Udruga tjelesnih invalida Bjelovar (BJELOVAR ORGANIZATION OF PEOPLE WITH PHYSICAL DISABILITIES)
43000 Bjelovar, I. Gundulića 1, www.utib.hr, utib@utib.hr
Tel/Fax: (+385 43) 22 00 04, GSM: (+385 91) 58 23 727
EuropeAid ID: HR-2012-CZM-0401200051
Udruga tjelesnih invalida Bjelovar
 

Događaji

PROGRAM UNIJE – GRAĐANI, JEDNAKOST, PRAVA I VRIJEDNOSTI (CERV) 2021.-2027.

image

Ured za udruge Vlade Republike održao je 3. ožujka 2022. u Centru za mlade Bunker u Samoboru predstavljanje novog programa Unije „Građani, jednakost, prava i vrijednosti“ u financijskom razdoblju 2021.-2027. To je novi centralizirani program Unije Građani, jednakost, prava i vrijednosti (Citizens, Equality, Rights and Values programme, (CERV),s kojim upravlja DG JUST i jednim dijelom Agencija za obrazovanje, audiovizualnu politiku i kulturu (EACEA), a koji pokriva područja dosadašnjih programa Europa za građane (Europe for Citizens), Prava, ravnopravnost i građanstvo (Rights, Equality and Citizenship) i DAPHNE.

image

CERV Program je najveći program do sada namijenjen promicanju i zaštiti vrijednosti Unije: demokracije, vladavine prava, temeljnih prava, transparentnosti i dobrog upravljanja te ima za cilj izgradnju još demokratskije Europe i podizanje svijesti građana/ki o pravima i vrijednostima sadržanima u temeljnim Ugovorima i Povelji EU o temeljnim pravima, pružajući financijsku podršku neprofitnom sektoru u promociji tih prava i zajedničkih vrijednosti.
U financijskom razdoblju 2021.-2027., predviđeni proračun CERV programa je 1.5 mld. EUR i raspoređuje se na 4 tematske cjeline:
1. Vrijednosti Unije (European Values strand) - promicanje temeljnih vrijednosti EU
2. Jednakost, prava i rodna ravnopravnost (Equality, Rights and Gender Equality strand) - promicanje jednakosti, prava i ravnopravnosti spolova.
3. Uključenost i sudjelovanje građana (Citizens engagement and participation strand) - promicanje zajedničke europske povijesti i aktivne građanske participacije - uključivanje građana u demokratski i politički život Unije
4. Daphne strand - borba protiv svih oblika nasilja

image

Odlukom Vlade RH 28. svibnja 2021.,Ured za udruge Vlade RH imenovan je za kontakt točku programa Građani, jednakost, prava i vrijednosti. Zadaće kontakt točke Programa biti će informiranje i educiranje o Programu, jačanje vidljivosti Programa te sustavno pružanje tehničke podrške prijaviteljima i provoditeljima projekata ugovorenih u sklopu Programa, ali i širenje informacija i rezultata Programa prema zainteresiranoj javnosti te nacionalnim i EU tijelima.
Na predstavljanju programa sudjelovale su:
1. Tea Bošnjak, bacc.oec. – voditeljica projekata
2. Monika Polančec – stručna suradnica u projektnim aktivnostima

Međunarodni dan rijetkih bolesti

image

Rijetke bolesti skupina su različitih oboljenja kojima je osnovno zajedničko obilježje niska prevalencija. Točnije, rijetkim bolestima smatraju se one bolesti koje se javljaju kod manje od pet pojedinaca na 10 tisuća stanovnika. U svijetu postoji od 5 do 7 tisuća poznatih rijetkih bolesti. Kada se promatra njihov zajednički utjecaj, pogađaju oko 20 milijuna ljudi u Europi, a većina oboljelih su djeca. Hrvatski savez za rijetke bolesti, koji okuplja 31 udrugu, skrbi o više od 1100 oboljelih od rijetkih bolesti. Važno je otkriti bolest na vrijeme pa liječenje i njihova kontrola mogu biti vrlo uspješni.

image

U Udruzi tjelesnih invalida Bjelovar 41 član boluje od rijetke bolesti.
Udruga tjelesnih invalida Bjelovar uključila se s dvoje svojih predstavnika u središnje obilježavanja Međunarodnog dana rijetkih bolesti, koje se je održalo 28. veljače, u restoranu Mint, u Zagrebu, s početkom u 16 sati, u organizaciji Hrvatskog saveza za rijetke bolesti https://rijetke-bolesti.com/

image

Nakon programa i panel diskusije o rijetkim bolestima, slijedio domjenak i neformalno druženje.

image

image

Za ulaz trebalo je imati digitalnu COVID-19 EU potvrdu ili negativan antigenski ili PCR test ne stariji od 24 sata. 

ČLANOVI UTIB-a NA PREMIJERI KAZALIŠNE PREDSTAVE “TENA – KRONIKA RASPADA JEDNE LJEPOTE”

U sklopu obilježavanja 180 godina djelovanja Matice hrvatske, u bjelovarskom Domu kulture u subotu 26. veljače s početkom u 20.00 sati održana je premijera kazališne predstave “Tena – kronika raspada jedne ljepote” i to u organizaciji Ogranka Matice hrvatske Bjelovar i Centra za cjeloživotno učenje i kulturu.

image

image

Ovo književno djelo Josipa Kozarca na kazališne daske postavilo je Gradsko kazalište Joza Ivakić iz Vinkovaca u koprodukciji Gavelle, Gradskog kazališta Požega, Ludensa iz Koprivnice i Centra za cjeloživotno učenje i kulturu Bjelovar, dok su Filip Šovagović, Matea Marušić, Ivan Grčić i Davor Svedružić samo mali dio itekako zvučne glumačke ekipe.

image

– Kozarac je u “Teni” vrlo hrabro progovarao o određenim temama koje u to vrijeme nije bilo uobičajeno obrađivati na takav način. U fokusu je priča o prelijepoj Teni koja živi u patrijarhalnoj, konzervativnoj sredini i usudi se prolaziti kroz život na način da ju vode srce i ljubav. I u današnje vrijeme postoje djevojke i žene koje žive na taj način. Predstave je općenito vrlo teško svesti samo na jednu poruku, temu ili ideju. Čak su se u tom razdoblju događali i epidemiološki problemi s kojima se i današnje društvo suočava. Puno je slojeva u Teni koji su prepoznatljivi u našem modernom društvu, poručio je redatelj Dražen Ferenčina.

image

Nastavljajući dugogodišnju suradnju s Centrom za cjeloživotno učenje i kulturu, članovi Udruge tjelesnih invalida Bjelovar ponovno su imali prilike prisustvovati događaju kojega će Bjelovar dugo pamtiti.

ONLINE RADIONICE „UPRAVLJANJE PROJEKTNIM CIKLUSOM I PROCJENA POTREBA U LOKALNOJ ZAJEDNICI“

Dana 8.02. i 18.02.2022. godine putem Cloud platforme Zoom, Udruga tjelesnih invalida Bjelovar sudjelovala je u Programu regionalnog razvoja organizacija civilnoga društva u organizaciji ACT GRUPE iz Čakovca pod nazivom „Upravljanje projektnim ciklusom i procjena potreba u lokalnoj zajednici“ na kojoj je sudjelovalo 25 predstavnica i predstavnika organizacija civilnoga društva.

image

U suradnji sa središnjim jedinicama podrške i regionalnim podružnicama Nacionalne zaklade, u lokalnim zajednicama Programom se željelo omogućiti kontinuirano jačanje sposobnosti organizacija civilnoga društva i prijavitelja na natječaje iz EU fondova.
Fokus radionice bio je na fazi planiranja i dizajna projekta a sudionicima su prezentirani jednostavni i praktični “poduzetnički” pristupi i alati koje mogu koristiti kako bi pripremili kvalitetan/kvalitetniji projekt. Prolazilo se kroz obrasce za prijavu kako bi se razjasnilo što pojedine stavke/polja u obrascima podrazumijevaju i koje greške najčešće radimo a utječu na evaluaciju i kasnije na samu provedbu projekta. Razgovaralo se o praktičnim savjetima za pripremu (posebice o održivosti, horizontalnim temama itd.) ali i za provedbu projekata.

image

Cilj radionice bio je upoznati sudionike s pojmom i fazama upravljanja projektnim ciklusom te značajem procjene potreba u zajednici kao podlogom za utvrđivanje relevantnih i svrhovitih strateških, programskih i projektnih ciljeva i aktivnosti njihovih organizacija. Kroz radionicu sudionici su stekli osnovna znanja i vještine o metodama procjene potreba te o utvrđivanju intervencijske logike projekta.

image

Radionica se provodi u sklopu Programa regionalnog razvoja civilnoga društva u Republici Hrvatskoj. Provedbu programa financira Nacionalna zaklada za razvoj civilnoga društva.
U ime Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, na radionici su prisustvovali, 08.02.2022.  predsjednik Udruge Tomislav Novosel, prof. i 18.02.2022.  voditeljica projekata Tea Bošnjak, bacc.oec.

TISKOVNA KONFERENCIJA – „ LOKALNI VOLONTERSKI CENTAR UTIB“

25.02.2022. godine (petak) s početkom u 12.00 sati u prostorijama Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, I. Gundulića 1, održana je tiskovna konferencija povodom provedbe druge godine programa “Lokalni volonterski centar UTIB” financiranog od strane Ministarstva rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike usmjerenog promoviranju i razvoju volonterizma na području Republike Hrvatske u 2022. godini.

image

Na početku tiskovne, predsjednik Udruge Tomislav Novosel, prof. pozdravio je sve prisutne te predstavio ciljeve projekta, aktivnosti i očekivane rezultate. „Projekt ćemo provoditi do 31. prosinca ove godine, a vrijedan je 100 tisuća kuna. Financirat ćemo hladni pogon, režijske troškove, ljudske resurse, putovanja, edukacije, izobrazbu, certificiranje lokalnog volonterskog centra u cilju formatiranja usluga prema našim korisnicima. Aktivnosti smo podijelili prema pravilniku Udruge i to u četiri kategorije, administrativne poslove i usluge te intelektualne, socijalne i fizičke usluge. Poznato je da imamo jaku dobru suradnju s Pravnom klinikom iz Zagreba, što će nam u ovom projektu značiti jako puno.
Također, Udruga se bavi promoviranjem volonterstva od 2014. godine. U tom periodu, do danas, volonteri su ostvarili oko 15 tisuća sati volontiranja, što je i zabilježeno i provjerljivo u Bazi podataka Udruge i na platformi Ministarstva rada i socijalne politike. Tokom 2021. godine u Udruzi je volontirao 31 volonter te je odrađeno 2.184 sata besplatnog dobrovoljnog rada.
Sve o našim volonterskim aktivnostima moguće je pronaći na web stranici http://www.volonteri.utib.hr . Izuzetno smo ponosni na jedan segment kojeg imamo jedini u Hrvatskoj, a to je kompjuterski sustav koji prati rad naših volontera. Kreiranje ugovora, izvještaji, evidencija sati i svi ostali važni podaci nalaze se upravo u tom sustavu, pojašnjava Novosel.

image

Voditeljica projekta Tea Bošnjak predstavila je tri kriterija, odnosno podjele – „U našoj Udruzi postoje tri kriterija, korporativno volontiranje, volontiranje učenika i mladih i inkluzivno volontiranje koje najviše provodimo. U moru pozitivnih i korisnih vrijednosti, volontiranje također omogućava transformaciju pojedinaca prema većoj samouvjerenosti, osjećaju osobnog postignuća, novih profesionalnih inspiracija. Pozivam sve koji su zainteresirani da nam se pridruže.“

Volontiranje osnažuje pojedince, izgrađuje osjećaj solidarnosti prema drugima, potiče na sudjelovanje, štiti ranjivu skupinu od ekonomske, društvene i političke marginalizacije.

Udruga tjelesnih invalida Bjelovar u ovom trenutku najviše ima potrebu za volonterima koji će osobama s invaliditetom pomagati tijekom izvođenja sportskih aktivnosti jednom tjedno te za vrijeme socijalnih aktivnosti. Potrebno je napomenuti kako svaki volonter dobiva volontersku knjižicu.

image

image

Sudionici:
1. Tomislav Novosel, prof. – predsjednik Udruge;
2. Tea Bošnjak, bacc.oec. – voditeljica projekta;
3. Monika Polančec – administratorica projekta;
4. Članovi upravljačkih tijela – Mladen Rajković, Vlado Benčak;
5. Volonteri Udruge;
6. Sredstva javnog priopćavanja.

SJEDNICA PREDSJEDNIŠTVA HSUTI-a

Dana 16. veljače 2022. u prostorijama HSUTI-a u Šoštarićevoj 8 u Zagrebu održana je Prva sjednica Predsjedništva HSUTI. Predsjedništvo je na Sjednici sazvalo Izbornu skupštinu za 18. ožujka 2022. godinu u Hotelu ”Academia” u Zagrebu. Ujedno je donijelo odluku da se Jozefina Kranjčec kandidira za Predsjednicu HSUTI na Izbornoj skupštini.

image

Pored navedenog, Predsjedništvo je na Sjednici uputilo udrugama članicama na javnu raspravu Nacrt prijedloga izmjene Statuta HSUTI, Predsjednica HSUTI je podnijela Izvješće o radu za 2021. godinu te Financijsko Izvješće za 2021. iz kojeg je razvidno da je HSUTI ostvario dobit u 2021. godini te organizirao uspješnu Konferenciju za voditelje udruga OSI i Ljetni edukacijsko-rekreacijski kamp za 30 korisnika. HSUTI uspješno provodi projekte ”Osobni asistenti 2”, ”Platforma 50+”, Trogodišnji program Socijalizacija, edukacija i rekreacija osoba s invaliditetom, te Osnovu djelatnost u okviru ”Razvojne suradnje u području Centara znanja za društveni razvoj u Republici Hrvatskoj”.

image

U ime UTIB-a na Sjednici je sudjelovao član predsjedništva Tomislav Novosel i voditeljica ureda Nada Bilek.

SVEČANO URUČIVANJE UGOVORA

SVEČANO URUČIVANJE UGOVORA ZA OGRANIČENI POZIV DVOGODIŠNJIH PROGRAMA UDRUGA KOJE PRUŽAJU USLUGE OSOBNE ASISTENCIJE OSOBAMA S INVALIDITETOM U REPUBLICI HRVATSKOJ ZA RAZDOBLJE 2022. - 2023.

Održano je u srijedu, 9. veljače 2022. godine, u Kristalnoj dvorani Hotela Westin (u prizemlju hotela) na adresi Izidora Kršnjavoga 1, Zagreb.

image

image

Potpisivanje Ugovora od strane korisnika održano je s početkom u 8:30 sati, a svečano uručivanje ugovora s početkom u 10:00 sati. 52 ugovora vrijedna 29,8 milijuna kuna korisnicima je uručio ministar rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike Josip Aladrović. 

image

image

Pritom je naglasio: “Ovi ugovori su prvi od ukupno 135 ugovora koje ćemo potpisati s udrugama civilnog društva diljem Hrvatske. Na taj način ćemo financirati 79 programa usluga osobne asistencije, 29 programa usluge tumača, odnosno prevoditelja hrvatskog znakovnog jezika, te 27 programa usluge videćeg pratitelja, što će poboljšati svakodnevni život naših brojnih sugrađana. Problem percepcije osoba s invaliditetom možemo mijenjati svi zajedno konkretnim djelovanjem, osiguravanjem potrebnih socijalnih usluga, lakšim pristupom uslugama i ravnopravnijim uključivanjem u svijet rada i život zajednice. U ovoj godini Vlada će se fokusirati na dva nova zakona, Zakon o inkluzivnom dodatku i Zakon o osobnoj asistenciji, što je interes Hrvatske kao socijalne države.
Saborska zastupnica Ljubica Lukačić ustvrdila je kako je ova godina u znaku osoba s invaliditetom jer nikad u jednoj godini nisu donijeli toliko zakona koji idu u prilog osobama s invaliditetom.

image

Na potpisivanju i uručivanju Ugovora, u ime UTIB-a sudjelovali su Tomislav Novosel, prof., predsjednik, korisnik OA i Nada Bilek, voditeljica ureda/koordinatorica u projektu – OA.

ZA KORMILOM – RAD UDRUGE TJELESNIH INVALDA BJELOVAR

Reportaža je 02.02.2022. godine u studiju Mreže TV snimljena i sljedećih dana emitirana.
U snimanju sudjelovali su Tomislav Novosel, prof. – predsjednik i Nada Bilek – voditeljica ureda/koordinatorica.

image

image

Na pitanja novinarke Josipe Kruljac o udruzi općenito, planovima (strateški i operativni),
edukaciji i osposobljavanju članstva i zaposlenih, suradnji s udrugama na području BBŽ, lokalnom samoupravom i regionalnom upravom, suradnji s ministarstvima i udrugama na razini republike Hrvatske, provedbi Konvencije UN o POSI na području BBŽ, najvažnijim provedenim u 2021. i planiranim projektima u 2022. godini, odgovorio je T. Novosel.

image

Pritom je posebno naglasio glavne aktivnosti – projekte koji će u 2022. godini biti u centru pažnje:
1. Izgradnja Centra za OSI u Bjelovaru pod nazivom „Mali svemir“ (objekt, infrastruktura, poslovni procesi, usluge, edukacija i uvođenje u rad) o kojem projektu postoji Odluka Gradskog vijeća Bjelovara. Naime, Grad Bjelovar je na čelu sa gradonačelnikom preuzeo odgovornost za izgradnju Centra za osobe s invaliditetom i o tome je Gradsko vijeće 29.01.2019. godine donijelo odluku o suglasnosti za prijavu projektnog prijedloga Rehabilitacijski centar „Mali svemir“, predračunske vrijednosti 20.000.000,00 kuna.
Opis pripremnih radnji i aktivnosti možete vidjeti na:
https://utib.hr/invalidi-dogadjaji/centar_za_osobe_s_invaliditetom_bjelovar_cosib/
Vjerujemo da će se ove, 2022. godine, u sinergiji BBŽ, Grad Bjelovar i općine, i uz potporu sredstvima ESF-a, nastaviti s aktivnostima i uskoro vidjeti rezultati!
2. „I MI I VI – ZA KOMBI SVI“ Postojeće kombi vozilo staro je oko 11 godina, davno je rashodovano, odvozilo je 340 tisuća kilometara te su na njemu rađeni brojni popravci. S obzirom da vozilo služi za prijevoz osoba s invaliditetom, ono u potpunosti mora biti sigurno i tehnički ispravno te smo stoga odlučili krenuti u kampanju za nabavu novoga, koje će našim članovima pomoći u nastavku dosadašnjih aktivnosti:  “I mi i Vi – za kombi svi”

image

Udruga tjelesnih invalida Bjelovar broji 988 članova, od kojih njih 292 koristi štap ili štake, a 65 invalidska kolica. Većina članova živi u Bjelovaru, Čazmi, Garešnici, Zrinskom Topolovcu, Rovišću, Novoj Rači, Narti, Severinu, V. Pisanici, Štefanju, Bereku, Ivanjskoj, Rovišću, Hercegovcu, Kapeli… prema tablici u prilogu:  UTIB u brojkama

image

Na pitanja o provedbi važnih projekata udruge, psihosocijalnoj i pravnoj pomoći, utjecaju pandemije COVID-19 na rad i realizaciju projektnih aktivnosti, sport i izlete odgovorila je N. Bilek.
1. Najvažniji projekt koji udruga provodi već 14 godina je “Asistenti – bolji život osoba s invaliditetom!”. Opći cilj projekta je unapređenje kvalitete života osobama s najtežim oblikom invaliditeta, omogućiti im socijalnu uključenost te doprinijeti ostvarivanju ljudskih prava i dostojanstva.
Usluga osobne asistencije predstavlja pružanje potpore osobama s najtežom vrstom i stupnjem invaliditeta, intelektualnim teškoćama i mentalnim oštećenjima u provođenju aktivnosti svakodnevnog življenja: samozbrinjavanja, produktivnosti i socijalnih aktivnosti. Usluga se pruža 80 sati mjesečno prema unaprijed utvrđenom planu korisnika, a o pruženoj usluzi vodi se evidencija.
2. Pravna pomoć Pravne klinike Pravnog fakulteta Zagreb, održava se jednom mjesečno u prostorijama Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, Gundulićeva 1. Funkcionira na način da studenti saslušaju klijenta, proučavaju i obrađuju predmet, a nakon toga pišu opću pravnu informaciju koja prolazi dodatnu provjeru od strane profesora i mentora na Pravnom fakultetu. Na ovakav način zainteresirani građani mogu saznati više o ostvarivanju prava na temelju članstva u udrugama osoba s invaliditetom, koja prava imaju i kako ih mogu ostvariti na temelju invaliditeta, što sve stoji na raspolaganju od prava s područja socijalne i zdravstvene skrbi, o pojedinostima sustava obrazovanja i mogućnostima ostvarivanja karijere u sustavu zapošljavanja, rada i profesionalne rehabilitacije i pitanjima sustava mobilnosti. Studenti istovremeno stječu važno iskustvo, rade na stvarnim predmetima, sa stvarnim ljudima.
3. Udruga tjelesnih invalida Bjelovar korisnik je institucionalne podrške Nacionalne zaklade za razvoj civilnoga društva za stabilizaciju i razvoj udruge. Financijske podrške dodjeljuju se za provedbu projekata i programa organizacija civilnoga društva te za institucionalnu podršku kojom se ciljano, na trogodišnji rok, ulaže u organizacijski razvoj i/ili stabilizaciju udruga.
Cilj financijskih podrški je podržati aktivnosti i djelovanja koja doprinose demokratizaciji i razvoju civilnoga društva u Republici Hrvatskoj.

image

4. Način rada i funkcioniranje Udruge znatno je promijenila pandemija uzrokovana virusom COVID-19; novonastalu situaciju prepoznali smo kao izazov te na stručan i adekvatan način pristupili prikupljanju zaštitnog materijala za djelatnike i članove Udruge. Uvidjeli smo priliku informatički se podignuti na višu platformu rada na daljinu te osposobljavanje za rad u ZOOM aplikaciji koja se pokazala odličnim alatom za rješavanje mnogih problema i nedoumica na daljinu, bez fizičkog kontakta.

image

Više o svemu na: https://www.youtube.com/watch?v=4BKJ4DVPxT8&t=1233s

SOIH – FORUM VIRTUALNOG UČENJA O KPOSI

Održan je dana 27. siječnja 2022. s početkom u 13.00 sati putem Zoom platforme:
https://us02web.zoom.us/j/83407711766?pwd=ZHRndFlhMjdDNW9aZGxicVY3TFlwUT09
pod nazivom „Usudimo se saznati“ (1-22) o temama „Nacionalni plan izjednačavanja mogućnosti za osobe s invaliditetom za razdoblje od 2021. do 2027. godine“ i „Akcijski plan izjednačavanja mogućnosti za osobe s invaliditetom za razdoblje od 2021. do 2024.“

Forum je sazvao predsjednik SOIH-a Zorislav Bobuš, dr. med., vodila ga je potpredsjednica gđa Marica Mirić a prisustvovalo je 80 sudionika iz cijele Hrvatske. UTIB je zastupao predsjednik Tomislav Novosel, prof.

image

image

Prva ovogodišnja edukacija – Forum provodila se o temama: „Nacionalni plan izjednačavanja mogućnosti za osobe s invaliditetom za razdoblje od 2021. do 2027. godine“ i „Akcijski plan izjednačavanja mogućnosti za osobe s invaliditetom za razdoblje od 2021. do 2024.“ koje predstavljaju direktne provedbene planove Konvencije UN o pravima osoba s invaliditetom za navedena razdoblja.

image

Na Forumu je naglašeno:
1. Konvencija UN o pravima osoba s invaliditetom je dokument koji ima status zakona;
2. Zakone provode resorna ministarstva i tijela državne uprave i samouprave; očekuje se da i ovaj zakon ima provedbenu, kontrolnu i represivnu vertikalu;
3. Ni nakon puno godina od donošenja i provedbe stanje na terenu nije zadovoljavajuće; ne zna se kakvo je i tko bi ga trebao utvrditi!
4. Predložiti - zahtijevati od resornog ministarstva utvrđivanje trenutnog stanja i to resursima ministarstva i državne uprave te regionalne i lokalne samouprave (županije, gradovi i općine), odnosno, proračunskih korisnika!
5. Gosp. T. Novosel predložio je izradu platforme za praćenje provedbe KUN o POSI na razini resornog ministarstva – države:
a) Napraviti šifrarnik KUN o POSI;
b) Osustaviti šifrarnik KUN o POSI i ostale dostupne i potrebne baze – šifrarnike: (Registar prostornih jedinica, registre pravnih subjekata, …..);
c) Isprogramirati procedure unosa, izvještavnja, …;
d) Procedura unosa u općini: izabere se pravni subjekt i iz šifrarnka KUN o POSI upari sa šiframa usluga, procedura, statusa, … koje izabrani pravni subjekt ima (npr. WC za OSI u inv. kolicima, fizička pristupačnost objekta - usluge, …)
e) Izvještavanje: ovako uređene podatke vide trenutno svi ovlašteni na svojoj razini (ministarstvo – za državu, županija – za područje županije, JLS za svoje područje). 

Zaključeno je da će se ova tema naći na Simpoziju koji organizira ovoga proljeća SOIH.

Forum je završio s radom u 14:30 sati

TISKOVNA KONFERENCIJA – „I MI I VI ZA KOMBI SVI“

Održana je u utorak, 18.01.2022. u 10:45 ispred Hotela Central, V. Lisinskog 2, 43000 Bjelovar. Na konferenciji je najavljen početak akcije prikupljanja sredstava za nabavu novoga kombi vozila za prijevoz osoba s tjelesnim invaliditetom u invalidskim kolicima.

image

Postojeće kombi vozilo staro je oko 11 godina, davno je rashodovano, odvozilo je 340 tisuća kilometara te su na njemu rađeni brojni popravci. S obzirom da vozilo služi za prijevoz osoba s invaliditetom, ono u potpunosti mora biti sigurno i tehnički ispravno te smo stoga odlučili krenuti u kampanju za nabavu novoga, koje će našim članovima pomoći u nastavku dosadašnjih aktivnosti.
Udruga tjelesnih invalida Bjelovar broji 988 članova, od kojih njih 292 koristi štap ili štake, a 65 invalidska kolica. Većina članova živi u Bjelovaru, Čazmi, Garešnici, Zrinskom Topolovcu, Rovišću, Novoj Rači, Narti, Severinu, V. Pisanici, Štefanju, Bereku, Ivanjskoj, Rovišću, Hercegovcu, Kapeli… prema tablici u prilogu:  UTIB u brojkama

image

image

image

Akcija se planira provesti uz pomoć EU i nacionalnih projekata i lokalne zajednice. Udruga će javnost redovito obavještavati o statusu aktivnosti. Za novo vozilo potrebno je 400.000,00 kuna.
Više informacija pogledajte na prigodnom letku:  “I mi i Vi – za kombi svi”

image

2. ČETVERO-MJESEČNA EVALUACIJA RADA OSOBNIH ASISTENATA

U okviru provedbe projekta „Osobni asistenti – bolji život osoba s invaliditetom!“ financiranoga od strane Europskog socijalnog fonda, Operativni program Učinkoviti ljudski potencijali 2014. – 2020., održana je 2. četvero-mjesečna evaluacija rada osobnih asistenata.

image

Evaluacija je, u organizaciji Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, provedena u utorak, 18.01.2022. godine s početkom u 10.00 sati u svečanoj dvorani hotela Central, V. Lisinskog 2, Bjelovar.

image

image

Evaluacija služi za vrednovanje i procjenu učinka, utjecaja, isplativosti, određene aktivnosti, skupa aktivnosti, projekta, programa i ostalih društvenih intervencija, a cilj evaluacije je povećanje kvalitete pruženih usluga.

image

image

Evaluacija je namijenjena šestorici osobnih asistenata, uključujući asistentice koje rade na zamjenama.

Evaluaciju su proveli:
1. Tomislav Novosel, prof., voditelj projekta
2. Nada Bilek, med. sestra, koordinatorica projekta
3. Tea Bošnjak, bacc. oec., edukatorica/evaluatorica projekta

Teme:
1. osvrt na prvih sedam mjeseci provedbe Projekta
2. praćenje rada osobnih asistenata
3. razgovor vezan uz RT procjene (intervencija u kontekstu postavljenih ciljeva)
4. pitanja i prijedlozi

BESPLATNA PRAVNA POMOĆ PRAVNE KLINIKE PRAVNOG FAKULTETA U ZAGREBU

Dana 13.01.2022. (četvrtak) od 10.00 do 14.00 sati u prostorijama Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, Gundulićeva 1, održana je besplatna pravna pomoć socijalno ugroženim osobama Pravne klinike Pravnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.
Pomoć se pruža u potpuno prilagođenom prostoru pa tako i osobe s najtežim vrstama i stupnjem invaliditeta mogu dobiti sve potrebite informacije.

image

image

Pravna klinika funkcionira na način da studenti saslušaju klijenta, proučavaju i obrađuju predmet, a nakon toga pišu opću pravnu informaciju koja prolazi dodatnu provjeru od strane profesora i mentora na Pravnom fakultetu. Na ovakav način zainteresirani građani mogu saznati više o ostvarivanju prava na temelju članstva u udrugama osoba s invaliditetom, koja prava imaju i kako ih mogu ostvariti na temelju invaliditeta, što sve stoji na raspolaganju od prava s područja socijalne i zdravstvene skrbi, o pojedinostima sustava obrazovanja i mogućnostima ostvarivanja karijere u sustavu zapošljavanja, rada i profesionalne rehabilitacije, pitanjima sustava mobilnosti; dok studenti stječu važno iskustvo, rade na stvarnim predmetima, sa stvarnim ljudima. 

TISKOVNA KONFERENCIJA

TISKOVNA KONFERENCIJA POVODOM POČETKA PROVEDBE DRUGE GODINE DVOGODIŠNJEG PROGRAMA „ASISTENTI – BOLJI ŽIVOT OSOBA S INVALIDITETOM!“

Dana 07.01.2022. godine (petak) s početkom u 11.00 sati, u svečanoj dvorani Hotela Central, Vatroslava Lisinskog 2, Bjelovar održana je tiskovna konferencija povodom početka provedbe druge godine dvogodišnjeg programa usmjerenog osiguravanju usluge osobnog asistenta osobama s najtežom vrstom i stupnjem invaliditeta, pod nazivom “Asistenti – bolji život osoba s invaliditetom!”.

image

image

image

Projekt je financiran od strane Ministarstva rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike, a na konferenciji su prezentirani ciljevi, očekivani rezultati, održivosti te evaluacija i supervizija projekta.

image

image

Opći cilj projekta je unapređenje kvalitete života osobama s najtežim oblikom invaliditeta, omogućiti im socijalnu uključenost te doprinijeti ostvarivanju ljudskih prava i dostojanstva.
Usluga osobne asistencije predstavlja pružanje potpore osobama s najtežom vrstom i stupnjem invaliditeta, intelektualnim teškoćama i mentalnim oštećenjima u provođenju aktivnosti svakodnevnog življenja: samozbrinjavanja, produktivnosti i socijalnih aktivnosti. Usluga se pruža 80 sati mjesečno prema unaprijed utvrđenom planu korisnika, a o pruženoj usluzi vodi se evidencija.

image

Tomislav Novosel, predsjednik Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, istaknuo je iako program uvijek traje tri godine, te treće neće biti jer se očekuje Zakon o osobnim asistentima. Stoga će ovaj projekt završiti 31. prosinca 2022. godine. Udruga kroz ovaj projekt pokriva grad Bjelovar i 70 posto Bjelovarsko – bilogorske županije te mjesta školovanja članova, odnosno studenata. Projektom su obuhvaćena 23 korisnika i 23 osobnih asistenata te su ovom prilikom potpisani i ugovori o radu s osobnim asistentima.

Sudionici:
1. Korisnici i osobni asistenti;
2. Tomislav Novosel, prof. – predsjednik Udruge, Vlado Benčak – dopredsjednik Udruge;
3. Zaposlenici UTIB i UIB
4. Sredstva javnog priopćavanja.

NOVOGODIŠNJI KUP LOVA RIBE NA PLOVAK - UHB KORENOVO

Dana 26.12.2021. godine (nedjelja), na blagdan Svetog Stjepana na ribnjacima u Velikom Korenovu, održan je „Novogodišnji kup“ lova ribe udicom na plovak u organizaciji Udruge hrvatskih branitelja Korenovo. Na natjecanju su sudjelovali članovi Kluba ribiča Udruge tjelesnih invalida Bjelovar u sastavu Božidar Kranjec - voditelj ekipe, Miroslav Kraguljac i Dragan Jerotić.

image

image

image

Blagdansko ozračje nije pogodovalo našoj ekipi jer ribe se nisu hvatale na mamce koji su bili postavljeni na njihovim udicama tako da je ekipa zauzela počasno četvrto mjesto od ukupno četiri ekipe.

image

Natjecanje je završeno prigodnim ručkom i nadom i iščekivanjem novih susreta u 2022.godini!

ZOOM RADIONICA: JEDNOSTAVNO KNJIGOVODSTVO ZA UDRUGE U PRAKSI

Dana 18.12.2021. (subota) s početkom u 09:00 sati, putem Zoom platforme, održana je radionica „Jednostavno knjigovodstvo za udruge u praksi.“

image

Jednodnevna radionica je koncipirana kao čitav niz praktičnih primjera iz područja računovodstva, poreza i prava u poslovanju udruga i mnoštvom praktičnih primjera knjiženja i popunjavanja obrazaca, a sve u cilju kako bi se što jasnije i razumljivije prezentirala razna problematika vezana uz zakonsko poslovanje.

image

RADIONICA JE NAMIJENJENA predsjednicima udruga i drugim odgovornim osobama iz udruga, knjigovodstvenim servisima i svima onima koji samostalno žele voditi knjigovodstvo u udruzi te bolje razumjeti problematiku vođenja udruge s računovodstvenog, poreznog, pravnog, financijskog i administrativnog aspekta.

PREDAVAČI: Ivana Ožegović, specijalistica za računovodstvo udruga

image

U radu ZOOM radionice iz UTIB-a je sudjelovala voditeljica ureda Nada Bilek.

Stranica 23 od 68 //« First  <  21 22 23 24 25 >  Last »