Događaji
„Ujedinimo se zajedno za bolju skrb“
1. JAVNO PREDAVANJE
Povodom „Dana rijetkih bolesti 2014.“, u petak, 21. 02. 2014. u 10,00 sati, u prostorijama Veleučilišta Bjelovar, A. B. Šimića 1, održano je javno predavanje:
„Ujedinimo se zajedno za bolju skrb“
Teme i predavači:
1. „Rijetke bolesti: gdje smo sad?“
Vlasta Zmazek, predsjednica Hrvatskog saveza za rijetke bolesti
2. “Zašto treba prijaviti nuspojavu?”
Adriana Andrić, dr.med., viša stručna suradnica za farmakovigilanciju i racionalnu farmakoterapiju u HALMED-u
Cilj obilježavanja međunarodnog Dana rijetkih bolesti je podignuti svjesnost javnosti o rijetkim bolestima te ukazati na probleme s kojima se oboljeli i članovi njihovih obitelji svakodnevno susreću.
Sudionici: predstavnici Grada Bjelovara, Bjelovarsko-bilogorske županije, Obiteljskoga centra, Centra za socijalnu skrb, Opće bolnice Bjelovar (liječnici opće medicine i specijalisti), Medicinske škole, Visoke sestrinjske škole, članovi Udruge osoba s invaliditetom Grada bjelovara, sredstva javnoga priopćavanja i gosti.
Obilježen je u subotu, 22. 02. 2014. od 10,00 – 13,00 sati, na Korzu (između DM-a i Croatia osiguranja)
Tom prigodom postavljen je prigodno uređen info-pult gdje su se dijelile informacije i promidžbeni materijali.
Građani su svojim dolaskom pružili potporu našemu radu i nastojanjima da poboljšamo kvalitetu života osoba oboljelih od rijetkih bolesti!
Financiranog od Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta, u području „P3: Unaprjeđenje kvalitete života djece i mladih, a) Odgojno-obrazovni rad s djecom i mladima s teškoćama i darovitom djecom i mladima“
Partneri u projektu:
- Društvo distrofičara, invalida cerebralne i dječje paralize i ostalih tjelesnih invalida Čakovec
- Udruga invalida „Sveti Bartolomej“ Knin
- Grad Bjelovar
- Bjelovarsko-bilogorska županija
- Obiteljski centar Bjelovarsko-bilogorske županije
U četvrtak 20. 02. 2014. godine u 15 sati, u prostorijama Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, I. Gundulića 1, održan je preliminarni sastanak s potencijalnim korisnicima usluga dnevnog boravka i glazbenih radionica.
Članovima su predstavljene projektne aktivnosti i dane upute o popunjavanju upitnika.
Rezultate dobivene temeljem popunjenih upitnika koristit ćemo u planiranju daljnjih aktivnosti.
Održana je u srijedu 26. 02. 2014. godine u 12 sati, u Bjelovaru, prostorije Veleučilišta, A. B. Šimića 1.
Teme:
- „Plan i program aktivnosti“ – Tomislav Novosel, prof.
- „Dosadašnja iskustva u sličnim aktivnostima“ – Nikolina Posuda, bacc. therap. occup.
- „Nositelji aktivnosti“ – Tomislav Novosel, prof.
- „Prateća dokumentacija“ – Nikolina Posuda, bacc. therap. occup.
- „Uloga partnera u provedbi“ – Miljenka Radović, dipl. iur.
Sudionici:
- ciljana skupina projekta
- predstavnici partnera
U petak 14. 02. 2014. godine u hotelu „Central“, V. Lisinskoga 2, Bjelovar, Udruga tjelesnih invalida Bjelovar organizirala je, za svoje članove, njihovu pratnju te zaposlenike, zabavu povodom „Dana zaljubljenih – Valentinova“.
Nakon što smo se okupili, sve prisutne pozdravio je dopredsjednik Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, gosp. Mladen Rajković, te svima prisutnima poželio dobrodošlicu i ugodnu zabavu.
Zabava se nastavila zajedničkom večerom i svirkom glazbenoga sastava „STOP“do dugo u noć.
Iznimno smo zadovoljni što su se i naši najmlađi članovi odazvali i uključili u ovakav oblik druženja.
U utorak 11.02.2014. god. u prostorijama hotela „Central“ Gradsko društvo Crvenog križa Bjelovar, održalo je Tiskovnu konferenciju povodom podjele invalidskih pomagala čije troškove ne pokriva HZZO. Uručeno je 19 raznih pomagala osobama s invaliditetom i predstavnicima udruga osoba s invaliditetom (Udruga tjelesnih invalida Bjelovar 4, Udruga slijepih 10, Društvo multiple skleroze 5) te materijal za zdravstveno savjetovalište Udruge tjelesnih invalida Bjelovar.
Humanitarno-socijalne programe Crvenog križa Bjelovar predstavio je ravnatelj Gradskog društva Ratimir Blažeković te naglasio kako je ovo druga godina kako se vrši ovakva podjela ortopedskih pomagala.
Okupljenim predstavnicima Crvenog križa i osobama s invaliditetom obratio se u ime Udruge invalida Bjelovar i Udruge tjelesnih invalida Bjelovar predsjednik,Tomislav Novosel te predstavnici ostalih udruga.
Povodom nastavka provedbe druge godine trogodišnjega programa (za razdoblje od 2013. do 2015. godine), financiranog od Ministarstva socijalne politike i mladih (MSPM), pod nazivom:
OSIGURAVANJE USLUGE OSOBNOG ASISTENTA OSOBAMA S NAJTEŽOM VRSTOM I STUPNJEM INVALIDITETA
Održana je u petak, 07. 02. 2014. u Bjelovaru, u prostorijama Udruge.
Između Udruge i devet (9) korisnika osobne asistencije potpisani su Ugovori o suradnji kojima se utvrđuju obveze korisnika:
- u suradnji s Udrugom utvrditi realne potrebe i aktivnosti sukladno Listi procjene i praćenja potreba;
- poštivati dogovorene rokove pružanja usluge osobnog asistenta;
- poštivati etički kodeks;
- nesuglasice s osobnim asistentom rješavati samostalno ili u suradnji s voditeljem;
- po potrebi zatražiti promjenu osobnog asistenta u slučaju opravdanih razloga (nepoštivanje etičkog kodeksa, neispunjavanje obveza i drugo);
- omogućiti Udruzi, nacionalnoj udruzi i Ministarstvu socijalne politike i mladih praćenje provedbe projekta osobne asistencije.
Između devet (9) osobnih asistenata i Udruge potpisani su Ugovori o radu kojima se utvrđuju obveze asistenata:
- pružati pomoć pri osobnoj higijeni korisnika;
- pružati pomoć pri održavanju higijene stambenog prostora korisnika;
- pružati pomoć u kućanskim poslovima;
- pružati pomoć u aktivnostima svakodnevnog života ovisno o fizičkim potrebama korisnika;
- pružati pomoć i pratnju u socijalnim aktivnostima korisnika.
Koristi od ovoga programa su:
- ciljana skupina: korisnici – dobivaju uslugu, asistenti – zaposlenje (9+9=18);
- indirektni korisnici: obitelji i mikro-zajednica (4 na svakoga korisnika = 72);
- doprinos Udruge smanjenju nezaposlenosti;
- voditelji aktivnosti iz Udruge – stjecanje novih znanja i iskustava za daljnje aktivnosti;
- povećanje društvenoga kapitala zajednice.
INFO DANI O NATJEČAJIMA ZA FINANCIRANJE PROJEKATA I PROGRAMA ORGANIZACIJA CIVILNOG DRUŠTVA IZ SREDSTAVA DRŽAVNOG PRORAČUNA RH I FONDOVA EU ZA 2014. GODINU
U organizaciji Ureda Vlade Republike Hrvatske za udruge, u suradnji s tijelima državne uprave ─ davateljima bespovratnih sredstava, dana 05. i 06. veljače 2014. u Velikoj dvorani Ministarstva znanosti obrazovanja i sporta, Zagreb, Donje Svetice 38, održani su „Info dani 2014.“
Cilj: zainteresiranim udrugama / organizacijama civilnog društva predstaviti natječaje koji će se raspisivati u 2014. godini, a program je pripremljen na temelju Godišnjeg plana natječaja izrađenog sukladno zaključcima Međuresornog povjerenstva za koordinaciju politike financiranja projekata i programa udruga iz Državnog proračuna RH.
Tijekom čitavog događanja bio je omogućen video streaming kako bi se omogućilo informiranje i aktivno sudjelovanje što većeg broja zainteresiranih izvan Zagreba.
Udruzi tjelesnih invalida Bjelovar interesantna su sljedeća područja:
- „Izvaninstitucionalni odgoj i obrazovanje djece i mladih, potpora djelovanju udruga mladih, promicanje prava djece te podrška obitelji“
- „Socijalno uključivanje ─ skrb o osobama s invaliditetom i drugim ranjivim skupinama te razvoj volonterstva“
- „Sufinanciranje projekata i programa OCD-a ugovorenih u okviru programa EU za 2014.“
- „Demokratizacija i razvoj civilnoga društva te dodjela institucionalnih podrški“
- „Zaštita i promicanje ljudskih prava, prava nacionalnih manjina, zaštita potrošača i pružanje besplatne pravne pomoći“.
Sudionici:
- predstavnici udruga / organizacija civilnog društva
- Udrugu tjelesnih invalida Bjelovar predstavljali su Tomislav Novosel, prof. i Nikolina Posuda, bacc. therap. occup.
Tiskovna konferencija o nastavku projekta financiranog od Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta (MZOS)
Održana je u petak 31. 01. 2014. godine u 13 sati, u Bjelovaru – prostorije Udruge invalida Bjelovar, I. Gundulića 1.
Teme:
- Uvodno izlaganje - Tomislav Novosel, prof.
- potpisivanje dodatka ugovora o financijskoj potpori udruge koja pruža usluge pomoći pri uključivanju učenika s teškoćama u odgojno-obrazovno proces do kraja šk. god. 2013./2014. – osam asistentica u nastavi
- edukacija novih asistentica u nastavi – Nikolina Posuda, bacc. therap. occup., R. Misir, prof. defektologije i logopedije i M. Skukan, prof. psihologije.
Zaključak: odobrenim projektom Udruga će značajno doprinijeti prevenciji institucionalizacije djece s tjelesnim invaliditetom i povećanju kvalitete njihovih života.
“ZA BOLJE SUTRA”
Ekonomska i birotehniča škola Bjelovar - 22. 01. 2014.
U okviru projekta Turističko-ugostiteljske i prehrambene škole Bjelovar, “ZA BOLJE SUTRA”, 22. 01. 2014. godine u Ekonomskoj i birotehničkoj školi Bjelovar (partner u projektu), Poljana F. Tuđmana 9, održana je demonstracija stolica prilagođenih učenicima s tjelesnim invaliditetom, Katarini Pospišil, učenici 3. razreda birotehničke škole i Marku Mišiću, učeniku 1. razreda birotehničke škole.
Ergonomske stolice vrlo su udobne i pogodne za dugotrajno sjedenje te će našim učenicima uvelike olakšati boravak u školi.
Cilj projekta „Za bolje sutra“ je podizanje kvalitete obrazovanja učenika s teškoćama i njihove inkluzije.
Sudionici:
- učenici Ekonomske i birotehničke škole Bjelovar – članovi Udruge tjelesnih invalida
Bjelovar (Katarina Pospišil i Marko Mišić)
- ravnatelj, pedagoginja te zaposlenici Ekonomske i birotehničke škole Bjelovar
- predstavnici Ottobocka
- Udrugu tjelesnih invalida Bjelovar predstavljale su Ines Seleš, članica Izvršnog
odbora, i Nikolina Posuda, stručna suradnica.
Tiskovna konferencija o završetku projekata Udruge financiranih od
1. Ministarstva socijalne politike i mladih:
„OSIGURAVANJE USLUGE OSOBNOG ASISTENTA OSOBAMA S NAJTEŽOM VRSTOM I STUPNJEM INVALIDITETA“ TROGODIŠNJI PROGRAM ZA RAZDOBLJE OD 2013. DO 2015. GODINE
2. Ministarstva znanosti obrazovanja i sporta:
„ASISTENT U NASTAVI UČENICIMA S TJELESNIM INVALIDITETOM“
3. Ministarstva socijalne politike i mladih:
„SOCIJALNO UKLJUČIVANJE DJECE I ODRASLIH OSOBA S TJELESNIM INVALIDITETOM“
U srijedu 22. 01. 2014. godine u 10 sati, u Bjelovaru, prostorije Veleučilišta, A. B. Šimića 1, održana je Tiskovna konferencija o završetku projekata i programa Udruge financiranih od Ministarstva socijalne politike i mladih i Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta.
Tema:
> Izvješće o aktivnostima i rezultatima
- „Osiguravanje usluge osobnog asistenta osobama s najtežom vrstom i stupnjem invaliditeta“ – trogodišnji program za razdoblje od 2013. do 2015. godine – Tomislav Novosel, prof.
- „Osiguravanje usluge pomoćnika u kući osobama s najtežom vrstom i stupnjem invaliditeta“ – Nada Bilek, med. sestra
- „Asistent u nastavi učenicima s tjelesnim invaliditetom“ – Nikolina Posuda, bacc. therap. occup.
- svečana podjela potvrda o znanju engleskoga jezika (A1) – pomoćnik pročelnice županijskoga ureda, Ratko Kovačić, dipl. ecc.
Zaključak: navedenim projektima Udruga je značajno doprinijela prevenciji institucionalizacije djece s teškoćama u razvoju, mladih i odraslih osoba s tjelesnim invaliditetom te povećanju kvalitete njihovih života.
Sudionici:
- osobni asistenti i korisnici
- roditelji, djeca i asistenti u nastavi
- nezaposleni i zaposleni članovi, uključeni u aktivnosti povećanja kompetencija
- članovi upravnih tijela Udruge
- predstavnici Hrvatskog zavoda za zapošljavanje
- predstavnici Grada Bjelovara i Bjelovarsko-bilogorske županije.
Od 7. do 10. siječnja 2014. godine, u prostorijama Udruge invalida Bjelovar, provedene su instrukcije iz hrvatskoga jezika i matematike učenicima petih razreda osnovne škole. Instrukcije su inauguracija odobrenomu projektu Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta (izvaninstitucionalni odgoj i obrazovanje), a volonterski su ih proveli zaposlenici Udruge, Josipa Vitković, Alen Bigač i Nikolina Posuda.
Osim utvrđivanja staroga gradiva i otklanjanja „slabih točaka“ iz hrvatskoga jezika i matematike, učenici su se međusobno upoznali, razmijenili iskustva te su se razvila nova prijateljstva.
Učenici i instruktori veoma su zadovoljni rezultatima zajednički provedenog vremena koje je donijelo višestruke koristi svim sudionicima te se, obogaćeni novim saznanjima i iskustvom, vesele nastavku suradnje.
U subotu 28. 12. 2013. godine u hotelu „Central“, V. Lisinskoga 2, Bjelovar, Udruga tjelesnih invalida Bjelovar organizirala je za svoje članove, njihovu pratnju te zaposlenike zabavu povodom ispraćaja stare godine. Druženje se je odvijalo u novoizgrađenoj sali hotela, potpuno prilagođenoj osobama s invaliditetom, koja ima pristupnu rampu i WC za osobe s invaliditetom.
Svečanost je započela pozdravnom riječju domaćina - gosp. Novosela, predsjednika Udruge tjelesnih invalida Bjelovar i Ljubice Štefinec, voditeljice aktivnosti, koji su svima prisutnima poželjeli dobrodošlicu i ugodnu zabavu te njima i njihovim obiteljima sretniju i uspješniju novu 2014. godinu.Zabava se nastavila zajedničkom večerom i svirkom glazbenoga sastava „STOP“ do ranojutarnjih sati.
Nakon večeri provedene uz dobru glazbu, ples i ugodnu atmosferu, slatko umorni odlazimo kućama i s nestrpljenjem očekujemo novi susret u novoj 2014. godini.
U petak 20. 12. 2013. godine, predsjednik krovne Udruge invalida Bjelovar (UIB) i Udruge tjelesnih invalida Bjelovar (UTIB) sa suradnicama: Ines Seleš, članica IO UTIB-a, Nikolina Posuda i Nada Bilek, stručne suradnice, posjetili su suradničku udrugu, Društvo za pomoć mentalno retardiranim osobama Bjelovar (DPMRO).
Cilj posjeta bio je jačanje suradnje udruga osoba s invaliditetom te planiranje zajedničkih aktivnosti.
Gosti su se upoznali sa svim aktivnostima suradničke Udruge. S jednom od važnijih aktivnosti, radnom terapijom, upoznala nas je radna terapeutkinja. Neke od aktivnosti planiramo migrirati i u našu Udrugu.
Ovom prilikom članovima Društva uručili smo prigodan blagdanski poklon, a suradnica za pružanje zdravstvenih usluga Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, provjerila je svim zainteresiranima krvni tlak i razinu šećera u krvi.
Zaključak: Predsjednici udruga sa suradnicima dogovorili su nastavak suradnje uz uzajamnu pripomoć u daljnim aktivnostima.
ZAVRŠNI SUSRET PROVODITELJA/ICA PILOT RADIONICA S RODITELJIMA DJECE S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU, POD NAZIVOM „RASTIMO ZAJEDNO PLUS”
U organizaciji UNICEF-a, Ureda za Hrvatsku, 13. prosinca 2013. godine u Zagrebu, Kongresni centar „Forum“, održan je završni susret provoditelja/ica pilot modela radionica s roditeljima djece s teškoćama u razvoju „Rastimo zajedno PLUS“.
Udruga tjelesnih invalida Bjelovar uključila se je u provedbu UNICEF-ova pilot programa radionica s roditeljima djece s teškoćama u razvoju “Rastimo zajedno PLUS”, surađujući s Obiteljskim centrom Bjelovarsko-bilogorske županije.
Zaposlenice Udruge organizirale su slobodno vrijeme djeci čiji su roditelji bili uključeni u ovaj Program podrške roditeljstvu.
Cilj završnog susreta bio je predstaviti finalni koncept programa uz detaljni pregled rezultata evaluacije i učinaka. Također, tom prilikom dodijeljene su potvrdnice voditeljicama radionica te zahvalnice ustanovama koje su omogućile provedbu pilot modela.
Sudionici su bili svi koji su sudjelovali u kreiranju i provođenju pilot radionica „Rastimo zajedno PLUS“ iz cijele Hrvatske, uključujući stručnu radnu skupinu, voditelje/ice radionica, ravnatelje/ice ustanova uključenih u pilot, predstavnike/ice ustanova koje su sudjelovale u prikupljanju evaluacijskih upitnika za kontrolne skupine roditelja.
Udrugu tjelesnih invalida Bjelovar predstavljali su Tomislav Novosel, prof. i Nikolina Posuda, bacc. therap. occup.
U okviru provedbe IPA projekta „Zadruga SDDH“ čiji je nositelj Savez društava distrofičara Hrvatske - sddh.hr, u Zagrebu je dana 12. 12. 2013., u hotelu „Holiday“, održana Osnivačka skupština zadruge.
Na skupštini su donesene sljedeće odluke:
- Izabrana je predsjednica Skupštine Zadruge ----- Mirjana Janžek iz Krapine
- Donesena je odluka o djelatnosti Zadruge
- Donesena su Pravila Zadruge
- Izabrana je upraviteljica Zadruge ----- Marica Mirić
- Donesena je odluka o roku uplate i iznosu članskog uloga ----- 1.000,00kn
- Izabran je Nadzorni odbor, predsjednik i zamjenik. Za predsjednika NO izabran je Viktor Jozić iz Samobora, a za zamjenika Tomislav Novosel iz Bjelovara.
- Utvrđeni su članovi Zadruge – osnivači, njih dvadeset i jedan, među kojima je i Udruga tjelesnih invalida Bjelovar.
U organizaciji pravobraniteljice za osobe s invaliditetom, gđe Anke Slonjšak, a uz podršku Programa Ujedinjenih naroda za razvoj u Hrvatskoj, 09. prosinca 2013. godine u Zagrebu, hotel „Westin“, održan je okrugli stol
„Zaštita, praćenje i promicanje prava i interesa osoba s invaliditetom“
Cilj okupljanja bio je obilježiti petu godišnjicu djelovanja Pravobraniteljstva za osobe s invaliditetom, jedinog u Europi kojemu je na čelu osoba s invaliditetom - gđa Anka Slonjšak. Pravobraniteljica radi kao opunomoćenica Sabora u zaštiti, praćenju i promicanju prava osoba s invaliditetom u Hrvatskoj, u svojstvu nezavisnog mehanizma za praćenje i promicanje Konvencije o pravima osoba s invaliditetom.
Pozdravne govore i prigodna predavanja održali su Anka Slonjšak, pravobraniteljica za osobe s invaliditetom, Louisa Vinton, koordinatorica Ujedinjenih naroda, Branko Hrvatin, predsjednik Vrhovnog suda, Vesna Škulić, povjerenica predsjednika Republike Hrvatske, Milanka Opačić, potpredsjednica Vlade i ministrica socijalne politike i mladih te se, preko skype-a iz SAD-a uključio Shuaib Chalklen, posebni UN-ov izvjestitelj za osobe s invaliditetom.
Sudionici: Predstavnici suradničkih udruga, ustanova i institucija te Udruge tjelesnih invalida Bjelovar.