Događaji
U petak 18. 12. 2015. godine u 13 sati, u Bjelovaru, prostorije Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, I. Gundulića 1, održana je izobrazba volontera u okviru projekta „Lokalni volonterski centar UTIB“, financiranoga od strane Ministarstva socijalne politike i mladih.
Projektnim aktivnostima promoviramo razvoj volonterstva na području Grada Bjelovara i Bjelovarsko-bilogorske županije tako što, uz ostale aktivnosti, osiguravamo volontersku pomoć u učenju / instrukcije djeci s teškoćama u razvoju (izuzev djece s oštećenjem sluha i vida, za koje za sada, nemamo kompetencije) i djeci iz socijalno i materijalno ugroženih obitelji te unaprjeđujemo partnerske odnose između organizacija civilnog društva i jedinica lokalne i područne samouprave te drugih institucija na lokalnoj i nacionalnoj razini u provedbi volonterskih programa.
Da bi „Lokalni volnterski centar UTIB“ osigurao resurse za obrazovne aktivnosti u području upravljanja volonterima i volonterstvu uopće, voditeljica projekta, koordinatorica i stručni suradnik proveli su obrazovni ciklus izobrazbe volontera kroz sljedeće teme:
- Civilno društvo -> Tomislav Novosel, prof.
- Rad Udruge -> Tomislav Novosel, prof.
- Uvod u volontiranje -> Nikolina Posuda, bacc. therap. occup.
- Zakon o volonterstvu -> Antonia Buzuk, bacc. oec.
- Etički kodeks volontera -> Antonia Buzuk, bacc. oec.
- Prava i odgovornosti volontera -> Antonia Buzuk, bacc. oec.
- Vrste volontera -> Nikolina Posuda, bacc. therap. occup.
- Savjeti za motivaciju -> Nikolina Posuda, bacc. therap. occup.
Sudionici:
- volonteri „Lokalnog volonterskog centra UTIB“ .
11. SIMPOZIJ DISTROFIČARA ISTRE − “REHABILITACIJA I RESOCIJALIZACIJA OBOLJELIH OD NEUROMUSKULARNIH BOLESTI”
MEDULIN (hotel „Arcus“) – 17. 12. 2015.
Održan je u organizaciji Društva distrofičara Istre, 17. 12. 2015. godine.
Cilj: potpora integraciji i socijalizaciji oboljelih članova i njihovih obitelji.
Simpozij je otvorio predsjednik Društva distrofičara Istre, gosp. Josip Brkljača.
Teme:
- „Svakodnevica oboljelih od neuromuskularnih bolesti“ – Ljerka Hrkač, Društvo distrofičara Istre
- „Rehabilitacija putem asisitivne tehnologije“ – Ines Delzotto, mag. rehab. cduc.
- „Cijepljenje protiv zaraznih bolesti i neuromišićne bolesti“ – Vlasta Skopljak, dr. med. → otkriven lijek za oboljele od Dushenneove (Dišenove) mišićne distrofije − TRANSLARNA!!!
- „Dentalna medicina i oboljeli od neuromuskularnih bolesti“ – Ivo Povrzanović, dr. med.
- „Auto škola za osobe s invaliditetom“ – Denis Peloza, dipl. oec.
- „Rijetke bolesti“− Vesna Škulić, Ministarstvo zdravlja
- „Ortoped, važna karika u liječenju neuromišićnoga bolesnika“ – Marin Petrović, dr. med.
- „Uloga palijativnog tima u liječenju neuromišićnih bolesti“ – Julijana Franinović Marković, dr. med.
- „Rehabilitacija i liječenje neuromuskularnih bolesti“ – Adellmo Šegota, dr. med.
- „Potpore za zapošljavanje osoba s invaliditetom“ – Arlin Gobo, HZZ Pula
- „Primjena Canabisa u suvremenom liječenju neuroloških bolesti“ – prim. dr. sc. Dubravko Marković
Sudionici:
- predstavnici domova zdravlja Istarske županije
- predstavnici medicinskih centara i centara socijalne skrbi
- predstavnici udruga osoba s invaliditetom;
„STANDARDI KVALITETE SOCIJALNIH USLUGA“
Održana je, u organizaciji Ministarstva socijalne politike i mladih, u srijedu 25. 11. 2015. godine, u Slavonskom Brodu, Centar za socijalnu skrb, Naselje Slavonija I, bb.
Edukacija je bila namijenjena pružateljima socijalnih usluga koji nemaju sklopljen ugovor, a žele sudjelovati u pregovorima za sklapanje ugovora s Ministarstvom socijalne politike i mladih o pružanju socijalnih usluga u mreži.
Stupanjem na snagu novog Zakona o socijalnoj skrbi (NN 157/13 i 152/14) te donošenjem „Pravilnika o standardima kvalitete socijalnih usluga“ (NN 143/14), uvođenje standarda kvalitete postalo je obavezno za sve pružatelje socijalnih usluga koji iste žele pružati u mreži.
Uvođenje standarda proces je koji će se odvijati postupno, a početna samoprocjena pružatelja usluga predstavlja jedan od početnih koraka. Stoga edukacije imaju za cilj upoznati predstavnike timova za kvalitetu sa „Smjernicama za uvođenje standarda kvalitete“ kao i praktično ih uputiti u izradu izvješća o prvoj samoprocjeni usklađenosti sa standardima kvalitete socijalnih usluga koje je potrebno izraditi u roku od tri mjeseca od dana edukacije.
Sudionici:
- Udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu Virovitičko-podravske županije „Prvi znak“
- Udruga za pomoć osobama s intelektualnim teškoćama „Jaglac“, Orahovica
- S.O.S. – savjetovanje, osnaživanje, suradnja
- Udruga invalida rada i ostalih OSI Virovitica
- Dječja osječka kreativna kućica „Dokkica“
- Mirovna grupa „Oaza“, Beli Manastir
- Projekt građanske demokratske inicijative – PGDI
- Centar za nestalu i zlostavljanu djecu
- Obiteljski dom za stare i nemoćne osobe „Nada“
- Udruga za pomoć osobama s mentalnom retardacijom Slavonski Brod
- Obiteljski dom za stare i nemoćne osobe „Akmačić“
- Udruga osoba s invaliditetom Slavonski Brod „Loco − Moto“
- MI – udruga roditelja djece s posebnim potrebama
- Udruga roditelja djece i osoba s posebnim potrebama gradova Pakraca i Lipika
- Udruga tjelesnih invalida Bjelovar (Tomislav Novosel, prof., i Nikolina Posuda, bacc. therap. occup.)
- Udruga osoba s invaliditetom Daruvar
- Udruga za pomoć osobama s mentalnom retardacijom „Korak dalje“ – Daruvar.
ANTIDISKRIMINACIJSKA RADIONICA U SKLOPU PROJEKTA „STARTUP PROGRAM – MOGUĆNOSTI ZAPOŠLJAVANJA I SAMOZAPOŠLJAVANJA OSOBA S INVALIDITETOM“
U organizaciji UTIB-a kao partnera na projektu „StartUp Program“ održana je interaktivna „Antidiskriminacijska radionica“. Radionica je održana 15. prosinca 2015.g. u prostorijama Ekonomskog fakulteta Bjelovar uz sudjelovanje predjednika UTIB-a Tomislava Novosela, prof., predstavnika CeDePe-a Zagreb, radnih instruktorica i praktikanata u sklopu projekta.
Radne instruktorice iz UTIB-a Ana Listeš, bacc.therap.occup. i Josipa Vitković, prof. bile su moderatorice radionice te ujedno i voditeljice. Radionicu su osmislile i organizirale u tri dijela te u trajanju od 4 sata s ciljem razvijanja praktičnih vještina osoba s tjelesnim invaliditetom za prepoznavanje i prevenciju diskriminacije.
Prilikom uvoda u program radionice sve prisutne su prigodno pozdravili predsjednik UTIB-a Tomislav Novosel, prof. i Josip Koštan, projektni administrator iz CeDePe-a.
Prvi dio radionice obuhvatio je prezentacijski dio, popraćen raspravom i velikim interesom sudionika. Upoznavanje s pojmovima predrasude, diskriminacija, te učenje vještina za prepoznavanje diskriminacije uz primjere iz svakodnevnih, realnih situacija imalo je za cilj potaknuti sve prisutne na razmišljanje o tome koliko smo mi zapravo svjesni predrasuda koje posjedujemo mi sami i ljudi oko nas i o načinima suočavanja s raznim diskriminacijskim situacijama.
U drugom dijelu radionice koristeći interaktivno kazalište, odnosno metodu forum-kazalište, uprizorene su dvije scene iz svakodnevnog života. Scenski prikazi su dotaknuli problematiku osoba s invaliditetom, suočavanje s diskriminacijom a u izvedbi su vrlo uspješno sudjelovali i intervenirali naši praktikani. Cilj ovog dijela radionice kao i metode forum-kazalište bio je sagledati te dvije priče (probleme) iz različitih okvira i doći do različitih i najidealnijih načina rješavanja određenih oblika nepravde.
Nakon pauze i osvježenja treći dio radionice objedinio je video prikaze na temu diskriminacije i razvijanja empatije te kratku „igru“, kviz koji je od naših praktikanata zahtijevao znanje i vještine prepoznavanja diskriminacije u životnim primjerima.
Pored radnog dijela, ova radionica je bila prilika uspostave novih prijateljstava, lijepog druženja u ovo predbožićno vrijeme te velika potvrda truda i rada svih uključenih u projekt „StartUp Program“.
U petak, 11.12.2015. godine, u prostorijama Društva arhitekata Zagreb održana je konferencija „Važnost koordinatora volontera i standarda kvalitete za volonterske programe u razvoju zajednice“ u organizaciji Volonterskog centra Zagreb.
Konferencija je započela pozdravnim govorima izvršne direktorice Volonterskog centra Zagreb, Jele Prgić Znike i pomoćnice pročelnice za socijalnu zaštitu i populacijsku politiku grada Zagreba, Romane Galić. Nakon uvodnog dijela započelo je predstavljanje rezultata projekta „Solidarnost i kvaliteta u pružanju socijalnih usluga“ i predstavljanje priručnika „Menadžment volontera – vođenje volontera i volonterskih programa“ uz riječi autorica priručnika, Ivane Kordić i Jele Prgić Znike, zatim recezentice priručnika Sanje Bunić te koordinatorice volontera Zrinke Dumančić.
Nakon kraće pauze počelo je predstavljanje standarda kvalitete za volonterske programe uz koje je održana radionica pod nazivom: „Prednosti i izazovi u primjeni standarda kvalitete u neprofitnim organizacijama“. Poslije zaključnog dijela konferencije druženje je nastavljeno uz domjenak. Konferencija je trajala od 12,00 do 15,00 sati. Udrugu tjelesnih invalida Bjelovar predstavljale su Ines Seleš i Antonia Buzuk, bacc. oec.
U srijedu, 09.12.2015. godine, u prostorijama Komercijalne i trgovačke škole Bjelovar održano je predavanje o volonterstvu i važnosti volontiranja u sklopu projekta Ministarstva socijalne politike i mladih i Udruge tjelesnih invalida Bjelovar pod nazivom „Lokalni volonterski centar UTIB“.
Predavanje su držali Tomislav Novosel, prof., Nikolina Posuda, bacc. therap. occup. i Antonia Buzuk, bacc. oec. Predavanje je započelo pozdravnim riječima predsjednika Udruge, Tomislava Novosel, prof. i predstavljanjem rada udruge, zatim o civilnom društvu, volonterstvu i građanskom sudjelovanju. Voditeljica projekta, Nikolina Posuda, bacc. therap. occup. je nastavila predavanje općenitim dijelom o volontiranju. Zatim je nastavila Antonia Buzuk, bacc. oec, koordinatorica volontera, koja je rekla više o zakonu o volonterstvu, etičkom kodeksom te pravima i odgovornostima volontera. Za kraj, voditeljica projekta je učenike upoznala s vrstama volontera te dala nekoliko savjeta za motivaciju.
Organizirano je u srijedu 2. prosinca 2015. godine u hotelu „Central“u Bjelovaru, prema sljedećem rasporedu:
- okupljanje sudionika od 13:00 do 13:30 sati
- pozdravna riječ domaćina i gostiju
- predstavljanje udruga članica
- svečani ručak
- zabava uz glazbeni sastav “STOP“, druženje i ples.
Pored članova udruga invalida Bjelovar, događaju su nazočili gosti iz Grada Bjelovara, Bjelovarsko-bilogorske županije, Centra za socijalnu skrb i Hrvatskoga zavoda za zapošljavanje.
Iznimno smo zadovoljni odazivom naših mlađih članova koji su se aktivno uključili u ovakav oblik druženja.
“Djeci s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom, njihovim roditeljima i starateljima, stručnim djelatnicima i volonterima, te svima koji sudjeluju u skrbi i poboljšanju kvalitete življenja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom upućujemo čestitke povodom Međunarodnog dana osoba s invaliditetom, 3. 12.”
TISKOVNA KONFERENCIJA O PROVEDBI PROJEKTA „STARTUP PROGRAM – MOGUĆNOSTI ZAPOŠLJAVANJA I SAMOZAPOŠLJAVANJA OSOBA S TJELESNIM INVALIDITETOM“
Održana je u ponedjeljak 30. 11. 2015. godine u Bjelovaru, prostorije Veleučilišta, A. B. Šimića 1.
Udruga tjelesnih invalida Bjelovar projekt provodi u suradnji s nositeljem projekta CeDePe – Društvo osoba s cerebralnom i dječjom paralizom Zagreb i partnerom Učilište za poslovno upravljanje – Ustanova za obrazovanje odraslih, uz suradničku potporu Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, Područnih ureda Bjelovar i Zagreb.
Projekt je sufinanciran u u sklopu Grant sheme „Poboljšanje pristupa tržištu rada osobama s invaliditetom“ u okviru Operativnog programa „Razvoj ljudskih potencijala 2007.-2013.“.
Cilj projekta je povećanje konkuretnosti OSI na tržištu rada kroz razvoj vještina za zapošljavanje i mogućnosti za samozapošljavanje. Ciljanu skupini čini 35 nezaposlenih osoba s tjelesnim invaliditetom u Bjelovaru, Bjelovarsko-bilogorskoj županiji i gradu Zagrebu.
Glavne aktivnosti projekta obuhvaćaju stručno osposobljavanje osoba s tjelesnim invaliditetom za konkurentna zanimanja:
- Specijalist internet marketinga i prodaje;
- Asistent za uredsku i web administraciju.
Jedna od važnih aktivnosti je selekciju potencijalnih poslodavaca i provođenje stručne prakse u trajanju od 6 mjeseci. Korisnici, sada praktikanti, odslušali su predavanja, uspješno položili ispite i primili uvjerenje o stručnoj osposobljenosti. Trenutna aktivnost projekta je provođenje stručne prakse.
Cilj konferencije bio je upoznati javnost s glavnim aktivnostima projekta, s naglaskom na implementaciju stručne prakse. Konferencija je započela uvodnim riječima predsjednika UTIB-a profesora Tomislava Novosela. Više o općem i specifičnim ciljevima projekta te o programima osposobljavanja rekla je radna instruktorica na projektu Josipa Vitković, prof., a o tijeku selekcije poslodavaca i provedbe stručne prakse radna instruktorica Ana Listeš, bacc. therap. occup. Selekcija je obuhvatila 73 potencijalna poslodavca, a od tog broja na suradnju se odazvalo 15 poslodavaca koji su prepoznali plemenitost cilja i priliku da pomognu osobama s invaliditetom u uključivanju na tržište rada. Suradnja je potvrđena potpisivanjem ugovora o provedbi stručne prakse između UTIB-a, poslodavca i praktikanta.
Sudionici konferencije bili su predstavnici Grada Bjelovara, Bjelovarsko-bilogorske županije, Centra za socijalnu skrb Bjelovar, predstavnici praktikuma: Komercijalna i trgovačka škola Bjelovar, Turističko-ugostiteljska i prehrambena škola Bjelovar, Narodna knjižnica Petar Preradović, Udruga osoba s invaliditetom Daruvar, praktikanti unutar projekta te zaposlenici i članovi upravnih tijela Udruge.
U petak 20. 11. 2015. godine u 10 sati, u Bjelovaru, prostorije Veleučilišta, A. B. Šimića 1, održana je tiskovna konferencija o provedbi projekta Hrvatskog zavoda za zapošljavanje primjenom mjere javni rad „Mladi za mlade – pomagači u nastavi“.
Teme:
- O projektu „Mladi za mlade – pomagači u nastavi“ -> Tomislav Novosel, prof.
- suradnja s Hrvatskim zavodom za zapošljavanje
- izbor pomoćnika u nastavi
- sklapanje radnoga odnosa između Udruge i pomoćnika
- utvrđivanje operacija i radnji za svakoga pomoćnika
- utvrđivanje evaluacijskih procedura (rad pomoćnika u nastavi u razredu, kontrola izvršenosti i kvalitete)
- obračuni plaća
- provedba unutrašnje evaluacije.
- Dosadašnje iskustvo s pomoćnicima u nastavi -> Nikolina Posuda, bacc. therap. occup.
- suradnja s HZZ-om
- prijava projekta HZZ-u
- analiza prijava koje su pristigle, u kontekstu natječaja za zapošljavanje pomoćnika u nastavi, preko mjere HZZ-a „Mladi za mlade“
- odabir kandidata koji zadovoljaju uvjete
- raspoređivanje kandidata po partnerskim školama (I. OŠ, III. OŠ, IV. OŠ, OŠ Veliko Trojstvo, OŠ Rovišće)
- edukacija pomagača u nastavi
- zapošljavanje 19-ero PUN.
Detalji s edukacije pomoćnika u nastavi ...
i potpisivanja ugovora o radu ...
Sudionici:
- predstavnica Grada Bjelovara
- predstavnica Centra za socijalnu skrb
- pomagači u nastavi
- predstavnice partnerskih škola
- članovi upravnih tijela Udruge.
U petak, 13.11.2015. godine, održana je tiskovna konferencija povodom početka provedbe projekta Ministarstva socijalne politike i mladih i Udruge tjelesnih invalida Bjelovar pod nazivom „Kombi koji život znači“.
Partneri na projektu su Grad Bjelovar i Centar za socijalnu skrb Bjelovar. Konferencija je započela uvodnim riječima predsjednika Tomislava Novosela koji je više rekao o nabavci kombi vozila te o prevaljenim kilometrima, preveženim putnicima i godišnjim troškovima od 2011. godine do danas.
O općim i specifičnim ciljevima, očekivanim rezultatima te aktivnostima koji se planiraju provesti rekla je voditeljica projekta Antonia Buzuk. Tiskovna konferencija je održana u prostorijama Udruge tjelesnih invalida Bjelovar gdje je poslije formalnog dijela nastavljeno ugodno druženje sudionika.
U organizaciji Zajednice saveza osoba s invaliditetom Hrvatske − SOIH-a, 9. i 10. 11. 2015. godine u Zagrebu (hotel Holiday), održan je XX. hrvatski simpozij osoba s invaliditetom s međunarodnim sudjelovanjem.
Skup su otvorili predsjednik Zajednice saveza osoba s invaliditetom Hrvatske, gosp. Zorislav Bobuš, i Marica Mirić, članica predsjedništva SOIH-a
Teme:
- Konvencija UN o pravima osoba s invaliditetom kao najznačajniji legalni dokument za promicanje prava osoba s invaliditetom − Ines Bojić, dipl. iur.
- Prikaz rada Jedinstvenog tijela vještačenja − Lidija Hrastić-Novak, Zavod za vještačenje, profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom
- Proces deinstitucionalizacije osoba s invaliditetom u RH − Zvjezdana Bogdanović, Ministarstvo socijalne politike i mladih
- Zaključne primjedbe Odbora UN za prava osoba s invaliditetom na Inicijalno izvješće RH o provedbi Konvencije UN o pravima osoba s invaliditetom − Marica Mirić, Zajednica saveza osoba s invaliditetom Hrvatske − SOIH
- Zaključne primjedbe Odbora UN za prava osoba s invaliditetom Europskoj uniji − Ivana Kovačević, Zajednica saveza osoba s invaliditetom Hrvatske – SOIH
- Opći komentari Odbora UN o pravima osoba s invaliditetom na članke Konvencije UN o pravima osoba s invaliditetom;
- Koncept neovisnog življenja osoba s invaliditetom u politici Grada Zagreba − Marinka Bakula Anđelić, Grad Zagreb
- Iskustva saveza i udruga u provođenju projekata financiranih iz EU fondova:
U okviru ove teme, pored ostalih predavača, o iskustvima Udruge tjelesnih invalida Bjelovar u provedbi EU projekata, govorio je Tomislav Novosel, Udruga tjelesnih invalida Bjelovar
- Primjena i praćenje Konvencije UN o pravima osoba s invaliditetom na nacionalnoj i lokalnoj razini
- Izgradnja inkluzivnijeg društva – grupna rasprava
- Podrška kvaliteti usluga za osobe s invaliditetom u javnoj sferi u Portugalu − Laura Jones, glavna tajnica, EPR
- Preuzimanje glavne uloge: Mijenjanje uloge osoba s invaliditetom u javnoj sferi u Portugalu − Alice Trindade, izvanredna profesorica i prodekanica, Institutdruštvenih i političkih znanosti Sveučilišta u Lisabonu, Portugal.
Sudionici Skupa bili su predstavnici saveza i udruga članica, kao i voditelji projekata. Udrugu tjelesnih invalida Bjelovar predstavljali su Tomislav Novosel, prof., i Nikolina Posuda, bacc. therap. occup.
Menadžment volontera
Od srijede do petka, 04., 05. i 06.11.2015. godine, u Kući ljudskih prava u Zagrebu održane su edukacije u organizaciji Volonterskog centra Zagreb u sklopu projekta „Volontiranje – prilika za nove kompetencije“. Izvoditeljice edukacija bile su Jela Prgić-Znika, Ana Glasnović i Darija Jandrečić iz Volonterskog centra Zagreb. „Volontiranje – prilika za nove kompetencije“ projekt je kojeg provodi Volonterski centar Osijek u partnerstvu s Udrugom za razvoj civilnog društva SMART iz Rijeke, Volonterskim centrom Zagreb, Udrugom MI iz Splita i Autonomnim centrom ACT iz Čakovca s ciljem pružanja podrške socijalnoj inkluziji i povećanja zapošljivosti osoba s invaliditetom koristeći potencijal volonterstva kao priliku za profesionalni i osobni razvoj. Edukacije omogućuju stjecanje i unaprjeđenje znanja i vještina iz područja menadžmenta volontera, razvoj inkluzivnih volonterskih programa te osnaživanje potencijalnih poslodavaca osoba s invaliditetom.
Program prvog dana: uvod u volontiranje i menadžment volontera, zakon o volonterstvu, prava i obveze te postavljanje temelja i planiranje. Program drugog dana: opis posla za volontere, pronalaženje volontera i selekcija volontera, inkluzivnost, organizacijske vrijednosti, kako reći „Ne“ volonteru. Program trećeg dana: orijentacija volontera, supervizija i podrška, evidencija, vrednovanje, nagrađivanje i evaluacija volontera te kompetencije stečene volontiranjem.
Radionice su trajale od 9,30 do 16,30 sati. Udrugu tjelesnih invalida Bjelovar predstavljali su Tomislav Novosel, prof., Nikolina Posuda, bacc. therap. occup. i Antonia Buzuk, bacc. oec.
U srijedu, 04.11.2015. godine, u prostorijama Veleučilišta u Bjelovaru održana je tiskovna konferencija povodom početka provedbe projekta Ministarstva socijalne politike i mladih i Udruge tjelesnih invalida Bjelovar pod nazivom „Lokalni volonterski centar UTIB“.
Partneri na projektu su Centar za socijalnu skrb Bjelovar, Grad Bjelovar, II. osnovna škola Bjelovar i IV. osnovna škola Bjelovar. Konferencija je započela uvodnim riječima predsjednika Tomislava Novosela.
Više o općem i specifičnim ciljevima, ciljanoj skupini, očekivanim rezultatima te ukupnoj vrijednosti projekta rekla je voditeljica projekta Nikolina Posuda.
O dosadašnjem iskustvu s volonterima te bazi volontera Udruge tjelesnih invalida Bjelovar rekla je koordinatorica projekta Antonia Buzuk.
Promovirat će se razvoj volonterstva na području Grada Bjelovara i Bjelovarsko-bilogorske županije kroz povećani broj građana uključenih u volonterske aktivnosti, povećanje broja organizatora volontiranja, osiguranu pomoć u učenju načim članovima i djeci iz socijalno i materijalno ugroženih obitelji itd.
Poslije formalnog dijela nastavljeno je ugodno druženje uz osvježenje sudionika.
Članovi Udruge tjelesnih invalida Bjelovar Andrea Koren, Kristijan Diebalo, Karla Polančec i Ines Seleš sudjelovali su na trodnevnoj edukaciji (30.09. i 01. i 02.10.2015) pod radnim nazivom „Civilno društvo, volonterstvo i građansko sudjelovanje“.
Cilj edukacije je upoznati sudionike s konceptom civilnog društva i volonterstva i ulogom građana i organizacija civilnog društva u razvoju društva.Teme koje su se obrađivale su: pojam, uloga i značaj civilnog društva i volonterstva u razvoju demokracije; vrijednost volonterstva; značaj i oblici građanskog sudjelovanja; uloga i značaj organizacija civilnog društva.
Sudionici su saznali i osnove neprofitnog menadžmenta upravljanja organizacijom. Rad se odvijao u grupama tako da je postignut efekt rasprave i traženja što kvalitetnijega odgovora i riješenja postavljenoga problema.
U sklopu StartUp projekta dana 27. listopada 2015.g. održana je Motivacijska radionica u organizaciji nositelja projekta CeDePe Zagreb. Radionica je održana u prostorijama CeDePe-a u podružnici Sloboština. Na radionici su sudjelovali korisnici iz Zagreba, Bjelovara i Bjelovarsko-bilogorske županije. Uz pratnju radnih instruktorica Josipe Vitković, prof., Ane Listeš, bacc.therap.occup. i vozača Ivice Mamića, UTIB su predstavljali naši polaznici Antonio Šunjo, Miroslav Kovač, Goran Tuškan, Matija Pelin, Danijel Šamec, Ivan Štefančić i Stipo Grgić.
Nakon registracije polaznika radionica je započela pozdravnim govorom voditeljice projekta Mie Cingesar. Zahvalila se svim polaznicima i gostima na odazivu uz prigodne čestitke svima na uspješno položenom ispitu.
Nakon pozdravnog govora započeta je radionica „Razgovor za posao – korak po korak“ koji se sastojao od uvodnog predavanja i rada u timu od troje ljudi. Navedenu temu je vodila Ana Juras, stručna savjetnica iz Centra za informiranje i savjetovanje o karijeri Zagreb, inače po struci psiholog. Uvodno predavanje je sadržavalo savjete i praktične primjere u situaciji razgovora za posao kod potencijalnog poslodavca (predstavljanje poslodavcu, ostavljanje pozitivnog prvog dojma, davanje odgovora na najčešća pitanja koje postavljaju poslodavci...). Prilikom praktičnog rada (rad u timu) polaznici su podijeljeni u grupe po tri osobe. Svatko je dobio ulogu koju mora odigrati unutar tima: uloga poslodavca, uloga posloprimca i uloga promatrača. Polaznici su tokom cijele radionice aktivno sudjelovali odgovaranjem na postavljena pitanja i dijeljenjem svog iskustva te mišljenja.
Po završetku prvog dijela radionice uslijedila je pauza za osvježenje koja je bila prilika da se polaznici međusobno upoznaju i komuniciraju te razmjenjuju svoja iskustva.
Drugi dio radionice obilježilo je predavanje 23-godišnjeg motivacijskog predavača Maria Bebeka s temom „Sve se može kad se hoće“. Mario je i sam osoba s invaliditetom, u sklopu predavanja je podijelio svoja životna iskustva i izazove koje je prošao i koje će još prolaziti. Polaznici su pogledali kratki prilog o njemu koji je napravljen za emisiju „Provjereno“ na Novoj Tv. Aktivno su se uključivali u raspravu s predavačem i odgovarali na njegova pitanja te su i samom predavaču postavljali pitanja o njegovom životu (kako obavlja određene aktivnosti, s čim je imao najviše teškoća, kako ga je okolina gledala i kako ga sada gleda...).
Uslijedila je i druga pauza za osvježenje nakon kojeg su radne instruktorice iz CeDePe-a pustile nekoliko video isječaka o najpoznatijem motivacijskom predavaču na svijetu Nicku Vujičiću. Osim što je motivacijski predavač, Nick je osoba s invaliditetom a video isječci su prikazivali njegov život i obavljanje svakodnevnih aktivnosti bez ruku i nogu. Nakon pogledanih video isječaka, polaznici su sudjelovali u raspravi te su dijelili svoja završna mišljenja o današnjem danu i obuhvaćenim temama.
Na kraju same radionice polaznicima su dodijeljenje potvrde o položenom ispitu za smjerove „Asistent za uredsku i web administraciju“ i „Specijalist Internet marketinga i prodaje“.