Događaji
U petak, 10.02.2023. godine, na poziv tajnika Nogometnog saveza Bjelovar Željka Pavlovića, predsjednik Udruge tjelesnih invalida Bjelovar Tomislav Novosel, prof. i voditeljica ureda /koordinatorica Nada Bilek, obišli su novoizgrađeni stadion.
Utvrdili su da su Infrastrukturni kriteriji na stadionu zadovoljeni te je predsjednik Tomislav Novosel, prof. potpisao POTVRDU:
Pozivamo sve članove osoba s invaliditetom da s djecom, obiteljima i prijateljima posjete događaje na stadionu!
Više o stadionu i događajima na: https://nkbjelovar.hr/
Koju je organizirao Ured za udruge Vlade RH, kao Nacionalna kontakt točka programa Unije Građani, jednakost, prava i vrijednosti (CERV) 2021. – 2027., 09.02.2023. od 9:30 do 15:30 sati u Kući Europe, A. Ceasarca 4-6., 10000 Zagreb.
Program Građani, jednakost, prava i vrijednosti (Citizens, Equality, Rights and Values programme - CERV), najveći je program u povijesti Europske unije namijenjen zaštiti i promicanju prava i vrijednosti ugrađenih u temeljne Ugovore i Povelju EU-a o temeljnim vrijednostima: demokracije, vladavine prava, temeljnih prava, transparentnosti, jednakosti, borbe protiv svih oblika nasilja, zajedničke europske povijesti i dobrog upravljanja. Novi, centralizirani program pokriva područja dosadašnjih programa Europa za građane, Prava, jednakost i građanstvo i DAPHNE, a posvećen je izgradnji demokratskije Europe i podizanju svijesti građanki i građana o pravima i vrijednostima Unije kroz financijsku podršku neprofitnom i javnom sektoru.
U financijskom razdoblju 2021.-2027., predviđeni proračun CERV programa iznosi 1,5 milijardi eura, a bit će raspodijeljen na 4 tematske cjeline: 1) Vrijednosti Unije; 2) Jednakost, prava i rodna ravnopravnost; 3) Uključenost i sudjelovanje građana; 4) Daphne - borba protiv svih oblika nasilja.
Ured za udruge Vlade RH djeluje kao nacionalna kontakt točka CERV programa, zadužena za informiranje i educiranje o Programu, jačanje njegove vidljivosti u Republici Hrvatskoj te pružanje tehničke podrške prijaviteljima i provoditeljima projekata.
Iz UTIB-a u radu radionice sudjelovali su Katarina Pospišil, Višnja Jeličić, Božica Pečar, Nada Bilek i Tomislav Novosel.
povodom početka provedbe druge godine dvogodišnjega programa usmjerenog osiguravanju usluge osobnog asistenta osobama s najtežom vrstom i stupnjem invaliditeta, pod nazivom:
ASISTENTI – BOLJI ŽIVOT OSI!
financiranog sredstvima Ministarstva rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike, održana je u ponedjeljak, 06.02.2023. godine u 12,00 sati, u prostorijama Udruge, I. Gundulića 1, 43000 Bjelovar.
Teme:
1. Ciljevi, očekivani rezultati i održivost projekta; Predsjednik udruge Tomislav Novosel, prof. pozdravio je sudionike:
- Osobni asistenti;
- Članovi upravnih tijela, zaposlenici i volonteri udruge;
- Projektni tim;
- Predstavnici partnera (Grad Bjelovar, BBŽ, ZZSR, HZZ);
- Sredstva javnoga priopćavanja.
Posebno je pozdravio saborskog zastupnika i gradonačelnika Grada Bjelovara Daria Hrebaka i ravnateljicu ZZSR-a Danielu Popović.
Naglasio je: vrijednost projekta: 168.585,89 €; period provedbe: od 01.01. do 31.07.2023.; broj sudionika: osobni asistenti – 29, korisnici – 29, ostali izvršitelji – 5.
2. Projektantica Tea Bošnjak, bacc. oec. i voditeljica ureda i koordinatorica projekta Nada Bilek izložile su ciljeve, očekivane rezultate i održivost projekta.
3. U ime UTIB-a, ugovore o radu između UTIB-a i osobnih asistenata potpisao je predsjednik Tomislav Novosel, prof.
Na kraju, gradonačelnik Dario Hrebak naglasio je:
- Da podržava inicijativu za provedbu akcije: „Grad Bjelovar – prijatelj ranjivih skupina (majke s kolicima i malom djecom, starije osobe slabije pokretljivosti, osobe s invaliditetom u kolicima)“, posebno prilikom uređenja Korza.
- U vezi akcije “I mi i vi – za kombi svi!”, 200 tisuća kuna će Grad donirati za kombi tako da sve ono što ćete s nama dogovoriti, što je realno u nekim okvirima, to će tako biti!
Provedbom treće godine trogodišnjeg programa „Socijalno uključivanje djece i odraslih s tjelesnim invaliditetom“ financiranog od Ministarstva rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike, Udruga tjelesnih invalida Bjelovar ostvarila je suradnju sa logopedskim kabinetom „Demosten“ iz Bjelovara, Blagoja Berse 1/26, Bjelovar te time posvetila posebnu pažnju djeci i mladima s tjelesnim invaliditetom u osnovnoškolskom obrazovanju s ciljem prevencije institucionalizacije i povećanja socijalnoga uključivanja u zajednicu.
Udruga tjelesnih invalida Bjelovar trenutno ima jednu članicu koja, uz podršku majke i obitelji, polazi tretmane logopedskih vježbi, prema dogovorenom terminu, u kabinetu „Demosten“. Kako sa djetetom tako i sa roditeljima, radi se na shvaćanju i poimanju problema te kako roditeljima, dati nadu da ishod pozitivno utječe na obiteljsku dinamiku.
Dana 26.01.2023. godine (četvrtak) u suradnji s predstavnicima Grada Bjelovara i Bjelovarskog sportskog saveza, otvorena je teretana namijenjena svim osobama s invaliditetom, a prvenstveno osobama s invaliditetom koje koriste invalidska kolica pod stručnim vodstvom licenciranih voditelja i trenera za OSI Dražena Družinca i Višnje Družinec.
Svi članovi Udruge tjelesnih invalida Bjelovar zainteresirani za vježbanje u teretani mogu se javiti u Udrugu radi dogovora i detaljnih informacija.
Dana 11. siječnja 2023. u prostorijama HSUTI-a u Šoštarićevoj 8 u Zagrebu održana je Prva sjednica Predsjedništva HSUTI-a na kojoj je sudjelovao predsjednik UTIB-a Tomislav Novosel, prof.
Na Sjednici su odrađene sve točke dnevnog reda, a o Sjednici postoji Zapisnik.
1. Usvajanje Dnevnog reda
2. Usvajanje Zapisnika treće sjednice Predsjedništva HSUTI održane 24. listopada 2022. godine
3. Zapisnik i odluke Redovne godišnje skupštine HSUTI održane u prosincu 2022.
4. Podjela €-konvertera za udruge članice
5. Razno
Jozefina Kranjčec
04.01.2022. godine s početkom u 13:00 sati u prostoriji UTIB-a održano je potpisivanje novih aneksa UOR-u za uslugu osobne asistencije osobama s najtežom vrstom i stupnjem invaliditeta.
Udruga tjelesnih invalida Bjelovar pruža uslugu osobne asistencije već šesnaestu godinu, a trenutačno je koristi 29 korisnika s područja Bjelovarsko-bilogorske županije te je na tim poslovima zaposlen 21 osobni asistent. S obzirom da novi projekt za 2023. godinu nije još odobren od strane MRMSOSP-a, aneksom se osigurava plaća za siječanj mjesec 2023. godine.
Sudionici: osobni asistenti (21), vozač kombija/asistent Dražen Horvat i projektno provedbeni tim: predsjednik Tomislav Novosel, prof., voditelj projekta; voditeljica projekata Tea Bošnjak, bacc. oec.; voditeljica ureda Nada Bilek, koordinatorica OA; zamjenik predsjednika Vlado Benčak.
Suradnička Udruga Hrvatskih branitelja Veliko Korenovo održala je 30.12.2022. na ribnjaku udruge u Velikom Korenovu 6.NOVOGODIŠNJI KUP u ribolovu štapom na plovak (direktaš).
Svaka ekipa mogla je prijaviti 2 člana + voditelj ekipe. Ekipa UTIB-a: Božidar Kranjec i Davor Mihelić.
Okupljanjem na ribnjaku, pozdravom domaćina, doručkom i izvlačenjem startnih mjesta ribolovci 6 udruga s po 2 ribolovca zauzeli su svoja mjesta i počeli s takmičenjem.
P R O T O K O L
- 7:30 – 8:00 Okupljanje;
- 8:00 – 8:30 Izvlačenje startnih pozicija;
- 8:30 – 9:00 Doručak i odlazak na vodu;
- 9:30 – 12:30 Takmičenje;
- 12:30 – 13:00 Vaganje i proglašenje pobjednika
- 13:00 Ručak i druženje
Davor Mihelić zauzeo je 2. mjesto u pojedinačnom plasmanu, ekipno 4. i Božidar Kranjec bez plasmana u prva tri pojedinca.
Proglašenjem rezultata, podjelom nagrada ekipama i pojedincima, čestitkom domaćina pobjednicima, željom za zdravom i uspješnom 2023.godinom i susretima na takmičenjima susret je završen ručkom u dobrom raspoloženju.
Svaka ekipa dobila je zahvalnicu i medalju za sudjelovanje; nagrade i pehari podijeljeni su pobjednicima na temelju postignutih rezultata u ulovu ribe koja je po vaganju vraćena u ribnjak.
Dana 29.12.2022. godine (četvrtak) s početkom u 9.00 sati u prostorijama Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, I. Gundulića Bjelovar, održana je volonterska akcija pakiranja kalendara za sve naše članove Udruge za 2023. godinu.
U božićnom raspoloženju, volonteri Udruge tjelesnih invalida Bjelovar spremno su prionuli na posao te zapakirali, sa odgovarajućim adresama, 777 kalendara za 2023. godinu koje su kasnije sa kombi vozilom Udruge prevezli do Hrvatske pošte Bjelovar na preuzimanje i sortiranje
Spremnost na ispunjavanje zadataka, volonteri su pokazali i u pakiranju članarina za 2021. godinu, njih 996, koja je obavljena brzo i efikasno te su članarine već isti dan išle na brojanje i sortiranje u Hrvatsku poštu Bjelovar.
Volonteri u akciji:
1. Ivanka Punčikar-Opitz
2. Dražen Horvat
3. Tea Bošnjak
4. Vlado Benčak
5. Draženka Gadanac
6. Đurđica Đumlija
7. Kristijan Diebalo
8. Nada Bilek
9. Ankica Krog
10. Štefica Diebalo
11. Kristijan Diebalo
12. Rafael Tomrecaj
13. Dragan Pavić
14. Valentina Kuzmek
Nakon obavljenog posla, volonteri su se zasluženo osvježili te su im podijeljeni božićni poklon bonovi kao zahvala za cjelogodišnji trud, rad, marljivost, strpljivost i nesebičnost.
Mjesto: Restoranu Šljukin Gon, Đurđevačka cesta 167, 43000 Bjelovar
Raspored:
- Okupljanje sudionika od 17:00 do 17:30 sati, prigodni program, pozdravna riječ domaćina;
- Svečana večera u 18:00 sati
- Zabava uz glazbeni sastav “Konopa i prijatelji“, druženje i ples
- Završetak u 22:00 sata
Za članove koji nemaju prijevoz Udruga je osigurala prijevoz kombijem udruge i kombijem u vlasništvu Milan Rakovčana koji se ponudio da volonterski preveze članove od grada do Šljuke i nazad; Gospodinu Rakovčanu od srca hvala!
Na početku, predsjednik Tomislav Novosel, prof. kazao je:
Poštovane dame i gospodo,
U ime članova, zaposlenika i volontera UTIB-a želim svima vama, vašim obiteljima, prijateljima i suradnicima sretan i blagoslovljen Božić.
Već tradicionalno u ovo vrijeme svake godine, pa tako i ove, organiziramo ispraćaj stare godine – godine koja je imala dosta izazova na koje smo kvalitetno odgovorili:
COVID, inflacija, nedostatak radne snage.
Staru godinu ispratit ćemo uz prigodni kratki program:
1. Voditeljica bjelovarskog kazališta: Margareta Fabičević, dramski pedagog
2. Zbor UTIB:
voditelj Dubravko Kovačević, autor, scenaristi koreograf
pratnja na harmonici: gosp. Nikola, student na muzičkoj akademiji u Puli - volonter
Slijedi svečana večera i Zabava uz glazbeni sastav “Konopa i prijatelji“, druženje i ples.
Želim vam dobar tek i sve najbolje u Novoj 2023. godini!
Održana je putem platforme Zoom u ponedjeljak, 19. prosinca 2022. u 12:00 sati.
PREDLOŽENI DNEVNI RED
1. Izbor radnih tijela Skupštine:
a) Radno predsjedništvo,
b) Verifikacijska komisija,
c) Zapisničar i dva Ovjerovitelja zapisnika
2. Usvajanje Poslovnika i Dnevnog reda Skupštine
3. Usvajanje Zapisnika Izborne Skupštine HSUTI održane 18. ožujka 2022.
4. Plana rada za 2023. godinu
5. Financijski plan za 2023. godinu
6. Rasprava o planovima i usvajanje planova
7. Rebalans financijskog plana za 2021. Godinu
8. Izbor jedne/jednog članice/člana Predsjedništva HSUTI
9. Razno
Na početku jednoglasno su izabrana radna tijela Skupštine: a) Radno predsjedništvo,
b) Verifikacijska komisija, c) Zapisničar i dva Ovjerovitelja zapisnika.
Usvojen je Poslovnik i Dnevni red Skupštine.
Nakon rasprave jednoglasno su usvojeni: Plana rada za 2023. godinu, Financijski plan za 2023. godinu i Rebalans financijskog plana za 2021. godinu.
Skupština je završila s radom u 13:30 sati.
U ime UTIB-a na Sjednici je sudjelovao predsjednik Tomislav Novosel, prof.
Održan je 22.12.2022. godine s početkom u 13:00 sati u prostoriji UTIB-a. Sudionici: osobni asistenti (25) i projektno provedbeni tim: predsjednik Tomislav Novosel, prof., zamjenik predsjednika Vlado Benčak, voditeljica ureda Nada Bilek, voditeljica projekata Tea Bošnjak, bacc. oec. i stručna suradnica Štefica Diebalo.
Sa zahvalom na radu u godini s kojom se opraštamo predsjednik Tomislav Novosel, prof. uvodno se osvrnuo na rad i izazove s kojima se susrećemo kroz organizaciju, provedbu i izvještavanje o provedbi projekata i programa čiji je cilj poboljšanje života osoba s invaliditetom i njihovih obitelji. Radi se o osobnim asistentima, pomoćnicima u kući, volonterima, pravnom savjetovalištu, edukacijama, organizaciji slobodnog vremena. Ukratko je upoznao osobne asistente s budućnošću njihova statusa kroz novu zakonsku regulativu u drugoj polovici 2023. godine (promjena statusa u UOR na neodređeno vrijeme, povećanje plaće). Posebno je naglasio činjenicu da su vrlo dobri rezultati postignuti u zahtjevnim okolnostima (pandemija, inflacija, nedostatak radne snage) zahvaljujući svim sudionicima u procesu.
Uz božićnu i novogodišnju čestitku sudionicima, podijeljeni su prigodni pokloni.
Slijedilo je zajedničko fotografiranje, domjenak i ugodan razgovor sudionika u božićnom ozračju.
Svi su pozvani da se sa svojim korisnicima, prijateljima ili sami odazovu svečanom ispraćaju 2022. godine.
Dana 23.11.2022. godine započelo je osposobljavanje OSI za poslove masera u suradnji Medicinske škole Bjelovar i Udruge tijelesnih invalida Bjelovar - sudjeluje članica UTIB-a Karla Polančec.
Osposobljavanje traje 150 sati i može ga polagati osoba koja ima završenu srednju školu, ima navršenih 18 godina te ima liječničko uvjerenje medicine rada o zdravstvenoj sposobnosti za obavljanje poslova masera.
Od navedenih 150 sati, teorijska nastava čini 45 sati, vježbe 20 sati i praktična nastava 85 sati.
U okviru teorijske nastave obrađene su nastavne cjeline:
1. Ustroj ljudskog tijela
2. Tkiva
3. Sustav osjetila
4. Kožne bolesti
Praktične vježbe sastojale su se od masaže ruku, nogu, lica, vrata, prsa, trbuha i leđa.
Polaznice tečaja imale su stručna i praktična predavanja iz područja higijene i bontona te poslovne komunikacije, nakon koje je uslijedilo predavanje iz zaštite na radu.
Praktična nastava i vježbe provodit će se u punom fondu sati uz nadzor mentora u Wellness & Spa centar Coner.
U Zagreb je dio ekipe iz Bjelovara krenuo oko 11:30h. Pri dolasku smo ispred trgovačkog centra pokupili Adrianu, koja je već bila u Zagrebu i uputili se prema domu na Savi gdje nas je čekala Anita ispred svog paviljona. Napokon smo svi bili na okupu i krenuli smo prema Gornjem gradu i Muzeju Grada Zagreba gdje nas su dočekali djelatnici muzeja i naša vodička Ivana.
U muzeju smo pogledali povijest Grada Zagreba od samih početaka do danas. Muzej se nalazi na arheološkom lokalitetu. Ispod njega se nalaze ostaci Gradeca od prapovijesti do danas. Kroz muzej se, uz stalni postav, isprepliće i tema potresa. Na samom početku imamo ostatke pozlaćene kupole zagrebačke katedrale koja je stradala u potresu, a u ostatku imamo i zvučne efekte koji podsjećaju na zvukove prilikom potresa i upute što učiniti u slučaju potresa. Stalni postav muzeja sastoji se od više 4 500 izložbenih predmeta. Imali smo priliku pozvoniti na starim crkvenim zvonima. Najzanimljivija je bila soba s glazbenim automatima i zbirka stare ambalaže dr. Ante Rodina. Vodička Ivana nam je pokazala kako automati rade iako su neki stariji od 200 godina. Poslije obilaska muzeja prošetali smo se kroz Kamenita vrata do Trga blizu kojeg smo našli mjesto za večeru i odmor. Nakon večere nastavili smo prema trgu koji je nažalost djelomično raskićen zbog dočeka naših Vatrenih, ali nismo propustili priliku da napravimo selfie ispod bora. Na kraju smo obišli Zrinjevac, slikali se s Djedom Božićnjakom i popili kuhano vino kao što je običaj na adventu.
Prije povratka u Bjelovar Anitu smo vratili u dom na Savi i puni dojmova vratili se kući. Hvala ekipi na odličnom provodu.
Dana 05.12.2022. godine (ponedjeljak) s početkom u 11.00 sati u prostorijama Udruge tjelesnih invalida Bjelovar obilježio se Međunarodni dan volontera akcijom pakiranja obavijesti prema članstvu udruge za nadolazeću 2023. godinu
Međunarodni dan volontera proglasila je opća skupština Ujedinjenih naroda 17. prosinca 1985. godine. Od tada se svake godine 5. prosinca obilježava Međunarodni dan dobrovoljnog rada za ekonomski i društveni napredak, odnosno Međunarodni dan volontera. Cilj je sve aktivnosti volontera i njihov dobrovoljni rad učiniti vidljivim na lokalnoj, nacionalnoj i međunarodnoj razini.
Također treba naglasiti, da Međunarodni dan volontera predstavlja jedinstvenu priliku za ljude, kao i organizacije koje rade s volonterima, da surađuju s tijelima vlasti, neprofitnim institucijama, lokalnim skupinama, znanstvenom zajednicom i privatnim sektorom.
Udruga tjelesnih invalida Bjelovar njeguje inkluzivno volontiranje, dakle volontiranje članova udruge koji su bili i sami primatelji volonterskih usluga. Takav trend nastavili smo i dalje kroz akcije i kampanje gdje volonteri Udruge razbijaju stereotipe i predrasude, doprinose borbi protiv diskriminacije i mijenjaju percepciju o tome što oni koji su do sada, u pravilu, gotov uvijek bili primatelji, mogu doprinijeti društvu kao volonteri.
Sudionici akcije – volonteri Udruge:
1. Rafael Tomrecaj
2. Luciano Bosanac
3. Draženka Gadanac
4. Ankica Krog
5. Kristijan Diebalo
6. Ines Seleš
7. Ivanka Punčikar Opitz
8. Vlado Benčak
9. Nada Bilek
10. Štefica Diebalo
11. Tea Bošnjak