Događaji
Dana 04.10.2021. godine (ponedjeljak) u prostorijama Udruge tjelesnih invalida, Ivana Gundulića 1, Bjelovar s početkom u 11:00 sati održana je volonterska akcija pakiranja kuverata. Volonteri Udruge su u 3 sata zapakirali 846 kuverata koja je zatim bila upućena HP-om prema članstvu Udruge.
Želja nam je i dalje promicati volonterstvo u Udruzi te time uključivati sve više mladih ljudi te osvješćivati širu javnost oko potrebe za volontiranjem.
Bitno je naglasiti 3 značajke volonterstva koje su utemeljene Općom deklaracijom o volonterstvu:
1. dobrovoljnost - obavlja se bez ikakve prisile, slobodno;
2. neplaćenost - ne radi se iz želje za zaradom, nego besplatno;
3. solidarnost - radi se iz suosjećanja s drugim, iz želje da se nekom pomogne.
“Volonterstvo jedan je od kamena temeljaca civilnog društva jer oživljava najplemenitija stremljenja čovječanstva: zauzimanje za mir, slobodu, mogućnost izbora, sigurnost i pravičnost za sve ljude.” ( https://www.zakon.hr/z/258/Zakon-o-volonterstvu )
Sudionici:
1. Voditeljica volontera – Tea Bošnjak, bacc.oec.;
2. Volonteri – Rafael Tomrecaj, Luciano Bosanac, Vlado Benčak, Ljiljana Mecner, Ivana Punčikar – Opitz, Nada Bilek.
U okviru odobrenog projekta „Unapređenje kvalitete života i zaštita prava starijih osoba s invaliditetom“ financiranog od Ministarstva rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike, Udruga tjelesnih invalida Bjelovar organizirala je za svoje članove literarnu i glazbenu radionicu – početak aktivnosti: 04.10.2021.
Radionice su namijenjene svim zainteresiranim odraslim članovima Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, a zamišljena je kao interaktivno druženje i razmjena iskustava. Na radionicama će se obrađivati teme literarnog i glazbenog stvaralaštva uz stručno vodstvo i podršku. Naši članovi koji su se uključili u radionice, pripremaju se za nadolazeće kulturno-zabavne večeri, što traži posebnu organizaciju i angažman.
Radionice se održavaju u prostorijama Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, Ivana Gundulića 1, Bjelovar. Predviđeno trajanje radionice je oko 90 minuta. Radionice su besplatne uz osigurano osvježenje i radne materijale.
Ukoliko želite naučiti nešto novo, podijeliti svoja iskustva i pri tom se dobro zabaviti, prijavite se na radionice!
LITERARNA RADIONICA – voditeljica Đurđa Vučetić, prof.; literarke – Javorka Pangerčić, Andrea Gabud, Terezija Jelušić, Nada Vranko – Nagy, Milkica Basta, Snježana Medvidović.
GLAZBENA RADIONICA – voditelj Dubravko Kovačević; članovi zbora – Tomislav Novosel, Slava Novosel, Ljiljana Mecner, Elizabeta Balent, Dragan Pavić, Andrea Gabud, Ivanka Punčikar – Opitz.
Dana 06.10.2021. godine (srijeda) u prostorijama hotela Central, V. Lisinskog 2, Bjelovar s početkom u 11:00 sati održana je tiskovna konferencija i radionica povodom odobrenog dvogodišnjeg programa Ministarstva rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike „Unapređenje kvalitete života i zaštita prava starijih osoba s invaliditetom“.
U početku tiskovne konferencije, predsjednik Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, istaknuo je: „Udruga tjelesnih invalida Bjelovar ima oko 1 000 članova, od kojih je 698 iznad 60 godina. Jedna od stvari o kojoj upravo zbog njih moramo razmišljati je deinstitucionalizacija, odnosno hoće li te osobe otići u dom i pod kojim uvjetima ili će boraviti u nekoj od ustanova. U tom trenutku u pitanje dolazi što će biti s njihovim pokretninama, nekretninama, odnosno cjelokupnom imovinom. Brojna pitanja naših članova smo snimili i u suradnji s Pravnom klinikom pri Pravnom fakultetu u Zagrebu dobili stručne odgovore. Vrlo česta pitanja vežu se baš za ugovore o doživotnom i dosmrtnom uzdržavanju, a neki od naših članova iz razloga što nisu dovoljno vješto i educirano upravljali svojom imovinom, imaju vrlo loša životna iskustva.“
Projektom „Unapređenje kvalitete života i zaštita prava starijih osoba s invaliditetom“ podiže se kvaliteta života starijih osoba s invaliditetom i podupire deinstitucionalizacija. Jedna od aktivnosti je radionica: „Informiranje, edukacija i konzultacije o štetnosti ugovora o doživotnom i dosmrtnom uzdržavanju“ na kojoj se govorilo o mogućoj štetnosti ugovora o doživotnom i dosmrtnom uzdržavanju te osvješćivanju javnosti o nužnosti borbe protiv nasilja nad starijim osobama.
Radionicu je vodila diplomirana pravnica Miljenka Radović iz Čakovca, vanjska stručna suradnica za informiranje starijih osoba, te istaknula glavne probleme: „Starije osobe kroz cijeli svoj život stječu svoju imovinu na koju smo na našim radionicama najviše fokusirani. Te osobe moraju znati raspolagati imovinom, a pritom si osigurati dostojnu starost. Ugovori o doživotnom i dosmrtnom uzdržavanju na neki način rješavaju pitanje brige i skrbi, no istovremeno može doći do iskorištavanja starijih i nemoćnih osoba, pogotovo osoba s invaliditetom. Na sreću, ne govorimo o velikom broju takvih slučajeva, iako moramo biti svjesni da dosta osoba skriva te probleme, o njima ne želi govoriti niti priznati da su u nezavidnom položaju.
Kod nas sudski sporovi traju jako dugo i u pravilu većina starijih osoba ne dočeka rješenje sudskog spora, već se moraju snalaziti na razne načine i tražiti pomoć jedinica lokalne samouprave, prijatelja, susjeda i slično. Ugovori o doživotnom i dosmrtnom uzdržavanju sklapaju se u obliku javnobilježničkog akta, no postavlja se pitanje u kojoj je mjeri javni bilježnik zainteresiran posvetiti se konkretnom slučaju te odrediti koje su točno obveze davatelja uzdržavanja, da li je to njega, osiguravanje obroka, plaćanje režijskih troškova i sl.
Te stavke bi trebalo točno regulirati putem ugovora a nadzor nad sadržajem takvih ugovora trebali bi preuzeti država i lokalna i regionalna uprava sa svojim pravnim kapacitetima. Na taj način smanjio bi se rizik loših ishoda ugovora.
Sudionici:
1. Predsjednica Društva osoba s tjelesnim invaliditetom Međimurske županije i
voditeljica radionice – Miljenka Radović, diplomirana pravnica sa suradnicima;
2. Predstavnici upravnih tijela Udruge – Tomislav Novosel, prof., predsjednik Udruge; Vlado Benčak – dopredsjednik Udruge;
3. Zaposlenici Udruge tjelesnih invalida Bjelovar – Nada Bilek, voditeljica ureda; Tea Bošnjak, bacc.oec., projektna suradnica; Monika Polančec, stručna suradnica;
4. Zainteresirani članovi Udruge tjelesnih invalida Bjelovar;
5. Sredstva javnog priopćavanja.
Dana 24.09.2021. godine (petak) u prostorijama Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, I. Gundulića 1, Bjelovar s početkom u 11:00 sati održan je prvi radni sastanak izvoditelja aktivnosti u okviru dvogodišnjeg programa „Unapređenje kvalitete života i zaštita prava starijih osoba s invaliditetom“ financiranog od strane Ministarstva rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike“.
Na sastanku su sudjelovali izvoditelji aktivnosti, koje smo prilikom pisanja i prijave programa, konzultirali oko suradnje u realizaciji tako što će na stručan i profesionalan način odraditi aktivnosti koje im pripadaju prema znanju i vještinama koje posjeduju, uz novčanu naknadu. Programom se planira unaprijediti kvaliteta života starijih osoba kroz sportsko-rekreativne, edukacijsko-informativne i kulturno-zabavne aktivnosti te time omogućiti kvalitetnije provođenje slobodnog vremena, podignuti samopouzdanje i smanjiti socijalnu isključenost članova.
Temeljem dogovorenog, Udruga tjelesnih invalida Bjelovar u suradnji s izvoditeljima kreće u ispunjavanje zadanih planova o kojima će članstvo i šira javnost biti pravovremeno obaviještena.
Sudionici:
1. Predsjednik Udruge – Tomislav Novosel, prof.;
2. Vanjski izvoditelji aktivnosti – Dubravko Kovačević, Đurđa Vučetić, Vlado Benčak, Ines Seleš, Mladen Rajković, Ljuba Štefinec i Miljenka Radović;
3. Zaposlenice Udruge – Nada Bilek, voditeljica ureda; Tea Bošnjak, bacc.oec., projektna voditeljica; Monika Polančec, stručna suradnica.
U razdoblju od 29.08. do 16.09.2021. godine članovi Udruge tjelesnih invalida Bjelovar imali su prilike sudjelovati u 18. bjelovarskim odjecima kazališta koji je nakon godine pauze radi pandemije, dočekan s oduševljenjem, posebice i stoga što se većina predstava održavalo u tek obnovljenom Domu kulture koji je na tri tjedna postao centar kulture. U dogovoru s organizatorom BOK-a, Centrom za cjeloživotno učenje i kulturu, kupili smo karte te obavijestili članstvo o preuzimanju istih u prostorijama Udruge.
Potaknuti upravo time, što je Dom kulture nakon obnove postao pristupačan za osobe s invaliditetom, odlučili smo našim članovima, osobama s tjelesnim invaliditetom, omogućiti upravo ono za što se zalažemo, a to je smanjiti socijalnu isključenost. Prema dogovoru s voditeljicom literarne sekcije, dogovorene su tri predstave. Predstave koje su se gledale: „Kabanica“ HNK Zadar, predstava „Medvjed“ u režiji Zijaha Sokolovića te predstava „Dok nas smrt ne rastavi“ u režiji Mikija Manojlovića koja je otkazana na datum 15.10.2021. u 20.00 sati.
Ulaz u dvoranu Doma kulture bio je dopušten uz poštivanje epidemioloških mjera zbog Covid-a 19 uz Covid potvrde.
Dana 21.09.2021. godine (utorak) s početkom u 11.00 sati u prostorijama hotela Central, V. Lisinskog 2, Bjelovar u okviru provedbe projekta „Osobni asistenti – bolji život osoba s invaliditetom!“ financiranoga od strane Europskog socijalnog fonda, Operativni program Učinkoviti ljudski potencijali 2014. – 2020., održana je tiskovna konferencija.
Predsjednik Udruge, i voditelj projekta, Tomislav Novosel, prof. poručio je: „Projekt je odobren od strane Europskog socijalnog fonda, a posrednici su Ministarstvo rada, mirovinskog sustava i socijalne skrbi te Hrvatski zavod za zapošljavanje. Partner nam je Udruga osoba s intelektualnim poteškoćama. Cilj nam je jačati socijalnu uključenosti uz pomoć osobnih asistenata i poboljšati kvalitetu života osobama s najvišim stupnjem invaliditeta. Važno je naglasiti i zapošljavanje osoba koje su kvalificirane i spremne raditi kao asistenti. Na ovaj način smo osigurali pomoć za šest naših korisnika. Asistenti već prošli prvu fazu edukacije, a danas je na redu druga“.
U djelu edukacije, asistenti su učili o vještinama komunikacije, vanjskoj podršci u kojoj kompenziraju elemente koji im se čine teški ili nemogući u svakodnevnom i samostalnom životu osoba s invaliditetom, što se najbolje može vidjeti kroz određene vrste aktivnosti, bilo u kulturnom ili osobnom značenju.
Edukatorica i evaluatorica na projektu, Tea Bošnjak, bacc.oec. istaknula je: „Planirane aktivnosti pojedincu trebaju omogućiti demonstriranje ili poboljšanje razlikovne mjerljive sposobnosti, odnosno ponašanja. Kao rezultat očekuje se neka vrsta krajnjeg produkta, a on može biti konkretan, primjerice da si osoba s tjelesnim invaliditetom sama pripremi doručak, ili apstraktan, u što spada povećanje samopouzdanja kod pojedinca. Asistente i korisnike smo danas podučili kako bi te segmente trebali poboljšati i unaprijediti“.
Udruga tjelesnih invalida Bjelovar, uslugu osobne asistencije provodi posljednjih 14 godina. Na samom početku, radilo se sa svega tri korisnika i isto toliko asistenata, dok danas govorimo o 29 korisnika i 23 osobne asistentice.
Nada Bilek, koordinatorica osobnih asistenata kaže: “Od ukupno šest korisnika imamo četiri ženske osobe i dvije muške, u dobi od 19 do 30 godina. Riječ je o osobama s najvišim stupnjem invaliditeta, koji su morali proći procjenu nadležnog povjerenstva. Osobe koje mogu konkurirati za posao moraju imati završenu srednju školu ili osnovnu i tečaj za njegovatelja. Asistenti vode brigu oko osobne higijene, pomažu pri sitnim kućanskim poslovima, obavljaju kupovinu i pomažu pri lakšim fizičkim poslovima.
Sudionici:
1. Predstavnici Bjelovarsko-bilogorske županije – Ratko Kovačić;
2. Predstavnici i upravljačka tijela Udruge – Tomislav Novosel, prof. – predsjednik Udruge tjelesnih invalida Bjelovar; Vlado Benčak – dopredsjednik UTIB-a;
3. Korisnici osobne asistencije – Gordana Deželić, Damir Glavak, Adriana Krog, Snježana Marić;
4. Osobni asistenti – Mirela Skroban, Valentina Tkalec, Anka Mamić, Dalia Šarić, Mihaela Bujan, Krešo Babić;
5. Zaposlenice UTIB-a – Nada Bilek, koordinatorica OA-KOA; Tea Bošnjak, bacc.oec. evaluatorica/edukatorica OA-KOA; Monika Polančec, suradnica;
6. Predstavnici UIB-a – Štefica Diebalo, tajnica UIB-a; Kristijan Diebalo, web administrator;
7. Sredstva javnog priopćavanja.
„DIGITALNI POPIS STANOVNIŠTVA 2021“
U prostoru Centra za cjeloživotno učenje i kulturu Bjelovar u srijedu 22. rujna članovi Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, kroz sustav e-građanin, uz stručnu pomoć, samostalno su sudjelovali u popisivanju stanovništva 2021. godine. Dio je to početne edukacije “E-građanin popis stanovništva Republike Hrvatske 2021. godine”.
– CUK i Udruga tjelesnih invalida uspješno surađuje već dugi, dugi niz godina, još od vremena Pučkog otvorenog učilišta. Suradnja se najviše temelji na sustavu e-građanin, putem kojeg osobe s invaliditetom uspješno rješavaju potrebne obveze. S tom komponentom smo krenuli prije četiri, pet godina, rekla je Zvjezdana Galkowski, ravnateljica CUK-a.
– S obzirom da se društvo i sustav javne uprave digitalizira, na nama je da naše korisnike podučimo tom segmentu te im maksimalno olakšamo život i svakodnevicu. Od početka smo znali da će e-građanin osobama s invaliditetom biti itekako koristan. Vrlo brzo smo okupili sve dionike, dogovorili način rada i eto, danas održali edukaciju vezanu za popis stanovništva, rekao je prof. Tomislav Novosel, predsjednik Udruge tjelesnih invalida Bjelovar.
Udruga je poziv za edukaciju poslala na oko 200 e-mail adresa, od čega se odazvalo 40-ak osoba.
– Zahvaljujući prijašnjim radionicama digitalnog opismenjavanja, mnogi članovi su samostalno i uspješno odradili digitalni popis stanovništva, što je za svaku pohvalu. Dakle, proces im je bio poznat jer su već bili upoznati s određenim informatičkim alatima, kazao je Slobodan Kaličanin, voditelj edukacije.
– Sretna sam i zadovoljna što imamo priliku unaprijediti svoje sposobnosti. Računalo sam prije koristila na poslu, tako da sam već imala određeno predznanje. Zahvaljujući radionicama i edukacijama, stečene vještine sam nadograđivala i za sebe mogu reći da sam digitalno pismena, poručila je Višnja Jeličić, umirovljenica, članica UTIB-a i polaznica edukacije.
Dana 18.09.2021. godine (subota) Udruga tjelesnih invalida Bjelovar organizirala je jednodnevni izlet u Krapinske toplice.
25 članova u jutarnjim satima uputilo se autobusom na cjelodnevni boravak u Vodenom parku Aquae Vivae, modernom zdanju uklopljeno u pitome zagorske brege.
Izlet je organiziran sukladno svim epidemioloških mjera prema uputama Nacionalnog stožera.
Dana 10.09.2021. godine (petak) u konferencijskoj sali Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, s početkom u 10:00 sati, održan je sastanak s predstavnicima Instruktažnog centra Križevci, kandidatima i potencijalnim kandidatima za osposobljavanje „B“ kategorije, automobilom prilagođenim za osobe s invaliditetom. Sastanak je, preko ZOOM platforme vodio predsjednik udruge Tomislav Novosel, prof.
Sastanak je sazvan s ciljem organizacije daljnjeg rada i planiranja potrebnih financijski sredstava.
Novi potencijalni kandidati, dobili su upute oko pribavljanja dokumentacije koju su dužni ponesti sa sobom na liječnički pregled te im je rečeno da će na vrijeme biti obaviješteni o vremenu održavanja pregleda u Zagrebu, u klinici Euromedika, koja dugo vremena surađuje s Instruktažnim centrom Križevci. Put za Zagreb na pregled osiguran je preko Udruge, u prilagođenom kombi vozilu s podiznom rampom.
Sastanku su prisustvovali:
1. Tomislav Novosel, prof. predsjednik Udruge;
2. Instruktažni centar Križevci – Domagoj Brunović i Lina Unterberger;
3. Vlado Benčak – dopredsjednik Udruge;
4. Tea Bošnjak i Monika Polančec – zaposlenice Udruge;
5. Kandidati: Tomrecaj Rafael, Magdić Marieta, Kašnik Marko, Hrlić Jasmina, Bosanac Luciano, Mlinar Filip, Žganjar Danijel, Jukić Mihael – roditelji.
5. natjecanje u ribolovu udicom na plovak za osobe s invaliditetom u Virovitičko-podravskoj županiji održalo se, uz podršku Općine Gradina i Športskog ribolovnog kluba „Karas“, u subotu 11.09.2021. na jezeru ŠRK “Karas“ u Budakovcu, s početkom u 9:00 sati. Natjecanje je organizirala UDRUGA OSOBA S INVALIDITETOM VIROVITICA.
Udrugu tjelesnih invalida Bjelovar predstavljala je ekipa ribolovaca u sastavu: Miroslav Kraguljac, Božidar Kranjec i Vlado Benčak.
Nakon 4-satnog iscrpljujućeg natjecanja treće mjesto osvojila je ekipa Udruge „Bolje sutra“ Koprivnica, drugo mjesto ekipa iz Daruvara i pobjedničko prvo mjesto, ribolovna ekipa UTIB-a.
Ekipama su uručeni i pripadajući pehari i priznanja.
Naš ribolovac Kraguljac Miroslav, najuspješniji pojedinac, osvojio je pehar i priznanje.
Dana 07.09.2021. godine (utorak) s početkom u 11.00 sati preko ZOOM platforme članovi, zaposlenici, volonteri Udruge tjelesnih invalida Bjelovar priključili su se Savezu društva distrofičara Hrvatske – SDDH povodom obilježavanja 7. rujna – Svjetskog dana svjesnosti o Duchenne mišićnoj distrofiji (DMD) koju provodi World Duchenne Organization (Svjetska organizacija osoba s Duchenne mišićnom distrofijom).
Tema ovogodišnjeg Svjetskog dana svjesnosti o DMD bila je „Život odraslih i Duchenne“ te se tim povodom oformio Okrugli stol stručnjaka na svim područjima kako bi se pridružili i doprinijeli povećanju svjesnosti o Duchenne mišićnoj distrofiji.
Na samom početku, sve prisutne na platformi pozdravila je dobrodošlicom predsjednica SDDH Marica Mirić, dipl.ing. te sve nazočne uvela u tijek obilježavanja Okruglog stola „Svjetlo za Duchenne“.
Prof.dr.sc. Ervina Bilić, prim.dr.med. kroz odabranu temu „Duchenne mišićna distrofijan – bolest s novim horizontom“ sa stručne strane pojasnila je i približila što se događa u tijelu osobe koja se bori sa mišićnoj distrofijom te kako izgleda liječenje osoba oboljelih od mišićne distrofije.
Gosti i stručnjaci na ZOOM platformi bili su također prim. Željko Plazonić, dr.med. državni tajnik Ministarstva zdravstva te objasnio doprinos Ministarstva unaprjeđenje kvalitete življenja osoba s mišićnom distrofijom u Republici Hrvatskoj. Nadalje, Marija Borovec, voditeljica Službe za zaštitu osoba s invaliditetom i skrbništvo u Ministarstvu rada, istaknula je doprinos Ministarstva unaprjeđenju življenja osoba s mišićnom distrofijom te navela probleme kroz koje se susreću.
Kako život sa Duchennom nije lak i da je potrebna konstantna borba objasnili su nam roditelji djece sa mišićnom distrofijom kroz temu „Život s DMD – iskustva mladića s DMD i roditelja“.
Dragana Budimir, stručna suradnica SDDH najavila je da u sklopu kampanje SDDH, a povodom obilježavanja Svjetskog dana svjesnosti o Duchenne mišićnoj distrofiji (DMD), u utorak, 7. rujna, u večernjim satima, budu osvijetljene poznate znamenitosti, građevine i spomenici u brojnim gradovima u RH. Za obilježavanje će biti primijenjena crvena boja osvjetljenja ili logotip Kampanje. Više o tome na web stranici: https://www.sddh.hr/savez-drustava-distroficara-hrvatske-aktualnosti-pregled/svjetlo-za-duchenne-u-gradovima-rh
Sudionici:
1. Zaposlenici Udruge tjelesnih invalida Bjelovar – Nada Bilek, voditeljica ureda, Tea Bošnjak, bacc.oec., projektna suradnica, Monika Polančec, stručna suradnica.
Dana 04.09.2021 (subota) godine Udruga HVIDR-a Grada Petrinje održala je sportsko – kulturnu manifestaciju pod nazivom „17. Petrinjski sportski susret branitelja“. Sukladno epidemiološkim mjerama, manifestacija se održala na otvorenom prostoru gradskog kupališta u Petrinji s početkom u 8.00 sati. Prema pozivu, sportskom događaju prisustvovao je i Klub sportaša zastupajući Udrugu tjelesnih invalida Bjelovar.
U sportskom dijelu sudionici su se mogli natjecati u boćanju, visećoj kuglani, kuhanju graha i sportskom ribolovu. Naša četiri člana okušala su se u kategoriji viseće kuglane te ekipno odnijeli prvo mjesto od ukupno šesnaest ekipa. U grupi pojedinačno, članica Vesna Rosandić bila je najbolja u konkurenciji natjecateljica i natjecatelja u visećoj kuglani.
Nakon sportskog druženja, poslužen je pobjednički grah te se ostatak vremena proveo u veselju i pozitivnoj atmosferi. Kao šećer na kraju, pobjedničkim ekipama podijeljene su medalje i pehari te se druženje nastavilo do kasnog poslijepodneva uz nadu da će se uskoro ponoviti susret i druženje.
Sudionici:
Članovi Kluba sportaša UTIB-a: Stjepan i Vesna Rosandić, Martina Tukerić, Zlata Bajs
TISKOVNA KONFERENCIJA I IZOBRAZBA VOLONTERA I ZAINTERESIRANIH GRAĐANA POVODOM PROVEDBE PROJEKTA „VOLONTERSKI CENTAR UTIB“
Dana 02.09.2021. godine (četvrtak) s početkom u 10:00 sati u svečanoj dvorani Hotela Central, Vatroslava Lisinskog 2, Bjelovar održana je tiskovna konferencija povodom provedbe prve godine Dvogodišnjeg programa „Lokalni volonterski centar UTIB“ financiranog od strane Ministarstva rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike.
Nakon konferencije, provedena je izobrazba volontera i zainteresiranih građana: 2 ciklusa – 10 volontera i zainteresiranih građana po ciklusu, ukupno 20 sudionika.
U prvom dijelu izobrazbe stručni suradnik u projektu, predsjednik Udruge Tomislav Novosel, prof. objasnio je vrste invaliditeta, predstavio Udrugu tjelesnih invalida Bjelovar, strukturu članstva i značajna područja djelovanja udruge (redovni rad Udruge, izgradnju kapaciteta Udruge, zagovaranje prava osoba s invaliditetom, projektne aktivnosti, mladi s invaliditetom u školskom sustavu, profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje, pružanje socijalnih usluga, kulturno-zabavne i izletničke aktivnosti, sportske aktivnosti, suradnja s lokalnim, državnim i europskim dionicima) te važnost i utjecaj volontiranja u navedenim područjima djelovanja.
Nakon osvježenja, drugi dio izobrazbe volontera provela je voditeljica projekta Tea Bošnjak: 1. predstavljanje volontiranja; 2. zakonska podjela; 3. vrste i razlozi volontiranja;
4. paradigmatski okvir zaokruženi su sa slikama i primjerima provedenog volontiranja u organizacijskim, sportskim, kulturno-zabavnim i projektnim aktivnostima.
Tiskovnoj konferenciji i edukaciji volontera prisustvovali su volonteri UTIB-a, ravnateljica Centra za socijalnu skrb Bjelovar Daniela Popović, predstavnik BBŽ Ratko Kovačić, predstavnici Udruge invalida Bjelovar, predsjednik udruge i stručni suradnik u projektu Tomislav Novosel, prof., voditeljica projekta Tea Bošnjak, bacc.oec., voditeljica ureda/koordinatorica Nada Bilek, Monika Polančec, stručna suradnica.
U suradnji sa Gradom Bjelovarom, Udruga tjelesnih invalida Bjelovar za svoje članove organizirala je ljetovanje u hostelu „Bjelovar“ u Novom Vinodolskom. Ljetovanje je trajalo u razdoblju od 07.08. do 17.08.2021. godine.
Polazak za Novi Vinodolski bio je sa autobusnog kolodvora Bjelovar u jutarnjim satima te je put protekao u ugodnom raspoloženju. Cilj održavanja ljetovanja bilo pružanje mogućnosti kvalitetnog provođenja slobodnog vremena, razvijanja samopouzdanja i neovisnosti kao i socijalnih kontakata osoba s invaliditetom. Pozitivno iscrpljeni, napijeni sunčevim zrakama, puni elana i entuzijazma, vratili smo se svojim kućama u nadi za novim avanturama. Uz druženje, pjesmu, smijeh desetodnevno ljetovanje približilo se kraju te je povratak u Bjelovar bio u kasnim poslijepodnevnim satima.
Ljetovanje se organiziralo u skladu s mjerama i preporukama Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske i HZJZ-a.
Dana 19.08.2021.(četvrtak) godine u prostorijama Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, I. Gundulića 1, Bjelovar s početkom u 08.00 sati u okviru Trogodišnjeg programa „Socijalno uključivanje djece i odraslih osoba s invaliditetom“ financiranog od Ministarstva rada, mirovinskog sustava, obitelji socijalne politike, održan je ZOOM sastanak sa predstavnicima Autoškole „Instruktažni centar Križevci“.
Udruga tjelesnih invalida Bjelovar trenutno ima na obuci šestoro kandidata, koji se približavaju kraju obuke te ispitnoj vožnji. Cilj ovog sastanka bio je rezimirati do sada obavljen posao te dobiti povratne informacije sa terena, odnosno od instruktora koji rade sa kandidatima. Udruga će i dalje poticati svoje članove na osposobljavanje B kategorije, čime članovi, odnosno, kasnije vozači postaju samostalni, neovisni za svoje potrebe, potrebe svojih obitelji i prema tome postaju korisni svojoj zajednici u kojoj se nalaze te sami sebi.
Trenutno na listi čekanja nalazi se novih četvoro kandidata koji će, nakon obavljanja Liječničkog pregleda, moći krenuti u osposobljavanje za B kategoriju, čime se Udruga ponosi.
Sudionici ZOOM sastanka:
1. Predstavnici Instruktažnog centra – Domagoj Brunović, stručni upravitelj ICK, Lina Unterberger, instruktorica;
2. Predsjednik Udruge tjelesnih invalida Bjelovar – Tomislav Novosel, prof.;
3. Zaposlenice Udruge – Nada Bilek, voditeljica ureda/koordinatorica, Tea Bošnjak, bacc.oec., voditeljica projektnih aktivnosti, Monika Polančec, stručna suradnica.