Događaji
Održana je dana 22.12.2023.(petak) u 10:00 sati, u Koprivnici, Trg dr. Žarka Dolinara 17 (bivši restoran vojske) u kampusu u konferencijskoj dvorani.
Tom prilikom Udruga je proslavila i 20 godina uspješnoga rada; Udruga je naime osnovana 2003. godine.
Novim objektom je osiguran adekvatan prostor i potrebna opremu za osobe s invaliditetom kako bi im se omogućila izvaninstitucionalna podrška te pružanje socijalnih usluga u kombinaciji sa psihosocijalnom pomoći za odrasle osobe s invaliditetom.
Ispred Udruge Bolje sutra prisutnima se obratila predsjednica udruge Marija Mraz koja je kazala kako će novi prostori uvelike poboljšati život osoba s invaliditetom te je zahvalila institucijama, ustanovama i udrugama na podršci.
Zamjenica gradonačelnika Ksenija Ostriž je dodala kako će projekt doprinijeti kvalitetnijem radu udruge, a podršku je iskazao i zamjenik župana Ratimir Ljubić istaknuo je kako je udruga do sada puno učinila na promicanju prava za osobe s invaliditetom, ali u obrazovnom procesu.
Nakon rezanja vrpce – otvorenja objekta, sudionici su obišli prostore koji su projektno uređeni i dizajnirani za potrebe osoba s invaliditetom - „Centar za osobe s invaliditetom“.
Na završnoj konferenciji u ime UTIB-a bili su predsjednik Tomislav Novosel, prof. i voditeljica ured Nada Bilek.
Dana 13. prosinca 2023. godine u hotelu „Kutina“ u Kutini održana je Druga regionalna radionica za udruge članice HSUTI sukladno planu provedbe aktivnosti u prijelaznom, pripremnom razdoblju nacionalne sustavne podrške Nacionalne zaklade za razvoj civilnoga društva.
Na radionici koju je vodila stručna suradnica Saveza, Marijana Borac, polaznici su mogli usvojiti informacije i znanja koja su potrebna za osmišljavanje i pripremu prijedloga projekata na raspisane natječaje, te izradu i vođenje dokumentacije i praćenje provedbe odobrenih projekata kao i kvalitetno organiziranje poslovanja organizacije – udruge.
Program Druge radionice obuhvatio je sljedeće teme:
• Planiranje aktivnosti, metodologija, raspored u vremenu
• Organizacijska struktura na projektu
• Priprema ZNS-ova
• Slaganje dokumentacije kod slanja ZNS-ova,
• Javna nabava (NOJN)
• Sukob interesa.
Radionica je održana uz financijsku podršku Nacionalne zaklade za razvoj civilnoga društva.
U okviru radionice posvećena je posebna pažnja provedbi Zakona o osobnoj asistenciji.
Nakon održane radionice organiziran je ručak uz zakusku s glazbom i plesom povodom nadolazećih blagdana, pod motom „Bez glazbe, život bi bio zabluda. - Friedrich Nietzsche“.
U radu radionice u ime UTIB-a sudjelovali su predsjednik Tomislav Novosel, prof. i voditeljica ured Nada Bilek.
Tradicionalni Božićni gala koncert održan je 06. prosinca 2023. godine u Dvorani europskih prvaka a posjetitelji, među kojima su bili i članovi literarne sekcije Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, uživali su u dvosatnom programu u kojem su ih izvedbama božićnih pjesama zabavljali Neno Belan, Mia Dimšić, Marko Tolja, Tomislav Goluban, Mario Petreković, Robert Mareković, Adalbert Turner Juci, Siniša Štork, Martina Đurđević, Lobel Braun, Erna Rudnički i Goran Smoljanović.
Uz već dobro poznati vokalni ansambl Brevis iz Osijeka nastupio je i plesni studio Step by step iz Zagreba, a orkestrom je ravnao Bruno Bišćan.
Čarolija blagdanskog ozračja, zvuci i riječi tradicionalnih božićnih pjesama, oduševili su članove udruge koji su se učahurili u prepuno gledateljstvo i bar na tren bili dio zajednice u kojoj su svi pogledi bili usmjereni u istom smjeru, prema pozornici, a ne prema različitostima ili na ono po čemu smo različiti.
Pravi duh Božića, prikazan u prigodnom glazbeno-dramskom programu, podsjetio nas je na istinske vrijednosti koje se kriju u srcima skromnih sakupljača plastičnih boca ili običnom malom čovjeku kojemu topla riječ puno znači a bogatstvo ne pruža utjehu, ruku prijateljstva ni mir u srcu.
Tim povodom održana je Tiskovna konferencija u petak, 01.12.2023. godine, u prostorijama hotela Central, Bjelovar, V. Lisinskoga 2, s početkom u 12:00 sati.
Raspored:
- Pozdravna riječ domaćina (predstavnici UTIB-a, UOSIS-a, UOSIT-a i UGIN-a);
- Obraćanje gostiju;
- Pitanja novinara;
- Pitanja sudionika;
- Zaključivanje TK;
- Osvježenje.
Na konferenciji prisustvovali su brojni članovi udruge, njen predsjednik Tomislav Novosel, predstavnici Zavoda za socijalni rad i Zavoda za zapošljavanje, zamjenik predsjednika UTIB Vlado Benčak, Mirko Bosanac iz Udruge slijepih, predsjednica Udruge osoba s intelektualnim teškoćama Edita Bohaček te Udruga gluhih i nagluhih na čelu s predsjednikom Stevom Filipovićem i dopredsjednikom Draženom Herčekijem.
Gosp. Novosel naglasio je:
Kako se uz pomoć europskih sredstava, u skladu s europskim stečevinama i primjenom Konvencije UN o pravima osoba s invaliditetom, koju je naša zemlja ratificirala, stanje u sektoru OSI u našoj zemlji i lokalnoj zajednici donekle popravlja svjedoči: 1. Nedavna izjava premijera da će se u proračunu Republike Hrvatske posebno voditi briga o sredstvima za povećanje kvalitete života OSI, posebno u kontekstu NPOO – Nacionalnog plana oporavka i otpornosti – 700 mil. € i ITU mehanizam – Integrirana teritorijalna ulaganja – 345,3 mil €; 2. Prije par godina donesen je „Pravilnik o pomoćnicima u nastavi i stručnim komunikacijskim posrednicima“.
Na lokalnoj razini: PUN – osnivači i udruge, Inkluzija – PUK – JLS i udruge „Zaželi“, OA – udruge, provedba Zakona;
Sada je prilika da se nastavi s projektom „COSIB“, na kojemu UIB radi već 7 godina (link: http://utib.hr/invalidi-dogadjaji/centar_za_osobe_s_invaliditetom_bjelovar_cosib/)
jer imamo Idejni projekt, parcelu na Logoru koja je namijenjena za izgradnju objekata socijalne namjene i NPOO i ITU!.
Od naših saborskih predstavnika (Dario Hrebak, Gordan Jandroković, Damir Bajs, Miro Totgergeli) očekujemo da se u Saboru i ostalim centrima odlučivanja o strategiji ulaganja NPOO i ITU sredstava, zauzmu za poduzimanje mjera kojima će se osigurati uspostava i provedba nacionalne politike i zakona o pristupačnom stanovanju, javnoj infrastrukturi, prometu i uslugama, koji jamče osobama s invaliditetom pristup primjerenom i dostižnom smještaju, podizanju svijesti o invaliditetu u zajednicama i kod donositelja odluka te stvoriti poticajno okruženje u kojem su osobe s invaliditetom uključene bez diskriminacije i mogu ravnopravno sudjelovati u svojim zajednicama, dijeliti znanja i najbolje prakse te razviti sposobnost za provedbu mjera koje promiču pristupačnost i inkluziju te unaprijediti istraživanje i podatke za praćenje, procjenu i jačanje urbanog razvoja kako bi bio pristupačniji i inkluzivniji za osobe s invaliditetom“.
Prijedlozi za stručnu, učinkovitu i racionalnu provedbu:
1. Osnivanje Ministarstva za osobe s invaliditetom; --> Italija, Južna Koreja, …
2. Donošenje zakona o OSI --> baza: KUN o POSI;
3. Utvrđivanje standarda na svim razinama: naselja, JLS, reg. uprava, ministarstvo, Vlada RH;
4. Izrada SW za mapiranje stanja --> zagrebački model + šifrarnik stanja na terenu;
5. Mapiranje --> ishod: trenutno stanje na terenu na svim razinama;
6. Izvršitelj: vlasnik, odgovorna institucija, naredbodavac – ministarstvo; obrada terena i unos podataka: -JLS, reg. Uprava.
Od sinergijskog djelovanja Vlade RH, JLS, regionalne uprave (BBŽ) i ustanova očekujemo sljedeće godine održanje postignutih rezultata i postizanje novih: aktiviranje rada osnovanoga Odbora za OSI u BBŽ i Gradu Bjelovaru, završetak akcije „I MI I VI ZA KOMBI SVI“ - http://utib.hr/i-mi-i-vi-za-kombi-svi , odobrenje i realizacija projekta „COSIB“, provedba akcije „Grad Bjeloar – prijatelj ranjivih skupina“ – pristupačnost poslovnim subjektima starijim osobama, majkama s bebama u kolicima i OSI u invalidskim kolicima – KORZO!
Nakon uvodnih riječi domaćina nazočnima su se obratili i ostali predstavnici udruga.
Moglo se čuti kako je Zakon o osobnoj asistenciji na snazi od 1. srpnja, dok će Nacrt prijedloga zakona o inkluzivnom dodatku Vlada poslati u drugo čitanje kako bi stupio na snagu 1. siječnja 2024. godine.
Radi se o novčanoj naknadi namijenjenoj osobama s invaliditetom u svrhu prevladavanja različitih prepreka koje mogu sprječavati njezino puno i učinkovito sudjelovanje u društvu na ravnopravnoj osnovi s drugima.
I na kraju:
“Djeci s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom, njihovim roditeljima i starateljima, stručnim djelatnicima i volonterima, te svima koji sudjeluju u skrbi i poboljšanju kvalitete življenja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom, upućujemo čestitke povodom Međunarodnog dana osoba s invaliditetom, 03.12.”
Na sjednici Skupštine HSUTI-a sudjelovao je u ime predsjednika UTIB-a Tomislava Novosela, prof., zamjenik Vlado Benčak.
Skupština je počela s radom pozdravom predsjednice HSUTI-a Jozefine Kranjčec, usvajanjem dnevnog reda koji je upućen u pozivu, izborom radnih tijela Skupštine i izvješćem verifikacione komisije o prisustvu potrebnog broja sudionika za donošenje pravovaljanih odluka.
Opsežno izvješće u radu za 2022. godinu kao i financijsko izvješće upućeni su pozivom i nisu posebno bili predmet rasprave. Predsjednik Nadzornog odbora Davor Marić upoznao je opsežnim izvješćem sudionike o pregledu materijalno-financijskog poslovanja na koji NO nema primjedbe i predložio da se sva izvješća usvoje što je Odlukom jednoglasno potvrđeno.
Operativni i financijski plan za 2024.godinu predočeni pozivom s napomenom da ostvarenje ovisi o projektima najavljenim za slijedeću godinu ali su sada nepoznanica te će se sukladno potrebama i odlučivati o rebalansu planova.
U zaključku sjednice raspravom sudionika o problemima i rješavanju problema u implementaciji Zakona o osobnoj asistenciji, predsjednica HSUTI-a Jozefina Kranjčec uputila je članicama HSUTI-a i svim osobama s invaliditetom božićnu čestitku i zdravlje u 2024. godini te zaključila rad Sjednice.
Po završetku sjednice održana je psihološka radionica u svrhu psihološkog osnaživanja predstavnika i zaposlenika saveza i udruga članica OSI. Radionicu je vodio prof. reh. Darko Kobetić iz Centra znanja Profektus.
Održana je 28.11.2023. godine u organizaciji udruge „Baza retkih bolesti“.
Raspored predavanja i teme:
Naglašeno je: Genetičke terapije revolucionarno menjaju lečenje retkih bolesti, dajući nadu pacijentima koji ranije nisu imali terapijske opcije.
Zato IV Regionalna konferencija o retkim bolestima ima za cilj da istraži kako se nove tehnologije i genetičke terapije primenjuju, koristeći konkretne primere iz prakse i kako bi to moglo da promeni i poboljša praksu lečenja svih retkih bolesti u budućnosti.
Zanimljivost: druga gospođa s lijeva, u sivoj haljini, supruga je predsjednika Srbije A. Vučića.
U radu Konferencije, u ime UTIB-a, sudjelovao je predsjednik Tomislav Novosel, prof. s asistenticom.
Održan je 27. i 28. studenoga 2023. u Hotelu Diplomat u Zagrebu s početkom u 09.00 sati, u organizaciji Zajednice saveza osoba s invaliditetom Hrvatske – SOIH, pod pokroviteljstvom predsjednika RH, Ministarstva rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike i Grada Zagreba.
Tema skupa bila je “Konvencija UN o pravima osoba s invaliditetom – o nama uvijek s nama - od slogana do realnosti”, područja: zapošljavanje, inkluzivno obrazovanje, sport za osobe s invaliditetom i položaj žena s invaliditetom.
Drugoga dana Simpozija održana je Konferencija „Zajedno znanjem“ pod motom „Nije znanje znanje znati, već je znanje znanje dati“. Konferencija je se održana u okviru Razvojne suradnje u području centara znanja za društveni razvoj Nacionalne zaklade za razvoj civilnoga društva, kao rasprava o uključivanju organiziranog civilnog društva iz programskog područja svakog Centra znanja u stvaranje uključive i solidarne Hrvatske, digitalne Hrvatske i zelene i održive Hrvatske.
Sudionici iz UTIB- bili su T. Novosel i pratnja S. Novosel.
Skupština je održana u nedjelju 26. studenoga 2023. s početkom u 17.00 sati u Hotelu Diplomat, Horvatova ulica 35B, Zagreb prema sljedećem dnevnom redu:
U radu Skupštine sudjelovao je predsjednik UTIB-a Tomislav Novosel, prof. s pratnjom.
Održana je 20. i 21. studenoga 2023. godine u Rijeci prema sljedećem programu:
Na radionici sudjelovao je predsjednik UTIB-a T. Novosel i asistentica S. Novosel.
U ponedjeljak, prije radionice gosp. T. Novosel posjetio je u Kukuljanovu, tvrtku Multipartner koja radi na opremanju novoga kombi vozila za UTIB.
Sjednica Skupštine SDDH održana je 19.11.2023.g. u Zagrebu, Horvatova 35 b, u prostorijama hotela Diplomat. Sjednici Skupštine prisustvovao je dopredsjednik UTIB-A Vlado Benčak.
Skupštinu je u zakazano vrijeme otvorila predsjednica SDDH Marica Mirić, dipl. ing. Pozdravom sudionicima sjednica je započela radom izborom radnih tijela i, uz male izmjene, usvajanjem dnevnog reda.
Izvješće o radu i financijsko izvješće prihvaćeno je bez rasprave.
Prijedlog Operativnog i Financijskog plana, s napomenom da je plan financija vezan za sve za sada nepoznanice o projektima i financijskim prihodima u 2024. godini te će se tako u hodu i prilagođavati ili mijenjati. Izmjene financijskog plana odnosno potrebne odluke donositi će ovlaštena tijela SDDH.
Predsjednica je upozorila da udruge ne zaborave na Upitnik o funkcioniranju sustava financijskog upravljanja i kontrole za 2022. godinu. Na sjednici Skupštine donijeta je Odluka o visini članarine za 2024. godinu i ona iznosi 40,00 €.
U zadnjoj točki Sjednice „Slobodna riječ“ sudionici su potakli pitanje osiguranja i prava na ortopedska pomagala i opremu odnosno na problematiku odobravanja (tko je nadležan i stručan).
Skup je završen razgovorima sudionika s predsjednicom SDDH-a Maricom Mirić i predsjednicom SIOH-a Jozefinom Kranjčec .
U ponedjeljak, 20. studenog 2023. godine, u dvorani hotela Diplomat, Savez društava distrofičara Hrvatske (SDDH) organizirao je cjelodnevni 17. hrvatski skup osoba oboljelih od neuromuskularnih bolesti.
Ovogodišnji skup je održan pod nazivom Praksa i izazovi socijalne i zdravstvene skrbi i kroz tematska izlaganja obradio je aktualne teme u ovom vremenu.
Skupu su nazočili brojni predstavnici udruga, saborska zastupnica Ljubica Lukačić i savjetnica ministra u Ministarstvu rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike Zvjezdana Bogdanović kao i prim. Mr. sc. Davorka Vranješ.
Skup je otvorila predsjednica Saveza društava distrofičara Hrvatske Marica Mirić.
Prisutnima je prikazano koji su to izazovi u socijalnoj i zdravstvenoj skrbi koji su se dogodili zadnjih godina, a glavna gošća Zvjezdana Bogdanović pojasnila je prijepore oko ostvarivanja prava u dva zakona: Zakona o osobnoj asistenciji i Zakona o inkluzivnom dodatku.
Kroz veliki projekt Platforma 50+ donesene su smjernice za razvoj nekih politika u Republici Hrvatskoj, a jedna od glavnih smjernica je izmjena Pravilnika o ortopedskim i drugim pomagalima, a to znači donošenje novog pravilnika jer je dosadašnji zastario i pomagala se puno nadoplaćuju, a asistivne tehnologije gotovo da i nema u sadašnjem pravilniku.
Bilo je govora o miasteniji gravis koja spada u mišićne distrofije, a s obzirom na nove dostupne lijekove, rečeno je sve o ovoj bolesti i kako se liječi.
Predstavljen je „Rad s mladima“ nastao u okviru Erasmus projekta koji govori kako pristupati i raditi s mladima s mišićnom distrofijom. Predstavljen je strip „Pustolovine SaMostAlne Ade“, materijal tvrtke Roche koji prikazuje kako mlada osoba sa SMA živi i koje izazove ima te film „Iskustva liječenja osoba sa SMA - Pupoljci novih nada“.
„Na raspravu ide Prijedlog proračuna za 2024. godinu i upravo su osobe s invaliditetom dobile najviše od proračuna za sljedeću godinu pa sa sigurnošću možemo reći da je Vlada RH doista partner osobama s invaliditetom“, zaključila je Marica Mirić.
Ispred Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, ovom skupu su nazočile Š. Diebalo, Z. Hlupić i N. Bilek.
ČLANOVI UTIB-A NA SJEDNICI PREDSJEDNIŠTVA I RADIONICI
Na događajima sudjelovali su T. Novosel i N. Bilek
Desk Kreativne Europe - Kultura pri Ministarstvu kulture i medija i Nacionalna kontakt točka programa Unije Građani, jednakost, prava i vrijednosti pri Uredu za udruge Vlade Republike Hrvatske u suradnji s Europe Direct Koprivničko križevačke županije, PORA- Regionalnom razvojnom agencijom Koprivničko-križevačke županije te ENTER Koprivnica d.o.o. organizirali su predstavljanja programa Unije u Koprivnici u utorak 14. studenog 2023. godine s početkom u 10:00 sati u ENTER Koprivnica d.o.o.
U prvom dijelu, zajednički su predstavljeni programi Kreativna Europa - potprogram Kultura, jedini mehanizam Unije za podršku kulturnim i kreativnim sektorima koji je predstavila Morana Bigač Leš, Desk Kreativne Europe-kultura i program CERV - Građani, jednakost, prava i vrijednosti, najveći program do sada namijenjen promicanju i zaštiti vrijednosti Unije: demokracije, vladavine prava, temeljnih prava, ravnopravnosti, jednakosti, borbe protiv svih oblika nasilja i diskriminacije, transparentnosti i dobrog upravljanja, koji je predstavila Željka Markulin, Ured za udruge Vlade RH, Nacionalna kontakt točka programa. Predstavljanje je obuhvatilo upoznavanje s mogućnostima koje programi nude kao i aktualne informacije o trenutno otvorenim i nadolazećim pozivima i inicijativama u okviru samih programa.
Potom su sudionici, ovisno o interesu, podijeljeni u dvije skupine koje su paralelno obrađivale razradu projektnih ideja i odgovarajuću projektnu dokumentaciju. Bila je to prilika za upoznavanje s primjerima dobre prakse, upoznavanja s projektnom dokumentacijom za svaki program, te predstavljanja Funding and tender opportunities portala (FTOP), centralnog portala Unije za prijavu projekata na programe Unije.
Događaju su prisustvovali Vlado Benčak, potpredsjednik udruge i Monika Kezić, suradnica u projektnim aktivnostima.
U organizaciji UTIB-a, članovi su 11.11.2023. u 07,00 h sa autobusnog kolodvora, krenuli put Topuskog. Uz kraće usputno zaustavljanje, oko 10,00 h doputovali smo u hotel, gdje smo se ugodno smjestili, malo odmorili od putovanja. Nakon toga pozdravio nas je gospodin Danijel, koji nam je, kao prezentator firme GREX, prezentirao proizvode, koji nam omogućuju kvalitetniji život.
Po završetku prezentacije, uslijedila je i tombola, koju je, naravno dobila nekolicina naših sretnih članova. Nakon tombole, bio nam je serviran ručak, koji je trajao do 14,00 h. Nakon ručka, dio članova se odlučio za kupanje i uživanje u bazenu i blagodatima termalne vode, dok su ostali uživali u šetnji, po suncem obasjanom krajobrazu, gdje se priroda poigrala raznolikošću boja.
U 18,00h smo se uputili, prema svojim domovima. Tokom putovanja, bila su postavljana pitanja, kuda i kada idemo ponovo, naravno, na licima se vidjelo zadovoljstvo i sreća, nakon tako lijepog dana. U Bjelovar smo, uz kraće zaustavljanje stigli oko 21,00h.
Dana 10.11.2023. godine (petak) s početkom u 11:00 sati u prostorijama udruge, I. Gundulića 1, Bjelovar održana je uvodna tiskovna konferencija o provedbi prve godine dvogodišnjeg projekta usmjerenog na promoviranje i razvoj volonterstva na području RH u 2023. godini. Projekt Lokalni volonterski centar UTIB-A financiran je od strane Ministarstva rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike bespovratnim sredstvima od 9.000,00 €. Predsjednik UTIB-a Tomislav Novosel ukazao je da volontiranje u Udruzi nije novost.
– Ovogodišnji projekt je počeo 1. svibnja 2023 i traje do 20. travnja 2024. Voditeljica projekta je Tea Bošnjak, ja sam stručni suradnik i svi ostali koji rade su u horizontalnoj shemi zaduženi ponekad za ponešto. Uvijek radimo racionalno, da svi imaju posla i nešto rade, ali da je to uvijek korisno i kvalitetno. Aktivnosti ugrubo su administrativne, intelektualne, socijalne i fizičke usluge. Naši volonteri se moraju naći u tim kategorijama – naveo je Novosel
Prema izvještaju od prošle godine, imali smo 31 volontera i ostvarili 2184 sat volontiranja – napomenuo je. UTIB već osam godina ima vlastiti računalni program koji je rađen po Zakonu o volontiranju.
Voditeljica projekta Tea Bošnjak - definicija volontiranja:
Volontiranje je dobrovoljno ulaganje slobodnog vremena, truda, znanja i vještina kojima se obavljaju usluge ili aktivnosti za dobrobit druge osobe ili za zajedničku dobrobit koje obavljaju volonteri bez postojanja uvjeta isplate novčane nagrade ili potraživanja druge imovinske koristi. Volontiranje potiče ljude da budu odgovorni građani i osigurava im se okolina u kojoj mogu učiti o dužnostima demokratskog uključivanja u život zajednice. Volontiranje je dobrovoljni angažman pojedinca koji se zasniva na njegovoj dobroj volji, aktivizmu i solidarnosti. Volontirati se može u različitim granama, jedini preduvjet je dobra volja!
Ukazala je na činjenicu da se volontiranje može po trajanju podijeliti na dugotrajno i kratkotrajno, po mjestu na lokalno, međunarodno ili online volontiranje, a postoji i volontiranje u kriznim situacijama. Prema vrsti volontera, ono se dijeli na tradicionalno volontiranje, volontiranje maloljetnika/učenika, korporativno i inkluzivno volontiranje. Zanimljivo je spomenuti kako volontirati mogu svi stariji od 15 godina, a mogu i ranije ako imaju pisanu dozvolu roditelja ili skrbnika. Pojasnila je Bošnjak kroz kakvu proceduru moraju proći budući volonteri.
– Postupak ulaska volontera u bazu volontera Udruge tjelesnih invalida Bjelovar kreće iskazom interesa pojedinca da volontira, nakon toga mu se nakon odrađenog intervjua ponudi upitnik za volontiranje, istaknu se želje kako žele pridonijeti Udruzi, pojedincu i općenito i zatim se sklapa ugovor o volontiranju. U tom se ugovoru nalaze pojedine odrednice. Nakon određenog vremena volontiranja, volonter dobiva volontersku knjižicu, dokument koji služi za evidenciju volonterskih angažmana i edukacija u kojima je volonter sudjelovao i ona nije prenosiva na drugu osobu – napomenula je. Nagrada volonterima je zahvala, a dobivaju i potvrdu o kompetencijama stečenim kroz volontiranje koje im mogu poslužiti kod upisa u školu ili zaposlenja. Otkrila je Bošnjak i kakve su potrebe UTIB-a za volonterima.
– Potreba UTIB-a za volonterima je jednokratnog djelovanja, naše starije osobe, pogotovo one koje su same u kućanstvima, imaju problem donošenja drva za ogrjev, obilaska dućana i ljekarni, osobito po lošim vremenskim prilikama, pa tu apeliramo prema javnosti da se uključe u takvu vrstu volontiranja, to je minimalna stvar s naše strane, ali velika pomoć potrebitima!
Predsjednik UTIB-a Tomislav Novosel ukazao je na primjere dobre prakse kad poslodavci zaposlenike potiču na volontiranje, ali i na dobre rezultate volontiranja u državama u kojima volonterske knjižice mogu pomoći učenicima pri upisu u srednju školu ili na fakultet.
Sudionici:
1. Pročelnica UO za zdravstvo, demografiju i mlade BBŽ – Andrea Bengez;
2. Ravnateljica Hrvatskog zavoda za socijalni rad – Danijela Popović;
3. Predsjednik Udruge – Tomislav Novosel;
4. Voditeljica projekata i stručna suradnica – Tea Bošnjak i Monika Kezić;
5. Volonteri Udruge – Nada Bilek, Vlado Benčak, Ivanka Punčikar Opitz, Draženka Gadanac, Đurđa Đumlija, Zlata Hlupić, Štefica Diebalo, Milan Rakovčan;
6. Sredstva javnog priopćavanja.

