Događaji
Održana je u četvrtak, 20.03.2025. od 10:00 do 14:00 sati, u Bjelovaru, prostorije Udruge invalida Bjelovar, I. Gundulića 1.
Udruga invalida Bjelovar sklopila je Sporazum o suradnji s Pravnom klinikom Pravnog fakulteta u Zagrebu koja pruža besplatnu pravnu pomoć socijalno ugroženim osobama.
Članovi članica Udruge invalida Bjelovar osoba s invaliditetom u navedenom terminu mogu dobiti odgovore na pitanja vezana za ostvarivane prava na osnovi članstva u udruzi, invaliditeta, socijalne skrbi, zdravstvene skrbi, obrazovanja, zapošljavanja, rada i profesionalne rehabilitacije i mobilnosti.
Od vanjske suradnice Miljenke Radović, dipl. iur. – možete dobiti odgovore na pitanja u vezi s Ugovorima o dosmrtnom i doživotnom uzdržavanju preko e-maila i telefona u terminu:
- E-mail: miljenka.radovic@gmail.com
- Telefon: 099 334 4600, od 11:00 do 12:00 sati.
Sudionici: Predstavnici Pravne klinike Pravnog fakulteta u Zagrebu, vanjska stručna suradnica Miljenka Radović, dipl. iur., članovi Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, članovi Udruge slijepih Bjelovar, članovi Udruge gluhih i nagluhih Bjelovar, članovi Udruge osoba s intelektualnim teškoćama.
Sudionike je pozdravio predsjednik Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, Tomislav Novosel, prof. naglasivši:
„Udruga invalida osigurava prostor za rad s građanstvom već 10-ak godina, a studenti u pravilu dolaze jednom mjesečno, osim dok traju praznici. Novosel nam je potvrdio kako i članovi UTIB-a ponekad trebaju pravnu pomoć, ali i naveo koji su najčešći problemi s kojima se susreću.
– Ima nekoliko vrsta problema zbog kojih članovi i ostali građani dođu ovdje i traže pomoć, ali tu zapravo nitko ne može pomoći jer država neke stvari nije riješila. Najveći broj problema su prava osoba s invaliditetom. Tu se parking radi na temelju naše intervencije, nema dovoljno mjesta, nijedna ova zgrada u okolici nije kroz NPOO i ITU mehanizam obogaćena dizalom, nijedno stepenište nije pristupačno, to su sve oskvrnuća naših prava – poručio je te nastavio.
– Ima, naravno ljudi koji imaju imovinsko-pravne probleme bilo da su nešto naslijedili, ponekad je ugovor zlonamjerno pisan. U tom području imamo veliku podršku gospođe iz Preloga, Miljenke Radović; držala nam je prezentacije o ugovorima o doživotnom i dosmrtnom uzdržavanju preko Zoom-a. Dugo je u pokretu za osobe s invaliditetom, ima puno problema gdje je sama kao pravnica intervenirala i spriječila odbacivanje osobe s invaliditetom iz sustava.“
20.01.2025. uputili smo dopis gradu Bjelovaru:
Molim Vas da se hitno zauzmete da se, u okviru zahtjevnih i opsežnih radova u Gundulićevo ulici u Bjelovaru, između Haulikove ulice i Trga E. Kvaternika, izvedu i propisno označe predmetna parkirališna mjesta. Izvedbu treba obaviti u skladu s važećim pravilnikom o parkiralištima za osobe s invaliditetom.
18.03.2025. dobili smo poziv zamjenika gradonačelnika Igora Brajdića da će se, povodom završetka radova u Gundulićevoj ulici održati tiskovna konferencija. Naglasio je: „Na inicijativu predsjednika Udruge tjelesnih invalida Bjelovar Tomislava Novosela, parkirališna mjesta za osobe s invaliditetom u Gundulićevoj su prilagođena. Tako se korisnicima omogućava direktan pristup s parkinga na stazu.
T. Novosel: „U poodmakloj fazi radova u Gundulićevoj ulici, u kojoj je smješten poslovni prostor UTIB-a, poslali smo kompletan plan parkirališnih mjesta i zamolili da se brzo intervenira dok su radovi u toku. Inzistirali smo da se uredi prilaz i Grad Bjelovar je pristao i to riješio. Zadovoljni smo zbog toga, ali ukupnim stanjem parkirališnih mjesta u gradu baš i ne! Nadamo se da će se i to polako rješavati.“
Datum : 18.03.2025.
Lokacija : Samobor, ul. Savke Dapčević Kučar 8, (Bunker)
Pokrovitelj: Grad Samobor
Organizator:UOSI Sinergija Samobor
U radu Konferencije iz UTIB-a sudjelovali su predsjednik Tomislav Novosel, prof. i voditeljica ureda i koordinatorica Nada Bilek.
Održana je u četvrtak, 13.03.2025. u 16:00 sati, u restoranu „Srce Bilogore“, Bjelovar, Slavonska cesta 17.
DNEVNI RED
1. Otvaranje Skupštine: a) Izbor verifikacijske komisije, izvješće; b) Izbor radnoga predsjedništva i predsjedavajućeg; c) Izbor izborne komisije; d) Izbor zapisničara i dva ovjerovitelja zapisnika;
2. Izvješće verifikacijske komisije;
3. Usvajanje poslovnika o radu izborne skupštine;
4. Izvješće o radu Udruge u 2024. godini;
5. Izvješće Nadzornoga odbora o financijskom poslovanju Udruge u 2024. godini;
6. Rasprava o podnesenim izvješćima i njihovo usvajanje;
7. Razrješenje dosadašnjega predsjednika, članova Izvršnoga odbora, Nadzornoga odbora, Statutarne komisije i Stegovne komisije;
8. Predstavljanje kandidata za novoga predsjednika, članove Izvršnoga odbora, Nadzornoga odbora, Statutarne komisije i Stegovne komisije i njihov izbor;
9. Izvješće izborne komisije o rezultatima glasovanja za tijela Udruge i potvrđivanje izabranih kandidata;
10. Predstavljanje i usvajanje Operativnoga plana Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, za 2025. godinu s financijskim planom;
11. Donošenje odluke o članstvu Udruge u savezima i udrugama;
12. Zaključivanje rada Skupštine.
„Skupština je završila s radom 13.03.2025.g. u 18:00 sati.“
Održano je u organizaciji tvrtke „Organizator“ iz Osijeka, u petak, 7. ožujka 2025. u 10 sati
Zagreb, Hotel International, Miramarska cesta 24.
Predavači:
dr. sc. BRANKA REŠETAR, redovita profesorica u trajnom izboru Pravnog fakulteta u Osijeku:
OBITELJSKOPRAVNI ASPEKTI PRIJELAZA DJECE S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU U ODRASLU DOB;
dr. sc. SLAĐANA ARAS KRAMAR, izvanredna profesorica Pravnog fakulteta u Zagrebu:
POSTUPAK O ZDRAVLJU OSOBA LIŠENIH POSLOVNE SPOSOBNOSTI – ODABRANA PITANJA I SUDSKA PRAKSA;
dr. sc. PETAR ŠAJFAR, asistent na Pravnom fakultetu u Osijeku:
DINAMIKA ŽIVOTA OBITELJI S DJECOM S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU, ODNOSNO OSOBAMA S INVALIDITETOM: ISPREPLETENOST PRAVNIH I SOCIJALNORADNIČKIH ASPEKATA.
U panel raspravi sudjelovali su:
SANJA HELFRIH, socijalna radnica u HZSR-u, Središnja služba
DARIJO JURIŠIĆ, Pravobranitelj za osobe s invaliditetom
KOLINDA KOLAR, predsjednica Obiteljskog odjela Općinskog građanskog suda u Zagrebu
TATJANA KUREVIĆ, posebna skrbnica iz Rijeke
dr. sc. SLAĐANA ŠTRKALJ-IVEZIĆ, psihijatrica Klinike za psihijatriju Vrapče
i naslovna redovita profesorica Medicinskog fakulteta u Zagrebu
Komentar Obiteljskog zakona, I. knjiga, članci 1. do 344., B. Rešetar, 1284 str., 2022.
U knjizi je obrađen prvi dio Obiteljskog zakona koji obuhvaća temeljna načela, brak, pravne odnose roditelja i djece, mjere za zaštitu prava i dobrobiti djece, posvojenje, skrbništvo, uzdržavanje, obvezno savjetovanje i obiteljsku medijaciju.
Uz opće napomene i opsežne komentare članaka knjiga sadržava i sudsku praksu, literaturu i stvarno kazalo.
Izvadak iz I. knjige pogledajte ovdje.
Sadržaj i predgovor knjige pročitajte ovdje.
U radu savjetovanja iz UTIB-a sudjelovali su predsjednik Tomislav Novosel, prof. i voditeljica ureda i koordinatorica Nada Bilek.
U organizaciji HVIDR-e Topusko, 22.02.2025. održana je godišnja Skupština Male lige viseće kuglane.
Svi sudionici okupili su se kod Spomenika palim braniteljima u Topuskom gdje su odali počast i zapalili svijeće.
Potom su se uputili na izletište Vranjevina gdje je održan sastanak svih voditelja i Nadzornog odbora. Sastanku su prisustvovali predstavnici 6 udruga. Dogovoren je kalendar natjecanja, iznos kotizacije za svako kolo kao i iznos pojedinačne članarine za svakog sudionika osobno.
Nakon dodjele pehara i medalja najboljim ekipama i pojedincima uslijedio je ručak i druženje u lijepom ambijentu izletišta Vranjevina.
Našu udrugu predstavljali su: Bajs Zlata, dopredsjednik Benčak Vlado, Benčak Mirjana, Cimerman Josip, Matin Dobrila, Matin Đuro, Šorša Zdenka i naš vozač Horvat Dražen.
Hrvatski savez udruga cerebralne i dječje paralize nositelj je programa „Klubovi korisnika – Klub Aktiv“ u sklopu trogodišnjeg programa „Razvoj i širenje mreže socijalnih usluga koje pružaju udruge“ za razdoblje od 2023. do 2025. godine. Financijska sredstva za provedbu programa osigurana su od strane Ministarstva rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike.
Ciljevi koje program nastoji ostvariti su povećanje socijalnog uključivanja i veća kvaliteta života osoba s invaliditetom a Udruga tjelesnih invalida Bjelovar partner je u provedbi programa te provodi sljedeće radionice:
- Literarno/kreativne radionice se održavaju svakog utorka od 11,00-15,00h u prostorijama udruge; voditeljica radionica je Monika Kezić.
- Rekreacijske aktivnosti/vježbanje u teretani prilagođenoj osobama s invaliditetom se održavaju se ponedjeljkom i četvrtkom od 18,00-20,00h na adresi Andrije Hebranga b.b. „Dvorana europskih prvaka“; voditeljica radionica je Višnja Družinec.
20.02.2025. Mirjana Markovinović, izvršna direktorica HSUCDP, posjetila je UTIB i održala tematska predavanja na teme:
1. Kako se brinuti za sebe
2. Motivacija
Sudionici su bili oduševljeni razgovorom, prezentiranim sadržajem i razmjenom iskustava jer, kako su i sami istaknuli, rijetko se susreću sa takvim temama i osobama koje imaju toliko razumijevanja za osobe s invaliditetom.
Pregršt mudrih savjeta i praktičnih smjernica pomogli su da sudionici sa predavanja ponesu uz lijepe uspomene puno stvari za promišljanje.
Koja je držana u ponedjeljak, 17. veljače 2025. godine u prostorijama HSUTI, Šoštarićeva 8, s početkom u 11:00 sati, prema pozivu:
Nakon rasprave po svakoj točki dnevnog reda, svi prijedlozi i izvještaji usvojeni su jednoglasno.
U ime UTIB-a, u radu sjednice sudjelovali su predsjednik T. Novosel, prof. i voditeljica Ureda N. Bilek.
Održana je u četvrtak, 13.02.2025. godine, u restoranu „Srce Bilogore“, Bjelovar, Slavonska cesta 17 (preko puta „McDonalds-a“), s početkom u 17:00 sati.
Na početku, predsjednik UTIB-a Tomislav Novosel, prof. pozdravio je prisutne i, povodom Valentinova kazao nekoliko prigodnih riječi:
„Poštovane dame i gospodo,
U ime članova, zaposlenika i volontera UTIB-a želim svima vama, vašim obiteljima, prijateljima i suradnicima, ostvarenje poruka Valentinova, poruka koje su zapisane na papirnata srca koja ste na ulazu dobili od naših članova Literarne sekcije – pročitajte ih na glas!
Pridružujem se porukama!
Kako jedna od legendi kaže: “Sveti Valentin bio je rimski svećenik koji je obavljao vjenčanja za vojnike kojima je bilo zabranjeno ženiti se, zbog naloga rimskog cara koji je određivao da oženjeni vojnici nisu dobri ratnici“.
“Moderna” proslava Valentinova je kada slavimo naše romantično partnerstvo s jednom drugom osobom.“
Ovu večer počet ćemo prigodnim kratkim programom:
1. Zbor UTIB:
- voditelj Dubravko Kovačević, autor, scenarist i koreograf
2. Literarni uradci pod vodstvom stručne suradnice Monike Kezić: „Iz duše za dušu“ – Draženka Gadanac, „Noćna ljubavna pjesma“ – Snježana Marić i „Ljubav“ – Adriana Krog.
O svemu su marljivo brigu vodili Nada Bilek, voditeljica ureda/koordinatorica, Vlado Benčak, zamjenik predsjednika, Štefica Diebalo, vanjska suradnica, Anita Jambrović – voditeljica kluba izletnika, ljetovanja i kulturno-zabavnih večeri.
Gosp. T. Novosel: Želim vam dobar tek i da u duši, u srcu sa sobom ponesete barem dio poruka s ove večeri. Na svemu hvala osoblju Restorana „Srce Bilogore“! Dobar tek i do novog sastanka!
Slijedila je svečana večera i Zabava uz glazbeni sastav “Konopa i prijatelj“, druženje i ples, što je potrajalo do 23:00 sata…
Programom Nacionalne sustavne podrške Nacionalne zaklade za razvoj civilnog društva (NZRCD) organiziran je i proveden 8. veljače 2025.godine Trening za upravljačka tijela i nadzorne odbore za udruge članice HSUCDP, HSUTI i SDDH, u hotelu Diplomat u Zagrebu.
Jozefina Kranjčec, HSUTI; Marica Mirić, SDDH; Ivica Bašić, HSUCDP; Luka Bogdan, NZRCD
Trening je otvorila Marica Mirić, predsjednica SDDH. Upoznala je sudionike s programom treninga i pozvala Luku Bogdana, zamjenika upraviteljice za europske fondove i sustavne podrške, NZRCD da se obrati sudionicima treninga.
Plenarni dio nastavljen je po programu:
1. Marica Mirić, predsjednica SDDH: Komunikacija upravljačkog tijela kao lidera s posebnim kompetencijama u udrugama osoba s invaliditetom;
2. Jozefina Kranjčec, predsjednica HSUTI: Organizacijska struktura i odnosi upravljačkog i izvršnog tijela;
3. Ivica Bašić, predsjednik HSUCDP: Uloga upravljačkih tijela udruga u lokalnoj i poslovnoj zajednici i kako mogu utjecati na politike.
Mirjana Markovinović, izvršna direktorica HSUCDP predstavila je rezultate provedenog istraživanja za predsjednike udruga članica.
Nakon kratke pauze sudionici su podijeljeni u tri zasebne fokus grupe. Mirjana Markovinović, izvršna direktorica i Ivica Bašić, predsjednik HSUCDP vodili su fokus grupu u kojoj je sudjelovao zamjenik predsjednika UTIB Vlado Benčak.
Na anketna pitanja o radu predsjednika, rukovodstva i zaposlenika te o ulozi nadzornih odbora kao i o međusobnim odnosima u komunikaciji sa članovima udruge data su mišljenja na temelju kojih će se analizom utvrditi smjernice i planovi kako usmjeravati rad rukovodstava udruga radi poboljšanja rada i ukupnog doprinosa za boljitak članova udruga, odnosno postulata radi kojih su udruge i osnovane.
Nakon ručka porazgovarali smo s Mirjanom Markovinović, izvršnom direktoricom HSUCDP, o projektu u kojemu je UTIB partner a vodi ga suradnica Monika Kezić.
UTIB je zastupao Vlado Benčak, predsjednik u pratnji supruge Mirjane.
Sastanak je održan u petak, 07.02.2025. u 10:00sati, u prostorijama UTIB-a a vodili su ga: Tomislav Novosel, prof. predsjednik UTIB-a, Vlado Benčak, zamjenik predsjednika UTIB-a,
Tea Bošnjak, univ.bacc.oec., voditeljica projekata i projektnih aktivnosti i Nada Bilek, voditeljica ureda/koordinatorica .
Teme i zaključci:
1. Plaće:
Ugovorom s MROSP-om ugovorene su plaće koje više nisu prihvatljive. Apelira se na ministarstvo i saveze da se plaća poveća 20% minimalno;
2. Edukacija:
- Prikupljanje dokumentacije neophodne za daljnji rad ureda: Potvrde o kaznenom i prekršajnom postupku, Porezna kartica, kopija osobnih iskaznica;
- Osposobljavanje osobnih asistenata kroz programe neformalnog obrazovanja odraslih putem vaučera (SOIH);
3. Godišnji odmori:
- Trajanje godišnjeg odmora;
- Provedba;
- Raspored korištenja godišnjeg odmora.
Održana je u petak, 24.01.2025. godine u 11:00 sati u velikoj dvorani MINGO-a (prizemlje), Vukovarska 78.
Uprava za tržište rada i zapošljavanje | Directorate for labour market and employment
Sektor za tržište rada | Sector for labour market
Služba za usklađivanje obrazovanja i tržišta rada| Service for Education and Labour Market Coordination
Na početku, predstavnici MRMSOSP-a prikazali su stanje sustava „Osobni asistenti“ i naglasili metode, postupke, rokove i subjekte koji imaju obavezu usklađivanja sa Zakonom o OA.
Profesor s riječkog pedagoškog fakulteta objasnio je matricu procesa, podataka i ishoda pri izradi kurikuluma za potrebno osposobljavanje OA.
Predstavnici HZZZ-a objasnili su metodu financiranja programa osposobljavanja odraslih sukladno članku 18. stavak 1., koji se provode u sustavu vaučera.
Na radionici u ime UTIB-a bili su predsjednik T. Novosel, prof. i voditeljica ureda N. Bilek.
29. 1. 2025. (srijeda), od 9 do 13 sati održana je online edukacija za neprofitne organizacije
Program webinara:
1. Tko su obveznici dvojnog knjigovodstva
2. Registar RNO i registar udruga
3. Konto i kontni plan
4. Bruto bilanca
5. Kontrola knjiženja i salda
6. IOS kupaca i dobavljača i ostale završne kontrole
7. Inventura i knjiženje viškova i manjkova
8. Obračun amortizacije i kontrola sintetike i analitike
9. Obračun članarina i doprinosa
10. Završna knjiženja: saldiranje konta prihoda i rashoda
11. Izvještaj o prihodima i rashodima i utvrđivanje viška ili manjka prihoda
12. Porez na dobit: utvrđivanje poreza, nepriznati troškovi i porezne povlastice
13. Godišnja financijska izvješća: PR-RAS-NPF, BIL-NPF i Bilješke
14. KPI i godišnja financijska izvješća za obveznike jednostavnog knjigovodstva: GPR-IZN-NPF
15. Odgovori na pitanja
Predavač: mr.sc. Kornelia Paunović
Online edukaciji, u ime UTIB-a, prisustvovala je Nada Bilek, voditeljica ureda/koordinatorica.
U sklopu postupka vanjskog vrednovanja Centra za cjeloživotno učenje i kulturu Bjelovar, posjet Stručnog povjerenstva proveden je u četvrtak, 23. siječnja 2025. godine prema dostavljenom Planu posjeta.
Tim povodom pozvani smo na sastanak s ključnim partnerima, koji je održan u vremenu od 16:30 do 17:00 sati u prostorijama Centra za cjeloživotno učenje i kulturu Bjelovar.
Gđa Ivana Hrpalo, ravnateljica: „Vaša prisutnost na sastanku iznimno nam je važna, s obzirom na značajnu suradnju koju Centar ostvaruje s Udrugom tjelesnih invalida Bjelovar. Vaša podrška i doprinos ključni su za uspjeh naših zajedničkih aktivnosti koje doprinose osnaživanju lokalne zajednice i uključivanju svih njezinih članova. Hvala vam na Vašem vremenu i podršci, te se radujemo nastavku naše uspješne suradnje“.
UTIB je predstavljao predsjednik Tomislav Novosel, prof.
Za izvoditelja usluge edukacije za članove Savjeta za socijalnu skrb, kao i izvoditelja usluge prikupljanja, obrade, analize te izrade socijalnog plana izabran je Institut za razvoj tržišta rada Institutu za razvoj tržišta rada
Planirana edukacija održana je 20. i 21. siječnja 2025. godine u Hotelu Arterija (bivši Hotel Central) Ul. Vatroslava Lisinskog 2, 43000, Bjelovar, prema sljedećem rasporedu:.
Predstavnici UTIB-a na edukaciji za članove Savjeta bili su: predsjednik Tomislav Novosel, prof. i voditeljica ureda Nada Bilek.