Udruga tjelesnih invalida Bjelovar (BJELOVAR ORGANIZATION OF PEOPLE WITH PHYSICAL DISABILITIES)
43000 Bjelovar, I. Gundulića 1, www.utib.hr, utib@utib.hr
Tel/Fax: (+385 43) 22 00 04, GSM: (+385 91) 58 23 727
EuropeAid ID: HR-2012-CZM-0401200051
Udruga tjelesnih invalida Bjelovar
 

Događaji

POTPISIVANJE UGOVORA U SKLOPU PROJEKTA „ASISTENTI – BOLJI ŽIVOT OSI!“

Povodom nastavka treće godine Programa „Asistenti – bolji život OSI!“ odobrenog od Ministarstva rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike, dana 04.01.2021. (ponedjeljak) u periodu od 13:00 sati u prostorijama Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, I. Gundulića 1, održano je potpisivanje ugovora o radu između osobnih asistenata (radnika) i Udruge tjelesnih invalida Bjelovar (poslodavca). Ugovori su sklopljeni na godinu dana, od 01.01.2021. do 31.12.2021. godine. Ugovore je potpisalo osamnaestero osobnih asistenata za 23 korisnika, osoba s najtežim stupnjem i vrstom invaliditeta.

image

image

image

Sudionici pripreme ugovora:
1. Tomislav Novosel, prof., voditelj projekta
2. Nada Bilek, voditeljica ureda, koordinatorica projekta
3. Osobni asistenti

SNIMANJE TV EMISIJE UDRUGE TJELESNIH INVALIDA BJELOVAR

Dana 17.12.2020. (četvrtak) s početkom u 13.00 sati u prostorijama Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, I. Gundulića 1, snimljena je reportaža u trajanju od 25 minuta; emitirana je 18. i 19.12.2020. na Mreži TV. U ovo pandemijsko vrijeme cilj reportaže je informiranje opće i zainteresirane javnosti i članova UTIB-a o radu i djelovanju udruge u proteklom periodu, problemi i izazovi s kojima smo se suočili tijekom tekuće, 2020. godine, te ciljevi i planovi koji se postavljaju za novu kalendarsku i projektnu, 2021. godinu.

image

image

Uvodnu riječ imao je predsjednik Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, Tomislav Novosel, prof., te se osvrnuo na misiju, viziju i strateške ciljeve u rješavanju problema članova.
Naglasio je: Način rada i funkcioniranje Udruge znatno je promijenila pandemija uzrokovana virusom COVID-19 i tu novonastalu situaciju prepoznali smo kao izazov te na stručan i adekvatan način pristupili prikupljanju zaštitnog materijala za djelatnike i članove Udruge. Uvidjeli smo priliku informatički se podignuti na višu platformu rada na daljinu te osposobljavanje za rad u ZOOM aplikaciji koja se pokazala odličnim alatom za rješavanje mnogih problema i nedoumica na daljinu, bez fizičkog kontakta.

image

Na području projekata i njihove provedbe, te koliko je zahtjevno provoditi projekt, objasnila je voditeljica i suradnica na projektnim aktivnostima, Tea Bošnjak, bacc.oec., te dodala kako svaki projekt ima svoju težinu. Isto tako važno je naglasiti kako je svaki od projekata temeljno formuliran kako bi odgovarao potrebama naših članova te da uvijek ide u smjeru poboljšanja kvalitete života i zaštiti prava osoba s invaliditetom.

image

Voditeljica ureda i koordinatorica osobnih asistenata, Nada Bilek, osvrnula se na projekt Asistenti – bolji život OSI! koji se provodi već duže od 13 godina. Radi se o projektu u kojem se pomaže osobama sa najtežom vrstom i stupnjem invaliditeta na kojem je zaposleno 23 asistenata, ali potreba za osobnim asistentom postoji i znatno je veća u odnosu na početak provedbe projekta. Nadalje, Udruga tjelesnih invalida Bjelovar aplicirala je na natječaj preko ESF-a za još 6 korisnika koji bi imali pravo na osobnu asistenciju, no tek smo u fazi procjene pristigle natječajne dokumentacije te se nadamo pozitivnom odgovoru.

image

Sudionici emisije:
Predsjednik Udruge tjelesnih invalida Bjelovar – Tomislav Novosel, prof.
Voditeljica i suradnica na projektnim aktivnostima – Tea Bošnjak, bacc.oec.
Voditeljica ureda i koordinatorica osobnih asistenata – Nada Bilek

VOLONTERI U AKCIJI – PAKIRANJE KALENDARA I ČLANARINA ZA 2021. GODINU

Dana 22.12. (utorak) i 28.12.2020. (ponedjeljak) u periodu od 10:00 do 15:00 sati u prostorijama Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, I. Gundulića 1, Bjelovar, održane su volonterske akcije pakiranja kalendara za sve naše članove Udruge i koverti s uplatnicama za članarinu za 2021. godinu.

image

image

U božićnom raspoloženju, volonteri Udruge tjelesnih invalida Bjelovar spremno su prionuli na posao te zapakirali, sa odgovarajućim adresama, 996 kalendara za 2021. godinu koje su kasnije sa kombi vozilom Udruge prevezli do Hrvatske pošte Bjelovar na preuzimanje i sortiranje.

image

Spremnost na ispunjavanje zadataka, volonteri su pokazali i u pakiranju članarina za 2021. godinu, njih 996, koja je obavljena brzo i efikasno te su članarine već isti dan išle na brojanje i sortiranje u Hrvatsku poštu Bjelovar.

Volonteri u akciji:
1. Luciano Bosanac
2. Dražen Horvat
3. Tea Bošnjak
4. Nada Bilek
5. Antun Majurec
6. Ankica Krog
7. Štefica Diebalo
8. Kristijan Diebalo

Hvala svim volonterima na brzom i spremnom odazivu; TREBAT ĆEMO VAS OPET!

PRIKLADNI POKLONI VOLONTERIMA I OSTALIM SUDIONICIMA NA PRVOJ CRTI BORBE PROTIV COVID-19

16. i 17.12.2020. u prostorijama Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, I. Gundulića 1 obavljena je podjela božićnih poklona djelatnicima Udruge, osobnim asistentima, korisnicima osobnih asistenata i članovima upravljačkih tijela Udruge i volonterima.
„Slatki“ dio paketa pripremile su zaposlenice trgovačkog lanca Konzum d.d. U drugom dijelu paketa nalazio se zaštitni materijal za borbu protiv COVID-19.

image

U okviru volonterskoga rada u udruzi, pakete su preuzeli i podijelili Nada Bilek, Tea Bošnjak, Dražen Horvat, Kristijan Diebalo i Štefica Diebalo.

image

S obzirom da je ova godina bila poprilično stresna i rizična za rad svih nas, pogotovo osobnih asistenata i njihovih korisnika, zaposlenika i volontera, na ovaj način smo im, pod svim epidemiološkim uvjetima, bar malo uljepšali ovo blagdansko vrijeme.

MONTAŽA ZAŠTITNIH BARIJERA OD PLEKSIGLASA NA RADNIM MJESTIMA UDRUGE TJELESNIH INVALIDA BJELOVAR

27.11.2020. u prostorijama Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, I. Gundulića 1, Bjelovar, izvršena je montaža zaštitnih barijera od pleksiglasa u cilju preventivne zaštite od kapljičnog prijenosa virusa COVID-19.

image

S obzirom da Udruga broji 996 članova i korisnika usluga i aktivnosti, 24 zaposlenih, volontera, suradnika, koji na dnevnoj bazi pristižu u Udrugu s određenim zadatkom, dokumentacijom, pitanjem, odlučili smo misliti na svoje zdravlje, zdravlje onih koji dolaze u Udrugu, te na zdravlje naših obitelji kojima dolazimo kući. Prije svega bilo je potrebno uzeti određene mjere kako bi utvrdili gdje pleksiglas montirati kako bi imao najbolju funkciju. Taj segment posla odradio je zaposlenik i volonter Udruge Dražen Horvat. Angažirali smo tvrtku Kalisto d.o.o. iz Bjelovara, te su nam u najbržem mogućem roku isporučili materijal koji se isti dan montirao na predviđena mjesta. Zaštitna barijera od pleksiglasa montirana je u tri ureda, UTIB 1 kod voditeljice ureda Nade Bilek, UTIB 2 kod stručne suradnice za projekte Tee Bošnjak i UIB kod Štefice Diebalo.

image

Na taj način, adekvatnom zaštitom, omogućili smo rad djelatnica Udruge, ali i onih koji dolaze radi bilo kakve potrebe ili obaveze, naravno, i dalje uz obvezno nošenje maski, dezinficiranje ruku i pridržavanje na propisani razmak u zatvorenom prostoru.
Ovim putem šaljemo poruku: I dalje mislimo na svoje zdravlje, zdravlje drugih i budimo odgovorni!

MEĐUNARODNI DAN OSOBA S INVALIDITETOM 03.PROSINCA

MEĐUNARODNI DAN OSOBA S INVALIDITETOM
03.PROSINCA

Dana 03.12.2020. (četvrtak) s početkom u 11.00 sati, u organizaciji Udruge invalida Bjelovar održana je online tiskovna konferencija su sudjelovali predstavnici članica, Bjelovarsko-bilogorske županije te volonteri. Konferenciju je vodio Tomislav Novosel, prof.
Ovogodišnji Međunarodni dan osoba s invaliditetom u Bjelovaru, u odnosu na protekle godine, obilježen je simbolično u skladu s epidemiološkom situacijom u zemlji.

Međunarodni dan osoba s invaliditetom ovog se puta održao pod krilaticom koja nosi jednu vrlo važnu poruku cijelome društvu, a to je „Učiniti gradove i općine inkluzivnim i održivim za osobe s invaliditetom“. Osobe s invaliditetom na ovaj način sugrađane i donosioce odluka podsjećaju da su invalidi još uvijek isključeni iz ravnopravnog sudjelovanja. Svi oni mogu uvelike doprinijeti stvaranju društva koje će uistinu uključivati sve, od uklanjanja fizičkih barijera do još većeg prihvaćanja tuđih drugačijih sposobnosti.

image

Gosp. Novosel naglasio je lokalne aktivnosti, rezultate i očekivanja:
 U vezi s projektom Centar za osoba s invaliditetom Bjelovar na kojemu Udruga invalida Bjelovar radi posljednjih osam godina, pamtimo zadnju izjavu gradonačelnika Daria Hrebaka i suradnika o projektu „Mali princ“ – Centar za rehabilitaciju koji je zapravo nastavak projekta COSIB s podudarnim ciljevima u nešto drugačijim gabaritima. O tome je donesena odluka Gradskoga vijeća Grada Bjelovara;
 U procesu je osnivanje Povjerenstva za osobe s invaliditetom Bjelovarsko-bilogorske županije kao stalnog radnog tijela Županijske skupštine;
 Sinergijsko djelovanje lokalne samouprave i regionalne uprave i ustanova očekujemo sljedeće godine naročito u nastojanju održanja postignutih rezultata i postizanju novih, a to je: 1. Osnivanje Odbora za osobe s invaliditetom u Gradu Bjelovaru kao tijela Gradskoga vijeća; 2. Nastavak na aktivnostima odobrenja i realizacije projekta „Mali princ“; 3. Projekt Zaštitne radionice u Gradu Bjelovaru.

Jedan od ciljeva održivog razvoja je učiniti gradove i općine inkluzivnim, sigurnim, prilagodljivim i održivim. Konvencija UN o pravima osoba s invaliditetom sadrži različite odredbe o mjerama kako gradove i općine učiniti inkluzivnim za osobe s invaliditetom, usmjeravajući se na njihove potrebe i perspektive.
Predsjednik Udruge dodao je: „Da bi se situacija poboljšala potrebno je osigurati uspostavu i provedbu nacionalne politike i zakona o pristupačnom stanovanju, javnoj infrastrukturi, prometu i uslugama, razviti nacionalne politike i zakone koji jamče osobama s invaliditetom pristup primjerenom i dostižnom smještaju, podići svijest o invaliditetu u zajednicama i kod donositelja odluka te stvoriti poticajno okruženje u kojem su osobe s invaliditetom uključene bez diskriminacije i mogu ravnopravno sudjelovati u svojim zajednicama, dijeliti znanja i najbolje prakse te razviti sposobnost za provedbu mjera koje promiču pristupačnost i inkluziju te unaprijediti istraživanje i podatke za praćenje, procjenu i jačanje urbanog razvoja kako bi bio pristupačniji i inkluzivniji za osobe s invaliditetom“.

image

COVID-19
„Intenzivno pratimo situaciju i poduzimamo mjere koje god možemo. Do sada smo utrošili oko 20 tisuća kuna u opremu, edukaciju, održavanje prostora i slično. U udruzi trenutno pratimo gdje su naše najugroženije skupine ikako im pomoći. Lokalna zajednica ili Crveni križ bi nam trebali biti na dispoziciji da se pomogne onima koji su sami ili žive u paru, a skroz su nemoćni i u teškom položaju.

image

S radom od kuće smo krenuli već u proljeće. Nažalost, osobe s intelektualnim teškoćama su najviše ugrožene u cijeloj ovoj priči jer je riječ o ljudima koji su navikli na direktni kontakt. Te osobe su izolirane, a država nije napravila nikakvu strategiju prema njima, kao i invalidima općenito. Kada se cijela situacija koliko toliko smiri, posljedice će osjećati još dugo vremena, ako ne i zauvijek“, naglasio je predsjednik Udruge tjelesnih invalida Bjelovar.
Sudionici:
1. Predsjednici i predstavnici Udruga: Tomislav Novosel, prof. – predsjednik Udruge tjelesnih invalida Bjelovar; Sanja Đurić – predsjednica Udruge osoba s intelektualnim teškoćama; Marijana Biondić – predstavnica Udruge slijepih Bjelovar; Štefica Diebalo – tajnica Udruge invalida Bjelovar i predstavnica Udruge gluhih i nagluhih Bjelovar;
2. Bjelovarsko – bilogorska županija: Sandra Cindrić-Lasić – UO za zdravstvo, socijalnu zaštitu i umirovljenike;
3. Djelatnici i volonteri Udruge tjelesnih invalida Bjelovar: Nada Bilek, voditeljica ureda i Tea Bošnjak, suradnica na projektima; Kristijan Diebalo, web administrator UIB-a,
4. Sredstva javnog priopćavanja.

EDUKACIJA ZA VODITELJE I SURADNIKE U PRIPREMI I PROVEDBI EU PROJEKATA

EDUKACIJA ZA VODITELJE I SURADNIKE U PRIPREMI I PROVEDBI EU PROJEKATA

Edukacija je počela 09.11.2020. u CUK Bjelovar a provodi se prema Rješenju Ministarstva znanosti i obrazovanja RH. Nakon položenoga ispita polaznici će biti osposobljeni pripremati projektnu dokumentaciju za nove natječaje fondova i programa Europske unije u novom programskog razdoblju 2021 – 2027. Naglasak će biti na dijelovima koji su do sada korisnicima EU fondova i programa bili najproblematičniji - osmislit će projekt za prijavu, koji će ujedno biti i njihov završni rad.

image


image

S obzirom na epidemiološke preporuke i mjere na području grada Bjelovara provodi se mješoviti oblik nastave, nastavi se može prisustvovati uživo, ali i na daljinu, on line prijenosom u trenutku izvođenja.
U program usavršavanja za poslove voditelja pripreme i provedbe EU projekata može se upisati osoba koja ima završen najmanje preddiplomski sveučilišni ili stručni studij (bacc. ili vss.).
image
Sudionici edukacija preko Udruge tjelesnih invalida Bjelovar:
1. Voditelji u pripremi i provedbi EU projekata: Tea Bošnjak i Mirela Štefinec-Plavac;
2. Suradnici u pripremi i provedbi EU projekata: Mladen Rajković, Nada Bilek, Vlado Benčak

UTIB NA REDOVNOJ SJEDNICI SKUPŠTINE SAVEZA DRUŠTAVA DISTROFIČARA

Skupština je održana elektroničkim putem na ZOOM platformi prema sljedećem dnevnom redu:
image
image

U skladu s gornjom napomenom na Skupštini je u ime UTIB-a sudjelovao predsjednik Tomislav Novosel, prof.

image

image

image

TESTIRANJE ZOOM APLIKACIJE IZMEĐU ČLANOVA IZVRŠNOG ODBORA UTIB-A

Dana 17.11.2020. (utorak) s početkom u 11.00 sati i u 13.00 sati održano je testiranje ZOOM aplikacije između članova Izvršnog odbora Udruge tjelesnih invalida Bjelovar. Prilikom planiranja testnog ZOOM sastanka, trebalo je provjeriti i ustanoviti da li svi članovi imaju svu potrebnu tehničku opremu te instalirati ZOOM na njihova stolna računala ili prijenosna računala. Svu tehničku potporu oko nabave nedostatne opreme pružila je informatička tvrtka Image Enter, a ovladavanje i snalaženje u ZOOM aplikaciji pripomogli su volonteri Udruge Tea Bošnjak, bacc.oec. i Kristijan Diebalo, bacc.oec.

image

Testni ZOOM sastanak obavljen je na inicijativu predsjednika Udruge, Tomislava Novosela, prof., s ciljem podizanja otpornosti upravljačkih tijela udruge – Izvršni odbor i zaposlenici, kako bi mogli odgovoriti na izazove COVID-19. Na ovaj način rad Udruge i njezinih upravljačkih tijela podigli smo na višu razinu te tako osigurali kontinuirani rad i obavještavanje ukoliko dođe do lockdowna.

image

Sudionici:
• Članovi Izvršnog odbora: Tomislav Novosel, prof. – predsjednik, Vlado Benčak, Antun Majurec, Mladen Rajković, Ines Seleš, Antun Oremović, Ankica Krog, Marijana Grgić;
• Djelatnice UTIB-a: Nada Bilek, voditeljica ureda i Tea Bošnjak, bacc.oec. projektna suradnica.

Prezentacija nove opreme

Dana 30.10.2020. (petak) u 10,00 sati u prostorijama Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, I. Gundulića 1, održana je prezentacija nove tehničke opreme pod vodstvom stručnog tehničara iz ovlaštene tvrtke Image Enter. Riječ je o okomitom skeneru koji služi za skeniranje knjiga, bilježnica i papira na tamnoj podlozi.

Prezentacija nove opreme

Cilj prezentacije opreme bila je edukativne naravi, radi osposobljavanja djelatnica udruge oko rukovanja istom čime bi se uvelike olakšalo pripremanje i prikupljanje materijala radi pravdanja projektnih aktivnosti te radi ostalih administrativnih poslova.

Prezentacija nove opreme

Prezentacija je sadržavala interaktivno uključivanje svih nazočnih kako bi se što lakše i jednostavnije savladale opcije koje nam oprema pruža.
Sudionici: Predsjednik Udruge, Tomislav Novosel, prof., član IO Vlado Benčak, Nada Bilek, voditeljica ureda i Tea Bošnjak, bacc.oec., voditeljica projektnih aktivnosti, Štefica Diebalo, tajnica UIB-a i Kristijan Diebalo, bacc.oec., web administrator.

Prezentacija nove opreme

SKUPŠTINA I SIMPOZIJ ZAJEDNICE SAVEZA OSOBA S INVALIDITETOM HRVATSKE – SOIH

SKUPŠTINA I SIMPOZIJ ZAJEDNICE SAVEZA OSOBA S INVALIDITETOM HRVATSKE – SOIH

 

Održani su virtualno putem ZOOM platforme u petak, 6.11.2020., 10:00 – 14:00 sati.

 

  1. SKUPŠTINA

Skupštinu je otvorio predsjednik Zorislav Bobuš, dr. med. Otvorio je elektroničku sjednicu Skupštine i predložio Radno predsjedništvo od 3 člana, Verifikacijsku komisiju koja se sastoji od 3 člana te zapisničara i 2 supotpisnika zapisnika.

 

 

 

Nakon rasprave zastupnici su se glasanjem izjasnili o prijedlozima zaključaka po svakoj točki dnevnog reda.

Predsjednik je, nakon što je konstatirao da je dnevni red iscrpljen, zaključio rad elektroničke sjednice Skupštine

 

 

U ime HSUTI-a delegat na Skupštini bio je predsjednik UTIB-a Tomislav Novosel, prof.

 

  1. 25. HRVATSKI SIMPOZIJ OSOBA S INVALIDITETOM

 

Otvorila je potpredsjednica Zajednice saveza osoba s invaliditetom gđa. Marica Mirić.

Rad Simpozija odvijao se prema sljedećem Programu:

 

 

 

 

BESPLATNA PRAVNA POMOĆ PRAVNE KLINIKE PRAVNOG FAKULTETA U ZAGREBU

Dana 22.10.2020. (četvrtak) u prostorijama Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, I. Gundulića 1, u periodu od 10,00 do 14,00 sati održana je besplatna pravna pomoć Pravne klinike sa Pravnog fakulteta u Zagrebu.

Projekt vanjskih klinika održava se već osmu godinu zaredom. Godišnje se održava sedam krugova u čak četrnaest gradova preko kojih pristigne u prosjeku tristotinjak predmeta. Te brojke govore o velikoj zainteresiranosti građana za takav način pružanja besplatne pravne pomoći. Zbog epidemiološke situacije prouzročene virusom COVID-19 na razini cijele države, nije bilo moguće održati planirani broj posjećenosti. Time je uspostavljen novi oblik komunikacije koji će se pokušati osigurati u onim mjestima u kojima informatička infrastruktura to dopušta, to znači da će se pokušati održavati intervjue i dežurstva videopozivima.

Udruga invalida Bjelovar sklopila je Sporazum o suradnji s Pravnom klinikom Pravnog fakulteta u Zagrebu koja pruža besplatnu pravnu pomoć socijalno ugroženim osobama. Time je osigurano svim članovima članica Udruge invalida Bjelovar osoba s invaliditetom u navedenom terminu dobiti odgovore na pitanja vezana za:

• ostvarivanje prava na osnovi članstva u udruzi
• ostvarivanje prava na osnovi invaliditeta
• ostvarivanje prava iz područja socijalne skrbi
• ostvarivanje prava iz područja zdravstvene skrbi sustava obrazovanja
• sustava zapošljavanja, rada i profesionalne rehabilitacije
• sustava mobilnosti

image

Sudionici: Predstavnici Pravne klinike Pravnog fakulteta u Zagrebu, članovi Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, članovi Udruge slijepih Bjelovar, članovi Udruge gluhih i nagluhih Bjelovar, članovi Udruge osoba s intelektualnim teškoćama.

SVEČANA DODJELA UVJERENJA O ZAVRŠENOM OBRAZOVANJU ODRASLIH – MI TO MOŽEMO

Dana 21.10.2020. (srijeda) u Velikoj vijećnici Grada Bjelovara, održana je svečana dodjela Uvjerenja o završetku obrazovanja odraslih. U sklopu projekta „Mi to možemo“ koji se u stopostotnom iznosu financira iz Europskog socijalnog fonda, 29 nezaposlenih osoba uspješno je završilo programe obrazovanja odraslih.

image

„Svim polaznicima čestitam od srca i nadam se da će uz nove kompetencije pronaći posao ili prijeći na bolje radno mjesto“, rekla je Valna Bastijančić Erjavec, zamjenica bjelovarskog gradonačelnika. Čestitkama se priključila voditeljica projekta Ivana Bekavac iz Grada Bjelovara.

Dopredsjednica Ljuba Štefinec naglasila je: „Ponosni smo kao udruga da je šest članova Udruge tjelesnih invalida Bjelovar završilo osposobljavanje, od kojih pet za računalnog operatera i jedna osoba za samostalnog knjigovođu“ .

image

image

„Željela sam naučiti nešto novo, usvojiti nova znanja, zbog čega mi je jako zanimljiv bio primamljiv obrazovni program za računalnog operatera. Po zanimanju sam ekonomski tehničar i radila sam u administraciji. Imam oko 26 godina radnog staža. Za mirovinu su me do sada odbili četiri puta, što će biti dalje, da li ću u starosnu ili invalidsku, ne znam. Vječni sam optimist i vjerujem u dobru budućnost“, rekla je 62-godišnja Milkica Basta.

image

Udrugu tjelesnih invalida predstavljali su: Ljuba Štefinec, dopredsjednica, Vlado Benčak, član IO, Nada Bilek, voditeljica ureda i Tea Bošnjak suradnica u projektnim aktivnostima.

VIRTUALNI TEMATSKI SKUP „FINANCIRANJE UDRUGA, INKLUZIVNI DODATAK I USLUGE POMAGAČA

VIRTUALNI TEMATSKI SKUP „FINANCIRANJE UDRUGA, INKLUZIVNI
DODATAK I USLUGE POMAGAČA – GDJE SMO I ŠTO OČEKIVATI“

Dana 19.10.2020. (ponedjeljak) u prostorijama Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, djelatnice i volonteri UTIB-a prisustvovale su virtualnom tematskom skupu „Financiranje udruga, inkluzivni dodatak i usluge pomagača – gdje smo i što očekivati“ koju je organizirao 8. Centar znanja za društveni razvoj u području unapređenja kvalitete življenja osoba s invaliditetom.

image

Virtualni tematski skup potakao je dijalog, razmjenu mišljenja i suradnju među različitim dionicima u nacionalnom sustavu otvarajući aktualna pitanja oko unapređenja rada organizacija civilnog društva kao i prava osoba s invaliditetom u sustavu socijalne skrbi.

U raspravi je istaknuto da se Zakon o inkluzivnom dodatku donosi već četrnaest godina, da je inkluzivni dodatak 2011. bio uvršten u Zakon o socijalnoj skrbi, a izmjenama Zakona u 2013. je izostavljen. Godine 2014. pokrenuto je donošenje Zakona o inkluzivnom dodatku koji je pripremljen tako što je trebao objediniti četiri prava iz sustava socijalne skrbi te nije prihvaćen od pokreta osoba s invaliditetom jer je kod doplatka za tuđu pomoć i njegu bio uključen velik broj osoba s invaliditetom, tj. i starije osobe koje imaju tuđu pomoć i njegu, a nisu vještačene kao osobe s invaliditetom. Izražena je i ogorčenost što nema kontinuiteta razvoja politika za osobe s invaliditetom, jer osobe s invaliditetom nemaju strpljenja toliko dugo čekati donošenje ključnih zakona. U okviru prijedloga koji se daju za Hrvatsku posebno je istaknuto da treba osigurati fondove koji će omogućiti pokrivanje povećanih troškova koje uzrokuje invaliditet (inkluzivni dodatak).

O problematici financiranja udruga osoba s invaliditetom, inkluzivnom dodatku i usluzi pomagača raspravljali su sljedeći panelisti:
1. Zvjezdana Bogdanović, predstavnica Ministarstva rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike;
2. Anka Slonjšak, pravobraniteljica za osobe s invaliditetom;
3. Ljubica Lukačić, saborska zastupnica;
4. Renata Sabljar Dračevac, predsjednica Odbora za zdravstvo i socijalnu politiku Hrvatskog sabora;
5. Marica Mirić, predstavnica 8. Centra znanja.

Moderatorica:
1. Miruna Kastratović

U ime Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, virtualnom tematskom skupu prisustvovale su Nada Bilek, voditeljica ureda/koordinatorica i Tea Bošnjak, bacc.oec., voditeljica projektnih aktivnosti te volonteri Udruge Štefica Diebalo, tajnica UIB-a i Kristijan Diebalo, bacc.oec., web
administrator.

image

image

MEĐUNARODNA KONFERENCIJA O ESI FONDOVIMA TRAKOŠĆAN 2020.

1. DAN (01.10.2020)

Udruga tjelesnih invalida Bjelovar ove je godine sudjelovala na drugoj Međunarodnoj konferenciji o ESI fondovima u hotelu Trakošćan u dvodnevnom trajanju od 01. do 02. listopada 2020. godine.
Udrugu tjelesnih invalida zastupali su Predsjednik udruge, Tomislav Novosel, prof. te zaposlenice Udruge Nada Bilek, voditeljica ureda/koordinatorica i Tea Bošnjak, bacc.oec., voditeljica projektnih
aktivnosti.

Ciljevi održavanja konferencije bilo je informirati se o statusu priprema domaće nacionalne razvojne strategije i operativnih programa, učiti iz iskustva drugih zemalja članica kako se strateških pripremiti za novo razdoblje financiranja 2021. – 2027. te kako pokrenuti pripremu vlastitih strateških razvojnih projekata.

Svečano otvorenje prvog dana konferencije i predstavljanje programa konferencije održala je Ana Fresl, direktorica tvrtke „PJR“ nakon čega je slijedio online pozdravni govor ministrice regionalnog razvoja i fondova Europske unije, Nataše Tramišak.
Nakon svečanog otvaranja konferencije, započeo je radni dio i to o pripremama Republike Hrvatske za korištenje Kohezijske politike Europske unije 2021.- 2027, kojeg je predstavila pomoćnica ministrice regionalnog razvoja i fondova Europske unije, Ana Odak u kojem je iznijela hodogram aktivnosti, ključne alate strateškog planiranja, uvjeti koji omogućuju provedbu, strateški i institucionalni okvir za izradu Partnerskog sporazuma i Operativnih programa.

image image

image image

Nastavno, na temelju iskustva u pripremi programskog perioda za 2021. – 2027. online putem javila se Zsuzsanna Kondor, viša znanstvena suradnica na Institutu za filozofska istraživanja Mađarske akademije znanosti u kojem se iznose ključne dileme u vezi stvaranja institucionalne strukture za provedbu programa.

Zatim je uslijedilo analiziranje iskustava i savjeta za provedbu EZU projekata korisnicima Europskog socijalnog fonda kojeg je predstavio Dragan Jelić, državni tajnik pri ministarstvu rada, mirovinskog sustava obitelji i socijalne politike. Te isto tako, raspravljalo se o tome što nam donosi novi ESF PLUS u razdoblju 2021. – 2027. Spomenka Đurić, državna tajnica ministarstva regionalnog razvoja i fondova Europske unije dotaknula se savjeta u planiranju i provedbi EU projekata u Hrvatskoj. Dakle, koje su to naučene lekcije u razdoblju 2014. – 2020. te koja su područja unapređenja i savjeta za pripremu i provedbu projekata u razdoblju 2021. – 2027.

image image

Iz Ureda za makroekonomske analize i razvoj, iz Slovenije, online predavanje imao je i Peter Wostner, savjetnik. Cilj je bio predstaviti naučene lekcije koje bi valjalo učiniti kohezijsku politiku pametnijom u praksi. Odnosno, kada i kako kohezijska politika treba isporučiti rezultate u praski, što pametna politika u praski zaista znači, savjeti kako zemlje članice mogu maksimalno iskoristiti ESI fondove.

image

Nakon predstavljanja domaće nacionalne razvojne strategije operativnih programa i zemalja članica EU slijedio je panel, odnosno, diskusija na sva postavljena pitanja tijekom trajanje konferencije, a odnosio se na strateške pripreme zemalja članica za novu financijsku perspektivu, rezultate i učinke politike, naučene lekcije i provedbenog programa te akcijski planovi za novo razdoblje 2021. – 2027.

image image






2. DAN (02.10.2020)

Na početku drugog dana dvodnevne konferencije, Esteban Pelayo, direktor Europskog udruženja razvojnih agencija iz Bruxellesa inspirativnim primjerima pokazao je kako su razvojne agencije uspješno doprinijele korištenje EU fondova i inicijativa. Predstavljena je i vizija pripreme za buduće programe 2021. – 2027. i kako se pripremiti za maksimalno korištenje EU inicijativa i programa.

U slijedećem predavanju, direktorica PJR-a, Ana Fresl, održala je feedback svih predstavljenih programa, ciljeva, vizija i misija domaćeg nacionalnog operativnog programa i zemalja članica EU pod nazivom „Jesmo li spremni za novo programsko razdoblje?“.

Ulogu i iskustvo razvojne agencije u osmišljavanju „quadruple helix“ metodologije razvoja strategije pametne specijalizacije: konceptualizacija strategije i zalihe razvojnih projekata te izvedba strategije u praksi predstavila je Ioana-Agatha Filimon, stručnjakinja, Sjeveroistočna razvojna agencija, Rumunjska.

Pregled naučenih lekcija iz provedbe EU programa (administrativni teret, administrativni kapacitet, javna nabava, državne potpore, strateško planiranje, učinkovitost investicija, regionalni pristup) kroz „Bugarsko iskustvo u području ESI fondova“ predstavila je Lyudmila Tozeva, voditeljica odjela za strateško planiranje i programiranje Bugarske.

Nakon predstavljanja zemalja članica EU slijedio je panel, odnosno, diskusija na sva postavljena pitanja tijekom trajanje konferencije, a odnosio se na strateške pripreme zemalja članica za novu financijsku perspektivu, rezultate i učinke kohezijske politike, naučene lekcije i provedbenog programa te akcijski planovi za novo razdoblje 2021. – 2027.

image image

image

Stranica 1 od 40 // 1 2 3 >  Last »