Udruga tjelesnih invalida Bjelovar (BJELOVAR ORGANIZATION OF PEOPLE WITH PHYSICAL DISABILITIES)
43000 Bjelovar, I. Gundulića 1, www.utib.hr, utib@utib.hr
Tel/Fax: (+385 43) 22 00 04, GSM: (+385 91) 58 23 727
EuropeAid ID: HR-2012-CZM-0401200051
Udruga tjelesnih invalida Bjelovar
 

Događaji

OBRAZOVNI CIKLUS IZOBRAZBE VOLONTERA

U petak 18. 12. 2015. godine u 13 sati, u Bjelovaru, prostorije Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, I. Gundulića 1, održana je izobrazba volontera u okviru projekta „Lokalni volonterski centar UTIB“, financiranoga od strane Ministarstva socijalne politike i mladih.

Obrazovni ciklus izobrazbe volontera

Projektnim aktivnostima promoviramo razvoj volonterstva na području Grada Bjelovara i Bjelovarsko-bilogorske županije tako što, uz ostale aktivnosti, osiguravamo volontersku pomoć u učenju / instrukcije djeci s teškoćama u razvoju (izuzev djece s oštećenjem sluha i vida, za koje za sada, nemamo kompetencije) i djeci iz socijalno i materijalno ugroženih obitelji te unaprjeđujemo partnerske odnose između organizacija civilnog društva i jedinica lokalne i područne samouprave te drugih institucija na lokalnoj i nacionalnoj razini u provedbi volonterskih programa.

Obrazovni ciklus izobrazbe volontera

Da bi „Lokalni volnterski centar UTIB“ osigurao resurse za obrazovne aktivnosti u području upravljanja volonterima i volonterstvu uopće, voditeljica projekta, koordinatorica i stručni suradnik proveli su obrazovni ciklus izobrazbe volontera kroz sljedeće teme:

  • Civilno društvo -> Tomislav Novosel, prof.
  • Rad Udruge -> Tomislav Novosel, prof.
  • Uvod u volontiranje -> Nikolina Posuda, bacc. therap. occup.
  • Zakon o volonterstvu -> Antonia Buzuk, bacc. oec.
  • Etički kodeks volontera -> Antonia Buzuk, bacc. oec.
  • Prava i odgovornosti volontera -> Antonia Buzuk, bacc. oec.
  • Vrste volontera -> Nikolina Posuda, bacc. therap. occup.
  • Savjeti za motivaciju -> Nikolina Posuda, bacc. therap. occup.

Sudionici:
  • volonteri „Lokalnog volonterskog centra UTIB“ .

11. SIMPOZIJ DISTROFIČARA ISTRE

11. SIMPOZIJ DISTROFIČARA ISTRE − “REHABILITACIJA I RESOCIJALIZACIJA OBOLJELIH OD NEUROMUSKULARNIH BOLESTI”

MEDULIN (hotel „Arcus“) – 17. 12. 2015.

Održan je u organizaciji Društva distrofičara Istre, 17. 12. 2015. godine.

Cilj: potpora integraciji i socijalizaciji oboljelih članova i njihovih obitelji. 

Simpozij je otvorio predsjednik Društva distrofičara Istre, gosp. Josip Brkljača.

11. simpozij distrofičara Istre

Teme:

  • „Svakodnevica oboljelih od neuromuskularnih bolesti“ – Ljerka Hrkač, Društvo distrofičara Istre
  • „Rehabilitacija putem asisitivne tehnologije“ – Ines Delzotto, mag. rehab. cduc.
  • „Cijepljenje protiv zaraznih bolesti i neuromišićne bolesti“ – Vlasta Skopljak, dr. med. → otkriven lijek za oboljele od Dushenneove (Dišenove) mišićne distrofije − TRANSLARNA!!!
  • „Dentalna medicina i oboljeli od neuromuskularnih bolesti“ – Ivo Povrzanović, dr. med.
  • „Auto škola za osobe s invaliditetom“ – Denis Peloza, dipl. oec.
  • „Rijetke bolesti“− Vesna Škulić, Ministarstvo zdravlja
  • „Ortoped, važna karika u liječenju neuromišićnoga bolesnika“ – Marin Petrović, dr. med.
  • „Uloga palijativnog tima u liječenju neuromišićnih bolesti“ – Julijana Franinović Marković, dr. med.
  • „Rehabilitacija i liječenje neuromuskularnih bolesti“ – Adellmo Šegota, dr. med.
  • „Potpore za zapošljavanje osoba s invaliditetom“ – Arlin Gobo, HZZ Pula
  • „Primjena Canabisa u suvremenom liječenju neuroloških bolesti“ – prim. dr. sc. Dubravko Marković

11. simpozij distrofičara Istre

Sudionici:

  • predstavnici domova zdravlja Istarske županije
  • predstavnici medicinskih centara i centara socijalne skrbi
  • predstavnici udruga osoba s invaliditetom;

„STANDARDI KVALITETE SOCIJALNIH USLUGA“

Edukacija

„STANDARDI KVALITETE SOCIJALNIH USLUGA“

Održana je, u organizaciji Ministarstva socijalne politike i mladih, u srijedu 25. 11. 2015. godine, u Slavonskom Brodu, Centar za socijalnu skrb, Naselje Slavonija I, bb.

Edukacija je bila namijenjena pružateljima socijalnih usluga koji nemaju sklopljen ugovor, a žele sudjelovati u pregovorima za sklapanje ugovora s Ministarstvom socijalne politike i mladih o pružanju socijalnih usluga u mreži.

Stupanjem na snagu novog Zakona o socijalnoj skrbi (NN 157/13 i 152/14) te donošenjem „Pravilnika o standardima kvalitete socijalnih usluga“ (NN 143/14), uvođenje standarda kvalitete postalo je obavezno za sve pružatelje socijalnih usluga koji iste žele pružati u mreži.

Uvođenje standarda proces je koji će se odvijati postupno, a početna samoprocjena pružatelja usluga predstavlja jedan od početnih koraka. Stoga edukacije imaju za cilj upoznati predstavnike timova za kvalitetu sa „Smjernicama za uvođenje standarda kvalitete“ kao i praktično ih uputiti u izradu izvješća o prvoj samoprocjeni usklađenosti sa standardima kvalitete socijalnih usluga koje je potrebno izraditi u roku od tri mjeseca od dana edukacije.

Standardi kvalitete socijalnih usluga

Sudionici:

  • Udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu Virovitičko-podravske županije „Prvi znak“
  • Udruga za pomoć osobama s intelektualnim teškoćama „Jaglac“, Orahovica
  • S.O.S. – savjetovanje, osnaživanje, suradnja
  • Udruga invalida rada i ostalih OSI Virovitica
  • Dječja osječka kreativna kućica „Dokkica“
  • Mirovna grupa „Oaza“, Beli Manastir
  • Projekt građanske demokratske inicijative – PGDI
  • Centar za nestalu i zlostavljanu djecu
  • Obiteljski dom za stare i nemoćne osobe „Nada“
  • Udruga za pomoć osobama s mentalnom retardacijom Slavonski Brod
  • Obiteljski dom za stare i nemoćne osobe „Akmačić“
  • Udruga osoba s invaliditetom Slavonski Brod „Loco − Moto“
  • MI – udruga roditelja djece s posebnim potrebama
  • Udruga roditelja djece i osoba s posebnim potrebama gradova Pakraca i Lipika
  • Udruga tjelesnih invalida Bjelovar (Tomislav Novosel, prof., i Nikolina Posuda, bacc. therap. occup.)
  • Udruga osoba s invaliditetom Daruvar
  • Udruga za pomoć osobama s mentalnom retardacijom „Korak dalje“ – Daruvar.

Standardi kvalitete socijalnih usluga

Standardi kvalitete socijalnih usluga

ANTIDISKRIMINACIJSKA RADIONICA U SKLOPU PROJEKTA „STARTUP PROGRAM”

ANTIDISKRIMINACIJSKA RADIONICA U SKLOPU PROJEKTA „STARTUP PROGRAM – MOGUĆNOSTI ZAPOŠLJAVANJA I SAMOZAPOŠLJAVANJA OSOBA S INVALIDITETOM“

U organizaciji UTIB-a kao partnera na projektu „StartUp Program“ održana je interaktivna „Antidiskriminacijska radionica“. Radionica je održana 15. prosinca 2015.g. u prostorijama Ekonomskog fakulteta Bjelovar uz sudjelovanje predjednika UTIB-a Tomislava Novosela, prof., predstavnika CeDePe-a Zagreb, radnih instruktorica i praktikanata u sklopu projekta.

Antidiskriminacijska radionica u sklopu projekta Startup program

Antidiskriminacijska radionica u sklopu projekta Startup program

Antidiskriminacijska radionica u sklopu projekta Startup program

Radne instruktorice iz UTIB-a Ana Listeš, bacc.therap.occup. i Josipa Vitković, prof. bile su moderatorice radionice te ujedno i voditeljice. Radionicu su osmislile i organizirale u tri dijela te u trajanju od 4 sata s ciljem razvijanja praktičnih vještina osoba s tjelesnim invaliditetom za prepoznavanje i prevenciju diskriminacije.

Antidiskriminacijska radionica u sklopu projekta Startup program

Antidiskriminacijska radionica u sklopu projekta Startup program

Prilikom uvoda u program radionice sve prisutne su prigodno pozdravili predsjednik UTIB-a Tomislav Novosel, prof. i Josip Koštan, projektni administrator iz CeDePe-a.
Prvi dio radionice obuhvatio je prezentacijski dio, popraćen raspravom i velikim interesom sudionika. Upoznavanje s pojmovima predrasude, diskriminacija, te učenje vještina za prepoznavanje diskriminacije uz primjere iz svakodnevnih, realnih situacija imalo je za cilj potaknuti sve prisutne na razmišljanje o tome koliko smo mi zapravo svjesni predrasuda koje posjedujemo mi sami i ljudi oko nas i o načinima suočavanja s raznim diskriminacijskim situacijama.

Antidiskriminacijska radionica u sklopu projekta Startup program

U drugom dijelu radionice koristeći interaktivno kazalište, odnosno metodu forum-kazalište, uprizorene su dvije scene iz svakodnevnog života. Scenski prikazi su dotaknuli problematiku osoba s invaliditetom, suočavanje s diskriminacijom a u izvedbi su vrlo uspješno sudjelovali i intervenirali naši praktikani. Cilj ovog dijela radionice kao i metode forum-kazalište bio je sagledati te dvije priče (probleme) iz različitih okvira i doći do različitih i najidealnijih načina rješavanja određenih oblika nepravde.

Antidiskriminacijska radionica u sklopu projekta Startup program

Nakon pauze i osvježenja treći dio radionice objedinio je video prikaze na temu diskriminacije i razvijanja empatije te kratku „igru“, kviz koji je od naših praktikanata zahtijevao znanje i vještine prepoznavanja diskriminacije u životnim primjerima.
Pored radnog dijela, ova radionica je bila prilika uspostave novih prijateljstava, lijepog druženja u ovo predbožićno vrijeme te velika potvrda truda i rada svih uključenih u projekt „StartUp Program“.

„VAŽNOST KOORDINATORA VOLONTERA I STANDARDA KVALITETE ZA VOLONTERSKE PROGRAME U RAZVOJU ZAJEDNICE

U petak, 11.12.2015. godine, u prostorijama Društva arhitekata Zagreb održana je konferencija „Važnost koordinatora volontera i standarda kvalitete za volonterske programe u razvoju zajednice“ u organizaciji Volonterskog centra Zagreb.

Važnost koordinatora volontera i standarda kvalitete za volonterske programe u razvoju zajednice

Konferencija je započela pozdravnim govorima izvršne direktorice Volonterskog centra Zagreb, Jele Prgić Znike i pomoćnice pročelnice za socijalnu zaštitu i populacijsku politiku grada Zagreba, Romane Galić. Nakon uvodnog dijela započelo je predstavljanje rezultata projekta „Solidarnost i kvaliteta u pružanju socijalnih usluga“ i predstavljanje priručnika „Menadžment volontera – vođenje volontera i volonterskih programa“ uz riječi autorica priručnika, Ivane Kordić i Jele Prgić Znike, zatim recezentice priručnika Sanje Bunić te koordinatorice volontera Zrinke Dumančić.

Važnost koordinatora volontera i standarda kvalitete za volonterske programe u razvoju zajednice

Nakon kraće pauze počelo je predstavljanje standarda kvalitete za volonterske programe uz koje je održana radionica pod nazivom: „Prednosti i izazovi u primjeni standarda kvalitete u neprofitnim organizacijama“. Poslije zaključnog dijela konferencije druženje je nastavljeno uz domjenak. Konferencija je trajala od 12,00 do 15,00 sati. Udrugu tjelesnih invalida Bjelovar predstavljale su Ines Seleš i Antonia Buzuk, bacc. oec. 

LOKALNI VOLONTERSKI CENTAR – UTIB

U srijedu, 09.12.2015. godine, u prostorijama Komercijalne i trgovačke škole Bjelovar održano je predavanje o volonterstvu i važnosti volontiranja u sklopu projekta Ministarstva socijalne politike i mladih i Udruge tjelesnih invalida Bjelovar pod nazivom „Lokalni volonterski centar UTIB“.

Lokalni volonterski centar - UTIB

Lokalni volonterski centar - UTIB

Lokalni volonterski centar - UTIB

Lokalni volonterski centar - UTIB

Predavanje su držali Tomislav Novosel, prof., Nikolina Posuda, bacc. therap. occup. i Antonia Buzuk, bacc. oec. Predavanje je započelo pozdravnim riječima predsjednika Udruge, Tomislava Novosel, prof. i predstavljanjem rada udruge, zatim o civilnom društvu, volonterstvu i građanskom sudjelovanju. Voditeljica projekta, Nikolina Posuda, bacc. therap. occup. je nastavila predavanje općenitim dijelom o volontiranju. Zatim je nastavila Antonia Buzuk, bacc. oec, koordinatorica volontera, koja je rekla više o zakonu o volonterstvu, etičkom kodeksom te pravima i odgovornostima volontera. Za kraj, voditeljica projekta je učenike upoznala s vrstama volontera te dala nekoliko savjeta za motivaciju.

OBILJEŽAVANJE „MEĐUNARODNOG DANA OSOBA S INVALIDITETOM“

Organizirano je u srijedu 2. prosinca 2015. godine u hotelu „Central“u Bjelovaru, prema sljedećem rasporedu:

  • okupljanje sudionika od 13:00 do 13:30 sati
  • pozdravna riječ domaćina i gostiju
  • predstavljanje udruga članica
  • svečani ručak
  • zabava uz glazbeni sastav “STOP“, druženje i ples.

Obilježavanje Međunarodnog dana osoba s invaliditetom

Obilježavanje Međunarodnog dana osoba s invaliditetom

Obilježavanje Međunarodnog dana osoba s invaliditetom

Obilježavanje Međunarodnog dana osoba s invaliditetom

Obilježavanje Međunarodnog dana osoba s invaliditetom

Pored članova udruga invalida Bjelovar, događaju su nazočili gosti iz Grada Bjelovara, Bjelovarsko-bilogorske županije, Centra za socijalnu skrb i Hrvatskoga zavoda za zapošljavanje. 

Iznimno smo zadovoljni odazivom naših mlađih članova koji su se aktivno uključili u ovakav oblik druženja.

“Djeci s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom, njihovim roditeljima i starateljima, stručnim djelatnicima i volonterima, te svima koji sudjeluju u skrbi i poboljšanju kvalitete življenja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom upućujemo čestitke povodom Međunarodnog dana osoba s invaliditetom, 3. 12.”

TISKOVNA KONFERENCIJA O PROVEDBI PROJEKTA „STARTUP PROGRAM”

TISKOVNA KONFERENCIJA O PROVEDBI PROJEKTA „STARTUP PROGRAM – MOGUĆNOSTI ZAPOŠLJAVANJA I SAMOZAPOŠLJAVANJA OSOBA S TJELESNIM INVALIDITETOM“

Održana je u ponedjeljak 30. 11. 2015. godine u Bjelovaru, prostorije Veleučilišta, A. B. Šimića 1.

Udruga tjelesnih invalida Bjelovar projekt provodi u suradnji s nositeljem projekta CeDePe – Društvo osoba s cerebralnom i dječjom paralizom Zagreb i partnerom Učilište za poslovno upravljanje – Ustanova za obrazovanje odraslih, uz suradničku potporu Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, Područnih ureda Bjelovar i Zagreb.

Tiskovna konferencija o provedbi projekta Startup program

Projekt je sufinanciran u u sklopu Grant sheme „Poboljšanje pristupa tržištu rada osobama s invaliditetom“ u okviru Operativnog programa „Razvoj ljudskih potencijala 2007.-2013.“.

Cilj projekta je povećanje konkuretnosti OSI na tržištu rada kroz razvoj vještina za zapošljavanje i mogućnosti za samozapošljavanje. Ciljanu skupini čini 35 nezaposlenih osoba s tjelesnim invaliditetom u Bjelovaru, Bjelovarsko-bilogorskoj županiji i gradu Zagrebu.

Glavne aktivnosti projekta obuhvaćaju stručno osposobljavanje osoba s tjelesnim invaliditetom za konkurentna zanimanja:

  • Specijalist internet marketinga i prodaje;
  • Asistent za uredsku i web administraciju.

Jedna od važnih aktivnosti je selekciju potencijalnih poslodavaca i provođenje stručne prakse u trajanju od 6 mjeseci. Korisnici, sada praktikanti, odslušali su predavanja, uspješno položili ispite i primili uvjerenje o stručnoj osposobljenosti. Trenutna aktivnost projekta je provođenje stručne prakse.

Tiskovna konferencija o provedbi projekta Startup program

Cilj konferencije bio je upoznati javnost s glavnim aktivnostima projekta, s naglaskom na implementaciju stručne prakse. Konferencija je započela uvodnim riječima predsjednika UTIB-a profesora Tomislava Novosela. Više o općem i specifičnim ciljevima projekta te o programima osposobljavanja rekla je radna instruktorica na projektu Josipa Vitković, prof., a o tijeku selekcije poslodavaca i provedbe stručne prakse radna instruktorica Ana Listeš, bacc. therap. occup. Selekcija je obuhvatila 73 potencijalna poslodavca, a od tog broja na suradnju se odazvalo 15 poslodavaca koji su prepoznali plemenitost cilja i priliku da pomognu osobama s invaliditetom u uključivanju na tržište rada. Suradnja je potvrđena potpisivanjem ugovora o provedbi stručne prakse između UTIB-a, poslodavca i praktikanta.

Tiskovna konferencija o provedbi projekta Startup program

Tiskovna konferencija o provedbi projekta Startup program

Tiskovna konferencija o provedbi projekta Startup program

Tiskovna konferencija o provedbi projekta Startup program

Sudionici konferencije bili su predstavnici Grada Bjelovara, Bjelovarsko-bilogorske županije, Centra za socijalnu skrb Bjelovar, predstavnici praktikuma: Komercijalna i trgovačka škola Bjelovar, Turističko-ugostiteljska i prehrambena škola Bjelovar, Narodna knjižnica Petar Preradović, Udruga osoba s invaliditetom Daruvar, praktikanti unutar projekta te zaposlenici i članovi upravnih tijela Udruge.

„MLADI ZA MLADE – POMAGAČI U NASTAVI“

U petak 20. 11. 2015. godine u 10 sati, u Bjelovaru, prostorije Veleučilišta, A. B. Šimića 1, održana je tiskovna konferencija o provedbi projekta Hrvatskog zavoda za zapošljavanje primjenom mjere javni rad „Mladi za mlade – pomagači u nastavi“.

Teme:

  • O projektu „Mladi za mlade – pomagači u nastavi“ -> Tomislav Novosel, prof.
  • suradnja s Hrvatskim zavodom za zapošljavanje
  • izbor pomoćnika u nastavi
  • sklapanje radnoga odnosa između Udruge i pomoćnika
  • utvrđivanje operacija i radnji za svakoga pomoćnika
  • utvrđivanje evaluacijskih procedura (rad pomoćnika u nastavi u razredu, kontrola izvršenosti i kvalitete)
  • obračuni plaća
  • provedba unutrašnje evaluacije.

Mladi za mlade - pomagači u nastavi

  • Dosadašnje iskustvo s pomoćnicima u nastavi -> Nikolina Posuda, bacc. therap. occup.
  • suradnja s HZZ-om
  • prijava projekta HZZ-u
  • analiza prijava koje su pristigle, u kontekstu natječaja za zapošljavanje pomoćnika u nastavi, preko mjere HZZ-a „Mladi za mlade“
  • odabir kandidata koji zadovoljaju uvjete
  • raspoređivanje kandidata po partnerskim školama (I. OŠ, III. OŠ, IV. OŠ, OŠ Veliko Trojstvo, OŠ Rovišće)
  • edukacija pomagača u nastavi
  • zapošljavanje 19-ero PUN.

Mladi za mlade - pomagači u nastavi

Mladi za mlade - pomagači u nastavi

Detalji s edukacije pomoćnika u nastavi ...

Mladi za mlade - pomagači u nastavi

i potpisivanja ugovora o radu ...

Mladi za mlade - pomagači u nastavi

Sudionici:

  • predstavnica Grada Bjelovara
  • predstavnica Centra za socijalnu skrb
  • pomagači u nastavi
  • predstavnice partnerskih škola
  • članovi upravnih tijela Udruge.

KOMBI KOJI ŽIVOT ZNAČI

U petak, 13.11.2015. godine, održana je tiskovna konferencija povodom početka provedbe projekta Ministarstva socijalne politike i mladih i Udruge tjelesnih invalida Bjelovar pod nazivom „Kombi koji život znači“.

Kombi koji život znači

Partneri na projektu su Grad Bjelovar i Centar za socijalnu skrb Bjelovar. Konferencija je započela uvodnim riječima predsjednika Tomislava Novosela koji je više rekao o nabavci kombi vozila te o prevaljenim kilometrima, preveženim putnicima i godišnjim troškovima od 2011. godine do danas.

Kombi koji život znači

O općim i specifičnim ciljevima, očekivanim rezultatima te aktivnostima koji se planiraju provesti rekla je voditeljica projekta Antonia Buzuk. Tiskovna konferencija je održana u prostorijama Udruge tjelesnih invalida Bjelovar gdje je poslije formalnog dijela nastavljeno ugodno druženje sudionika. 

XX. HRVATSKI SIMPOZIJ OSOBA S INVALIDITETOM S MEĐUNARODNIM SUDJELOVANJEM

Zagreb (hotel Holiday) – 9. i 10. 11. 2015

U organizaciji Zajednice saveza osoba s invaliditetom Hrvatske − SOIH-a, 9. i 10. 11. 2015. godine u Zagrebu (hotel Holiday), održan je XX. hrvatski simpozij osoba s invaliditetom s međunarodnim sudjelovanjem.

Skup su otvorili predsjednik Zajednice saveza osoba s invaliditetom Hrvatske, gosp. Zorislav Bobuš, i Marica Mirić, članica predsjedništva SOIH-a

XX.hrvatski simpozij osoba s invaliditetom s međunarodnim sudjelovanjem

Teme:

  • Konvencija UN o pravima osoba s invaliditetom kao najznačajniji legalni dokument za promicanje prava osoba s invaliditetom − Ines Bojić, dipl. iur.
  • Prikaz rada Jedinstvenog tijela vještačenja − Lidija Hrastić-Novak, Zavod za vještačenje, profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom
  • Proces deinstitucionalizacije osoba s invaliditetom u RH − Zvjezdana Bogdanović, Ministarstvo socijalne politike i mladih
  • Zaključne primjedbe Odbora UN za prava osoba s invaliditetom na Inicijalno izvješće RH o provedbi Konvencije UN o pravima osoba s invaliditetom − Marica Mirić, Zajednica saveza osoba s invaliditetom Hrvatske − SOIH
  • Zaključne primjedbe Odbora UN za prava osoba s invaliditetom Europskoj uniji − Ivana Kovačević, Zajednica saveza osoba s invaliditetom Hrvatske – SOIH
  • Opći komentari Odbora UN o pravima osoba s invaliditetom na članke Konvencije UN o pravima osoba s invaliditetom;
  • Koncept neovisnog življenja osoba s invaliditetom u politici Grada Zagreba − Marinka Bakula Anđelić, Grad Zagreb
  • Iskustva saveza i udruga u provođenju projekata financiranih iz EU fondova:
    U okviru ove teme, pored ostalih predavača, o iskustvima Udruge tjelesnih invalida Bjelovar u provedbi EU projekata, govorio je Tomislav Novosel, Udruga tjelesnih invalida Bjelovar

XX.hrvatski simpozij osoba s invaliditetom s međunarodnim sudjelovanjem

  • Primjena i praćenje Konvencije UN o pravima osoba s invaliditetom na nacionalnoj i lokalnoj razini
  • Izgradnja inkluzivnijeg društva – grupna rasprava
  • Podrška kvaliteti usluga za osobe s invaliditetom u javnoj sferi u Portugalu − Laura Jones, glavna tajnica, EPR
  • Preuzimanje glavne uloge: Mijenjanje uloge osoba s invaliditetom u javnoj sferi u Portugalu − Alice Trindade, izvanredna profesorica i prodekanica, Institutdruštvenih i političkih znanosti Sveučilišta u Lisabonu, Portugal.

XX.hrvatski simpozij osoba s invaliditetom s međunarodnim sudjelovanjem

Sudionici Skupa bili su predstavnici saveza i udruga članica, kao i voditelji projekata. Udrugu tjelesnih invalida Bjelovar predstavljali su Tomislav Novosel, prof., i Nikolina Posuda, bacc. therap. occup.

VOLONTIRANJE – PRILIKA ZA NOVE KOMPETENCIJE

Menadžment volontera

Od srijede do petka, 04., 05. i 06.11.2015. godine, u Kući ljudskih prava u Zagrebu održane su edukacije u organizaciji Volonterskog centra Zagreb u sklopu projekta „Volontiranje – prilika za nove kompetencije“. Izvoditeljice edukacija bile su Jela Prgić-Znika, Ana Glasnović i Darija Jandrečić iz Volonterskog centra Zagreb. „Volontiranje – prilika za nove kompetencije“ projekt je kojeg provodi Volonterski centar Osijek u partnerstvu s Udrugom za razvoj civilnog društva SMART iz Rijeke, Volonterskim centrom Zagreb, Udrugom MI iz Splita i Autonomnim centrom ACT iz Čakovca s ciljem pružanja podrške socijalnoj inkluziji i povećanja zapošljivosti osoba s invaliditetom koristeći potencijal volonterstva kao priliku za profesionalni i osobni razvoj. Edukacije omogućuju stjecanje i unaprjeđenje znanja i vještina iz područja menadžmenta volontera, razvoj inkluzivnih volonterskih programa te osnaživanje potencijalnih poslodavaca osoba s invaliditetom.

Volontiranje - Prilika za nove kompetencije

Volontiranje - Prilika za nove kompetencije

Program prvog dana: uvod u volontiranje i menadžment volontera, zakon o volonterstvu, prava i obveze te postavljanje temelja i planiranje. Program drugog dana: opis posla za volontere, pronalaženje volontera i selekcija volontera, inkluzivnost, organizacijske vrijednosti, kako reći „Ne“ volonteru. Program trećeg dana: orijentacija volontera, supervizija i podrška, evidencija, vrednovanje, nagrađivanje i evaluacija volontera te kompetencije stečene volontiranjem.

Volontiranje - Prilika za nove kompetencije

Volontiranje - Prilika za nove kompetencije

Radionice su trajale od 9,30 do 16,30 sati. Udrugu tjelesnih invalida Bjelovar predstavljali su Tomislav Novosel, prof., Nikolina Posuda, bacc. therap. occup. i Antonia Buzuk, bacc. oec. 

LOKALNI VOLONTERSKI CENTAR - UTIB

Lokalni volonterski centar UTIB

U srijedu, 04.11.2015. godine, u prostorijama Veleučilišta u Bjelovaru održana je tiskovna konferencija povodom početka provedbe projekta Ministarstva socijalne politike i mladih i Udruge tjelesnih invalida Bjelovar pod nazivom „Lokalni volonterski centar UTIB“.

Partneri na projektu su Centar za socijalnu skrb Bjelovar, Grad Bjelovar, II. osnovna škola Bjelovar i IV. osnovna škola Bjelovar. Konferencija je započela uvodnim riječima predsjednika Tomislava Novosela.

Lokalni volonterski centar UTIB

Više o općem i specifičnim ciljevima, ciljanoj skupini, očekivanim rezultatima te ukupnoj vrijednosti projekta rekla je voditeljica projekta Nikolina Posuda.

Lokalni volonterski centar UTIB

O dosadašnjem iskustvu s volonterima te bazi volontera Udruge tjelesnih invalida Bjelovar rekla je koordinatorica projekta Antonia Buzuk.

Lokalni volonterski centar UTIB

Promovirat će se razvoj volonterstva na području Grada Bjelovara i Bjelovarsko-bilogorske županije kroz povećani broj građana uključenih u volonterske aktivnosti, povećanje broja organizatora volontiranja, osiguranu pomoć u učenju načim članovima i djeci iz socijalno i materijalno ugroženih obitelji itd.

Poslije formalnog dijela nastavljeno je ugodno druženje uz osvježenje sudionika.



EDUKACIJA VOLONTERA

Članovi Udruge tjelesnih invalida Bjelovar Andrea Koren, Kristijan Diebalo, Karla Polančec i Ines Seleš sudjelovali su na trodnevnoj edukaciji (30.09. i 01. i 02.10.2015) pod radnim nazivom „Civilno društvo, volonterstvo i građansko sudjelovanje“.

Edukacija volontera

Edukacija volontera

Cilj edukacije je upoznati sudionike s konceptom civilnog društva i volonterstva i ulogom građana i organizacija civilnog društva u razvoju društva.Teme koje su se obrađivale su: pojam, uloga i značaj civilnog društva i volonterstva u razvoju demokracije; vrijednost volonterstva; značaj i oblici građanskog sudjelovanja; uloga i značaj organizacija civilnog društva.

Edukacija volontera

Edukacija volontera

Sudionici su saznali i osnove neprofitnog menadžmenta upravljanja organizacijom. Rad se odvijao u grupama tako da je postignut efekt rasprave i traženja što kvalitetnijega odgovora i riješenja postavljenoga problema.



SUDJELOVANJE POLAZNIKA STARTUP PROGRAMA NA MOTIVACIJSKOJ RADIONICI U CEDEPE-u ZAGREB

(PODRUŽNICA SLOBOŠTINA)

U sklopu StartUp projekta dana 27. listopada 2015.g. održana je Motivacijska radionica u organizaciji nositelja projekta CeDePe Zagreb. Radionica je održana u prostorijama CeDePe-a u podružnici Sloboština. Na radionici su sudjelovali korisnici iz Zagreba, Bjelovara i Bjelovarsko-bilogorske županije. Uz pratnju radnih instruktorica Josipe Vitković, prof., Ane Listeš, bacc.therap.occup. i vozača Ivice Mamića, UTIB su predstavljali naši polaznici Antonio Šunjo, Miroslav Kovač, Goran Tuškan, Matija Pelin, Danijel Šamec, Ivan Štefančić i Stipo Grgić.

Motivacijska radionica

Nakon registracije polaznika radionica je započela pozdravnim govorom voditeljice projekta Mie Cingesar. Zahvalila se svim polaznicima i gostima na odazivu uz prigodne čestitke svima na uspješno položenom ispitu.

Motivacijska radionica

Nakon pozdravnog govora započeta je radionica „Razgovor za posao – korak po korak“ koji se sastojao od uvodnog predavanja i rada u timu od troje ljudi. Navedenu temu je vodila Ana Juras, stručna savjetnica iz Centra za informiranje i savjetovanje o karijeri Zagreb, inače po struci psiholog. Uvodno predavanje je sadržavalo savjete i praktične primjere u situaciji razgovora za posao kod potencijalnog poslodavca (predstavljanje poslodavcu, ostavljanje pozitivnog prvog dojma, davanje odgovora na najčešća pitanja koje postavljaju poslodavci...). Prilikom praktičnog rada (rad u timu) polaznici su podijeljeni u grupe po tri osobe. Svatko je dobio ulogu koju mora odigrati unutar tima: uloga poslodavca, uloga posloprimca i uloga promatrača. Polaznici su tokom cijele radionice aktivno sudjelovali odgovaranjem na postavljena pitanja i dijeljenjem svog iskustva te mišljenja.
Po završetku prvog dijela radionice uslijedila je pauza za osvježenje koja je bila prilika da se polaznici međusobno upoznaju i komuniciraju te razmjenjuju svoja iskustva.

Motivacijska radionica

Drugi dio radionice obilježilo je predavanje 23-godišnjeg motivacijskog predavača Maria Bebeka s temom „Sve se može kad se hoće“. Mario je i sam osoba s invaliditetom, u sklopu predavanja je podijelio svoja životna iskustva i izazove koje je prošao i koje će još prolaziti. Polaznici su pogledali kratki prilog o njemu koji je napravljen za emisiju „Provjereno“ na Novoj Tv. Aktivno su se uključivali u raspravu s predavačem i odgovarali na njegova pitanja te su i samom predavaču postavljali pitanja o njegovom životu (kako obavlja određene aktivnosti, s čim je imao najviše teškoća, kako ga je okolina gledala i kako ga sada gleda...).
Uslijedila je i druga pauza za osvježenje nakon kojeg su radne instruktorice iz CeDePe-a pustile nekoliko video isječaka o najpoznatijem motivacijskom predavaču na svijetu Nicku Vujičiću. Osim što je motivacijski predavač, Nick je osoba s invaliditetom a video isječci su prikazivali njegov život i obavljanje svakodnevnih aktivnosti bez ruku i nogu. Nakon pogledanih video isječaka, polaznici su sudjelovali u raspravi te su dijelili svoja završna mišljenja o današnjem danu i obuhvaćenim temama.

Motivacijska radionica

Na kraju same radionice polaznicima su dodijeljenje potvrde o položenom ispitu za smjerove „Asistent za uredsku i web administraciju“ i „Specijalist Internet marketinga i prodaje“.



Stranica 43 od 61 //« First  <  41 42 43 44 45 >  Last »