Događaji
U organizaciji Zajednice saveza osoba s invaliditetom Hrvatske (SOIH), pod visokim pokroviteljstvom predsjednika Republike Hrvatske, prof. dr. sc. Ive Josipovića, u četvrtak 02. 05. 2013. godine, u hotelu Westin u Zagrebu, održana je Konferencija pod nazivom „Konvencija UN o pravima osoba s invaliditetom pet godina poslije stupanja na snagu – Gdje smo i kuda idemo?“

S predstavnicima saveza i udruga osoba s invaliditetom sastao se je UN izvjestitelj, gosp. Shuaib Chalklen - treći izvjestitelj nakon stupanja na snagu Standardnih pravila UN o izjednačavanju mogućnosti osoba s invaliditetom. Riječ je o iznimnoj prilici jer je Izvješće RH o provedbi Konvencije o pravima osoba s invaliditetom na redu za ocjenu UN Odbora u listopadu, a sljedeće godine, temeljem dogovora na sjednici proširenog Predsjedništva SOIH-a, podnosit će se i Paralelno izvješće, stoga je ovo bila prilika za dobivanje prijedloga i sugestija iz prve ruke, odnosno od vrlo iskusne osobe s invaliditetom koja je vodila Afričku dekadu osoba s invaliditetom.

Teme:
- „Ljudska prava osoba s invaliditetom“ - Vesna Škulić, povjerenica predsjednika RH za osobe s invaliditetom
- „Primjena Konvencije UN o pravima osoba s invaliditetom u svijetu“ - Shuaib Chalklen, posebni UN izvjestitelj za invaliditet
- „Provođenje Konvencije UN o pravima osoba s invaliditetom u RH“ – Zvjezdana Bogdanović, Ministarstvo socijalne politike i mladih
- „Primjena Konvencije UN o pravima osoba s invaliditetom u RH i uloga pokreta osoba s invaliditetom“ - Zorislav Bobuš, predsjednik Zajednice saveza osoba s invaliditetom Hrvatske
- „Uočene zapreke u primjeni Konvencije UN o pravima osoba s invaliditetom“ - Anka Slonjšak, pravobraniteljica za osobe s invaliditetom
- „Mladi s invaliditetom i Konvencija UN o pravima osoba s invaliditetom“ - Denis Marijon, predsjednik Hrvatskog saveza udruga mladih i studenata s invaliditetom
- „Žene s invaliditetom i Konvencija UN o pravima osoba s invaliditetom“ - Gordana Jurčević, predsjednica SOIH-a - Mreže žena s invaliditetom
- donošenje Platforme za budućnost.

Sudionici:
- predstavnici saveza i udruga osoba s invaliditetom; Udrugu tjelesnih invalida Bjelovar predstavljao je gosp. Tomislav Novosel, prof
Javna tribina o trećoj (zadnjoj) godini provedbe trogodišnjega programa, financiranoga od Ministarstva socijalne politike i mladih (MSPM)
Održana je u četvrtak, 25. 04. 2013. godine u 12:00 sati, U Bjelovaru, prostorije Veleučilišta, A. B. Šimića 1.
Područja aktivnosti:
- Ostanak djece u svojim obiteljima, pohađanje škole u mjestu stanovanja, završetak školovanja i stjecanje primjerenoga zvanja – ASISTENT U NASTAVI
- Zapošljavanje nezaposlenih i što duži rad zaposlenih
- Samostalno kretanje i neovisno življenje (osobni asistenti, pomoćnici u kući, kombi).
Teme:
- Pregled aktivnosti i postignuća po područjima aktivnosti programa - Tomislav Novosel, prof.;
- Izvješće o aktivnostima i rezultatima „Pomoćnik u nastavi“ – Nikolina Posuda, bacc. therap. occup.
- Mogućnosti osposobljavanja pomoćnika u nastavi – Slobodan Kaličanin (POU) i Martina Birt (HZZ)
- Plan aktivnosti i problemi nakon završetka projekta – Tomislav Novosel, prof.
Cilj: Sinergijom svih dionika (Udruga, Grad Bjelovar, Bjelovarsko-bilogorska županija, MZOS, savezi OSI, roditelji), učenicima s tjelesnim invaliditetom osigurati asistenta u nastavi i u školskoj godini 2013/2014.
Sudionici:
- roditelji, djeca i asistenti u nastavi, članice Mobilnoga stručnog tima
- članovi upravnih tijela udruge;
- predstavnica Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, Područna služba Bjelovar
- predstavnik Pučkoga otvorenog učilišta Bjelovar
- predstavnica Grada Bjelovara.
PREDSTAVLJANJE NACRTA PRIJEDLOGA ZAKONA O PROFESIONALNOJ REHABILITACIJI I ZAPOŠLJAVANJU OSOBA S INVALIDITETOM
Održano je u Splitu, 22.04.2013. godine u prostoru Sveučilišne knjižnice.
Predstavljajući Nacrt ministar rada i mirovinskog sustava prof. dr. sc. Mirando Mrsić dr. med. naglasio je da je “Glavni cilj Ministarstva rada i mirovinskoga sustava izgraditi platformu koja će osigurati jednake mogućnosti svima. Želimo pružiti priliku najranjivijim članovima našega društva da se ravnopravno uključe u sve aspekte društvenog života, a rad i samostalno privređivanje su temelj inkluzije i socijalne kohezije”.

Ministar Mrsić naveo je ključne promjene koje novi zakon donosi: “Temeljem konzultacija s velikim brojem dionika, utvrdili smo strateške prioritete: uvodimo kvotni sustav zapošljavanja i u privatnom sektoru i uspostavljamo nadzor za praćenje takvoga zapošljavanja, ukidamo „porez na osobe s invaliditetom“ (doprinos za zapošljavanje OSI), ali uvodimo novčane naknade za poslodavce koji se odluče na zapošljavanje osoba s invaliditetom, zastupamo osnivanje jedinstvenog centralnog mjesta vještačenja i utvrđivanja preostale radne sposobnosti, uvodimo jednoobrazne kriterije i standarde za osnivanje centara za profesionalnu rehabilitaciju, a učinkovitom i kvalitetnom profesionalnom rehabilitacijom omogućit će se povratak osobe s invaliditetom na njeno radno mjesto”.
Na predstavljanju Nacrta zakona, kao aktivni sudionici bili su i predstavnici UTIB-a.

Udruga tjelesnih invalida Bjelovar u suradnji s Gradom Bjelovarom i Hrvatskim zavodom za zapošljavanje, osigurala je 17 pomoćnika u kući za 24 potrebita člana udruge.
Pomoćnici u kući dugotrajno su nezaposlene osobe i zaposlene su preko Grada Bjelovara na period od 6 mjeseci.
Pomoć u kući preko javnih radova, Udruga tjelesnih invalida Bjelovar, pod stručnim nadzorom stručne suradnice za socijalne usluge, provodi od 2009. godine.
Dana 04.04.2013. godine u 8,00 sati - Velika gradska vijećnica, Bjelovar, Trg E. Kvaternika 1, povodom početka javnih radova, održan je sastanak pomoćnika u kući, predstavnika Grada Bjelovara i Udruge tjelesnih invalida Bjelovar.
Teme sastanka: Rješavanje problema oko zapošljavanja, dogovor o mjesečnim izvješćima te raspored i raspodjela satnice.
Sudionici: Pomoćnici u kući, predstavnici Grada Bjelovara Miroslav Šmit i Ljiljana Strčić – stručni suradnici za socijalnu skrb i zdravstvo, predstavnica Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, Nada Bilek – stručna suradnica i predstavnica Udruge invalida Bjelovar, Štefica Diebalo – tajnica.
Pripomoć u provedbi UNICEF-ova pilot programa radionica s roditeljima djece s teškoćama u razvoju “Rastimo zajedno +”
U okviru provedbe UNICEF-ova pilot programa radionica s roditeljima djece s teškoćama u razvoju “Rastimo zajedno +”, u čijoj provedbi sudjeluje Obiteljski centar Bjelovarsko-bilogorske županije, zaposlenice Udruge tjelesnih invalida Bjelovar volonterski pomažu, vodeći brigu o djeci čiji su roditelji uključeni u ovaj Program podrške roditeljstvu.
Cilj radionica je osnažiti roditelje i pružiti im podršku te odgovoriti na njihove specifične potrebe i interese, kako bi njihova djeca bila u potpunosti prihvaćena te se razvila u sretne osobe.
Ured UNICEF-a za Hrvatsku okupio je vodeći tim stručnjaka u ovom području koji je razvio novi sestrinski program radionica „Rastimo zajedno +“. Plus u nazivu odnosi se na uvažavanje dodatnih izazova roditeljstva djeteta s teškoćama u razvoju.
Volonterke su zaposlenice Udruge tjelesnih invalida Bjelovar: Nikolina Posuda, Josipa Vitković i Ema Ćošić.
Održana je u prostorijama Hotela Central, u ponedjeljak, 25.03.2013. godine s početkom u 16,00 sati.
Na skupštini je sudjelovalo 62 članova udruge s pravom glasa.
Rad skupštine odvijao se prema slijedećemu dnevnom redu:
1. Otvaranje Skupštine
a) Izbor radnoga predsjedništva i predsjedavajućeg;
b) Izbor verifikacijske komisije;
c) Izbor izborne komisije;
d) Izbor zapisničara i dva ovjerovitelja zapisnika;
2. Izvješće verifikacijske komisije;
3. Usvajanje poslovnika o radu izborne skupštine;
4. Izvješće o radu Udruge u 2012. godini;
5. Izvješće Nadzornoga odbora o financijskom poslovanju Udruge u 2012. godini;
6. Rasprava o podnesenim izvješćima i njihovo usvajanje;
7. Razrješenje dosadašnjega predsjednika, potpredsjednika, članova Izvršnoga odbora, Nadzornoga odbora, Statutarne komisije i Stegovne komisije;
8. Predstavljanje kandidata za novoga predsjednika, članove Izvršnoga odbora, Nadzornoga odbora, Statutarne komisije i Stegovne komisije i njihov izbor;
9. Izvješće Izborne komisije o rezultatima glasovanja za tijela Udruge i potvrđivanje izabranih kandidata;
10. Predstavljanje i usvajanje prijedloga Strateškoga plana djelovanja Udruge tjelesnih invalida Bjelovar za razdoblje od 2013. do 2016. godine;
11. Predstavljanje i usvajanje Operativnoga plana djelovanja Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, za 2013. godinu;
12. Donošenje odluke o početku uvođenja Sustava osiguranja kvalitete za neprofitne organizacije (SOKNO) u poslovne procese Udruge;
13. Donošenje odluke o članstvu Udruge u savezima i udrugama;
14. Zaključivanje rada Skupštine.
Nakon otvaranja skupštine, izvješća verifikacijske komisije te usvajanja poslovnika, podneseno je izvješće o radu i izvješće Nadzornoga odbora o financijskom poslovanju udruge u 2012. godini. Većinom glasova podnesena izvješća su prihvaćena.
Jednoglasno je donesena odluka o razrješenju dosadašnjega predsjednika, potpredsjednika, članova Izvršnoga odbora, Nadzornoga odbora, Statutarne komisije i Stegovne komisije.
Nakon predstavljanja, većinom glasova izabran je novi predsjednik, članovi Izvršnoga odbora, Nadzornoga odbora, Statutarne komisije i Stegovne komisije.
Predsjednik: Tomislav Novosel, prof.
Članovi Izvršnog odbora: Rajković Mladen, Seleš Ines, Majurec Antun, Grgić Marijana, Štefinec Ljubica, Oremović Antun, Krog Adriana, Fištrović Dalibor;
Članovi Nadzornog odbora: Kovačić Ratko, Štefinec-Plavac Mirela, Slivar Josip, Uremović Dragica, Cingel Antun;
Članovi Statutarne komisije: Vučetić Đurđa, Fištrović Zlatko, Crljenac Mario, Novaković Dušanka, Hudina Zdenko;
Članovi Stegovne komisije: Benčak Vlado, Kovačić Josip, Filipović Ivanka, Štefinec Stjepan, kuzminović Marta;
Predstavljen je i usvojen Strateški plan djelovanja Udruge tjelesnih invalida Bjelovar za razdoblje od 2013. do 2016. godine te Operativni plan djelovanja Udruge tjelesnih invalida Bjelovar za 2013. godinu. Posebno je usvojen dio financijskoga plana Udruge za 2013. godinu, koji se odnosi na poslovni račun.
Donešena je odluka o početku uvođenja Sustava osiguranja kvalitete za neprofitne organizacije (SOKNO) u poslovne procese Udruge.
Donešena je odluka o članstvu Udruge tjelesnih invalida u SOIH-u, HSUTI-u, SDDH-u, HSCDP-u, HSRB-u i OSVIT-u.
Skupština je završila s radom u 18,00 sati nakon čega je organiziran prigodni domjenak.
19.03.2013.g. Gradsko društvo Crvenog križa Bjelovar je u velikoj dvorani Hotela Central uručilo 38 raznih pomagala osobama s invaliditetom i predstavnicima udruga osoba s invaliditetom.
Za članove Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, Udruge slijepih Bjelovar, Udruge gluhih Bjelovar i Društva za pomoć mentalno retardiranim osobama nabavljena su pomagala koja ne pokrivaju troškovi HZZO.
Humanitarno-socijalne programe Crvenog križa Bjelovar predstavila je predsjednica Gradskog društva dr. Karmela Caparin i ravnatelj Ratimir Blažeković.
Okupljenima predstavnicima Crvenog križa i osobama s invaliditetom obratili su se predsjednici udruga prigodnim zahvalama.
U organizaciji Društva tjelesnih invalida Pazin, 07. 03. 2013. godine u Pazinu (hotel Lovac), održana je javna tribina pod nazivom „Pomozite mi, i ja sam đak!“
Cilj tribine bio je poboljšati uvjete obrazovanja djece s poteškoćama u razvoju i pružiti im pomoć da što kvalitetnije iskoriste period obrazovanja da postanu neovisni i samostalni ljudi te upozoriti Ministarstvo znanosti obrazovanja i sporta i osnivače osnovnih i srednjih škola o njihovoj zakonskoj i moralnoj obvezi provođenja zakona.
Predavači:
1. Zrinjka Stančić, prof.dr.sc. (Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet u Zagrebu),
2. Robert Cimperman, prof. (Agencija za odgoj i obrazovanje–Rijeka) i
3. Marija Ivić Kačan, voditeljica Odjela za prosvjetu, kulturu, informiranje, šport i tehničku kulturu.
Tribina je omogućila razmjenu iskustava, utvrđivanje problema te raspravu o mogućim praktičnim rješenjima.
Sudionici tribine bili su predstavnici institucija koje imaju iskustva u području školovanja djece s teškoćama u razvoju (i oni koji nemaju iskustva, ali žele naučiti od drugih), uključujući predstavnike škola, stručnjake iz Centara za socijalnu skrb, djelatnike ustanova socijalne skrbi i predstavnike nevladinih organizacija (Udruga tjelesnih invalida Bjelovar).
Međunarodni Dan rijetkih bolesti ove godine obilježava se pod pokroviteljstvom predsjednika Republike Hrvatske, prof. dr. sci. Ive Josipovića i Ministarstva zdravlja.

Tim povodom, u petak 01. 03. 2013. godine u prostorijama bjelovarskoga Veleučilišta, u organizaciji Hrvatskoga saveza za rijetke bolesti (HSRB) i Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, obilježen je međunarodni Dan rijetkih bolesti koji se ove godine obilježava pod sloganom „Rijetke bolesti bez prepreka“.

Gošće iz Zagreba, Anju Kladar, dopredsjednicu Hrvatskoga saveza za rijetke bolesti i Tihanu Kreso, suradnicu u Savezu te goste iz Bjelovara, pozdravio je predsjednik Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, prof. Tomislav Novosel i voditeljica aktivnosti Ines Seleš.
Nacionalni program predstavila je gospođa Anja Kladar te ukazala koje su to bolesti, na koje probleme nailaze oboljeli i njihove obitelji, spomenula je lijekove koji su vrlo često skupi te nedostatak rane dijagnoze. Nacionalni program za rijetke bolesti svakako će pridonijeti boljem liječenju i dijagnosticiranju rijetkih bolesti.
U izradi je registar za rijetke bolesti, počinju se osnivati referalni centri koji će omogućiti liječnicima koji se bave rijetkim bolestima veću dostupnost informacija i bolju dijagnostiku.
Sudionici su upoznati s radom Saveza te je predstavljena

U subotu, 02. 03. 2013. godine u Bjelovaru na KORZU bio je postavljen prigodno uređen info-pult na kojemu su se mogle dobiti informacije i promidžbeni materijali. Građani su također mogli kupiti i privjeske po pristupačnoj cijeni i tako pomoći radu Hrvatskoga saveza za rijetke bolesti.


Uz vodstvo Ministarstva socijalne politike i mladih ( IV. komponenta–Razvoj ljudskih potencijala Instrumenta pretpristupne pomoći), a u sklopu provedbe projekta „Podrška sustavu socijalne skrbi u procesu daljnje deinstitucionalizacije socijalnih usluga“, financiranog od strane Europske Unije, 22. 02. 2013. godine u Osijeku (hotel Osijek), održana je radionica na temu zajedničkog planiranja županijskih socijalnih usluga.
Cilj radionice bio je pružiti podršku stručnjacima iz sustava socijalne skrbi pri daljnjem razvoju i provedbi učinkovitih i inkluzivnih socijalnih usluga unaprjeđivanjem procesa socijalnog planiranja i transformacije ustanova.
Komponenta 1 ovoga projekta bavi se osnaživanjem kapaciteta stručnjaka pri socijalnom planiranju i promicanju alternativnih oblika skrbi u zajednici. Prvi zadatak u sklopu spomenute komponente je izvršiti procjenu dosad provedenoga procesa socijalnog planiranja na razini županija, kojega predvodi Ministarstvo uz podršku Svjetske banke, UNDP-a i UNHCR-a. Uspješno izvršenje spomenute procjene ključno je za stjecanje jasnog uvida u dubinu i opseg provedenoga procesa planiranja socijalnih usluga i utvrđivanja onoga što se pokazalo učinkovitim, a što je potrebno izmijeniti, dopuniti ili dodatno razviti. Na temelju zaključaka ove procjene utvrđuju se naknadne aktivnosti koje će projekt podupirati.
Radionica je omogućila razmjenu iskustava, uključujući i međunarodna iskustva članova projektnoga tima, utvrđivanje zajedničkih problema, raspravu o mogućim praktičnim rješenjima te prijedloge o oblicima podrške koju projekt može pružiti u sljedećih 20 mjeseci.
Sudionici radionice bili su predstavnici pet županija (oni koji imaju iskustva u izradi Planova socijalne politike, ali i oni koji nemaju), uključujući predstavnike županijskih uprava koji su zaduženi za planiranje socijalnih usluga, stručnjake iz Centara za socijalnu skrb, djelatnike ustanova socijalne skrbi i predstavnike nevladinih udruga koje pružaju socijalne usluge. Udrugu tjelesnih invalida Bjelovar predstavljali su Tomislav Novosel, prof. i Nikolina Posuda, bacc. therap. occcup.
Održana je u srijedu, 13. veljače 2013. godine u Bjelovaru, Obiteljski centar Bjelovarsko-bilogorske županije, Masarykova 8.
U skladu s procesima deinstitucionalizacije i osiguravanja djeci s teškoćama pristupačnost obrazovanju u sredini gdje žive (Konvencija o pravima osoba s invaliditetom, 2008), na inicijativu Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, a uz pomoć stručnjaka Učilišta za obrazovanje odraslih-IDEM, osposobljena je grupa za koordinirano provođenje, praćenje i evaluiranje edukacijske intergacije-Mobilni stručni tim.
Članice Mobilnoga stručnog tima-eminentne stručnjakinje iz područja bihevioralnih znanosti, osposobljene za rad s djecom s posebnim potrebama, provele su osnovnu edukaciju o posebnostima rada s učenicima s posebnim obrazovnim potrebama.
Edukacija je trajala 8 sati, a obrađene su sljedeće teme:
1) Bio-psiho-socijalne karakteristike djece s teškoćama u razvoju; Romana Misir, prof. defektologije
2) Uloga, zadatci i sustavi podrške radu pomoćnika u nastavi; Nikolina Posuda, bacc. therap. occup.
3) Osnove razvojne psihologije; Ines Mihajlović, prof. psihologije
4) Osnovne vještine komuniciranja; Mirjana Skukan, prof. psihologije
Bjelovar, 08.02.2013.
Udruga tjelesnih invalida Bjelovar održala je 08.02.2013.g. na poligonu Autoškole Omega 92 u Bjelovaru tiskovnu konferenciju na sljedeće teme:
1. Stjecanje vozačke dozvole – utjecaj na kvalitetu života osoba s tjelesnim invaliditetom
2. Predstavljanje Instruktažnog centra Križevci d.o.o. – prilagođeno vozilo za osposobljavanje osoba različitog stupnja tjelesnog invaliditeta
3. Autoškola Omega 92 – suradnja sa Instruktažnim centrom Križevci d.o.o.
4. Dogovor o daljnjim aktivnostima
Prisutnima je prezentirano vozilo za osposobljavanje za vozača B kategorije sa prilagođenim komandama. Dvoje članova Udruge uspješno je prošlo edukaciju u prilagođenom vozilu i steklo vozačku dozvolu, svoje vještine su demonstrirali probnom vožnjom.
Sudionici: članovi Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, kandidati za auto školu, zamjenica gradonačelnika Đurđica Ištef-Benšić, predstavnici Instruktažnog centra Križevci, predstavnici Autoškole Omega 92, Bjelovar.
Pozivamo osobe s tjelesnim invaliditetom koje su zainteresirane za osposobljavanje i polaganje, da se jave u Udrugu.
Bjelovar, 05.02.2013.
Tvrtka EU PROJEKTI INFO održala je predavanje na temu: “EU fondovi - Što možemo financirati sada, a što nakon pristupanja Europskoj uniji” 05.02.2013. u velikoj vijećnici Gradske uprave Bjelovar.
Cilj predavanja: predstaviti mogućnosti i metodologiju sudjelovanja zainteresiranih dionika u programu IPA, starim i novim programima Unije, strukturnim fondovima te Kohezijskom fondu, objasniti prioritete financiranja, uvjete prijave i prikazati primjere uspješnih projekata.
Predavanje je održavano u okviru projekta „Questions and Answers for You“ kojeg financijski podupire Veleposlanstvo Kraljevine Nizozemske u RH u sklopu programa MATRA KAP.
Na predavanju su sudjelovale predstavnice Udruge tjelesnih invalida Bjelovar: I. Seleš, M. Štefinec-Plavac, M. Polančec i Š. Diebalo.
U okviru projekta Ekonomske i birotehničke škole Bjelovar, “PODIJELIMO ZNANJE 2013”, 05. 02. 2013. godine u Ekonomskoj i birotehničkoj školi Bjelovar, Poljana F. Tuđmana 9, Katarina Pospišil, učenica, održala je predavanje „Život s cerebralnom paralizom“.
Cilj predavanja bio je potaknuti i stvoriti učinkovitiju komunikaciju među učenicima, odnosno upoznati ih s izazovima s kojima se njihova suučenica svakodnevno susreće te ukazati na njen potencijal i sposobnosti.
Projekt „Podijelimo znanje“ potiče kreativno iskorištavanje slobodnog vremena. Za vrijeme trajanja projekta nastavu ne drže profesori, nego učenici koji se za to prijave. Oni svojim suučenicima kroz radionice, predavanja, glazbu i ples predstavljaju svoje aktivnosti kojima se bave u slobodno vrijeme. Učenici koji ne žele biti predavači, moraju odabrati barem tri radionice/predavanja kojima žele nazočiti.
Sudionici predavanja bili su učenici Ekonomske i birotehničke škole Bjelovar, profesori, stručni suradnici, učenici drugih bjelovarskih škola s roditeljima i asistenticama u nastavi te članovi i zaposlenici Udruge tjelesnih invalida Bjelovar.
U organizaciji Hrvatskoga zavoda za zapošljavanje, Odjela za financiranje i ugovaranje projekata EU, 28. i 29. 01. 2013. godine u Domu za starije i nemoćne Medveščak, Trg Drage Iblera 8, Zagreb, održane su dvodnevne radionice u okviru IV. komponente IPA Programa, pod nazivom „Širenje mreže socijalnih usluga u zajednici–faza II“.
Cilj radionica bio je potencijalnim korisnicima bespovratnih sredstava detaljno prezentirati aktualni natječaj te razraditi i pripremiti projektne prijedloge.
IV. komponenta IPA Programa podupire mjere usmjerene na poticanje zapošljavanja, obrazovanja, usavršavanja i socijalnog uključivanja te financira projekte na području socijalne kohezije u svrhu ostvarivanja ciljeva Europske strategije za zapošljavanje. Kroz IV. komponentu IPA-e, za ESF se ne pripremaju samo državne i javne institucije, već i široki krug potencijalnih korisnika sredstava, poput lokalne i područne samouprave, organizacija civilnoga društva, socijalnih partnera i drugih.
Sudionici radionica bili su potencijalni prijavitelji projekata u okviru IV. komponente IPA Programa, pod nazivom „Širenje mreže socijalnih usluga u zajednici–faza II“ , među kojima su i predstavnici Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, Tomislav Novosel, prof. i Nikolina Posuda, bacc. therap. occcup.