Događaji
Dana 26.06.2020. (petak) s početkom u 9:00 sati, u dvorištu Gradske uprave Grada Bjelovara održana je završna tiskovna konferencija povodom završetka projekta Kotač promjene u sklopu Programa Zaželi, u kojemu je cilj bio zaposliti 77 dugotrajno nezaposlenih žena starijih od 50 godina. Grad Bjelovar je za njega bespovratno dobio 10 milijuna kuna iz Europskog socijalnog fonda, najviše u Hrvatskoj u tom Programu. Radnice koje su dobile posao u sklopu projekta, radni odnos imaju do 30. lipnja ove godine. Kao partner, Udruga tjelesnih invalida kroz ovaj je projekt osigurala pomoć u kući za 50 svojih potrebitih članova!
Prisutnima se obratio gradonačelnik Dario Hrebak koji je pozdravio sve prisutne, a posebno sudionice Programa Zaželi istaknuvši da je ovaj projekt pri kraju, ali da su jučer dobili potvrdu da se projekt nastavlja.
„Vjerujem da će jedan dio vas ponovno s nama surađivati na zadovoljstvo svih građana koji koriste uslugu ovog hvale vrijednog projekta. Projekt se pokazao izuzetno vrijedan jer je većina žena nakon dugog vremena dobila posao. Plaća nije bila velika, ali je bila na vrijeme. Moram naglasiti da ste svoj posao radile odlično, i stoga hvala svima vama i svima koji su radili na ovom projektu“, kazao je Hrebak i dodao da će nastavak projekta biti, ali s manjim dijelom sredstava od 5 milijuna kuna s kojim će se moći zaposliti oko 50 žena.
Na Tiskovnoj konferenciji u ime Udruge tjelesnih invalida Bjelovar sudjelovali su Nada Bilek, voditeljica ureda/koordinatorica, Tea Bošnjak, bacc. oec., suradnica u projektnim aktivnostima i predsjednik Tomislav Novosel, prof.
Prigodom završetka projekta Kotač promjene, sve prisutne pozdravili su i partneri na projektu: Predstojnica Hrvatskog zavoda za zapošljavanje PU Bjelovar gđa. Martina Topalović, predstavnica Centara za socijalnu skrb Bjelovar gđa. Sanela Mlatilik i predsjednik Udruge tjelesnih invalida Bjelovar g. Tomislav Novosel, prof.
Održao se u unutar trogodišnjeg Programa »Zajedno u zajednici« u hotelu »Academia«, Tkalčićeva 88, Zagreb, dana 14., 15. i 16. lipnja 2020.god.

Prvoga dana pozdravni govor održala je predsjednica HSUTI-a Jozefina Kranjčec i savjetnica Predsjednika Republike Hrvatske Zorana Milanovića za ljudska prava i civilno društvo, Melita Mulić. VII. simpozij otvorio je predsjednik Vlade Republike Hrvatske, Andrej Plenković.
O „Konvenciji o pravima OSI i pitanja Republici Hrvatskoj“ govorila je dopredsjednica SOIH-a, Marica Mirić a na temu “ Sinergije i civilnog društva: osvrt na ESF, Obzor 2020 s pogledom k Obzoru Europa” izlagao je Viktor Koska, Agencija za mobilnost i programe EU.
„Predstavljanje programa Erasmus+ i Europske snage solidarnosti“, Katarina Brajdić, Voditeljica Tima za Europske snage solidarnosti, Agencija za mobilnost i programe EU.
Psihološku radionicu za prisutne održao je Darko Kobetić prof. reh.
Na kraju prvoga dana predstavu “Beskućnici“ izvela je Kulturno amaterska družba “Beskućnici“.
Drugoga dana, na temu „Pomoćnici u nastavi i provedba projekta kroz udruge“ prisutne je upoznao Darko Tot, načelnik Sektora zajedničkih poslova, Ministarstvo znanosti i obrazovanja, a o zajedničkom projektu „Projekt Stablo: Inovativne tehnologije, primjer dobre prakse – socijalno poduzetništvo“, govorio je Izet Dilaver, BiH.
O „Komunikaciji s medijima“, govorio je Daniel Berdais a Marija Dugac prezentirala je „Udruga Srce – primjer dobre prakse: lokalni identitet udruge“, nakon čega se održala rasprava i doneseni su i usvojeni zaključci Simpozija.
Udrugu tjelesnih invalida Bjelovar predstavljao je predsjednik Tomislav Novosel, prof. s pratnjom.
U petak 12.06.2020. godine, u hotelu Central u Bjelovaru, održan je XIII. Susret tjelesnih invalida Bjelovarsko-bilogorske županije – „Bjelovar 2020“. Zbog COVID-19 pandemije na susretu su sudjelovali isključivo članovi Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, bez svojih kolega i prijatelja iz ostalih mjesta Hrvatske.
Susret je službeno otvoren himnom Republike Hrvatske koju je otpjevao zbor Udruge tjelesnih invalida Bjelovar pod stručnim vodstvom Dubravka Kovačevića. Zbor čine članovi i zaposlenici Udruge; Tomislav Novosel, Slava Novosel, Ljiljana Mecner, Marica Oremović, Antun Oremović, Elizabeta Balent, Dragan Pavić, Dalibor Fištrović, Nada Vranko-Nagy i Tea Bošnjak.
Nakon himne, zbor je izveo pjesmu „Šumi, šumi javore“, nakon čega su slijedile interpretacije literarne skupine. Recitirane su pjesme Javorke Pangerčić „Pjesma o koroni“ koju je izvodila Nada Vranko-Nagy te pjesme „Bjelovarske lanterne“ i „Tebi koji dolaziš“ koje je recitirala volonterka udruge gđa. Katica Pleskalt. Nada Vranko-Nagy predstavila je svoj prozni tekst „Jeste li čuli?“. Na kraju ovoga dijela, Katica Pleskalt recitirala je svoju pjesmu „Kava“.
Zaposlenica UTIB-a Tea Bošnjak nadahnuto je predstavila program zbora Udruge te literata, nakon čega je zbor kulturni dio programa priveo kraju. Izvodile su se pjesme „Na sokaku“ i „Moslavačko dijete“.
Slijedio je radni dio svečanog susreta pozdravnom riječi domaćina, predsjednika Tomislava Novosela, gdje su pozdravljeni svi uvaženi gosti naših partnerskih organizacija. Skup su pozdravili i gosti; Ivica Vrhovnik – predstavnik Grada Bjelovara, Ratko Kovačić – predsjednik Hrvatskog paraolimpijskog odbora koji je uručio diplome polaznicima povodom završetka tečaja Osnove informatike – E-građanin; Nada Bilek, Tea Bošnjak, Vlado Benčak, Mirjana Benčak, Zlata Hlupić, Milkica Basta i Željko Oršolić.
Predsjednik Udruge Tomislav Novosel osvrnuo se na rad Udruge u vrijeme epidemije koronavirusa: „S obzirom da su mjere popustile, drago nam je da smo susret mogli održati. Suradničke udruge iz Rijeke, Osijeka, Virovitice, Knina, Zlatara Ivanca i ostalih dijelova Hrvatske ipak nismo pozvali, jer smatramo da bi se onda radilo o većem riziku za sve nas. U ovoj krizi mi smo zapravo bili nekako sa strane. Situaciju smo pratili, njoj se prilagođavali i bili solidarni jedni prema drugima. Držali smo se preporuka i mjera, vršili dezinfekciju prostora, naših vozila i slično. Postepeno smo ušli u puni kapacitet posla jer imamo dosta projekata koji zahtijevaju realizaciju.
Za sportska natjecanja nadležan je bio Mladen Rajković, voditelj sportskih aktivnosti Udruge. Uz stroga epidemiološka pravila i mjere održano je natjecanje članova Udruge tjelesnih invalida Bjelovar u kategorijama Pikado i „Nabaci Krug“. U kategoriji Pikado natjecali su se; Jurić Zvonko – 3. mjesto, Nada Horaček – 2. mjesto, Mirko Tukerić – 1. mjesto.U kategoriji „Nabaci Krug“ natjecali su se: Dragan Pavić – 3. mjesto, Zlata Bajs – 2. mjesto, Mirko Lovrić – 1. mjesto.
Nakon proglašenja pobjednika uslijedio je ručak i zabava uz grupu BOLERO.
RAZDOBLJE 2017. DO 2020. GODINE „SOCIJALNO UKLJUČIVANJE DJECE
I ODRASLIH OSOBA S TJELESNIM INVALIDITETOM“
Dana 29.05.2020. godine (petak) sa početkom u 11:00 h, u prostorijama Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, u Bjelovaru, I. Gundulića 1, održana je tiskovna konferencija u okviru završetka provedbe treće godine trogodišnjega programa “Socijalno uključivanje djece i odraslih osoba s tjelesnim invaliditetom“, te ujedno i završetak trogodišnjeg programa za razdoblje 2017. – 2020. godine, financiranog od strane Ministarstva za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku.
Opći cilj programa je razvoj alternativnih inovativnih usluga s ciljem prevencije institucionalizacije djece i mladih s teškoćama u razvoju, mladih i odraslih osoba s tjelesnim invaliditetom, te povećanje kvalitete njihova života.
Ostvareni ciljevi i postignuti rezultati u trećoj godini provedbe:
- Donacije: Euroherc, za operaciju člana udruge;
- Pripreme i polaganje vozačkih ispita - „B“ kategorija;
- Edukacija i osposobljavanje – e-Građani, Mapa znanja, video seminar „Rad od kuće“;
- Izvaninstitucionalni odgoj i obrazovanje (učenici, studenti);
- Radioamateri;
- Kultura: Literarna radionica, Pjevački zbor;
- Klubovi: Sportski, Ribolovni, Izleti, Kulturno zabavne večeri, Ljetovanja.
Sudionici:
1. Predstavnici partnera – Grad Bjelovar
2. Predstavnici korisnika
3. Članovi upravnih tijela i zaposlenici udruge
4. Sredstva javnoga priopćavanja
UDRUGE - GLAZBENE RADIONICE
u okviru odobrenoga programa Ministarstva socijalne politike i mladih (MDOMSP) ˝Socijalno uključivanje djece i odraslih osoba s tjelesnim invaliditetom˝.
Radionice su namijenjene svim zainteresiranim odraslim članovima Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, a zamišljene su kao interaktivno druženje i razmjena iskustava, uz stručnu podršku i vodstvo. Glazbene radionice obuhvaćaju formiranje mješovitog zbora i uvježbavanje osnova glazbe.
Radionice će se održavati u prostorijama Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, Ivana Gundulića 1, Bjelovar. Predviđeno trajanje radionice je oko 90 minuta. Radionice su besplatne uz osigurano osvježenje i radne materijale.
Voditelj glazbenih radionica je Dubravko Kovačević, autor, scenarist i koreograf.
Prva glazbena radionica održana je u petak, 29.05.2020. u 14:00 sati!
Broj mjesta je ograničen, pa Vas molimo da se prijavite što prije! Prijaviti se možete na:
utib-ured@utib.hr ili telefon: 043 220 004.
Ukoliko želite naučiti nešto novo, podijeliti svoja iskustva i pri tom se dobro zabaviti, prijavite se na radionicu!
Održan je u utorak i srijedu, 26. i 27.5.2020. od 9:00 do 16:00 sati u Hotelu Westin, Ul. Izidora Kršnjavog 1. u organizaciji tvrtke „Mapa znanja“ http://mapaznanja.hr/
Novim i izmijenjenim poreznim propisima znatno su se izmijenila pravila u oporezivanju dohotka pa tako i pravila obračuna plaća kao jednog od najsloženijih područja. Aktualan je i novi Ovršni zakon koji u jednom dijelu uređuje i provedbu ovrhe na primanjima iz radnih odnosa pa će tako poslodavci danom stupanja na snagu novog Ovršnog zakona prestati biti tijelo nadležno za provedbu ovrhe na plaći svojih radnika, čime bi im poslovanje trebalo biti u znatnoj mjeri pojednostavljeno.
Novi krug Porezne reforme donijet će i izmjene u obračunu plaća i naknada plaća prije svega mladih do 30 godina starosti.
Svrha ovog seminara/radionice je bilo naučiti i osposobiti polaznike za samostalni obračun plaće i naknade plaće kroz praktične primjere, približiti polaznicima problematiku oporezivanja dohotka od nesamostalnog rada te ih upoznati sa svim specifičnostima vođenja kadrovske administracije. Seminar/radionica je dala širu edukaciju koja kombinira pravila oporezivanja dohotka, praksu vođenja kadrovske administracije te osnove radnog prava čije poznavanje je neophodno kod obračuna plaće i naknade plaće.
Seminar je namijenjen referentima i specijalistima za obračun plaće i naknade plaće, voditeljima računovodstva, voditeljima ljudskih potencijala, pravnicima koji se bave radnim pravom, poduzetnicima i vlasnicima poduzeća, direktorima pojedinih odjela i menadžerima te svim zainteresiranim osobama koje sudjeluju u procesima obračunavanja dohotka, vođenja kadrovske administracije te žele naučiti i razumjeti sve procese koji se isprepliću u ovom složenom području.
U ime Udruge tjelesnih invalida Bjelovar na seminaru su sudjelovali predsjednik Tomislav Novosel, prof i Nada Bilek, voditeljica ureda/koordinatorica.
Dana 23. svibnja 2020. godine (subota) na ribnjacima ŠRD “Česma” Bjelovar u Tomašu
održan je tradicionalni Kup ribolovaca UTIB-a. Kup je održan samo za članove Kluba
ribolovaca UTIB-a iz razloga uzrokovanih pandemijom COVID-19. Na godinu, ako Bog da,
Kup će se održati, kao svake godine do sada, uz sudjelovanje članova suradničkih udruga iz
Zagreba, Zlatara, Virovitice, Osijeka, Koprivnice, ...
Na Kupu su sudjelovale 2 ribolovke i 11 ribolovaca UTIB-a te 3 ribolovke – kadetkinje ŠRD
“Česma” Bjelovar, kao gošće. Nakon doručka izvučeni su takmičarski brojevi – takmičenje je
počelo u 09:30 sati a završeno je u 12:30 sati. Vaganjem ulovljene ribe utvrđeni su rezultati
ovoga Kupa: 1. mjesto osvojio je Josip Cimerman, 2. mjesto osvojio je Dragan Jerotić i 3.
mjesto osvojio je Vlado Benčak. Ukupni ulov ove trojke bio je 6 kg ribe. Ribolovke,
kadetkinje ŠRD “Česma” Bjelovar, inače prvakinje države u protekle dvije godine, ulovile su
gotovo 20 kg ribe te nas, svojim rezultatima, opremom i vještinom motivirale da se više
posvetimo sportskom ribolovu kao prikladnom obliku rekreacije za našu populaciju. Četvero
naših članova nije ulovilo niti grama te su podijelili zasluženo zadnje mjesto!
Josip Cimerman, Zdenka Šorša i Dragan Jerotić Kadetkinje s pobjednicima
Prigodnim riječima i zahvalom na sudjelovanju volonterkama Nadi Bilek i Tei Bošnjak kao i
vozaču Draženu Horvatu i domaćinu Marijanu Žugoviću, predsjedniku ŠRD “Česma”
Bjelovar, na tradicionalno dobro organizaciji i provedbi naših susreta, predsjednik Tomislav
Novosel, prof. pozvao je organizatore da proglase rezultate takmičenja i zaželio da ručkom
završimo ovogodišnji Kup s nadom da ćemo nagodinu takmičenje održati na dosada
uobičajeni način sa sudjelovanjem ribolovaca naših suradničkih udruga.
Predsjednik UTIB-a Tomislav Novosel, prof. , Nada Bilek, Božidar Kranjec-Boki i Tea Bošnjak
Zajednička fotografija sudionika Kupa UTIB s dogradonačelnikom Bjelovara Igorom Brajdićem
sudionicima, proglasio je pobjednike te im, uz podršku voditelja Kluba ribolovaca UTIB-a
gosp. Vlade Benčaka uručio nagrade – ribolovnim štapovima nagrađeni su pobjednici te
najuspješnija ribolovka Zdenka Šorša.
Na kraju, slijedio je ručak te je oko 15:00 sati Kup završen.
Povodom početka provedbe druge godine trogodišnjega programa usmjerenog osiguravanju usluge osobnog asistenta osobama s najtežom vrstom i stupnjem invaliditeta, pod nazivom:
financiranog sredstvima Ministarstva demografije, obitelji, mladih i socijalne politike, održana je u petak, 22.05.2020. godine u 12,00 sati, u prostorijama Hotela Central, Vatroslava Lisinskog 2, 43000 Bjelovar.
Na Konferenciji primijenjene su osobne mjere zaštite od COVID-19 (udruga je osigurala zaštitne rukavice, maske i dezinfekcijska sredstva).
Ugovor o dodjeli financijskih sredstava Programu usmjerenom osiguravanju usluge osobnog asistenta osobama s najtežom vrstom i stupnjem invaliditeta iz raspoloživih sredstava dijela prihoda od igara na sreću i Državnog proračuna za 2020. godinu potpisan je 31.01.2020.
Početak provedbe 01.01. a završetak druge godine provedbe programa 31.12.2020. na teritorijalnom području Grada Bjelovara i 75% Bjelovarsko-bilogorske županije.
Suradnja i partnerstvo u provedbi programa: Grad Bjelovar i Bjelovarsko-bilogorska županija.
Opći cilj programa je: unaprijediti kvalitetu života osoba s najtežim oblikom invaliditeta u zajednici, omogućiti im socijalnu uključenost i ostvarivanje ljudskih prava i dostojanstva.
Specifični ciljevi su: - omogućiti osobama s najtežim oblikom invaliditeta kontrolu i izbor življenja, samozbrinjavanje; - omogućiti planiranje vrsta usluga, vremena i načina njihova obavljanja te participacije u produktivnim aktivnostima; - uključiti osobe s najtežim oblikom invaliditeta u život zajednice – socijalna komponenta.
Očekivani rezultati su: - zapošljavanje 23 OA; - postizanje većeg samoodređenja 23 KOA;
- uključenost 12 KOA u aktivnosti svakodnevnog življenja; - uključivanje 4 KOA u rad Udruge;
- zapošljavanje 4 KOA; - uključivanje 3 KOA u sustav formalnog obrazovanja; - uključivanje 4 KOA u sustav neformalnog obrazovanja.
Broj sudionika: 23 korisnika i 23 osobna asistenta x 3 (članovi obitelji) = 138 indirektnih korisnika
U radnom dijelu podijeljeni su kodeksi ponašanja OA-KOA, potpisani su ugovori između UTIB-a i KOA, dogovoren je model korištenja godišnjih odmora, dogovoreni su protokoli oko korištenja komunikacijskih kanala te je izvršena evaluacija i supervizija provedenih aktivnosti i procesa.
Na kraju, za sve sudionike organiziran je prigodni domjenak.
U okviru odobrenoga programa Ministarstva demografije, obitelji, mladih i socijalne politike (MDOMSP), ˝Socijalno uključivanje djece i odraslih osoba s tjelesnim invaliditetom˝, 15.05.2020. (petak) u prostorijama Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, I. Gundulića 1, Bjelovar, u 11:00 sati počela je s radom literarna radionica.
Radionicu je otvorio i pozdravio prisutne predsjednik udruge gosp. Tomislav Novosel, prof. Voditeljica literarne radionice gđa Đurđa Vučetić, prof. izložila je koncept rada i planirane ishode radionice.
Radionica je namijenjena svim zainteresiranim odraslim članovima Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, a zamišljena je kao interaktivno druženje i razmjena iskustava. Na literarnim radionicama će se obrađivati teme literarnog stvaralaštva uz stručnu podršku i vodstvo.
Sudionici radionice: Tomislav Novosel, Tea Bošnjak, Nada Bilek, Štefica Diebalo, Đurđa Vučetić, Nada Vranko-Nagy i Javorka Pangerčić
S obzirom da još ima slobodnih mjesta molimo zainteresirane da se HITNO jave u Udrugu na tel. 043/220-004.
Do daljnjega, obavezna je primjena osobnih mjera zaštite od COVID-19 (udruga je osigurala zaštitne rukavice, maske i dezinfekcijska sredstva).
U četvrtak, 28. svibnja 2020. godine, u prostorijama Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, I. Gundulića 1, u okviru Trogodišnjeg programa „Socijalno uključivanje djece i odraslih osoba s tjelesnim invaliditetom“ počeo je tečaj engleskoga jezika za članove kojeg vodi gospođa Jasmina Damjanović, prof.
Tečaj engleskoga jezika održava se jednom tjedno, u trajanju od 90 minuta u prostorijama Udruge, te ga trenutno polazi 10 članova od kojih su i dvije zaposlenice UTIB-a, Nada Bilek (početni A1) i Tea Bošnjak (napredni A2).
S obzirom da još ima slobodnih mjesta molimo zainteresirane da se HITNO jave u Udrugu na tel. 043/220-004.
Po završenom tečaju uspješni polaznici dobivaju svjedodžbu.
Do daljnjega, obavezna je primjena osobnih mjera zaštite od COVID-19 (udruga je osigurala zaštitne rukavice, maske i dezinfekcijska sredstva).
OSOBA S INVALIDITETOM KOJE DJELUJU NA LOKALNOJ RAZINI (19_4_OSI)”
Dana 07.05.2020. godina (četvrtak) sa početkom u 12:00 sati, u prostorijama Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, I. Gundulića 1, održana je tiskovna konferencija povodom prve godine provedbe trogodišnjeg programa “Institucionalna podrška stabilizaciji i/ili razvoju udruga osoba s invaliditetom koje djeluju na lokalnoj razini (19_4_OSI)”.
Za ovu priliku prostorija gdje se je održala TK dezinficirana je od strane specijaliziranog i ovlaštenog Trgovačkog društva „ŠKARDA-SANITARNA ZAŠTITA“ d.o.o. Čazma uz izdavanje Potvrde u inspekcijske svrhe. Prija ulaska u prostoriju nužno se je pridržavalo sljedećih mjera zaštite od covid-19: 1. dezinfekcija ruku; 2. upotrebe jednokratnih rukavica; 3. upotreba zaštitne maske za lice. U prostoriji bilo je sedam (7) označenih mjesta za 7 sudionika koji su pozicionirani na međusobnu udaljenost od min. 2 metra.
Teme: 1. Osnovni podaci o Institucionalnoj podršci, Tomislav Novosel, prof.
U ponedjeljak, 20. siječnja 2020. godine u 10:30 sati u hotelu Dubrovnik, Zagreb, održana je dodjela ugovora o financiranju te izobrazba o provedbi institucionalnih podrški udrugama koje svojim djelovanjem doprinose demokratizaciji i razvoju civilnoga društva u Republici Hrvatskoj, udrugama iz Domovinskoga rata u Republici Hrvatskoj i udrugama osoba s invaliditetom koje djeluju na lokalnoj razini s rokom izvršenja do 31. prosinca 2020 godine te mogućnošću produljenja i potpisivanja Ugovora o višegodišnjem financiranju do 31. prosinca 2022. godine. Upraviteljica Nacionalne zaklade gospođa Cvjetana Plavša-Matić te zamjenica upraviteljice za razvojne programe gospođa Marija Boltek svečano su uručile ugovore predstavnicima udruga nakon čega je uslijedila izobrazba o kvalitetnoj provedbi.
2. Planirani ishodi/pokazatelji uspješnosti u razdoblju od 01.01. do 31.12.2020. godine, Tea Bošnjak, bacc. oec.
• Povećanje broja zaposlenih – uspješno prijavljivanje i provođenje projekata i povećanje kvalitete života članova UTIB-a; • Zadržavanje postojećih zaposlenika – poticaj postojećem timu za daljnji rad; • Unapređenje organizacijskog razvoja – sudjelovanje na skupovima krovnih organizacija, savjetovanjima, manifestacijama, edukacijama – Med Forum 2020. u Šibeniku Program izobrazbe i usavršavanja; • Unapređenje financijske održivosti organizacije – rast, razvoj i stabilizacija udruge kroz osiguravanje osnovnih sredstava za rad; • Utjecaj na društveni razvoj i podsektor - kreiranje politike socijalne skrbi, zdravstvene zaštite i zdravstvenog osiguranja, pravo na ortopedska i druga pomagala, suzbijanje diskriminacije, jednakost i ravnopravnost nacionalnih manjina; • Povećanje planiranog broja članova/članica udruge – suradnja s bjelovarskim udrugama – zaštitne radionice; krovne udruge; • Uspostavljanje planiranog broja suradničkih i partnerskih odnosa s drugim organizacijama civilnog društva u RH odnosno međusektorske suradnje;
Ostvarivanjem ciljeva doprinijet će se: zagovaranju prava osoba s invaliditetom, pružanje socijalnih usluga, stvaranje preduvjeta za samostalan život u zajednici izgradnji kapaciteta udruge
Sudionici: 1. Predstavnica Centra za socijalnu skrb Bjelovar; 2. Predstavnici zaposlenika; 3. Članovi upravnih tijela; 4. Sredstva javnoga priopćavanja.
1. e-propusnice
Za radnike koji provode projektne aktivnosti UTIB-a, na portalu https://epropusnice.gov.hr/ izrađene su e-propusnice:
2. Dezinfekcija sale za sastanke UTIB-a – Škadra
U skladu s epidemiološkom situacijom poslovi UTIB-a se povećavaju te je za potrebe provedbe projektnih aktivnosti izvršena totalna dezinfekcija sale za sastanke:
Početkom ožujka 2020. godine Udruga tjelesnih invalida Bjelovar suočena je s novom, nesvakidašnjom i neviđenom situacijom: članovi, zaposlenici i volonteri suočeni su s pandemijom COVID-19 – tražili su izlaz u obrani od ovoga „nevidljivog“ neprijatelja.
U svrhu zaštite djelatnika Udruge i svih onih koji dolaze radi savjeta, problema i zdravstvenih usluga, osiguran je kutak za dezinfekciju ruku te informacije o ponašanju u skladu s naputcima Kriznog stožera civilne zaštite. Pored mjera koje smo počeli provoditi u prostorima Udruge, osigurali smo i naše korisnike osobne asistencije te njihove asistente koji su u neposrednom kontaktu s korisnicima, njihovim obiteljima i domom u kojemu žive. Prenamijenili smo dio projektnih sredstava za nabavu neophodnih zaštitnih sredstava i opreme: 1. Od tvrtke Naš izvor d.o.o. iz Čakovca naručili smo perive zaštitne maske za lice, koje smo podijelili našim asistentima i zaposlenicima; 2. Zauzimanjem predsjednika Županijskog stožera civilne zaštite gosp. N. Alića dobili smo 556 zaštitnih perivih maski, 840 jednokratnih rukavica i 2 litre dezinfekcijskog sredstva; 3. Od Ljekarne Bjelovar naručili smo zaštitne materijale u vrijednosti od 8.000,00 kn. S nabavljenim sredstvima planiramo pokriti dvomjesečne potrebe zaštite zaposlenika, članova, asistenata i korisnika.
S ciljem osiguranja maksimalne sigurnosti, od tvrtke „Multiservis“ d.o.o. naručili smo temeljitu dezinfekciju radnoga prostora, sanitarnih čvorova i pomoćnih prostorija. Zaposlenici (Nada Bilek, Štefica Diebalo i Tea Bošnjak) svakodnevno provjetravaju i dezinficiraju prostorije.
Za vrijeme najveće eskalacije pandemije (3 tjedna), prema naputcima Kriznog stožera civilne zaštite organizirali smo rad na daljinu, od kuće. S ciljem što efikasnijega rada na osobnom ili prijenosnom računalu, na platformi www.edukacije.hr, uz kupovinu prava na korištenje i dobivanja određenog broja US/PW-a, naučili smo osnovne pojmove i potrebne alate za rad na daljinu. Ovaj način organizacije je posebno važan s aspekta korektne provedbe projektnih aktivnosti Udruge i propisanih mjera u smislu borbe protiv COVID-19, https://utib.hr/invalididogadjaji/rad_od_kue_u_izvanrednim_okolnostima_it_segment/.
Udruga posjeduje kombi s podiznom rampom, kojega smo opremili i pripremili svim potrebnim zaštitnim intervencijama i sredstvima: zaštitne maske za lice, jednokratne rukavice, sredstvo za dezinfekciju te zaštitna barijera između vozača i korisnika prijevoza, maksimalni broj putnika – dva (2) .
Udruga tjelesnih invalida Bjelovar ima za cilj i dalje promicati mjere zaštite i opreza i poziva na odgovorno ponašanje i na poštivanje dnevnih uputa nadležnih tijela u borbi protiv COVID-19. www.koronavirus.hr.
Udruga tjelesnih invalida Bjelovar, u okviru programa financiranog od strane Ministarstva demografije, obitelji, mladih i socijalne politike, ˝Socijalno uključivanje djece i odraslih osoba s tjelesnim invaliditetom˝, od 02.04.2020. provodi edukaciju svojih zaposlenika i članova o tome kako koristi tehnologije za učinkoviti rad od kuće.
Ovo je posebno važno s aspekta korektne provedbe projektnih aktivnosti Udruge i propisanih mjera u smislu borbe protiv covid-19 virusa.
Edukacija se obavlja na platformi www.edukacije.hr uz kupovinu prava na korištenje i dobivanja određenog broja US/PW-a.
Autorica/predavačica:
Sandra Mikuš diplomirala je na Elektrotehničkom fakultetu u Zagrebu na kojemu je radila i kao znanstveni novak. Studirala je i Digitalne Transformacije na UC Berkeley.
Posjeduje više od 25 godina iskustva u ICT sektoru kao direktor IT odjela u korporacijama Hrvatski Telekom, Adris Grupa/TDR, Tisak…
Iz sadržaja video materijala:
- Utjecaj tehnologije na poslovanje;
- Sigurnost u radu na daljinu (prava pristupa, sigurnosne kopije, preduvjeti za siguran rad, rizici i prevencija..);
- Komunikacija (video i audio konferencije, chat, e-mail) i kolaboracija (zajednički rad i dijeljenje dokumenata, rad u oblacima i transparentnost);
- Alati koji podržavaju rad na daljinu (aplikacije, servisi, programi, besplatni i oni na plaćanje);
- Mitovi (prekomplicirano je, zahtjeva puno dodatnih ulaganja, obuke, tehnologije, zaposlenici neće htjeti/znati/moći + zabušavat će i raditi manje/slabije..);
- Novonastala situacija s koronakrizom i njezin utjecaj na rad od kuće.
Na ovaj način edukaciju prolaze Štefica Diebalo, tajnica UIB-a, Nada Bilek, voditeljica UTIB-a, Tea Bošnjak, bacc. oec., suradnica u projektnim aktivnostima i Tomislav Novosel, prof., predsjednik udruge.
kao stalnog radnog tijela Županijske skupštine
Na prijedlog Udruga osoba s invaliditetom navedeno Povjerenstvo imalo bi za cilj da predstavnici osoba s invaliditetom sudjeluju i odlučuju na tematskim sjednicama o temama vezanim uz promicanje, zaštitu i osiguranje punog i ravnopravnog uživanja svih ljudskih prava i temeljnih sloboda osoba s invaliditetom.
„Činilo mi se logičnim da ako je na nama da uključimo naše sugrađane, osobe s invaliditetom, u politički život županije, tada bi to bilo najbolje napraviti kroz ovu promjenu Statuta na način da se započne postupak da bi se na idućoj sjednici Županijske skupštine to vjerojatno i dogodilo. Kada govorimo o tome, predvidjeli smo da se na ovoj sjednici ide prema osnivanju takvog odbora koji bi bio stalno radno tijelo Županijske skupštine. Izuzetno je važna inkluzija, ravnopravnost i uključenost u društvo osoba s invaliditetom, zapošljavanje, pravo na jednake plaće za isti posao i mislim da tu još ima puno prostora, ne samo kod nas u županiji nego u našem društvu da se omogući ljudima koji naporno rade da bi završili škole, fakultete, da im se omogući posao, prihodi i budućnost“, istaknuo je župan Damir Bajs. Inače, Udruga tjelesnih invalida Bjelovar ove godine provodi projekt iz područja zaštite i promicanja ljudskih prava prioritet P – 1 Poticanje uključenosti žena i mladih s invaliditetom i javni i politički život pod nazivom „Javnost – osobe s invaliditetom – politika“ i osnivanje Povjerenstva pomoglo bi im u ostvarivanju svih ciljeva zacrtanih navedenim projektom.
„Osoba s invaliditetom raznih profila ima 10 posto. To je za Bjelovarsko-bilogorsku županiju oko 15 tisuća osoba s invaliditetom, a kada to pomnožite s minimalno tri, tada dobijete broj ljudi koji brinu o invalidima, jedni o drugima. To je skupina koja je prilično ranjiva, i očekuje se da im se da prilika da pokažu svoje potencijale. Gospodine župane, u ime svih osoba s invaliditetom s područja Bjelovarsko-bilogorske županije hvala vam na inicijativi koju ste pokrenuli za osnivanje ovoga Odbora“, naglasio je predsjednik Udruge tjelesnih invalida Bjelovar Tomislav Novosel.
Povjerenstvo za osobe s invaliditetom tako bi između ostalog:
- Sudjelovalo u koordiniranju, poticanju i praćenju provedbe mjera i aktivnosti u svom području
- Koordiniralo i surađivalo sa Županijskom skupštinom
- Pružalo stručne i savjetodavne pomoći nositeljima i suradnicima vezano uz provođenje mjera i aktivnosti
- Pratilo primjenu Konvencije Ujedinjenih naroda o pravima osoba s invaliditetom i drugih međunarodnih akata koji se odnose na područje zaštite i promicanje prava osoba s invaliditetom
- Pratilo provedbu nacionalnih strateških dokumenata koji se odnose na osobe s invaliditetom
- Prikupljalo podatke i proučavalo iskustva drugih zemalja u ostvarivanju prava osoba s invaliditetom