom Korenovu 6.NOVOGODIŠNJI KUP u ribolovu štapom na plovak (direktaš).

image

image

Svaka ekipa mogla je prijaviti 2 člana + voditelj ekipe. Ekipa UTIB-a: Božidar Kranjec i Davor Mihelić.
Okupljanjem na ribnjaku, pozdravom domaćina, doručkom i izvlačenjem startnih mjesta ribolovci 6 udruga s po 2 ribolovca zauzeli su svoja mjesta i počeli s takmičenjem.

P R O T O K O L
- 7:30 – 8:00 Okupljanje;
- 8:00 – 8:30 Izvlačenje startnih pozicija;
- 8:30 – 9:00 Doručak i odlazak na vodu;
- 9:30 – 12:30 Takmičenje;
- 12:30 – 13:00 Vaganje i proglašenje pobjednika
- 13:00 Ručak i druženje

image

Davor Mihelić zauzeo je 2. mjesto u pojedinačnom plasmanu, ekipno 4. i Božidar Kranjec bez plasmana u prva tri pojedinca.
Proglašenjem rezultata, podjelom nagrada ekipama i pojedincima, čestitkom domaćina pobjednicima, željom za zdravom i uspješnom 2023.godinom i susretima na takmičenjima susret je završen ručkom u dobrom raspoloženju. 

image

image

Svaka ekipa dobila je zahvalnicu i medalju za sudjelovanje; nagrade i pehari podijeljeni su pobjednicima na temelju postignutih rezultata u ulovu ribe koja je po vaganju vraćena u ribnjak.

VOLONTERI U AKCIJI – PAKIRANJE KALENDARA ZA 2023. GODINU

Dana 29.12.2022. godine (četvrtak) s početkom u 9.00 sati u prostorijama Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, I. Gundulića Bjelovar, održana je volonterska akcija pakiranja kalendara za sve naše članove Udruge za 2023. godinu.

image

U božićnom raspoloženju, volonteri Udruge tjelesnih invalida Bjelovar spremno su prionuli na posao te zapakirali, sa odgovarajućim adresama, 777 kalendara za 2023. godinu koje su kasnije sa kombi vozilom Udruge prevezli do Hrvatske pošte Bjelovar na preuzimanje i sortiranje

image

Spremnost na ispunjavanje zadataka, volonteri su pokazali i u pakiranju članarina za 2021. godinu, njih 996, koja je obavljena brzo i efikasno te su članarine već isti dan išle na brojanje i sortiranje u Hrvatsku poštu Bjelovar.
Volonteri u akciji:
1. Ivanka Punčikar-Opitz
2. Dražen Horvat
3. Tea Bošnjak
4. Vlado Benčak
5. Draženka Gadanac
6. Đurđica Đumlija
7. Kristijan Diebalo
8. Nada Bilek
9. Ankica Krog
10. Štefica Diebalo
11. Kristijan Diebalo
12. Rafael Tomrecaj
13. Dragan Pavić
14. Valentina Kuzmek

image

Nakon obavljenog posla, volonteri su se zasluženo osvježili te su im podijeljeni božićni poklon bonovi kao zahvala za cjelogodišnji trud, rad, marljivost, strpljivost i nesebičnost.

Hvala svim volonterima na brzom i spremnom odazivu, uz poruku, trebat ćemo vas opet!

SVEČANI ISPRAĆAJ STARE GODINE: 28.12.2022. GODINE (SRIJEDA)

Mjesto:  Restoranu Šljukin Gon, Đurđevačka cesta 167, 43000 Bjelovar
Raspored:
- Okupljanje sudionika od 17:00 do 17:30 sati, prigodni program, pozdravna riječ domaćina;
- Svečana večera u 18:00 sati
- Zabava uz glazbeni sastav “Konopa i prijatelji“, druženje i ples
- Završetak u 22:00 sata

image

image

image

image

Za članove koji nemaju prijevoz Udruga je osigurala prijevoz kombijem udruge i kombijem u vlasništvu Milan Rakovčana koji se ponudio da volonterski preveze članove od grada do Šljuke i nazad; Gospodinu Rakovčanu od srca hvala!

Na početku, predsjednik Tomislav Novosel, prof. kazao je:

Poštovane dame i gospodo,

U ime članova, zaposlenika i volontera UTIB-a želim svima vama, vašim obiteljima, prijateljima i suradnicima sretan i blagoslovljen Božić.

Već tradicionalno u ovo vrijeme svake godine, pa tako i ove, organiziramo ispraćaj stare godine – godine koja je imala dosta izazova na koje smo kvalitetno odgovorili:
COVID, inflacija, nedostatak radne snage.

Staru godinu ispratit ćemo uz prigodni kratki program:
1. Voditeljica bjelovarskog kazališta: Margareta Fabičević, dramski pedagog
2. Zbor UTIB:
voditelj Dubravko Kovačević, autor, scenaristi koreograf
pratnja na harmonici: gosp. Nikola, student na muzičkoj akademiji u Puli - volonter

Slijedi svečana večera i Zabava uz glazbeni sastav “Konopa i prijatelji“, druženje i ples.

Želim vam dobar tek i sve najbolje u Novoj 2023. godini!

image

REDOVNA GODIŠNJA SKUPŠTINA HSUTI-A

Održana je putem platforme Zoom u ponedjeljak, 19. prosinca 2022. u 12:00 sati.

PREDLOŽENI DNEVNI RED

1. Izbor radnih tijela Skupštine:
a) Radno predsjedništvo,
b) Verifikacijska komisija,
c) Zapisničar i dva Ovjerovitelja zapisnika
2. Usvajanje Poslovnika i Dnevnog reda Skupštine
3. Usvajanje Zapisnika Izborne Skupštine HSUTI održane 18. ožujka 2022.
4. Plana rada za 2023. godinu
5. Financijski plan za 2023. godinu
6.  Rasprava o planovima i usvajanje planova
7. Rebalans financijskog plana za 2021. Godinu
8. Izbor jedne/jednog članice/člana Predsjedništva HSUTI
9. Razno

image

Na početku jednoglasno su izabrana radna tijela Skupštine: a) Radno predsjedništvo,
b) Verifikacijska komisija, c) Zapisničar i dva Ovjerovitelja zapisnika.
Usvojen je Poslovnik i Dnevni red Skupštine.

Nakon rasprave jednoglasno su usvojeni: Plana rada za 2023. godinu, Financijski plan za 2023. godinu i Rebalans financijskog plana za 2021. godinu.

image

Skupština je završila s radom u 13:30 sati.
U ime UTIB-a na Sjednici je sudjelovao predsjednik Tomislav Novosel, prof.

BOŽIĆNI DOMJENAK ZAPOSLENIKA UDRUGE TJELESNIH INVALIDA BJELOVAR

Održan je 22.12.2022. godine s početkom u 13:00 sati u prostoriji UTIB-a. Sudionici: osobni asistenti (25) i projektno provedbeni tim: predsjednik Tomislav Novosel, prof., zamjenik predsjednika Vlado Benčak, voditeljica ureda Nada Bilek, voditeljica projekata Tea Bošnjak, bacc. oec. i stručna suradnica Štefica Diebalo.

image

Sa zahvalom na radu u godini s kojom se opraštamo predsjednik Tomislav Novosel, prof. uvodno se osvrnuo na rad i izazove s kojima se susrećemo kroz organizaciju, provedbu i izvještavanje o provedbi projekata i programa čiji je cilj poboljšanje života osoba s invaliditetom i njihovih obitelji. Radi se o osobnim asistentima, pomoćnicima u kući, volonterima, pravnom savjetovalištu, edukacijama, organizaciji slobodnog vremena. Ukratko je upoznao osobne asistente s budućnošću njihova statusa kroz novu zakonsku regulativu u drugoj polovici 2023. godine (promjena statusa u UOR na neodređeno vrijeme, povećanje plaće). Posebno je naglasio činjenicu da su vrlo dobri rezultati postignuti u zahtjevnim okolnostima (pandemija, inflacija, nedostatak radne snage) zahvaljujući svim sudionicima u procesu.

image

Uz božićnu i novogodišnju čestitku sudionicima, podijeljeni su prigodni pokloni.
Slijedilo je zajedničko fotografiranje, domjenak i ugodan razgovor sudionika u božićnom ozračju.
Svi su pozvani da se sa svojim korisnicima, prijateljima ili sami odazovu svečanom ispraćaju 2022. godine.

image

OSPOSOBLJAVANJE ZA MASERE – SURADNJA MEDICINSKE ŠKOLE I UDRUGE TJELESNIH INVALIDA BJELOVAR

Dana 23.11.2022. godine započelo je osposobljavanje OSI za poslove masera u suradnji Medicinske škole Bjelovar i Udruge tijelesnih invalida Bjelovar - sudjeluje članica UTIB-a Karla Polančec.

image

Osposobljavanje traje 150 sati i može ga polagati osoba koja ima završenu srednju školu, ima navršenih 18 godina te ima liječničko uvjerenje medicine rada o zdravstvenoj sposobnosti za obavljanje poslova masera.

image

Od navedenih 150 sati, teorijska nastava čini 45 sati, vježbe 20 sati i praktična nastava 85 sati.

U okviru teorijske nastave obrađene su nastavne cjeline:
1. Ustroj ljudskog tijela
2. Tkiva
3. Sustav osjetila
4. Kožne bolesti

Praktične vježbe sastojale su se od masaže ruku, nogu, lica, vrata, prsa, trbuha i leđa.
Polaznice tečaja imale su stručna i praktična predavanja iz područja higijene i bontona te poslovne komunikacije, nakon koje je uslijedilo predavanje iz zaštite na radu.

Praktična nastava i vježbe provodit će se u punom fondu sati uz nadzor mentora u Wellness & Spa centar Coner.

IZLET U ZAGREB

MUZEJ GRADA ZAGREBA I ADVENT U ZAGREBU

U Zagreb je dio ekipe iz Bjelovara krenuo oko 11:30h. Pri dolasku smo ispred trgovačkog centra pokupili Adrianu, koja je već bila u Zagrebu i uputili se prema domu na Savi gdje nas je čekala Anita ispred svog paviljona. Napokon smo svi bili na okupu i krenuli smo prema Gornjem gradu i Muzeju Grada Zagreba gdje nas su dočekali djelatnici muzeja i naša vodička Ivana.

image

image

image

U muzeju smo pogledali povijest Grada Zagreba od samih početaka do danas. Muzej se nalazi na arheološkom lokalitetu. Ispod njega se nalaze ostaci Gradeca od prapovijesti do danas. Kroz muzej se, uz stalni postav, isprepliće i tema potresa. Na samom početku imamo ostatke pozlaćene kupole zagrebačke katedrale koja je stradala u potresu, a u ostatku imamo i zvučne efekte koji podsjećaju na zvukove prilikom potresa i upute što učiniti u slučaju potresa. Stalni postav muzeja sastoji se od više 4 500 izložbenih predmeta. Imali smo priliku pozvoniti na starim crkvenim zvonima. Najzanimljivija je bila soba s glazbenim automatima i zbirka stare ambalaže dr. Ante Rodina. Vodička Ivana nam je pokazala kako automati rade iako su neki stariji od 200 godina. Poslije obilaska muzeja prošetali smo se kroz Kamenita vrata do Trga blizu kojeg smo našli mjesto za večeru i odmor. Nakon večere nastavili smo prema trgu koji je nažalost djelomično raskićen zbog dočeka naših Vatrenih, ali nismo propustili priliku da napravimo selfie ispod bora. Na kraju smo obišli Zrinjevac, slikali se s Djedom Božićnjakom i popili kuhano vino kao što je običaj na adventu.

image

Prije povratka u Bjelovar Anitu smo vratili u dom na Savi i puni dojmova vratili se kući. Hvala ekipi na odličnom provodu.

MEĐUNARODNI DAN VOLONTERA 5. PROSINCA OBILJEŽEN JOŠ JEDNOM VOLONTERSKOM AKCIJOM

Dana 05.12.2022. godine (ponedjeljak) s početkom u 11.00 sati u prostorijama Udruge tjelesnih invalida Bjelovar obilježio se Međunarodni dan volontera akcijom pakiranja obavijesti prema članstvu udruge za nadolazeću 2023. godinu

image

Međunarodni dan volontera proglasila je opća skupština Ujedinjenih naroda 17. prosinca 1985. godine. Od tada se svake godine 5. prosinca obilježava Međunarodni dan dobrovoljnog rada za ekonomski i društveni napredak, odnosno Međunarodni dan volontera. Cilj je sve aktivnosti volontera i njihov dobrovoljni rad učiniti vidljivim na lokalnoj, nacionalnoj i međunarodnoj razini.
Također treba naglasiti, da Međunarodni dan volontera predstavlja jedinstvenu priliku za ljude, kao i organizacije koje rade s volonterima, da surađuju s tijelima vlasti, neprofitnim institucijama, lokalnim skupinama, znanstvenom zajednicom i privatnim sektorom.

image

Udruga tjelesnih invalida Bjelovar njeguje inkluzivno volontiranje, dakle volontiranje članova udruge koji su bili i sami primatelji volonterskih usluga. Takav trend nastavili smo i dalje kroz akcije i kampanje gdje volonteri Udruge razbijaju stereotipe i predrasude, doprinose borbi protiv diskriminacije i mijenjaju percepciju o tome što oni koji su do sada, u pravilu, gotov uvijek bili primatelji, mogu doprinijeti društvu kao volonteri.

image

Sudionici akcije – volonteri Udruge:
1. Rafael Tomrecaj
2. Luciano Bosanac
3. Draženka Gadanac
4. Ankica Krog
5. Kristijan Diebalo
6. Ines Seleš
7. Ivanka Punčikar Opitz
8. Vlado Benčak
9. Nada Bilek
10. Štefica Diebalo
11. Tea Bošnjak

JEDNOSTAVNO KNJIGOVODSTVO ZA UDRUGE U PRAKSI

Dana 03.12.2022. godine (subota) od 9:00 do 14:00 sati putem ZOOM platforme u organizaciji Udruge.hr, održana je edukacija i savjetovanje na temu JEDNOSTAVNO KNJIGOVODSTVO ZA UDRUGE U PRAKSI.

image

Jednodnevna radionica bila je koncipirana kao čitav niz praktičnih primjera iz područja računovodstva, poreza i prava u poslovanju udruga s mnoštvom praktičnih primjera knjiženja i popunjavanja obrazaca, a sve u cilju kako bi se što jasnije i razumljivije prezentirala razna problematika vezana uz zakonsko poslovanje.
Svaki sudionik je dobio u digitalnom obliku obrasce koji se mogu koristiti u svakodnevnoj praksi i to knjigu primitaka/izdataka, knjigu blagajne, knjigu ulaznih/izlaznih računa.

image

RADIONICA JE BILA NAMIJENJENA: predsjednicima udruga i drugim odgovornim osobama iz udruga, knjigovodstvenim servisima i svima onima koji samostalno žele voditi knjigovodstvo u udruzi te bolje razumjeti problematiku vođenja udruge s računovodstvenog, poreznog, pravnog, financijskog i administrativnog aspekta.

PREDAVAČ: Ivana Ožegović, specijalistica za računovodstvo udruga.

image

Na edukaciji i savjetovanju u ime UTIB-a sudjelovala je Nada Bilek, voditeljica ureda/koordinatorica.

OBILJEŽAVANJA 3.XII. – MEĐUNARODNOG DANA OSOBA S INVALIDITETOM

Održano je, u organizaciji Udruge invalida Bjelovar, u petak, 02.12.2022. godine, u prostorijama hotela Central, Bjelovar, V. Lisinskoga 2, s početkom u 13:00 sati. 

Na početku održana je Tiskovna konferencija koju je otvorio Stevo Filipović, predsjednik UIB-a i Udruge gluhih i nagluhih. Pozdravio je sudionike: Saborsku zastupnicu i izaslanicu predsjednika Sabora Gordana Jandrokovića, gđu Ljubicu Lukačić; ravnateljicu Centra za socijalnu skrb Bjelovar, gđu Danijelu Popović sa suradnicom; višu stručnu suradnicu za zapošljavanje Zavoda za zapošljavanje sa suradnicom; predsjednike i članove izvršnih odbora bjelovarskih udruga invalida: Udruga tjelesnih invalida, Udruga slijepih, Udruga osoba s intelektualnim teškoćama, Udruga gluhih i nagluhih i sredstva javnoga priopćavanja.

Nakon predsjednika Steve Filipovića skupu su se obratili predsjednici članica Udruge invalida Edita Bohaček – Udruga osoba s intelektualnim teškoćama, Dražen Kokotić – Udruga slijepih i slabovidnih osoba i Tomislav Novosel – Udruga tjelesnih invalida Bjelovar.

image

Prezentiran je plakat Udruge invalida Bjelovar:

image

image

O značaju Međunarodnog dana osoba s invaliditetom, ostvarenjima i očekivanjima govorio je gosp. T. Novosel:

Poštovane dame i gospodo,
Ovogodišnji Međunarodni dan osoba s invaliditetom, za nas koji pripadamo najbrojnijoj svjetskoj manjini, (10% na lokalnoj i globalnoj razini), održava se pod krilaticom koja je naša zajednička, dugotrajna poruka društvu:

Preobražavajuća rješenja za uključivi razvoj: uloga inovacija u pokretanju
pristupačnog i pravednog svijeta
i
Osnaživanje osoba s invaliditetom te osiguravanje inkluzivnosti i jednakosti

Na ovaj dan, kada podsjećamo donosioce odluka i naše sugrađane da smo u mnogim aspektima još uvijek isključeni iz ravnopravnog sudjelovanja, prenosimo im poruku da uklanjanjem ne samo fizičkih barijera nego još više prihvaćanjem naših drugačijih sposobnosti, svi oni mogu puno doprinijeti stvaranju društva koje će uistinu uključivati sve.
Kako se uz pomoć europskih sredstava, u skladu s europskim stečevinama i primjenom Konvencije UN o pravima osoba s invaliditetom, koju je naša zemlja ratificirala, stanje u sektoru OSI u našoj zemlji i lokalnoj zajednici donekle popravlja svjedoči: 1. Nedavna izjava premijera da će se u proračunu Republike Hrvatske posebno voditi briga o sredsvima za povećanje kvalitete života OSI, posebno u kontekstu NPOO – Nacionalnog plana oporavka i otpornosti – 700 mil. € i ITU mehanizam – Integrirana teritorijalna ulaganja – 345,3 mil €; 2. Prije par godina donesen je „Pravilnik o pomoćnicima u nastavi i stručnim komunikacijskim posrednicima“ koji se primjenjuje!; 3. Provodi se program „Zaželi“; 4. Već petnaestak godina provodi se program „Osobni asistent“. 

Sada je prilika da se nastavi s projektom „COSIB“, na kojemu UIB radi već 6 godina (link: https://utib.hr/invalidi-dogadjaji/centar_za_osobe_s_invaliditetom_bjelovar_cosib/)
jer imamo Idejni projekt, parcelu na Logoru koja je namijenjena za izgradnju objekata socijalne namjene i sredstva iz NPOO i ITU fondova!.

Od naših saborskih predstavnika (Dario Hrebak, Gordan Jandroković, Damir Bajs, Miro Totgergeli) očekujemo da se, u Saboru i ostalim centrima odlučivanja o straregiji ulaganja NPOO i ITU sredstava, zauzmu za poduzimanje mjera kojima će se osigurati uspostava i provedba nacionalne politike i zakona o pristupačnom stanovanju, javnoj infrastrukturi, prometu i uslugama, koji jamče osobama s invaliditetom pristup primjerenom i dostižnom smještaju, podizanju svijesti o invaliditetu u zajednicama i kod donositelja odluka te stvoriti poticajno okruženje u kojem su osobe s invaliditetom uključene bez diskriminacije i mogu ravnopravno sudjelovati u svojim zajednicama, dijeliti znanja i najbolje prakse te razviti sposobnost za provedbu mjera koje promiču pristupačnost i inkluziju te unaprijediti istraživanje i podatke za praćenje, procjenu i jačanje urbanog razvoja kako bi bio pristupačniji i inkluzivniji za osobe s invaliditetom“.
Prijedlozi za stručnu, učinkovitu i racionalnu provedbu:
1. Osnivanje Ministarstva za osobe s invaliditetom; primjer: Italija, Južna Koreja
2. Donošenje zakona o OSI na bazi KUN o POSI;
3. Utvrđivanje standarda na svim razinama: naselja, JLS, reg. uprava, ministarstvo, Vlada RH;
4. Izrada SW za mapiranje stanja  zagrebački model + šifrarnik stanja na terenu;
5. Mapiranje  ishod: trenutno stanje na na terenu na svim razinama;
6. Izvršitelj: vlasnik, odgovorna institucija, naredbodavac – ministrstvo; obrada terena i unos podataka: JLS, reg. Uprava.  komentar funkcioniranja, iskustvo s mapiranjem BBŽ! (Bobuš, Mirić, Kovačić, Novosel)

Od sinergijskog djelovanja Vlade RH, JLS, regionalne uprave (BBŽ) i ustanova očekujemo sljedeće godine održanje postignutih rezultata i, na području BBŽ, postizanje novih: 1. Aktiviranje rada osnovanoga Odbora za OSI u BBŽ; 2. osnivanje Odbora za OSI u Gradu Bjelovaru kao tijela gradskoga vijeća; 3. Završetak akcije „I MI I VI ZA KOMBI SVI“ - https://utib.hr/i-mi-i-vi-za-kombi-svi; 4. Odobrenje i realizacija projekta „COSIB“; 5. Provedba akcije „Grad Bjeloar – prijatelj ranjivih skupina“ – pristupačnost poslovnim subjektima starijim osobama, majkama s bebama u kolicima i OSI u invalidskim kolicima – KORZO! – komentar;

image

Istakavši dobru suradnju s Udrugom invalida Bjelovar skupu su se prigodnim riječima obratile ravnateljica Centra za socijalnu skrb Bjelovar, gđa Danijelu Popović i viša stručna suradnica za zapošljavanje Zavoda za zapošljavanje.

Na kraju, skupu se obratila saborska zastupnica gđa Ljubica Lukačić. U kratkim crtama upoznala nas je s novinama iz rada Sabora o donošenju Zakona o socijalnoj skrbi, Osobnim asistentima i Inkluzivnom dodatku.

I na kraju: “Djeci s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom, njihovim roditeljima i starateljima, stručnim djelatnicima i volonterima, te svima koji sudjeluju u skrbi i poboljšanju kvalitete življenja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom, upućujemo čestitke povodom Međunarodnog dana osoba s invaliditetom, 03.12.”

image

image

image

RADIONICA „ČIPKE NA DROT“ U ORGANIZACIJI NARODNE KNJIŽNICE PETAR PRERADOVIĆ BJELOVAR

Dana 30.11.2022. (srijeda) s početkom u 17:00 sati na studijskom odijelu održana je radionica izrade čipke na drot organiziranoj od strane Narodne knjižnice Petar Preradović Bjelovar u suradnji s HORKUD-om “Golub”. Radionicu je vodila Slavica Šafar iz sekcije tradicijsko-tekstilnog rukotvorstva.

image

Nakon kratkog uvoda i filma o pronalasku čipke na predmetima i raznim načinima ukrašavanja, polaznice su uspješno pratile upute voditeljice i izradile zanimljive komade.Izrada čipke na drot je tehnika kukičanja vrlo praktična za izradu majica, šalova i drugih odjevnih predmeta te nadstolnjaka, različitih praktičnih i upotrebljivih predmeta.

image

Za izradu čipke potrebna je kukica za heklanje i drot u obliku slova U s graničnikom. Potrebno je savladati način spajanja niti na drotu i načine spajanja elemenata izrađenih na drotu. Za razliku od izrade većine čipki, ovdje ne postoji shema već je na čipkarici da u stvaranju čipke upotrijebi svoju kreativnost u stvaranju oblika, kombinacija boja i drugih elemenata koji čipku mogu učiniti atraktivnom.

image

U ime Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, radionici je prisustvovala članica i voditeljica literarne sekcije, Đurđa Vučetić.

PREVENTIVNO-REPRESIVNA AKCIJA U SURADNJI UDRUGE TJELESNIH INVALIDA BJELOVAR, PROMETNOG REDARSTVA GRA

02. prosinca, od 08 do 12 sati, povodom Međunarodnog dana osoba s invaliditetom koji se obilježava 03. prosinca, na inicijativu policijskih službenika ove policijske uprave provedena je preventivno-represivna akcija koja je bila usmjerena na nadzor korištenja parkirališnih mjesta rezerviranih za osobe s invaliditetom od drugih osoba i moguću zlouporabu znaka pristupačnosti. Uz policijske službenike akciju je provodilo i prometno redarstvo Grada Bjelovara uz podršku Udruge tjelesnih invalida Bjelovar.

image

Cilj ove akcije je osiguranje povoljnijeg i sigurnijeg stanja i po toj problematici, a čime se prenosi jasna poruka da je važno poštivati pravo na mobilnost i pristupačnost osoba s invaliditetom te senzibilizirati javnost. Važno je podizati razinu sigurnosti u prometu i razvijati svijesti kod vozača o propisnom parkiranju, zbog čega je i inicirana ova akcija.

image

Kazna za nepropisno parkiranje iznose uglavnom od 300 do 500 kuna, dok je najviša upravo za parkiranje na mjestima koja su rezervirana za osobe s invaliditetom i ona iznosi 700 kuna. Prava koja proizlaze iz znaka pristupačnosti smije koristiti osoba s invaliditetom, odnosno parkiranje se može koristiti samo za vrijeme dok je invalidna osoba u vozilu. Kazna za ovaj prekršaj iznosi 700 kuna, a osobi koja dva ili više puta bude pravomoćno kažnjena za ovaj prekršaj, privremeno će se oduzeti znak pristupačnosti na dvije godine.

image

Predsjednik Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, gosp. Tomislav Novosel, prof. naglasio je:
- Pozdravljamo i podržavamo nastavak dugogodišnje suradnje i zacrtane ciljeve koji se pomalo ostvaruju;
- Prema podacima HZJZ-a na području Grada Bjelovara ima 400 OSI u invalidskim kolicima;
- Grad Bjelovar i JLS – povećati broj parkirališta za OSI za duplo (kao Rijeka, Pula, …);
- Držati se standarda u površini i namjeni – prema Pravilniku o pristupačnosti (kao u trgovačkim centrima);
- Scenarij sigurnog izlaska OSI iz auta i dolaska na pješačku zonu (bez fizičkih prepreka i opasnosti na kolniku);
- Pri organizaciji manifestacija pokušati što manje zauzimati ova parkirališna mjesta ili ih kompenzirati;
- U Gundulićevoj – osigurati 20 mjesta ispred zgrade Udruge sa standardnom površinom i sigurnim scenarijem za izlaz na nogostup;
- Poseban režim vožnje;
- Provedba akcije „Grad Bjeloar – prijatelj ranjivih skupina“ – pristupačnost poslovnim subjektima starijim osobama, majkama s bebama u kolicima i OSI u invalidskim kolicima – KORZO se uređuje a davatelji usluga – pravni subjekti ostaju nedostupni!

I na kraju: “Djeci s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom, njihovim roditeljima i starateljima, stručnim djelatnicima i volonterima, te svima koji sudjeluju u skrbi i poboljšanju kvalitete življenja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom, upućujemo čestitke povodom Međunarodnog dana osoba s invaliditetom, 03.12.”

DRŽAVNE IGRE U NEPARAOLIMPIJSKIM SPORTOVIMA ZA OSOBE S INVALIDITETOM – POREČ 2022.

U Poreču su od 25. do 27.11.2022. održane Državne igre u neparaolimpijskim sportovima za osobe s invaliditetom.
Na Državnim igrama natjecanja su organizirana u šahu, paraboćanju, boćanju na stazi, kuglanju na stazi, pikadu i visećoj kuglani (održana je i završnica lige paraviseće kuglane).
Ispred Parasportskog saveza Bjelovarsko-bilogorske županije nastupilo je 39 natjecatelja (30 PIR Daruvar i 9 SSOSI Bjelovar).

image

Članovi naše Udruge predstavljali su SSOSI Bjelovar i nakon dvodnevnih natjecanja postigli su slijedeće rezultate:
PIKADO-ŽENE:
SSOSI BJELOVAR ekipno prvo mjesto (Zdenka Šorša, Draga Uremović, Matija Kelava, Zdenka Bašek), pojedinačno ukupno 1. mjesto Zdenka. Šorša

PIKADO MUŠKI:
Stjepan Rosandić 2. mjesto (kolica)

VISEĆA KUGLANA ŽENE:
SSOSI BJELOVAR: ekipno 3. mjesto (Vesna Rosandić, Marta Kuzminović, Ljiljana Pilizzari, Z.Marković, Jarmila Hartl)

VISEĆA KUGLANA MUŠKI (Pojedinačno):
SSOSI BJELOVAR Stjepan Rosandić 2. mjesto (kolica)

Ostvarenim rezultatima Parasportski savez Bjelovarsko-bilogorske županije po 7. puta proglašen je Državnim prvacima u neparaolimpiijskim sportovima, a prijelazni pehar uručio im je predsjednik HPO Ratko Kovačić. Svojim odličnim rezultatima, svoj doprinos su dali i naši članovi kao članovi SSOSI Bjelovar.

image

image

Kao članovi Bjelovarskog sportskog saveza osoba s invaliditetom (SSOSI) našu Udrugu su predstavljali:
1. Zdenka Šorša,
2. Matija Kelava,
3. Vesna Rosandić,
4. Draga Uremović,
5. Marta Kuzminović,
6. Vlado Kuzminović kao pratnja Mati Kuzminović
7. Josip Cimerman i
8. Stjepan Rosandić

TISKOVNA KONFERENCIJA „BESPLATNE PRAVNE POMOĆI“

Povodom održavanja programskih aktivnosti
- Pravne klinike Pravnog fakulteta u Zagrebu;
- Miljenke Radović, dipl. iur. – Ugovori o dosmrtnom i doživotnom uzdržavanju

Djelomično financiranih u okviru programa Ministarstva rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike „Unapređenje kvalitete života i zaštita prava starijih osoba s invaliditetom“

image

Gosp. Tomislav Novosel, prof. naglašava: „Kao inicijator ove aktivnosti, započete 16.04.2014. godine, kada je sklopljen Sporazum o suradnji između Udruge invalida Bjelovar i Pravne klinike Pravnog fakulteta u Zagrebu, koja pruža besplatnu pravnu pomoć socijalno ugroženim osobama, izražavam osobito zadovoljstvo činjenicom da je naš grad i naša udruga izabrana za partnera u ovoj aktivnosti koja se provodi u okviru međunarodnog projekta podrške građanima u EU pod nazivom ‘Trostruko A za građane: Pristup informacijama, savjetovanje i aktivna pomoć“. Održava se već 8 (osam) godina, 1 mjesečno po 4 sata, 10 mjeseci godišnje – ukupno 320 sati. S prosječno 4 pravne pomoći po dolasku u Bjelovar, to je 320 savjetovanja i pravnih pomoći. Članovima udruga i ostalim zainteresiranim građanima pruženi su pravni savjeti iz područja radnoga zakonodavstva, obiteljskih mirovina, invalidnina, prava pristupačnosti, postupanja policije i ugovori o dosmrtnom i doživotnom uzdržavanju. Svim strankama – korisnicima, predstavnici Pravne klinike dali su pravni savjet, uzeli njihove podatke na temelju kojih su im u pismenom obliku, nakon konzilija u Zagrebu, poslali naputke kako postupiti u njihovim slučajevima te im poslali primjerak kako da napišu prigovor ili žalbu.

image

Za vrijeme rada Pravne klinike uočili smo delikatno, važno i egzistencijalno područje za naše starije i nemoćne članove: Ugovori o doživotnom i dosmrtnom uzdržavanju. Neopreznim i nestručnim potpisivanjem ugovora završili bi u domovima ili drugdje i na kraju ostali bez svega. Na koncu nisu imali niti nekretnine niti novac na računu, a sve je napravljeno po zakonu. I sve je ostalo na milost i nemilost onog kod koga su došli. Shvatili smo da trebamo nekoga tko će nam dati temeljite odgovore u svakom trenutku i na svaku vrstu pitanja – angažirali smo gđu Miljenku Radović, dipl. iur., predsjednicu DOSTI Čakovec, koja se preko ZOOM platforme obratila sudionicima:
„U svakom slučaju ugovor o doživotnom uzdržavanju u toliko je sigurniji jer pružatelji uzdržavanja ne mogu raspolagati imovinom za života primatelja uzdržavanja. To je kakvo takvo jamstvo da će osoba koja treba tuđu pomoć tu pomoć i dobiti. U slučaju sklopljenog ugovora o dosmrtnom uzdržavanju davatelj uzdržavanja već sutra može na gruntovnici nekretninu primatelja uzdržavanja prenijeti na sebe.“
Više detalja i odgovora na vaša pitanja gđa M. Radović dat će na stručnom predavanju u Bjelovaru, početkom 2023. godine, o čemu ćemo vas obavijestiti. 
Pravne savjete možete dobiti preko e-maila i telefona u zadanom terminu:
- E-mail: miljenka.radovic@gmail.com
- Telefon: 099 334 4600, četvrtkom od 11:00 do 12:00 sati.

image

Sudionici:
1. Tim Pravne klinike Pravnoga fakulteta u Zagrebu;
2. Miljenka Radović, dipl. iur. - Ugovori o dosmrtnom i doživotnom uzdržavanju – ZOOM;
3. Tomislav Novosel, prof. – voditelj programa;
4. Tim Udruge tjelesnih invalida Bjelovar;
5. Predstavnici partnera – Bjelovarsko-bilogorska županija, Grad Bjelovar, Centar za socijalnu skrb Bjelovar;
6. Predstavnici korisnika
7. Članovi upravnih tijela i zaposlenici udruge
8. Sredstva javnoga priopćavanja.

Stranica 17 od 68 //« First  <  15 16 17 18 19 >  Last »