Događaji
Hrvatski zavod za zapošljavanje, Ured za financiranje i ugovaranje projekata EU kao Posredničko tijelo razine 2 (PT2) organizirao je posjet Udruzi tjelesnih invalida Bjelovar u svrhu provjere na licu mjesta provedbe financiranih aktivnosti za Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava UP.02.2.2.02.0007 „Osobni asistenti – bolji život osoba s invaliditetom!“ financiranog iz poziva Razvoj usluge osobne asistencije za osobe s invaliditetom UP.02.2.2.02.
Provjera na licu mjesta izvršena je 8. prosinca 2017. s početkom u 11,00 sati u prostorijama Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, I. Gundulića 1, Bjelovar.
Tema: Praćenje provedbe financiranih aktivnosti projekta „Osobni asistenti – bolji život osoba s invaliditetom“ financiranog iz Europskog socijalnog fonda.
Sukladno članku 17. Opći uvjeti Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava za projekte koji se financiraju iz Europskog socijalnog fonda u financijskom razdoblju 2014.-2020., predstavnicima Hrvatskog zavoda za zapošljavanje (PT2) osiguran je pristup cjelokupnoj projektnoj dokumentaciji s naglaskom na sljedeće:
• dokumentacija vezana uz troškove rada i prijevoza osobnih asistenata (ugovori, platne liste, prijevozne karte, putni nalozi i dr.),
• dokumentacija vezana uz troškove rada koordinatora i evaulatora OA (ugovori, troškovi putovanja, izvješća i sl.),
• dokumentacija vezana uz ostvarenje ciljnih vrijednosti pokazatelja (potpisani obrasci),
• računovodstvene evidencije (način praćenja projektnih izdataka).
Također, izvršen je uvid u provedene mjere informiranja i vidljivosti prema Uputi za korisnike sredstava vezano uz mjere informiranja, komunikaciju i vidljivost projekata financiranih u okviru europskih strukturnih i investicijskih fondova u razdoblju 2014.-2020.
Predstavnicima Hrvatskog zavoda za zapošljavanje (PT2) omogućen je i razgovor s koordinatoricom osobnih asistenata gđom Nadom Bilek, jednim osobnim asistentom te korisnicom usluge osobne asistencije gđom Katarinom Pospišil.
Od strane PT2 provjeri na licu mjesta prisustvovali su:
1. Aleksandra Vuk, voditeljica Odjela za provjere na licu mjesta
2. Tomislav Tinodi, viši stručni savjetnik u Odjelu za provjere na licu mjesta
3. Vedran Odović, stručni suradnik u Odjelu za provjere na licu mjesta
Zaključak: Udruga tjelesnih invalida Bjelovar obvezna je do 22. prosinca 2017. godine dostaviti nadzornom tijelu potvrdu o pristupu AZOP-u i popunjenu Zbriku osobnih podataka, te knjigovodstvenu karticu u svrhu knjigovodstvenog praćenja projektnih izdataka.
Udruga tjelesnih invalida Bjelovar predstavila je svoj rad i doprinos u naporima da usluga osobne asistencije zaživi kao institucionalna potpora osobama s invaliditetom a tijelo nadzora izrazilo je pozitivne i konstruktivne komentare.
Sudionici:
− predstavnici Hrvatskog zavoda za zapošljavanje (PT2)
− korisnici
− osobni asistenti
− zaposlenici.
Dana 5. prosinca 2017. godine, Portugal.
Odlične sportske rezultate u Portugalu osvojili su članovi Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, Radovan Halas, zlato i Josip Slivar, srebro.
Drugi dan održavanja IWAS svjetskih igara u Portugalu također je dobro prošao za hrvatske paraolimpijce, a posebno za naše Bjelovarčane Radovana Halasa i Josipa Slivara, također članove AKOSI Sokol Bjelovar. Josip Slivar je osvojio srebrnu medalju u spojenim kategorijama F42 i F44, a Radovan Halas je u bacanju čunja u kategoriji F51 osvojio zlatnu medalju.
– Ovo je za mene prvo veliko natjecanje i odmah zlatna medalja. Jako sam zadovoljan rezultatom. Iza mene je pet godina bavljenja sportom i tri godine intenzivnog treninga. Sport mi je pomogao i zdravstveno, a ne samo kao područje interesa. Uoči samog natjecanja imao sam tremu, ali kad je natjecanje počelo trema je nestala. Bacio sam udaljenost od 20,88 metara što smatram da je dobra udaljenost, zaključio je Radovan Halas dodavši kako je pred njim zima prepuna intenzivnih treninga kako bi ostvario i bolje rezultate na europskom natjecanju.
Radovanu Halasu je ovo ujedno i prvi nastup za reprezentaciju te mu od srca čestitamo i želimo mnogo uspjeha u daljnjem radu!
Svečano obilježavanje Međunarodnog dana osoba s invaliditetom održano je u petak, 01.12.2013. godine, u prostorijama hotela Central, Bjelovar, V. Lisinskoga 2, s početkom u 13,00 sati.
Raspored:
1. Okupljanje sudionika od 13,00 – 13,30 sati;
2. Pozdravna riječ domaćina i gostiju;
3. Predstavljanje rada udruga članica UIB-a;
4. Svečani ručak;
5. Zabava uz glazbeni sastav “STOP“, druženje i ples.
Sudionici: članovi udruga osoba s invaliditetom Grada Bjelovara i Bjelovarsko-bilogorske županije, predstavnici Grada Bjelovara i Bjelovarsko – bilogorske županije, Centra za socijalnu skrb i Hrvatskog zavoda za zapošljavanje.
“Djeci s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom, njihovim roditeljima i starateljima, stručnim djelatnicima i volonterima, te svima koji sudjeluju u skrbi i poboljšanju kvalitete življenja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom upućujemo čestitke povodom Međunarodnog dana osoba s invaliditetom, 03.12.”
Skupštini su u ime UTIB-a prisustvovali Mirjana i Vlado Benčak. Skupština održana kao izvještajna za 2016.g. na kojoj je oko 120 članova društva prihvatilo izvještaj o radu i financijskom poslovanju koje izvještaje je članstvu predočila predsjednica društva Miljenka Radović i predsjednik NO Zdravko Soldo. Na sjednici Skupštine predsjednica je predočila plan i program rada kao i financijski plan za 2018.g. s nadom da će se planirano i ostvariti ali da to sve ovisi o ostvarenju financijskog plana, odnosno o prihvaćanju projekata koji su podnijeti nadležnim institucijama.
V. Benčak, u svoje ime i u ime predsjednika UTIB-a gosp. T. Novosela, održao je pozdravnu riječ članovima Skupštine i pohvalu radu rukovodstvu Društva i predsjednici Miljenki Radović sa željom da uspješno ostvarujui zacrtane planove u slijedećoj godini te pozivom da se susrećemo i nadalje kroz aktivnosti kojima nastojimo omogućiti našim članovima ostvarenje mogućeg.
Predsjednica Miljenka Radović zahvalila se na odazivu i prisustvu radu Skupštine, zahvalila se na riječima pohvale, naglasila da izvrsno surađuje sa našim predsjednikom Novosel Tomislavom i da želi da imamo i nadalje dobra kontakte ali i više susreta i suradnje u ostvarenju ciljeva zacrtanih za poboljšanje života naših članova.
Održan je od 30.11. do 01.12.2017. godine u Centru za odgoj i obrazovanje Rijeka, Senjskih uskoka 2, u organizaciji Udruge edukacijskih rehabilitatora Primorsko-goranske, Istarske i Ličko-senjske županije.
Radi se o instrumentariju za procjenu radnih sposobnosi OSI kojega je predstavila Dr. Anke Kleffmann, diplomirani psiholog, direktor i partner u Miro-Gmbh, Siegen, www.miro-gmbh.de
Glavne teme seminara:
• Dokumentacija zahtjeva: Razmatraju se razne metode prikupljanja podataka i izrađuje se primjereni profil zahtjeva;
• Dokumentacija vještina: Studija slučaja – razgovarat će se o različitim sposobnostima. Nakon toga će se stvoriti primjereni profil vještina.
• Usporedba profila: Korištenjem razvijenih profila prikazana je upotreba MELBA kao postupka usporedbe profila.
Raspored aktivnosti:
Udrugu tjelesnih invalida Bjelovar predstavljali su L. Novosel i T. Novosel
Dana 27. studenoga 2017. godine, u prostorijama CISOK-a, A. B. Šimića 1, Bjelovar održana je prva radionica ciklusa „Društveno poduzetništvo i poslovni plan“, koji se provodi u sklopu projekta „Postani društveni poduzetnik“ čiji je organizator Bjelovarski centar za razvoj civilnoga društva, financiran iz Europskog socijalnog fonda. Partneri na projektu su Bjelovarsko-bilogorska županija i Regionalna razvojna agencija BBŽ.
Svrha projekta je na inovativan i kreativan način potaknuti razvoj i osnivanje društvenih poduzeća, kroz promotivne i edukacijske aktivnosti, a ciljanoj skupini (nezaposlenim osobama, osobama s invaliditetom, starijim osobama, pripadnicima nacionalnih manjina i svim ostalim) omogućiti stjecanje novih poduzetničkih znanja i vještina kroz besplatne seminare i radionice, kako bi pronašli zaposlenje u društvenom poduzetništvu.
Prvi dio ciklusa obuhvaća radionicu o društvenom poduzetništvu i poslovnom modeliranju, dok će se naredni ciklus radionica fokusirati na poslovno modeliranje DP pothvata.
Ciljevi radionice obuhvaćaju:
- Razumijevanje koncepta društvenog poduzetništva i prepoznavanja primjera dobre prakse;
- Razumijevanje i interpretaciju principa „Lean startup“ metodologije, korake u razvoju proizvoda, prepoznavanju kupaca, te rizik proizvoda, kupaca i tržišta;
- Sudionici imaju priliku izraditi svoj poslovni model za DP pothvat (plan A);
- Sudionici će imati izrađenu pripremu testiranja za razumijevanje problema kupaca.
Sudionici:
- Udruge (iz UTIB-a: I. Toncer i V. Kuzmek)
- Predstavnici institucija;
- Građani.
Održan je 23. studenoga 2017. godine u Domu sportova Mate Parlov, Pula.
Program Simpozija:
Udrugu tjelesnih invalida Bjelovar predstavljao je predsjednik Tomislav Novosel s pratnjom.
Održan je 17.11.2017. u prostorijama Udruge s početkom u 13,00 sati.
Prisutni: predsjednik Udruge T. Novosel, član IO V. Benčak, članovi ribolovnog kluba: A. Verić, Z. Šorša, J. Cimerman, J. Glogovčan, A. Oremović, S. Štefinec, B. Kranjec, D. Jerotić, S. Bušetinčan, Z. Ćurković.
Uvod o radu Udruge predstavio je T. Novosel. U okviru trogodišnjeg programa “Socijalno uključivanje djece i odraslih osoba s invaliditetom“ predviđena je mogućnost sufinanciranja rada Ribolovnog kluba. Nakon rasprave donosi se odluka da se V. Benčak imenuje za voditelja Ribolovnog kluba a B. Kranjec za voditelja aktivnosti.
Izvješće o radu u 2017. godini podnosi A. Verić. U raspravi je istaknuta dobra organizacija kluba i odlična suradnja sa svim drugim udrugama u Hrvatskoj. Izvješće se jednoglasno usvaja.
U okviru rasprave o planu rada u 2018. godini A. Verić ističe da klub ima dva člana više što iziskuje više sredstava za članarinu. T. Novosel iznosi da je u 2018. g. planiran isti iznos sredstava kao i za ovu. S ciljem animiranja mlađih članova u kolicima u planu je sastanak, u proljeće 2018.g., kako bi ih se animiralo za uključenje u Ribolovni klub. Donosi se odluka da se ribolovno natjecanje UTIB-a održava zadnje subote u lipnju 2018.g.
Dana 15. 11. 2017. godine (srijeda) sa početkom u 10:00 h, u prostorijama Pučkog otvorenog učilišta Bjelovar, Nazorova 9, započeo je drugi ciklus informatičkog tečaja „Osnove informatike – e – Građanin“, u okviru provedbe trogodišnjega programa “Socijalno uključivanje djece i odraslih osoba s tjelesnim invaliditetom“ financiranog od strane Ministarstva za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku.
javne uprave te povećanje transparentnosti javnog sektora u pružanju javnih usluga“ –
Slobodan Kaličanin, ravnatelj Pučkog otvorenog učilišta Bjelovar
Sustav e-Građani je projekt Vlade Republike Hrvatske pokrenut s ciljem modernizacije, pojednostavljenja i ubrzanja komunikacije građana i javne uprave te povećanja transparentnosti javnog sektora u pružanju javnih usluga.
Plan radionica edukacije e-Građanin:
1. Uvod u E-usluge u RH, preduvjeti, osnovni pojmovi;
2. Javni pristup e-uslugama (katastar, matične knjige, ministarstva, policija);
3. Autorizacijske usluge NETBANKINGA (općenito, sigurnost, vrste usluga, e-računi).
Preduvjet pohađanja nastave je osnovno poznavanje rada na računalu (npr. ECDL start) te
po završenom tečaju uspješni polaznici dobivaju svjedodžbu.
U okviru provedbe projekta „Osobni asistenti – bolji život osoba s invaliditetom!“ financiranoga od strane Europskog socijalnog fonda, Operativni program Učinkoviti ljudski potencijali 2014. – 2020., održana je 7. evaluacija rada osobnih asistenata.
Evaluacija je, u organizaciji Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, provedena u srijedu, 15. studenoga 2017. godine u prostorijama Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, Gundulićeva 1, Bjelovar.
Evaluacija služi za vrednovanje i procjenu učinka, utjecaja, isplativosti, određene aktivnosti, skupa aktivnosti, projekta, programa i ostalih društvenih intervencija, a cilj evaluacije je povećanje kvalitete pruženih usluga.
Evaluacija je namijenjena četrnaestorici osobnih asistenata, uključujući i one koji rade na zamjenama.
Evaluaciju su proveli:
1. Tomislav Novosel, prof., voditelj projekta
2. Nada Bilek, med. sestra, koordinatorica projekta
3. Ivana Toncer, bacc. oec., edukatorica/evaluatorica projekta
4. Monika Polančec, eoc., administratorica.
Teme:
1. osvrt na prvih sedam mjeseci provedbe Projekta
2. praćenje rada osobnih asistenata
3. odluke o godišnjim odmorima
4. edukacija i podjela Uvjerenja o edukaciji
5. razgovor vezan uz RT procjene (intervencija u kontekstu postavljenih ciljeva)
6. tablice radnih sati
7. pitanja i prijedlozi
Dana 10. 11. 2017. godine (petak) sa početkom u 11:00 h, u prostorijama Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, Gundulićeva 1, održana je tiskovna konferencija u okviru provedbe trogodišnjega programa “Socijalno uključivanje djece i odraslih osoba s tjelesnim invaliditetom“ financiranog od strane Ministarstva za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku.
Tema: E-Građani – cilj: modernizacija, pojednostavljenje i ubrzanje komunikacije građana i javne uprave te povećanje transparentnosti javnog sektora u pružanju javnih usluga – Slobodan Kaličanin, ravnatelj Pučkog otvorenog učilišta Bjelovar
Sustav e-Građani je projekt Vlade Republike Hrvatske pokrenut s ciljem modernizacije, pojednostavljenja i ubrzanja komunikacije građana i javne uprave te povećanja transparentnosti javnog sektora u pružanju javnih usluga.
Ovom prigodom svečano su uručene svjedodžbe članovima koji su uspješno završili edukaciju te je predstavljen plan radionica za slijedeći ciklus polaznika.
Plan radionica edukacije e-Građanin:
1. Uvod u E-usluge u RH, preduvjeti, osnovni pojmovi;
2. Javni pristup e-uslugama (katastar, matične knjige, ministarstva, policija);
3. Autorizacijske usluge NETBANKINGA (općenito, sigurnost, vrste usluga, e-računi).
Preduvjet pohađanja nastave je osnovno poznavanje rada na računalu (npr. ECDL start) te
po završenom tečaju uspješni polaznici dobivaju svjedodžbu.
Sudionici:
− predstavnici partnera
− korisnici
− izvoditelji
− članovi upravnih tijela
− zaposlenici.
U srijedu, 8. 11. 2017. godine u 11 sati, u Maloj vijećnici Bjelovarsko-bilogorske županije održan je stručni skup pod nazivom „Zapošljavanje i rad osoba s invaliditetom – prilika, a ne namet“ u organizaciji Ureda pravobraniteljice za osobe s invaliditetom i Hrvatske gospodarske komore. Ovom prilikom sudionicima su se obratili gospodin Davorko Vidović, savjetnik, Hrvatska gospodarska komora i gospođa Mira Pekeč-Knežević, zamjenica pravobraniteljice za osobe s invaliditetom.
Potom su uslijedila izlaganja:
• Zašto je za podizanje konkurentnosti važno zapošljavati osobe s invaliditetom, Dario Karačić, Institut za razvoj tržišta rada
• Kvote i poticaji Zavoda za vještačenje, profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom i usluge Centra za profesionalnu rehabilitaciju, Natalija Krajnović, Ured pravobraniteljice za osobe s invaliditetom
• Iskustva Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, Marijana Grgin
• Iskustvo poslodavca, Tamara Milić, Financijska agencija – FINA uz kratku raspravu.
Neka od pitanja na koja su sudionici mogli dobiti odgovor su: „Koji su izazovi i mogućnosti u zapošljavanju i radu osoba s invaliditetom iz pozicije poslodavaca i osoba s invaliditetom? Zašto je za podizanje konkurentnosti važno zapošljavati osobe s invaliditetom? Koji su problemi pri zapošljavanju i radu osoba s invaliditetom i kako ih prevladati? Kakvi poticaji su osigurani i kako ih ostvariti? Kakve su mogućnosti za radnike kod kojih dođe do smanjenja radnih sposobnosti? Kako ispuniti kvotu, dobiti novčanu nagradu i što su to zamjenske kvote?“ Predstavljena je i internet stranica: http://www.zaposliosi.hr, pokrenuta s ciljem približavanja ove teme poslodavcima i osobama s invaliditetom.
Udrugu tjelesnih invalida Bjelovar predstavljali su predsjednik Tomislav Novosel, prof. sa suradnicama Ivanom Toncer, bacc. oec. i Monikom Polančec, oec. Gosp. Novosel naglasio je važnost i očekivanja od Ureda pravobraniteljice za OSI, Hrvatske gospodarske komore i Hrvatskoga zavoda za zapošljavanje kod ostvarivanja prava osoba s invaliditetom te kontinuiranoga rada na edukaciji i osposobljavanju osoba s invaliditetom ka samostalnijem životu. Kao doprinos u ovim aktivnostima naveo je Udrugu tjelesnih invalida Bjelovar koja, osim što zapošljava osobe s invaliditetom, radi na poboljšanju postojećih uvjeta i osposobljavanju svojih članova kako bi ravnopravno konkurirali na tržištu rada.
U petak 3. 11. 2017. godine u 10 sati, u prostorijama Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, Gundulićeva 1, održana je tiskovna konferencija o provedbi građanske akcije „UTIB za članove“ financiranoga od Regionalne zaklade za lokalni razvoj ZAMAH, u sklopu građanske akcije“Naš doprinos zajednici“. Akciju su podržali Grad Bjelovar, Bjelovarsko – bilogorska županija i „Beming d.o.o.“ Bjelovar.
Tema: Rekonstrukcija sanitarnog čvora osoba s invaliditetom u sklopu građanske akcije „UTIB za članove“ -> voditelj akcije predsjednik Udruge Tomislav Novosel, prof.
Građanskom akcijom osigurana je pristupačnost sanitarnog čvora osoba s invaliditetom i osobama sa smanjenom pokretljivosti te duži boravak i osjećaj sigurnosti i opuštenosti u prostorijama Udruge. To ima za utjecaj i veću mogućnost uključivanja osoba s invaliditetom u različite aktivnosti Udruge, čime se poboljšava kvaliteta života osoba s invaliditetom i veća socijalna uključenost u zajednicu. Uspješnom adaptacijom sanitarnog čvora u prostorijama Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, utjecalo se na veće zadovoljstvo članova, što ujedno utječe na i na bolju kvalitetu života istih, te osjećaj komfora i željom za izlaskom iz svojih domova. Utjecaj na njihov razvoj kroz uključivanje u razne aktivnosti, poput edukacija, zdravstvenih i pravnih savjetovanja koje jedino mogu dolaskom u Udrugu. Također, olakšana je mogućnost rada zaposlenika, što uključuje i razvoj većeg broja projekata sa ciljem zapošljavanja osoba sa invaliditetom budući da su na ovaj način osigurani nužni uvjeti za kvalitetno obavljanje radnih zadataka.
Sudionici:
− predstavnici institucija
− suradnici
− korisnici
− izvoditelji
− članovi upravnih tijela
− zaposlenici.
U okviru provedbe trogodišnjeg programa “Socijalno uključivanje djece i odraslih osoba s invaliditetom“ financiranog od strane Ministarstva za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku, u petak 20. 10. 2017. godine na prostoru oko središnjeg paviljona u gradskom parku, Trg Eugena Kvaternika, Udruga tjelesnih invalida Bjelovar u suradnji s Instruktažnim centrom Križevci d.o.o. organizirala je održavanje prezentacije mogućnosti osposobljavanja kandidata različitog stupnja tjelesnog invaliditeta za vozače „B“ kategorije u prilagođenim vozilima (2).
Osposobljavanje iz nastavnog predmeta prometni propisi i sigurnosna pravila te pružanje prve pomoći provodit će se u partnerskoj autoškoli u Bjelovaru, zbog strogih propisanih prostornih uvjeta koji uvjetuju i sam rad autoškole. Daljnji dio osposobljavanja iz nastavnog predmeta upravljanje vozilom također će se provoditi u Bjelovaru, uz korištenje prilagođenih vozila Instruktažnog centra Križevci te educirane instruktore vožnje za program obuke osoba s invaliditetom.
Nakon prezentacije kod paviljona, u prostorijama Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, I. Gundulića 1, održan je operativni sastanak u kontekstu dogovaranja detalja osposobljavanja i provedbe prvog odabira potencijalnih polaznika.
Ove godine, Udruga će financijski poduprijeti osposobljavanje za vozače B kategorije za troje svojih članova.
Uvjet za pristup osposobljavanju je potvrda liječnika opće prakse da osoba ne boluje od psihičkih i duševnih bolesti te liječnička potvrda medicine rada.
Sudionici:
1. predstavnici Udruge tjelesnih invalida Bjelovar
2. predstavnici Bjelovarsko-bilogorske županije
3. zaposlenici
4. sredstva javnoga priopćavanja.
O temi “Konvencija UN o pravima osoba s invaliditetom - obrazovanje, zapošljavanje i položaj osoba s teškim invaliditetom“ održan je 16. i 17. listopada 2017. u Zagrebu, Hotel “Holiday”.
Udrugu tjelesnih invalida Bjelovar zastupao je predsjednik Tomislav Novosel, prof. Održao je predavanje pod naslovom “Iskustva UTIB-a u obrazovanju i zapošljavanju osoba s tjelesnim invaliditetom”.