Udruga tjelesnih invalida Bjelovar (BJELOVAR ORGANIZATION OF PEOPLE WITH PHYSICAL DISABILITIES)
43000 Bjelovar, I. Gundulića 1, www.utib.hr, utib@utib.hr
Tel/Fax: (+385 43) 22 00 04, GSM: (+385 91) 58 23 727
EuropeAid ID: HR-2012-CZM-0401200051
Udruga tjelesnih invalida Bjelovar
 

Događaji

DODATNA EDUKACIJA U SKLOPU STARTUP PROGRAMA

U oviru projekta „STARTUP Program – Mogućnosti zapošljavanja i samozapošljavanja osoba s invaliditetom“ organizirana je dodatna edukacija u obliku radionica za 15 praktikanata iz Zagreba i Bjelovara koji su na samom kraju uspješnog odrađivanja ili su odradili stručnu praksu, a motivirani su za nadogradnju stečenih znanja s ciljem boljeg konkuriranja na otvorenom tržištu rada kao i za usmjeravanje svih svojih potencijala na samozapošljavanje.

Dodatna edukacija u sklopu StartUp programa

Sa daljnjom edukacijom nastavili su praktikanti iz Bjelovara: Vladimir Despetović, Goran Tuškan, Antonio Šunjo, Josip Zima, Miroslav Pleić, Valentina Kuzmek, Ines Seleš i Danijel Šamec te praktikanti iz Zagreba: Luka Crnomarković, Mario Orlić, Mario Oroz, Viktor Roth, Anita Blažinović i Josip Zdešić.
Dodatna edukacija (trening) se sastojala od tri integrativna modula, odnosno tri radionice, svaka u trajanju od 4 sata.

Dodatna edukacija u sklopu StartUp programa

Radionice za stjecanje osnovnog znanja o poduzetništvu kao i vještina potrebnih za pokretanje i vođenje vlastitog posla održali su predavači s Učilišta za poslovno upravljanje – Ustanova za obrazovanje odraslih iz Zagreba, uz asistenciju radnih instruktorica iz UTIB-a, Nikoline Posude, bacc.therap.occup. i Josipe Vitković, prof. te radne instruktorice iz CeDePe-a Zagreb, Kristine Negulić, bacc.therap.occup.

Dodatna edukacija u sklopu StartUp programa

Prve dvije radionice, Osnovne poslovne vještine i Osnove računovodstva, održane su u Udruzi tjelesnih invalida Bjelovar 4. i 6. svibnja 2016. g. obuhvaćajući, između ostalog, osnovne informacije o osnivanju i razvoju poduzeća, o poduzetništvu u suvremenim tržišnim uvjetima, o oblicima poduzeća u tržišnoj ekonomiji, o osnovama računovodstva, financijskim izvještajima, potrebnim novčanim sredstvima kao i načinima financiranja, o obvezama poduzetnika prema radnicima i državi te informacije o porezu na dodanu vrijednost i porezu na dobit.

Dodatna edukacija u sklopu StartUp programa

Treća radionica Poslovna komunikacija održana je u CeDePe-u Zagrebu 11. svibnja 2016. g. i obuhvatila je teme poslovne komunikacije i etike. Svi praktikanti koji su sudjelovali na radionicama dobili su Priručnik za poduzetništvo.

Dodatna edukacija u sklopu StartUp programa

Osnovna svrha treninga je povećanje konkurentnosti osoba s invaliditetom na tržištu rada kroz razvoj vještina za zapošljavanje kao i implementacija znanja praktikanata u pokretanje vlastitog posla kako bi se smanjila sveukupna nezaposlenost osoba s invaliditetom i kako bi se tim osobama omogućilo da iskoriste svoje potencijale, vještine i znanja na način da se integriraju na tržište rada i osiguraju vlastitu egzistenciju.



IX. SUSRET TJELESNIH INVALIDA HRVATSKE „BJELOVAR 2016“

U petak, 13.05.2016. godine u hotelu Central u Bjelovaru održan je IX. Susret tjelesnih invalida Hrvatske. Susret je započeo pozdravnim riječima predsjednika Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, Tomislava Novosela. Pozdravnim riječima pridružile su se Lidija Novosel, zamjenica gradonačelnika Grada Bjelovara i Tatjana Grđan, predsjednica Odbora za ravnopravnost spolova koja je prisutnima objasnila aktivnosti pod nazivom „Iste, a različite“ s ciljem ukazivanja na probleme ravnopravnosti žena s invaliditetom. Pozdravne riječi uputile su i Snježana Mišir, pomoćnica pročelnice upravnog odjela za zdravstvo, socijalnu zaštitu i umirovljenike Bjelovarsko-bilogorske županije te djelatnice Centra za socijalnu skrb koje su pozvale prisutne na humanitarni turnir za Damira Glavaka.

IX. Susret tjelesnih invalida Hrvatske

IX. Susret tjelesnih invalida Hrvatske

IX. Susret tjelesnih invalida Hrvatske

Nakon doručka, započela su sportska natjecanja u visećoj kuglani, nabaci krug i pikadu te usluge stiliziranja žena s invaliditetom koje su pružili frizerski saloni Style, Femy i Figaro, kozmetički salon Karisma i salon za uljepšavanje Denique.

IX. Susret tjelesnih invalida Hrvatske

IX. Susret tjelesnih invalida Hrvatske

IX. Susret tjelesnih invalida Hrvatske

IX. Susret tjelesnih invalida Hrvatske

IX. Susret tjelesnih invalida Hrvatske

Sva sportska natjecanja i usluge stiliziranja popratio je fotograf Štefan Brajković.
Podijeljena su priznanja povodom završetka edukacije za engleski jezik (razina A2 i B1) i uspješnog završetka ECDL ispita.

IX. Susret tjelesnih invalida Hrvatske

IX. Susret tjelesnih invalida Hrvatske

Osigurano je i zdravstveno savjetovalište koje je vodila Nada Bilek uz pomoć Ines Seleš.

IX. Susret tjelesnih invalida Hrvatske

Ekipe koje su sudjelovale na sportskim natjecanjima: Udruga invalida Križevci, Društvo tjelesnih invalida grada Rijeke, Udruga invalida Daruvar, Udruga invalida Koprivničko-križevačke županije, Udruga osoba s invaliditetom „Bolje sutra“ grada Koprivnice, Gradsko društvo invalida Đurđevac, Udruga tjelesnih invalida ILO Ivanec, Udruga osoba s invaliditetom Krapinsko-zagorske županije, Udruga branitelja liječenih od PTSP-a grada Bjelovara i UHDDR Bjelovar.

IX. Susret tjelesnih invalida Hrvatske

IX. Susret tjelesnih invalida Hrvatske

IX. Susret tjelesnih invalida Hrvatske

IX. Susret tjelesnih invalida Hrvatske

IX. Susret tjelesnih invalida Hrvatske

Nakon završenih natjecanja i proglašenja pobjednika održana je zabava do kasno popodne.



12. MEĐUNARODNI STRUČNI SKUP

Profesionalnom rehabilitacijom do zapošljavanja – SNAGA ZA PROMJENU
12. – 13. Svibanj 2015. / Zadar

Ovogodišnji, 12. međunarodni stručni skup u organizaciji Udruge OSVIT i Zavoda za vještačenje, profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom održan je tradicionalno u Zadru 12. i 13. svibnja 2016. godine, pod pokroviteljstvom ministrice rada i mirovinskog sustava prim.dr.sc. Nade Šikić. Skup je održan pod nazivom “Profesionalnom rehabilitacijom do zapošljavanja – snaga za promjenu”, a osim vodećih hrvatskih stručnjaka iz područja profesionalne rehabilitacije na skupu su sudjelovali i brojni međunarodni stručnjaci okupljeni oko krovne europske organizacije pružatelja usluga za osobe s invaliditetom EASPD.

Profesionalnom rehabilitacijom do zapošljavanja

Nakon pozdravne riječi Josipa Držaića, predsjednikA OSVIT-a, Hrvatska, pozdravne govore održali su Franz Wolfmayr, predsjednik EASPD-a, EU, predstavnici Grada Zadra i Zadarske županije i dr. sc. Nada Šikić, ministrica rada i mirovinskog sustava.

Profesionalnom rehabilitacijom do zapošljavanja

Na početku, obrađene su teme iz područja zapošljavanja osoba s invaliditetom u Hrvatskoj i u Europi s naglaskom na profesionalnu rehabilitaciju i model rada zaštitnih radionica.

U nastavku obrađene su sljedeće cjeline:

  • Aktivnosti Zavoda za mirovinsko osiguranje u procesu profesionalne rehabilitacije, Irene Buchleitner, Zavod za mirovinsko osiguranje, Austrija
  • Uvjeti za ostvarivanje prava na profesionalnu rehabilitaciju i put do njegove realizacije, Jasna Gašparović, Centar za profesionalnu rehabilitaciju „Zagreb“, Hrvatska
  • Pravni aspekti poteškoća koje onemogućuju ulazak u postupak profesionalne rehabilitacije, Marijana Petkoviček, Zavod za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom, Hrvatska
  • Neke psihološke poteškoće koje otežavaju ili onemogućuju uključivanje u postupak profesionalne rehabilitacije, Sanja Mršić Jurina, Zavod za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom, Hrvatska
  • Rehabilitacijska procjena – početna faza u procesu profesionalne rehabilitacije, Bojana Dražić Centar za profesionalnu rehabilitaciju «Zagreb», Hrvatska

Na kraju isaknuti su primjeri dobre prakse:

  • Primjer dobre prakse zapošljavanja osoba s invaliditetom – restoran «Druga violina», Valerija Bužan, Centar za usposobljavanje, delo in varstvo Draga, Slovenija
  • Primjer dobre prakse zapošljavanja osoba s invaliditetom – restoran «Izlelo», Andrea Meszaros, Agnes Hegedus, Kek Madar, Mađarska
  • Od ideje do održivosti projekta – URIHOV restoran, Ana Krajačec, URIHO, Hrvatska

Profesionalnom rehabilitacijom do zapošljavanja

Profesionalnom rehabilitacijom do zapošljavanja

Udrugu tjelesni invalida Bjelovar predstavljao je predsjednik Tomislav Novosel, prof.



NACIONALNI DAN OSOBA S CEREBRALNOM PARALIZOM

Održan je u Zagrebu 5. svibnja 2016. pod motom
IZGRADNJA KAPACITETA ZA SOCIJALNE USLUGE U ZAJEDNICI

u organizaciji
HRVATSKOGA SAVEZA UDRUGA CEREBRALNE I DJEČJE PARALIZE

Nacionalni dan osoba s cerebralnom paralizom

Ovogodišnja tema obilježavanja Nacionalnog dana osoba s cerebralnom paralizom posvećena je izgradnji kapaciteta za socijalne usluge u zajednici. Prikazan je rad udruga osoba s invaliditetom u pružanju usluga, primjeri dobre prakse te je ukazano na potrebu širenja mreža usluga prema potrebama u zajednici uz osiguravanje kvalitetne i održive usluge.
Okrugli stol održan je u suradnji s CeDePe – Društvom osoba s cerebralnom i dječjom paralizom Zagreb.
Udrugu tjelesnih invalida Bjelovar zastupali su predsjednik T. Novosel i suradnica za pružanje socijalnih usluga N. Bilek

Nacionalni dan osoba s cerebralnom paralizom

Nacionalni dan osoba s cerebralnom paralizom



USLUGE U ZAJEDNICI

Pravna pomoć: U mogućnosti smo našim članovima organizirati pravnu pomoć – pravne savjete koje jednom mjesečno u prostorijama Udruge daju kliničari Pravne klinike Pravnoga fakulteta iz Zagreba.

21.04.2016. – pružanje pravne pomoći za članove i zaintersirane građane

Usluge u zajednici

Također, pravnu pomoć možete zatražiti od Pravobraniteljice za osobe s invaliditetom koja sa svojim suradnicima pruža savjetodavnu pomoć osobama s invaliditetom o načinu ostvarivanja i zaštite njihovih prava i interesa. Tel.: 01/6102-170; Fax: 01/6177-901; www.posi.hr

Zdravstveno savjetovalište: U okviru provedbe projekta Ministarstva socijalne politike i mladih “Socijalno uključivanje djece i odraslih osoba s tjelesnim invaliditetom“ u mogućnosti smo organizirati nastavak provođenja socijalnih usluga – zdravstveno savjetovalište: mjerenje RR (mjerenje tlaka krvi), vađenje GUK-a (mjerenje šećera u krvi), savjeti prema zdravstvenom statusu.
Zdravstveno savjetovalište radi u prostorijama Udruge: utorak – 11:00 do 12:00 i četvrtak – 9:00 do 10:00 sati.

21.04.2016. – pružanje usluge zdravstvenog savjetovanja

Usluge u zajednici



PROMOCIJA PROJEKTA PUŽEVI KORACI I OKRUGLI STOL

U organizaciji Udruge PUŽ, 19. 4. 2016. godine u Zagrebu, Osnovna školi Horvati, Horvaćanska cesta 6, održana je promocija projekta Puževi koraci u okviru programa IPA 2002. − Jačanje kapaciteta organizacija civilnog društva za osiguravanje djelotvorne provedbe standarda EU u ostvarenju ljudskih prava.

Projekt je usmjeren na jačanje kapaciteta OCD-a, podizanje razine osviještenosti i znanja osoblja obrazovnih institucija i institucija lokalne uprave s ciljem promocije, zaštite i implementacije ljudskih prava djece s teškoćama u razvoju i mladih s invaliditetom.

Promocija projekta Puževi koraci

Opći cilj projekta jest osigurati učinkovitu implementaciju EU standarda u provedbi ljudskih prava djece s teškoćama u razvoju i mladih s invaliditetom u Republici Hrvatskoj.

Teme:
- predstavljanje projekta − mr. sc. Vesna Budak, dipl. ing. bioteh.
- predstavljanje prijedloga Okvira za poticanje i prilagodbu iskustava učenja te vrednovanje postignuća djece i učenika s teškoćama – predstavnici stručne radne skupine
- stručna rasprava s prijedlozima za poboljšavanje rješenja koje nudi Okvir kojim se određuju kurikulumski aspekti odgoja i obrazovanja djece i učenika s teškoćama te čini osnovu za primjenu svih nacionalnih kurikuluma, područja kurikuluma, predmetnih kurikuluma i kurikuluma međupredmetnih tema kod djece/učenika s teškoćama – zainteresirani dionici.

Promocija projekta Puževi koraci

Sudionici promocije projekta i okrugloga stola bili su predstavnici organizacija civilnoga društva i predstavnici stručne radne skupine. Udrugu tjelesnih invalida Bjelovar predstavljali su Tomislav Novosel, prof., i Nikolina Posuda, bacc. therap. occcup.



JAVNA RASPRAVA O PRIORITETIMA NACIONALNE STRATEGIJE

U organizaciji Ureda za udruge Vlade Republike Hrvatske, 18. i 19. 4. 2016. godine u Osijeku (dvorana Gradska četvrt, Gornji Grad), održana je javna rasprava o prioritetima Nacionalne strategije stvaranja poticajnog okruženja za razvoj civilnoga društva u razdoblju od 2012. do 2016. godine.

Cilj rasprave bio je pokrenuti pripremu Nacionalne strategije za naredno razdoblje uključujući što veći broj dionika, budući da je u tijeku posljednja godina provedbe Nacionalne strategije stvaranja poticajnog okruženja za razvoj civilnoga društva u razdoblju od 2012. do 2016. godine, te dobiti povratnu informaciju organizacija civilnoga društva o preprekama i izazovima razvoja civilnoga društva u novom četverogodišnjem razdoblju, uz
osvrt na provedbu aktualne Nacionalne strategije.

Javna rasprava o prioritetima nacionalne strategije

Javne rasprave predstavljaju početak procesa izrade nove Nacionalne strategije koji će se nastaviti dodatnim tematskim raspravama tijekom 2016. godine. Proces će biti okončan internetskim savjetovanjem o njenom nacrtu te, konačno, usvajanjem Nacionalne strategije stvaranja poticajnog okruženja za razvoj civilnoga društva u razdoblju od 2017. do 2021. godine u 2017. godini.

Javna rasprava o prioritetima nacionalne strategije

Predstavnice Ureda za udruge (Vesna Lendić Kasalo − zamjenica ravnatelja, Stela Fišer Marković − voditeljica odjela i Milana Romić − savjetnica) predstavile su dosadašnji napredak u provedbi aktualne Nacionalne strategije za razdoblje od 2012. do 2016. godine te razgovarale s predstavnicima organizacija civilnoga društva o aktualnim izazovima s kojima se susreću te mogućim prioritetima u novoj Nacionalnoj strategiji za naredno razdoblje. 

Sudionici rasprave bili su predstavnici 27 organizacija civilnoga društva. Udrugu tjelesnih invalida Bjelovar predstavljali su Tomislav Novosel, prof., i Nikolina Posuda, bacc. therap. occcup.



IZLET U FUŽINE, TRSAT I OPATIJU

16.04.2016. Udruga tjelesnih invalida Bjelovar organizirala je za članove izlet u Fužine, Trsat i Opatiju.

Izlet u Fužine, Trsat i Opatiju

Izlet u Fužine, Trsat i Opatiju

Razgledavanje stare jezgre Fužina odvijalo se pod stručnim vodstvom vodiča, potom su članovi turističkim vlakićem obišli jezero Bajer i špilju Vrelo, posjetili Lič i degustirali domaće proizvode na OPG Kovačević.

Izlet u Fužine, Trsat i Opatiju

Izlet u Fužine, Trsat i Opatiju

Nakon toga članovi su posjetili Svetište Majke Božje Trsatske i razgledali unutrašnjost Crkve, Kapelu zavjetnih darova, Kapelu svijeća, riznicu i blagovaonicu.

Izlet u Fužine, Trsat i Opatiju

Cvjetna manifestacija Opatijski Fiori&Odori sa izložbenim, edukativnim, ekološkim i kulturnim karakterom upotpunila je ugodno cjelodnevno druženje.



PODRŠKA STUDENTIMA S INVALIDITETOM

U srijedu, 13.04.2016. godine u prostorijama Sveučilišta Sjever u Koprivnici održan je sastanak mladih i donositelja odluka na temu podrške studentima s invaliditetom u sklopu projekta „Podrška studentima s invaliditetom“ udruge Zamisli.

Podrška studentima s invaliditetom

Projekt je financiran sredstvima programa Europske unije „Erasmus+“ te se provodi u suradnji s Pravobraniteljicom za osobe s invaliditetom i Studentskim pravobraniteljem Sveučilišta u Zagrebu. Cilj projekta je kroz sastanke mladih s invaliditetom i donositelja odluka doći do zaključaka i preporuka za poboljšanje postojećeg sustava podrške SSI na razini RH.

Podrška studentima s invaliditetom

Sastanak je počeo uvodnim riječima predsjednice udruge Zamisli, Svjetlane Marijon koja je ujedno i vodila radionicu komunikacijskih vještina/asertivnosti. Nakon toga, voditeljica projekta Maja Dragojević nam je predstavila youthpass – potvrdu o sudjelovanju na određenim aktivnostima te 8 kompetencija koje se pri tome stječu: komunikacija na materinjem jeziku, komunikacija na stranim jezicima, matematička kompetencija i osnovne kompetencije u prirodoslovlju i tehnologiji, digitalna kompetencija, učiti kako učiti, socijalna i građanska kompetencija, inicijativnost i poduzetnost te kulturna svijest i izražavanje.

Podrška studentima s invaliditetom

Poslije kraće pauze, došli su predstavnici grada Koprivnice, Ureda za potporu studentima i prorektori Sveučilišta koji su uputili pozdravne riječi i poželjeli dobrodošlicu. Sastanak se nastavio uz niz radionica raznih tema: podrška studentima s invaliditetom – čija je to odgovornost; „registracija“ SSI i vođenje statistike; uloga studenata s invaliditetom, pasivni primatelji usluga ili aktivni zagovaratelji svojih prava; zakonski okviri; educiranje roditelja; educiranje profesora – čija je to dužnost. Nakon svake obrađene teme, donešeni su glavni zaključci/problemi. Udrugu tjelesnih invalida predstavljali su Marko Mišić, Ilija Mišić i Antonia Buzuk, bacc. oec.



SASTANAK PROJEKTNOG TIMA - STARTUP

U srijedu 23. ožujka 2016. godine u 10:00 sati u prostorijama Udruge tjelesnih invalida Bjelovar održan je sastanak projektnog tima projekta STARTUP Program – mogućnosti zapošljavanja i samozapošljavanja osoba s invaliditetom u kojem UTIB sudjeluje kao partner.

Sastanak projektnog tima - Startup

Cilj sastanka bio je napraviti kratki osvrt na provedene aktivnosti i dosadašnje rezultate te dogovoriti način provedbe nadolazećih aktivnosti uza sve obveze partnera i nositelja projekta, CeDePe-a Zagreb. Naglasak je bio na koncipiranju projektne dokumentacije, odnosno radnoterapijskih procjena koje će radne instruktorice u Bjelovaru i Zagrebu u sklopu projekta provoditi s praktikantima uključenima u projekt. Raspravljalo se o izradi brošure o samozapošljavanju i socijalnom poduzetništvu te o organizaciji nadolazećih radionica za praktikante u Bjelovaru i Zagrebu. Članovi projektnog tima su se analizirajući ciljeve i zahtjeve projekta usuglasili te rasporedili zaduženja za naredno razdoblje.

Sastanak projektnog tima - Startup

Na sastanku su prisustvovali Tomislav Novosel, prof., Josip Koštan, projektni administrator, Lea Črček, bacc.therap.occup., Kristina Negulić, bacc.therap.occup., Nikolina Posuda, bacc.therap.occup. i Josipa Vitković, prof.



STUDENTI UDRUGE TJELESNIH INVALIDA BJELOVAR

Nakon mnogobrojnih aktivnosti Udruge tjelesnih invalida Bjelovar; osiguravanje pomoćnika u nastavi preko raznih financijera (ministarstava, Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, lokalne zajednice), pripomoći u učenju iz problematičnih predmeta (preko projekata i aktivnosti volontera) te organizaciji odlaska na pripreme za državnu maturu u Zagreb (u suradnji s Udrugom za promicanje kvalitetnog obrazovanja mladih s invaliditetom „Zamisli“), postignut je sljedeći rezultat: u ovom trenutku imamo troje studenata!

Kratki osvrt o njihovom iskustvu studiranja:

Mihael Mandić – Ekonomski fakultet Rijeka, Bjelovar
„Moj studij koji polazim zove se Ekonomski fakultet Rijeka, cjeloživotno obrazovanje, osnovni stupanj, smjer poduzetništvo. Studiram izvanredno ovdje u Bjelovaru.
Slušam predavanja koja po predmetu traju otprilike tri dana, pripremam ispit tj. učim i nakon dva do tri tjedna polažem završni ispit. Svaki predmet imam pravo tri puta polagati. Trenutno sam na drugoj godini i do sada sam sve ispite uspješno položio. Predavanja su dosta poučna i opširna. Uz pomoć roditelja koji mi pomažu i koja su mi velika potpora, uspijevam dosta dobro pripremiti svaki ispit. Moja ekipa koja sluša predavanja je mala, dobro se slažemo i pomažemo jedan drugomu. Nadam se da ću i dalje uspješno svladavati gradivo.“

Studenti Udruge tjelesnih invalida Bjelovar

Studenti Udruge tjelesnih invalida Bjelovar

Katarina Pospišil − studij sociologije na Hrvatskom katoličkom sveučilištu, Zagreb
„Studiranje nije krenulo kako sam zamišljala, no ubrzo sam shvatila da ako želim uspjeti moram se odreći puno toga. Najteže mi je bilo što sam se morala odreći velikog dijela svog slobodnog vremena, odnosno reorganizirati ga. Kako se kolokviji i ispiti bliže slobodnog vremena je sve manje, a gradiva sve više i više. Zbog toga je organizacija vremena u studiranju presudna, ako je vrijeme dobro organizirano sve je puno lakše. Kroz studiranje ponovno moram učiti profesore kako se odnositi prema meni. Govoriti im što treba, kako treba, što mogu, a što ne mogu. Studiranje ima i svojih prednosti, posebice ako studiramo u drugom gradu. Život u studenskom domu zna biti vrlo zanimljivo. Potrebno je puno snalažljivosti i improvizacije. Na taj sam način naučila biti samostalna, jer sam se po prvi put odvojila od svojih i otišla u drugi, puno veći grad. Novi grad, novi ljudi. Sklopila sam mnoga nova poznanstva i prijateljstva. Shvatila sam da se ne smijem živcirati i da moram izdržati do kraja jer su prijatelji uz mene. Za uspješno studiranje potrebno je puno živaca, vremena i strpljenja jer je studiranje put pun uspona i padova.“

Studenti Udruge tjelesnih invalida Bjelovar

Studenti Udruge tjelesnih invalida Bjelovar

Anita Blažeković – Ekonomski fakultet Zagreb
„Na početku mog polaska na fakultet bilo me jako strah što me čeka i tko će mi pomoći u određenim stvarima vezanim za moj kvalitetan polazak i slušanje predmeta. Prvih dana s našom koordinatoricom imali smo sastanak vezano za pomoć i podršku. Uputila nas je na naša prava i obveze koja su ista kao i kod zdravih studenata. Također, što se tiče predavanja i konzultacija, savjetovala nas je da se dogovaramo sa svojim profesorima koji su puni razumijevanja. Dodijeljene su mi tri obrazovne asistentice s kojima sam se odmah upoznala i pružile su mi podršku u svemu; pomoć pri pisanju, dolazak na fakultet, nošenje osobnih stvari, kopiranje skripti, podizanje knjiga te sve što je vezano za moje slušanje na predavanjima. Prof. koordinatorica osvrnula se i na organizirani prijevoz kojeg imamo pravo ostvariti preko udruge koja nude pomoć osobama s invaliditetom. I tu sam vidjela da ne bi trebalo biti većih problema, kako se i pokazalo. Sve mora biti u skladu s dogovorom i na vrijeme i tako će funkcionirati. Za sada nisam došla ni do kakvih poteškoća. Profesori su puni razumijevanja za nas osobe s invaliditetom. Što se tiče predavanja uvijek nam kažu da ih možemo bilo što i bilo kada pitati. Da zaključim ovaj osvrt, dobro sam se snašla i imam punu podršku.„

Studenti Udruge tjelesnih invalida Bjelovar

Studenti Udruge tjelesnih invalida Bjelovar



OKRUGLI STOL „SUSTAVNO ZAPOŠLJAVANJE OSOBA S INVALIDITETOM“

Održan je u srijedu 16. ožujka 2016. s početkom u 11:00 sati u Hotelu Central Bjelovar.

Okrugli stol - Sustavno zapošljavanje osoba s invaliditetom

Okrugli stol organiziran je u sklopu projekta „ZaposliOSI “ koji za cilj ima približiti poslodavcima temu zapošljavanja OSI i poticati na aktivan pristup u njihovom zapošljavanju.
Projekt sufinanciran iz Europskog socijalnog fonda i od strane Ureda za udruge Vlade RH provodi tvrtka SELECTIO d.o.o. za upravljanje ljudskim potencijalima u suradnji s partnerima Lider media d.o.o., Hrvatska gospodarska komora, Tau on-line d.o.o. (Moj posao) i Institut za razvoj tržišta rada. Projekt se provodi od 2. 4. 2015. do 1. 7. 2016. godine.
Nakon uvodnih riječi dobrodošlice, Antonio Matković iz SELECTIO projektnog tima, predstavio je okupljenima projekt, projektne aktivnost i dosadašnje rezultate u koje spadaju razvoj internet stranice http://www.zaposliosi.hr/ s pripadajućim on-line alatima koji će poslodavcima olakšati zapošljavanje osoba s invaliditetom. Četiri on-line alata obuhvaćaju:
- kalkulator poticaja prilikom zapošljavanja osoba s invaliditetom,
- 3D virtualnu kompaniju u kojoj će se prikazati različiti modeli prilagodbe radnog mjesta,
- alate za samoprocjenu o pristupačnosti organizacije i prostora osobama s različitim oblicima invaliditeta
- primjeri i vodiči za zapošljavanje OSI te primjeri dobre prakse zapošljavanja OSI.

Na okruglom stolu sudjelovala je stručnjakinja za zapošljavanja OSI Susan Scott Parker, izvršna direktorica Business Disability International iz Velike Britanije koja je održala predavanje na temu poslovne koristi zapošljavanja OSI te prezentirala britanske i svjetske primjere dobre prakse.

Završetak programa obilježila je rasprava o izazovima zapošljavanja OSI iz perspektive poslodavaca, odnosno govor predstavnika bjelovarske renomirane tvrtke ESCO-Fofonjka d.o.o. koja s dobrim iskustvima zapošljava osobe s invaliditetom.

Okrugli stol - Sustavno zapošljavanje osoba s invaliditetom

Na okruglom stolu Udrugu tjelesnih invalida Bjelovar predstavljali su Tomislav Novosel, prof., Nikolina Posuda, bacc. therap. occcup., Monika Polančec, Josipa Vitković, prof., Danijela Smolec, Igor Šantalab i Miroslav Pleić.



GODIŠNJA SKUPŠTINA UDRUGE TJELESNIH INVALIDA BJELOVAR

Sazvana je i održana na temelju zaključka Izvršnoga odbora te članka 21. Statuta Udruge u ponedjeljak, 14.03.2016. godine u 15,00 sati u prostorijama hotela Central, Bjelovar, V. Lisinskoga 2.

Godišnja skupština Udruge tjelesnih invalida Bjelovar

Na skupštini je sudjelovalo 78 članova udruge s pravom glasa.
Rad skupštine odvijao se prema sljedećemu dnevnom redu:
1.  Otvaranje Skupštine:
a) Izbor radnoga predsjedništva i predsjedavajućeg;
b) Izbor Verifikacijske komisije;
c) Izbor zapisničara i dva ovjerovitelja zapisnika;
2.  Izvješće Verifikacijske komisije;
3.  Usvajanje poslovnika o radu Skupštine;
4.  Izvješće o radu Udruge u 2015. godini;
5.  Izvješće Nadzornoga odbora o financijskom poslovanju Udruge u 2015. godini;
6.  Rasprava o podnesenim izvješćima i njihovo usvajanje;
7.  Donošenje Odluke o prihvaćanju Plana rada za 2016. godinu s financijskim planom;
8.  Izbor člana Statutarne komisije;
9.  Donošenje odluke o članstvu Udruge u savezima i udrugama;
10.  Zaključivanje rada Skupštine.

Godišnja skupština Udruge tjelesnih invalida Bjelovar

Godišnja skupština Udruge tjelesnih invalida Bjelovar

Nakon otvaranja skupštine, izvješća verifikacijske komisije te usvajanja poslovnika, izvješće o radu Udruge u 2015. godini podnio je predsjednik Tomislav Novosel.

Izvješće Nadzornoga odbora o financijskom poslovanju Udruge u 2015. godini podnio je predsjednik Nadzornog odbora Ratko Kovačić. Nakon rasprave podnesena izvješća su jednoglasno prihvaćena.

Godišnja skupština Udruge tjelesnih invalida Bjelovar

Godišnja skupština Udruge tjelesnih invalida Bjelovar

Prihvaćen je Operativni plan djelovanja Udruge tjelesnih invalida Bjelovar za 2016. godinu s financijskim planom.
G. Zdenko Hudina, član Statutarne komisije, je preminuo početkom 2016.g. Skupština je jednoglasno donijela odluku o izboru Ankice Mikacinić za novog člana Statutarne komisije.
Donesena je odluka o produljenju članstva Udruge tjelesnih invalida u SOIH-u, HSUTI-u, SDDH-u, HSCDP-u, HSRB-u, OSVIT-u i Socijalnoj zadrugi SDDH.
Skupština je završila s radom u 16,45 sati nakon čega je organiziran prigodni domjenak.



KORACI U POKRETANJU ZADRUGA ZA UDRUGE

Radionica ”Koraci u pokretanju zadruga za udruge” održana je u petak, 11. ožujka 2016. g. od 11:00 do 15:00 sati, u prostorijama Velike vijećnice Grada Daruvara.

Cilj ove radionice bio je proširiti znanje predstavnika organizacija civilnog društva s područja Bjelovarsko-bilogorske županije ključnim informacijama o osnivanju zadruge kao pravne forme koja omogućuje umrežavanje kompatibilnih udruga i osiguranje samoodrživosti u radu udruga pristupom tržištu kroz zadružno poslovanje.

Radionicu je vodila djelatnica Centra za civilne inicijative, Nikolina Turčinović-Dupor, a organizirana je u sklopu programa E-misija koji je dio cjelovitog Programa regionalnog razvoja civilnog društva i lokalnih zajednica u Republici Hrvatskoj.

Koraci u pokretanju zadruga za udruge

Koraci u pokretanju zadruga za udruge

U okviru radionice prikazana su dva filma o zadrugama:
- Prvim filmom prikazan je hrvatski primjer zadruge iz Čakovca, Humana nova, koja kao društveno poduzeće potiče zapošljavanje osoba s invaliditetom i drugih društveno isključenih osoba kroz proizvodnju i prodaju kvalitetnih i inovativnih tekstilnih proizvoda od ekoloških i recikliranih materijala za domaće i inozemna tržišta.
- Drugim filmom prikazano je respektabilno poslovanje zadruge Mondragon u Španjolskoj. Mondragon je španjolska poslovna grupa koja ujedinjuje neovisne radničke zadruge s proizvodnim podružnicama i poslovnim uredima u 40-ak država svijeta, sa sjedištem u Mondragonu.

Kao zaključak: Zadrugama se potiče na udruživanje udruga, fizičkih osoba ili ustanova djelujući na dobrobit cjelokupne lokalne zajednice i, iako je zadrugarstvo u Hrvatskoj još uvijek u povojima, sve više se radi na tome da se zadruge gledaju kao isplativi gospodarski potencijal.

Koraci u pokretanju zadruga za udruge

Koraci u pokretanju zadruga za udruge

Sudionici radionice bili su predstavnici raznih udruga iz Daruvara, a Udrugu tjelesnih invalida Bjelovar predstavljali su Antonijo Šunjo, Miroslav Pleić, Vladimir Despetović, Danijel Šamec, Goran Tuškan i Josipa Vitković, prof.



TJEDAN EU FONDOVA „ESF – stvaranje mogućnosti“

Održan je u organizaciji Ministarstva regionalnog razvoja i fondova EU, 10. 3. 2016. u Zagrebu, Centar Green Gold, Radnička cesta 50.
Ovaj informativno-edukativni događaj organiziran je s ciljem zadržavanja visoke razine informiranja i komunikacije te poticanja kontinuiranog dijaloga s ciljanim skupinama na svim razinama.

Tjedan EU fondova

Tjedan EU fondova

Teme:
- predstavljanje Operativnog programa „Učinkoviti ljudski potencijali 2014. – 2020. – Katarina Ivanković Knežević, pomoćnica ministrice rada i mirovinskoga sustava
Zapošljavanje
- predstavljanje operacije „Lokalne inicijative za poticanje zapošljavanja – faza III – Luka Rajčić, Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava
Socijalna uključenost
- predstavljanje operacije „Uključivanje marginaliziranih skupina na tržište rada“ − Ana Klofutar, Ministarstvo socijalne politike i mladih
- predstavljanje operacija „Umjetnost i kultura za mlade“ i „Umjetnost i kultura 54 +“ − Anastazija Magaš, Ministarstvo kulture
- predstavljanje operacije „Promocija zdravlja i prevencija bolesti – faza I“ − Željko Miličević, Ministarstvo zdravlja
- predstavljanje operacije „Poboljšanje pristupa ranjivih skupina tržištu rada u sektoru turizma i ugostiteljstva“ − Natalija Havidić, Ministarstvo turizma
- predstavljanje operacije „Socijalno poduzetništvo – faza I“ − Filip Miličević, Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava
Obrazovanje
- predstavljanje operacija najavljenih za 2016. godinu − Hrvoje Bakić, Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta
Dobro upravljanje
- predstavljanje operacije „Podrška organizatorima volontiranja za unaprjeđenje menadžmenta volontera i provedbu volonterskih programa“ − Stela Fišer Marković, Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske.

Udruga tjelesnih invalida Bjelovar pronašla se je, kao prijavitelj ili partner, u natječajima vezanim za: zapošljavanje (nastavak StartUp programa – Mogućnosti zapošljavanja i samozapošljavanja osoba s tjelesnim invaliditetom), socijalnu uključenost (dnevni centar) te dobro upravljanje (voloneri).

Tjedan EU fondova

Sudionici radionice bili su potencijalni korisnici Europskih strukturnih i investicijskih fondova. Udrugu tjelesnih invalida Bjelovar predstavljali su Tomislav Novosel, prof., i Nikolina Posuda, bacc. therap. occcup.



Stranica 41 od 61 //« First  <  39 40 41 42 43 >  Last »