Događaji
Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije organiziralo je informativno-edukativni događaj „3. Dani EU fondova“ u hotelu Sheraton, u Zagrebu, 15. i 16. listopada 2012. godine.
Cilj manifestacije bio je potencijalnim korisnicima EU fondova osigurati besplatna stručna predavanja i informiranje na info pultovima.
Tijekom dva dana održano je 9 predavanja o strukturnim i Kohezijskom fondu te edukacija vezana za pripremu i prijavu projekata. Predavači su bili stručnjaci iz institucija uključenih u sustav upravljanja i provedbe pretpristupnih programa. Osim sudjelovanja na stručnim predavanjima, svi zainteresirani mogli su se informirati o mogućnostima korištenja EU fondova putem info pultova te promotivnih materijala.
Svoja znanja i iskustava s nama su podijelili i eksperti iz zemalja članica Europske unije; Slovenije, Litve i Ujedinjenog Kraljevstva te već postojeći korisnici iz Hrvatske.
Sudionici predavanja bili su potencijalni korisnici EU fondova, a među njima i predstavnici Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, Tomislav Novosel, prof. i Nikolina Posuda, bacc. therap. occcup.
26.09.2012.godine Udruga invalida Koprivničko-križevačke županije u suradnji s udrugama s područja Koprivničko-križevačke županije organizirala je skup pod nazivom “Budući rad i opstanak udruga osoba s invaliditetom”.
Skupu su se odazvali predstavnici udruga osoba s invaliditetom iz 35 gradova, gradonačelnica grada Koprivnice, župan, zamjenica pravobraniteljice osoba s invaliditetom i zamjenik ministrice socijalne politike i mladih, Darko Ledinski. Našu udrugu zastupali su podpredsjednik Mladen Rajković i voditeljica ureda Monika Polančec.
Problemi koje su navodili predstavnici udruga iz raznih gradova Hrvatske uglavnom su ujednačeni a odnose se na nemogućnost dobivanja financijskih sredstava iz državnog proračuna budući da nadležna ministarstva u 2012.g. nisu objavila natječaj za programe, projekte i jednokratne potpore.
Darko Ledinski, zamjenik ministrice socijalne politike i mladih, pozvao je sve udruge u partnerski odnos oko provedbe djelotvorne koordinacije tijela državne uprave, Vladinih ureda i drugih javnih institucija u postupcima dodjele bespovratnih sredstava iz državnog proračuna Republike Hrvatske projektima i programima od osobitog interesa za opće/javno dobro koje provode udruge u Republici Hrvatskoj.
Zaključke sa skupa možete pogledati i skinuti ovdje
U srijedu 26.09.2012. godine, u 8,30 sati, Veleučilište – Bjelovar, A. B. Šimića 1, povodom početka JAVNIH RADOVA, održana je, u okviru provedbe trogodišnjega programa Ministarstva zdravstva i socijalne skrbi (MSPIM), edukacija pomoćnika u kući i korisnika njihove pomoći.
Opći cilj: Razvoj prioritetnih izvaninstitucionalnih usluga socijalne skrbi u lokalnim zajednicama u kojima potencijalni korisnici žive, u kojima te usluge nedostaju, s ciljem prevencije institucionalizacije i povećanja socijalnog uključivanja korisnika.
Specifični cilj: Za osobe s najtežim stupnjem tjelesnoga invaliditeta te starim i nemoćnim osobama osigurati primjerenu pomoć i njegu u kući uz istovremenu edukaciju njih i njihovih obitelji za samostalno kretanje i neovisno življenje u zajednicama u kojima žive i kreću se.
Teme:
1. Grad Bjelovar kao partner i poslodavac
Miroslav Šmit, stručni suradnik za socijalnu skrb i zdravstvo Grada Bjelovara
2. Profil korisnika pomoći u kući
Tomislav Novosel, prof., predsjednik Udruge tjelesnih invalida Bjelovar
3. Opseg i sadržaj usluge, vrednovanje i dokumentacija
Nada Bilek, med. sestra, stručna suradnica Udruge tjelesnih invalida Bjelovar
S ciljem što kvalitetnijeg pružanja socijalne usluge POMOĆ U KUĆI, u organizaciji Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, zahvaljujući vladinom programu javnih radova koje organizira Grad Bjelovar uz pomoć Hrvatskog zavoda za zapošljavanjen, područni ured Bjelovar, provedena je edukacija pomoćnika u kući i korisnika njihove pomoći. Prvi puta su prisustvovali i korisnici pomoći u kući.
Kroz kratku edukaciju upoznati su s profilom korisnika, ciljem uvođenja socijalne usluge pomoć u kući za osobe s najtežim stupnjem invaliditeta te stare i nemoćne osobe, opisom i sadržajem poslova na terenu te načinom vrednovanja usluga, vođenjem dokumentacije, kontrolom izvršenosti usluga te etičkim kodeksom pomoćnika u kući i korisnika te pomoći.
Pomoć u kući dobilo je 26 naših članova,a zaposlilo se 13 pomoćnica.

Povodom Europskog tjedna kretanja (16. do 22.09.2012.) 21.09.2012. ispred svojih prostorija Udruga tjelesnih invalida Bjelovar održala je tiskovnu konferenciju na temu
AKTIVNOSTI KOJIMA SE POVEĆAVA POKRETLJIVOST OSOBA
SMANJENE POKRETLJIVOSTI - PREPREKE
- Povećanje pokretljivosti – kombi vozilo: prijevoz učenika u školu, članova kod liječnika i zbog drugih potreba, izleti;
- Kako i gdje u gradu Bjelovaru ukloniti prepreke koje bitno doprinose smanjenju pokretljivosti osobama s invaliditetom, starijim osobama i majkama s djecom u kolicima?
- Prepreke i prijedlog uklanjanja - središte grada;
- Prilagodba prostora oko i u zgradi Udruge invalida Bjelovar;

Sudionici: članovi Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, predstavnici grada Bjelovara i Bjelovarsko-bilogorske županije, PU Bjelovarsko-bilogorske, tvrtke Komunalac te sredstva javnog priopćavanja.
Nakon uvodnog upoznavanja sa preprekama na koje nailaze osobe s invaliditetom članovi udruge pokazali su na vlastitom primjeru probleme na koje svakodnevno nailaze: nemogućnost ulaska osobe u invalidskim kolicima u prostorije Udruge tjelesnih invalida ali i urede državnih institucija, nepostojanje sanitarnoga čvora za osobe s invaliditetom, arhitektonske barijere, neprilagođene nogostupe, pješačke prijelaze i parkirališna mjesta.

Edukacija pomoćnika u nastavi
U okviru provedbe treće godine programa Ministarstva socijalne politike i mladih (MSPIM), za dvije grupe pomoćnika u nastavi, u petak, 07. rujna te u petak, 21. rujna 2012. godine, u Bjelovaru, Obiteljski centar Bjelovarsko-bilogorske županije, Masarykova 8, održana je edukacija.
Osnovnu edukaciju o posebnostima rada s učenicima s posebnim obrazovnim potrebama provele su članice Mobilnoga stručnog tima - eminentne stručnjakinje iz područja bihevioralnih znanosti. Mobilni stručni tim osposobljen je za rad s djecom s posebnim potrebama, a pružat će organizacijsku, stručnu i kontinuiranu podršku učiteljima, roditeljima, djeci s posebnim potrebama te njihovim vršnjacima u provedbi edukacijskog uključivanja.

Svaka edukacija trajala je 8 sati, a obrađene su sljedeće teme:
1) Bio-psiho-socijalne karakteristike djece s teškoćama u razvoju;
2) Uloga, zadatci i sustavi podrške radu pomoćnika u nastavi;
3) Osnove razvojne psihologije;
4) Osnovne vještine komuniciranja;

U četvrtak, 30. 08. 2012. godine, u 12:00 sati, prostorije Veleučilišta, Bjelovar, A. B. Šimića 1, održana je Tiskovna konferencija o početku provedbe projekta, financiranoga od Ministarstva socijalne politike i mladih (MSPIM).
Teme:
- „Prezentacija projekta“; Potpisivanje ugovora o suradnji između Udruge tjelesnih invalida Bjelovar i Ministarstva socijalne politike i mladih; Suradničke institucije uključene u projekt;
- „Izvješće o dosadašnjim aktivnostima i rezultatima“; Statistički podatci; Važnost pedagoško-metodičke dokumentacije; Cilj djelovanja Mobilnoga stručnog tima; Edukacija pomoćnika u nastavi; Organizacija instrukcija; Postignuća učenika koji su imali pomoćnika u nastavi;
- „Plan aktivnosti i problemi“; „Bjelovarski model“; Poslovi: odabir, edukacija i zapošljavanje pomoćnika u nastavi, Mobilni stručni tim, stručno praćenje sustava; Problemi: neodrživost“Bjelovarskoga modela“; Rješenje problema: „Riječki model“;

Zaključci:
- Osnivači škola (Grad Bjelovar i Bjelovarsko-bilogorska županija) trebaju preuzeti zakonsku obvezu organizacije i financiranja ovoga instituta te planirati sredstva u proračunu za tu namjenu;
- „Bjelovarski model“ nije održiv!
- Potrebno je preuzeti zakonski utemeljen i provediv „Riječki model“ procedure uvođenja pomoćnika u nastavi!
Sudionici:
- Učenici i roditelji – članovi Udruge tjelesnih invalida Bjelovar;
- Članovi upravnih tijela Udruge tjelesnih invalida Bjelovar;
- Predstavnici grada;
- Predstavnici Obiteljskoga centra Bjelovarsko-bilogorske županije;
- Ravnatelji i stručni suradnici osnovnih i srednjih škola Bjelovarsko-bilogorske županije;
- Kandidati za pomoćnike u nastavi.
Članovi udruga osoba s invaliditetom grada Bjelovara, građani, rodbina i prijatelji, ispratili su u srijedu, 22.08.2012. godine na Paraolimpijske igre u London, bjelovarske paraolimpijce Josipa Slivara, Slavena Hudinu, Albina Vidovića i Darka Kralja.
U kratkom pozdravnom govoru, župan Bjelovarsko-bilogorske županije, M. Čačija zaželio im je sretan put za London, mnogo uspjeha u natjecanju i sretan povratak, sa što više olimpijskih medalja.

U srijedu, 01. 08. 2012. godine, u 12:00 sati, Hotel Central, Bjelovar, V. Lisinskoga 2, održana je Tiskovna konferencija o trećoj godini provedbe trogodišnjega programa, financiranoga od Ministarstva socijalne politike i mladih (MSPIM).
Opći cilj: Razvoj prioritetnih izvaninstitucionalnih usluga socijalne skrbi u lokalnim zajednicama u kojima potencijalni korisnici žive, a u kojima te usluge nedostaju, s ciljem prevencije institucionalizacije i povećanja socijalnog uključivanja korisnika.
Specifični ciljevi:
- Podizanje kvalitete odgojno-obrazovnog procesa te zaštita i promicanje prava djece i mladih s teškoćama;
- Osobama s najtežim stupnjem i vrstom invaliditeta osigurati primjerenu pomoć i njegu u kući te samostalno, neovisno življenje i kretanje u zajednici u kojoj žive;
- Na temelju znanja i iskustva Zaštitne radionice Suvenir Arbor iz Sirača (Know how), a uz sudjelovanje osoba s invaliditetom s područja Grada Bjelovara i šire:
- a) U prvoj fazi suradnje, proširiti prodaju proizvoda Suvenir Arbor iz Sirača u Gradu Bjelovaru te pri tomu doeducirati i zaposliti petero osoba s invaliditetom;
- b) U drugoj fazi, osmišljavati i provoditi projekte iz predpristupnih fondova EU te proširiti suradnju na doradu osnovnoga proizvodnog programa, redizajn proizvoda u skladu s modernim trendovima i zahtjevima tržišta te razvoj web marketinga i trgovine.
Teme:
„Ostanak djece u vlastitim obiteljima, pohađanje škole u mjestu stanovanja, završetak školovanja i stjecanje primjerenoga zvanja“ - Nikolina Posuda, bacc. therap. occup;
„Samostalno kretanje i neovisno življenje (osobni asistenti, pomoćnici u kući, kombi)“- Nada Bilek, med. sestra;
„Zapošljavanje nezaposlenih i što duži rad zaposlenih“- Tomislav Novosel, prof.
Sudionici:
- roditelji, djeca i asistenti u nastavi, članice Mobilnoga stručnog tima;
- nezaposleni članovi koji bi htjeli raditi i zaposleni koji bi htjeli ostati što duže radno aktivni;
- osobne asistentice, pomoćnice u kući i korisnici;
- članovi upravnih tijela udruge;.
- predstavnici Obiteljskoga centra Bjelovarsko-bilogorske županije i Centra za socijalnu skrb;
- predstavnici Bjelovarsko-bilogorske županije.
U petak, 20. srpnja 2012. godine, članovi Udruge tjelesnih invalida Bjelovar obišli su Ustanovu Suvenir Arbor u Siraču. Nastavak je to aktivnosti čiji cilj je otvaranje izložbeno – prodajnoga prostora Ustanove u gradu Bjelovaru, a poslije, otvaranje proizvodno – doradne radionice u kojoj bi, po tehnologiji Ustanove radili članovi Udruge invalida Bjelovar.
Sudionici su upoznali potencijale i proizvodni proces Ustanove: -->željeznička stanica za dopremu trupaca, -->visokoproduktivna pilana, -->sušara, -->priprema proizvodnje, -->pogon strojne obrade, -->montaža, -->lakirnica, -->pakirnica, -->proizvodnja tekstilnih proizvoda, -->radionica za bojanje i oslikavanje svile, -->tiskara za otisak na platno, -->skladište, -->trgovina.
Stručna osoba za procjenu zahtjeva radnoga mjesta (N. Posuda, viši radni terapeut) i kandidati za posao, imali su se prilike upoznati sa zahtjevima. Cilj je, nakon procjene preostalih sposobnosti i mogućnosti, kao i interesa i motivacije osoba s invaliditetom te procjene zahtjeva radnoga mjesta, doeducirati kandidate i, na radnome mjestu napraviti potrebne prilagodbe.
Direktorica Ustanove, Marina Župan sa svojim stručnim timom dala je stručna objašnjenja i odgovore na sva postavljena pitanja.
Sudionici stručne posjete Udruge tjelesnih invalida Bjelovar bili su: predsjednik, T. Novosel, članica Izvršnoga odbora, Ines Seleš, tajnica, M. Polančec, suradnica u projektnim aktivnostima, N. Posuda, stručni savjetnik, Z. Hudina te članovi zainteresirani za trgovačko – marketinške i proizvodno – doradne poslove.
U nastavku suradnje u zapošljavanju osoba s invaliditetom s područja Grada i okolice, između grad Bjelovar, Udruge tjelesnih invalida Bjelovar te radionice Suvenir Arbor Vitae d.o.o. iz Sirača, u utorak, 17.07.2012. u maloj vijećnici grada Bjelovara, potpisan je ugovor o najmu izložbeno-prodajnoga prostora u prizemlju zgrade gradske uprave. Ugovor je s Antunom Korušecom, bjelovarskim gradonačelnikom, potpisala direktorica zaštitne radionice, Marina Župan.
Prema riječima predsjednika Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, Tomislava Novosela, u prvome koraku zaposlit će se dvije osobe koje će raditi u trgovini i marketingu. Prije zaposlenja, u suradnji s Hrvatskim zavodom za zapošljavanje (HZZ) te stručnim osobama udruge, obavit će se snimanje potreba radnoga mjesta, snimanje preostalih radnih potencijala kandidata, doedukacija i prilagodba radnih mjesta prema potrebama izabranih zaposlenika i na kraju, zapošljavanje!
Uz podršku Fonda za zapošljavanje i rehabilitaciju OSI, u planu je osnivanje radionice za doradu programa iz Sirača te za nove usluge i proizvode koji mogu naći kupce na tržištu.
Marina Župan, direktorica zaštitne ustanove Suvenir Arbor naglasila je da Ustanova postoji već 40 godina te da zapošljava 58 radnika od čega su 60 posto osobe s invaliditetom. Proizvodi se drvena galanterija koja se po narudžbi izvozi u Francusku i dječji krevetići koje naručuje jedna velika tvrtka u Hrvatskoj. Izrazila je zadovoljstvo što se, pored dvije trgovine u Daruvaru, otvara ovaj izložbeno-prodajni prostor u Bjelovaru.
Ratko Kovačić, predsjednik Nadzornoga odbora Suvenira Arbor naglasio je: „Proizvodi su vrlo kvalitetni i izvoze se u Francusku, a sada se došlo do inicijative za dodatno poslovanje i trgovanje s jakom udrugom invalida iz Bjelovara. Zahvalni smo Gradu Bjelovaru na atraktivnom poslovnom prostoru koji je osigurao pod povoljnim uvjetima. Upornošću svih sudionika ova se zaštitna radionica probila u klasičnoj tržišnoj utakmici usprkos poplavi jeftine robe iz drugih zemalja“.
Na kraju je, predajom ključeva i potpisivanjem primopredajnoga zapisnika izvršena primopredaja budućega izložbeno-prodajnoga prostora.
Nastavak edukacije mobilnoga stručnog tima (MST) za podršku odgoju i obrazovanju učenicima s teškoćama
U okviru provedbe programa Ministarstva socijalne politike i mladih (MSPIM), pod naslovom “Socijalno uključivanje djece i odraslih osoba s tjelesnim invaliditetom”, 22.06.2012. u Obiteljskome centru Bjelovarsko-bilogorske županije, započela je doedukacija članica Mobilnoga stručnog tima za podršku odgoju i obrazovanju učenicima s teškoćama.
Cilj djelovanja Mobilnoga stručnog tima je savjetodavna potpora redovnim ustanovama u procesu inkluzije učenika s teškoćama, podizanje kvalitete odgojno - obrazovnog procesa te zaštita i promicanje prava djece i mladih s teškoćama.
Članice Mobilnoga stručnog tima – MST:
• Nikolina Posuda, Udruga tjelesnih invalida Bjelovar;
• Romana Misir, Obiteljski centar Bjelovarsko – bilogorske županije;
• Mirjana Skukan, III. osnovna škola Bjelovar;
• Ines Mihajlović, II. osnovna škola Bjelovar.
Teme:
• Emocije i slika o sebi;
• Potrebe, motivacija i ponašanje;
• Suradnja s roditeljima.
Doedukaciju će provoditi gosp. Darko Kobetić, prof.reh., ravnatelj Učilišta za obrazovanje odraslih “IDEM” Zagreb.
Kompetencije i ostale informacije o Mobilnom stručnom timu možete saznati iz dokumenta kojega možete skinuti ovdje.
Prospekt-MST.pdf
Povodom potpisivanja ugovora s Ministarstvom socijalne politike i mladih (MSPM) o financijskojh potpori projektu pod nazivom:
“Osiguravanje usluge osobnog asistenta za osobe s najtežom vrstom i stupnjem invaliditeta”
Održana je u srijedu, 04.07.2012. u 9,00 sati, u Bjelovaru, prostorije Veleučilišta, A. B. Šimića 1. tiskovana konferencija.
Dio je to aktivnosti Udruge tjelesnih invalida Bjelovar u sustavu „Samostalno kretanje i neovisno življenje“:
- Osobni asistenti
- Pomoćnici u kući
- Usluge kombi vozila
O pojedinim aktivnostima izvješće su podnijeli predsjednik Udruge Tomislav Novosel i voditeljica aktivnosti „Pomoćnik u kući“ Nada Bilek.
Tim povodom svečano su uručeni:
- Ugovori o suradnji s korisnicima osobnoga asistenta,
- Ugovori o radu s osobnim asistentima.
Sudionici: Korisnici osobnih asistenata (9), Osobni asistenti (9), predstavnici Grada Bjelovara i Bjelovarsko-bilogorske županije, Zavoda za socijalnu skrb Bjelovarsko-bilogorske županije, Obiteljskoga centra Bjelovarsko-bilogorske županije i članovi upravnih tijela Udruge tjelesnih invalida Bjelovar.
Partner: Zajednica saveza osoba s invaliditetom Hrvatske (ZSOIH)
U suradnji: Grad Bjelovar, Bjelovarsko-bilogorska županija
Bjelovar, 03.07.2012. godine
Sastanak je otvorila zamjenica gradonačelnika grada Bjelovara, gospođa Đurđica Ištef Benšić
Teme:
1. Suradnja Zaštitne radionice Suvenir Arbor Vitae d.o.o. iz Sirača i Udruge tjelesnih invalida Bjelovar
2. Prostor za izdvojeni pogon ustanove i izložbeno prodajni prostor u gradu Bjelovaru
Sudionici:
- direktorica Zaštitne radionice Suvenir Arbor Vitae d.o.o. Marina Župan
- poslovođa/referent nabave Zaštitne radionice Suvenir Arbor Vitae d.o.o. Mara Hrsak
- predsjednik Udruge tjelesnih invalida Bjelovar Tomislav Novosel
- djelatnica Udruge tjelesnih invalida Bjelovar Monika Polančec
- zamjenica gradonačelnika grada Bjelovar Đurđica Ištef Benšić
- pročelnica UO za gospodarstvo Sonja Novak
- viši stručni suradnik za gospodarenje gradskom imovinom Ružica Lekšić
- zamjenik župana Krešo Jelavić
- pročelnik UO za gospodarstvo Igor Premužić
Cilj je, na temelju znanja i iskustva Zaštitne radionice Suvenir Arbor Vitae d.o.o. iz Sirača, a uz sudjelovanje osoba s invaliditetom s područja Grada Bjelovara i šire:
- U prvoj fazi suradnje proširiti prodaju proizvoda Suvenir Arbor iz Sirača u Gradu Bjelovaru te pri tomu doeducirati i zaposliti petero osoba s invaliditetom;
- U drugoj fazi, osmišljavati i provoditi projekte iz predpristupnih fondova EU te proširiti suradnju na doradu osnovnoga proizvodnog programa, redizajn proizvoda u skladu s modernim trendovima i zahtjevima tržišta te razvoj web marketinga i trgovine;
U ovoj aktivnosti očekujemo:
- Od Grada Bjelovara - Osiguranje primjerenoga prodajnog i proizvodnog prostora;
- Od Bjelovarsko-bilogorske županije, kao osnivača Zaštitne radionice Suvenir Arbor Vitae d.o.o. - Punu podršku suradnji s ciljem smanjenja broja nezaposlenih osoba s invaliditetom;
- Od Zaštitne radionice Suvenir Arbor Vitae d.o.o. - Sudjelovanje u opremanju prostora i zapošljavanju petero nezaposlenih osoba s invaliditetom s područja Grada Bjelovara;
- Od Fonda za rehabilitaciju i zapošljavanje - Osiguranje dijela sredstava za opremanje prostora i doedukaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom;
- Od Hrvatskoga zavoda za zapošljavanje - Stručnu i financijsku pomoć u doedukaciji i zapošljavanju osoba s invaliditetom;
- Od Udruge tjelesnih invalida Bjelovar - 1. Uključivanje respektabilnoga ljudskog i organizacijskog potencijala u sve planirane aktivnosti; 2. Sredstvima iz sponzorstava i iz projekata, osiguranje dijela sredstava za opremanje prostora i doedukaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom.
Zaključci:
1. Udruga invalida Bjelovar i Suvenir Arbor Vitae d.o.o. napravit će plan i program doedukacije 1 do 2 djelatnika – OSI. Udruga invalida Bjelovar odabrat će 5 kandidata za predmetnu doedukaciju te će, u skladu s mogućnostima početi proces doedukacije. Ispitati mogućnosti Hrvatskoga zavoda za zapošljavanje;
2. Suvenir Arbor Vitae d.o.o. uputit će Gradu Bjelovaru molbu za dodjelu odgovarajućeg izložbeno-prodajnoga prostora kvadrature 50-60m²; Nakon dodjele, napravit će se projekt uređenja i opremanja prostora; Nastaviti aktivnosti oko pronalaženja primjerenoga prostora za proizvodno-doradnu djelatnost;
3. Grad Bjelovar i Bjelovarsko-bilogorska županija dogovorit će se o održivosti ovoga sustava kroz analizu mogućnosti trajnoga sufinanciranja, udjela u vlasništvu ili na neki drugi, primjereni način;
4. U sve buduće aktivnosti uključiti Hrvatski zavod za zapošljavanje Područna služba Bjelovar i Fond za rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom.
Društvo tjelesnih invalida Rijeka organiziralo je 30.05.2012. tradicionalno svečano otvorenje sezone kupanja na plaži Kostanj, koja je posebno opremljena i prilagođena za osobe s invaliditetom. Od 2010. na plaži je podignuta Plava zastava koju su zaslužili zadovoljivši stroge kriterije (kvaliteta mora, informiranje javnosti, do strogih uvjeta upravljanja okolišem i pružanja visoke razine sigurnosti i usluge).
Nakon pozdravnih riječi organizatora uslijedio je kratak kulturno-umjetnički program. Organizatori su pripremili doručak, ručak, kavu i piće.Također se moglo pomoći radu udruge kupnjom tombole.
Sudionici su iskoristili prekrasan dan za kupanje, sunčanje i druženje sa članovima ostalih udruga koji su stigli iz cijele Hrvatske. More je bilo prekrasno.
Udrugu tjelesnih invalida Bjelovar predstavljalo je devet članova. Nakon kupanja i sunčanja vratili smo se u večernjim satima u Bjelovar.
Održana je, u organizaciji „Udruženja za podršku i kreativni razvoj djece i mladih“ i „Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta u Tuzli“ (ERF), na Zlatiboru, 23. i 24.06.2012. godine. Rad konferencije, na kojoj je u ima naše udruge sudjelovao predsjednik T. Novosel odvijao se prema prospektu:
U prigodnom poslovnom razgovoru između predsjednika naše udruge i predsjednice Udruženja za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, gospođe Dr. Sc. Medine Vantić-Tanjić, dogovorena je suradnja u pisanju i apliciranju projekata prema Europskom strukturnom fondu.

