Događaji
Održana je u četvrtak, 24.04.2025. u restoranu „Srce Bilogore“, Bjelovar, Slavonska cesta 17 (preko puta „McDonalds-a“), s početkom u 17:00 sati.
Večer je počela prigodnim kratkim programom:
1. Zbor UTIB-a: voditelj Dubravko Kovačević, autor, scenarist i koreograf;
2. Literarni uradak: „Iz duše za dušu“ – Draženka Gadanac.
Predsjednik UTIB-a Tomislav Novosel, prof.:
Poštovane dame i gospodo,
U ime članova, zaposlenika i volontera UTIB-a, u ozračju Uskrsa, želim svima vama, vašim obiteljima, prijateljima i suradnicima, ostvarenje poslanih i primljenih čestitki, poruka i lijepih želja.
O svemu su marljivo brigu vodile Nada Bilek, voditeljica ureda/koordinatorica, Vlado Benčak, dopredsjednik, Štefica Diebalo, vanjska suradnica, Anita Jambrović – voditeljica kluba izletnika, ljetovanja i kulturno-zabavnih večeri i aranžerka svih cvjetnih aranžmana na stolovima.
Slijedi svečana večera i Zabava uz glazbeni sastav “Konopa i prijatelj“, druženje i ples.
Želim vam dobar tek i da u duši, u srcu, sa sobom ponesete poruke ove večeri.
Na svemu hvala osoblju Restorana „Srce Bilogore“!
Nakon svečane i obilne večere, zaplesali smo uz glazbeni sastav Konopa i prijatelji dok su veselje, smijeh i pjesma ispunili prostor – svi smo bili na plesnom podiju, puni energije i radosti. Uz svesrdnu animaciju Anite Jambrović svaki sudionik imao je priliku odabrati pjesmu, a naši su glazbenici s veseljem ispunjavali želje.
Vrijeme je brzo prolazilo uz ples, glazbu i druženje. Rastali smo se uz srdačne pozdrave i pitanje koje se samo nametnulo: “Kada je slijedeća kulturno-zabavna večer?”
Postoji li bolji način da se obilježi Dan planeta zemlje od samog boravka u prirodi na čistom zraku u sjeni mirisnih borova. Znaju to članovi Kluba Aktiv pa su se zaputili do Borika pa su boravak u prostorijama udruge zamijenili ugodnijim i prirodnijim okruženjem, gdje su okupani zrakama sunca motivirano proučavali mogućnosti korištenja što više obnovljivih resursa, smanjenju plastike i plastičnih vrećica u svakodnevnom životu te recikliranju i odvajanju otpada.
Dan planeta Zemlje obilježava se 22. travnja, podsjećajući nas na važnost očuvanja našeg planeta i održivog odnosa prema prirodnim resursima. Glavni inicijator obilježavanja Dana planeta Zemlje je Earthday.org, globalna nevladina organizacija. Ovogodišnja tema - Naša snaga, naš planet (Our power, our planet) - poziv je svima da pojačaju napore i utrostruče proizvodnju i upotrebu električne energije iz obnovljivih izvora do 2030. godine.
Literarno-kreativne radionice u okviru programa HSUCDP “Klub Aktiv“ održavaju se svakog utorka pa pozivamo sve zainteresirane i idući tjedan na Borik, uz ovoliko pozitive tjeramo i moguće kišne oblake.
U velikoj županijskoj vijećnici koja je bila ispunjena do posljednjeg mjesta zamjenica župana Marija Jungić dodijelila je ugovore za financiranje programa i projekata koje provode udruge od interesa za opće dobro.
-Hvala vam što ste došli u ovako velikom broju i hvala vam što okupljate veliki broj ljudi te što vaše udruge koje predstavljate rade za opće dobro. Mi kao Županija to prepoznajemo i zbog toga smo raspisali javni poziv vrijedan 90 tisuća eura koji je čak 30 posto veći nego prošle godine. Na javni poziv se javilo 117 udruga, od kojih je 107 zadovoljilo uvjete - kazala je zamjenica župana Marija Jungić koja je nazočnima poželjela sve najbolje za nadolazeći blagdan.
Za UTIB ugovore je potpisao predsjednik Tomislav Novosel, prof. u pratnji voditeljice ureda Nade Bilek.
Dana 16.04.2025. godine Udruga tjelesnih invalida Bjelovar organizirala je jednodnevni izlet članova udruge u Termalni vodeni park „Aqua Balissae“. Na put prema Daruvaru krenuli su, u jutarnjim satima, pod vodstvom Anite Jambrović, voditeljice aktivnosti.
Zahvaljujući termalnim vrelima, ovaj prostor nakon rimskog osvajanja i osnivanja provincije Panonije dobiva status muncipija te kasnije ovdje nastaje naselje pod imenom Aquae Balissae što znači “jaka vrela”. Nakon mnogo godina, tradiciju nastavlja grad Daruvar – 2008. godine izgrađen je Termalni vodeni park Aquae Balissae – vodena oaza najljepšeg malog grada kontinentalne Hrvatske.
Nakon sat vremena putovanja kroz nama poznat zavičaj te uživanju u buđenju prirode i krajolika stigli smo na odredište. Pri dolasku smo se prijavili na recepciji i uputili se u garderobe, a nakon toga na bazene.
Dan smo proveli u ugodnom društvu sa puno smijeha i zabave. Unaprijed planiran ručak imali smo u 13 sati. Nažalost, dan je prebrzo prošao i morali smo se vratiti kući. U Bjelovar smo se vratili u poslijepodnevnim satima malo umorni, ali sa pozitivnim utiscima sa izleta u nadi da ćemo ga uskoro ponoviti.
Ured za udruge Vlade RH u svojstvu Nacionalne kontakt točke programa Unije „Građani, jednakost, prava i vrijednosti“ u suradnji s EUROPE DIRECT Čakovec i Međimurskom županijom, organizirao je interaktivnu, kreativnu radionicu za razvoj projektnih ideja programa Europske unije Građani, jednakost, prava i vrijednosti (CERV), u srijedu, 16. travnja 2025. godine s početkom u 9:30h, u multimedijalnoj dvorani Riznice Međimurja, Trg Republike 7, Čakovec.
Predstavljanje je obuhvatilo pregled mogućnosti financiranja za razvoj projektnih prijedloga za teme koje program nudi, uz najnovije informacije o trenutno otvorenim i nadolazećim pozivima u sklopu programa. Sudionici su također upoznati s Funding and Tenders portalom (FTOP), centralnim alatom za prijavu projekata na program Unije.
Događanje je namijenjeno svim zainteresiranim sudionicima, s posebnim naglaskom na organizacije civilnog društva- udruge, lokalne akcijske grupe, zaklade, zatim razvojne agencije, kulturne organizacije i ustanove, obrazovne institucije te jedinice lokalne samouprave.
U ime UTIB-a u radu radionice sudjelovao je dopredsjednik Vlado Benčak s pratnjom.
PROGRAM DOGAĐANJA:
Interaktivna radionica: Sve što trebaš znati za uspješnu prijavu na program Unije CERV
09:15 - 9:30 Registracija
09:30 - 09:40 Pozdravni govori
09:40 - 10:15 Od ideje do cilja – što čini uspješan projekt?
10:15 - 11:00 Pregled važnih informacija o CERV programu
11:00 - 11:30 Ključni CERV pojmovi – vježba, rad u grupi
11:30 - 11:40 Pauza
11:40 - 13:00 Razrada projektnih ideja – vježba, rad u grupi
13:00 - 13:15 Pauza
13:15 - 14:15 Razrada projektnih ideja – vježba II dio, rad u grupi; analiza i komentari; najčešće greške kod pripreme projekata
14:15 - 14:45 Proces registracije organizacije na EU Funding and Tenders portal (FTOP)
14:45 - 15:15 Prijava na natječaj i prijavni obrazac (A i B i C Form)
15:15 - 15:30 Pitanja i odgovori
15:30 - 16:00 Umrežavanje i ručak
Program je najveći program u povijesti Europske unije namijenjen promicanju i zaštiti vrijednosti Unije: demokracije, vladavine prava, temeljnih prava, transparentnosti, jednakosti, borbe protiv svih oblika nasilja, zajedničke europske povijesti i dobrog upravljanja. Njegov opći cilj je zaštita i promocija prava i vrijednosti sadržanih u Ugovorima, Povelji o temeljnim pravima i primjenjivim međunarodnim konvencijama o ljudskim pravima, kroz pružanje financijske podrške podršku OCD-ima i drugim dionicima u promociji tih prava i zajedničkih vrijednosti kroz poticanje građanskog i demokratskog sudjelovanja radi očuvanja i daljnjeg razvoja otvorenih, demokratskih, ravnopravnih i uključivih društava utemeljenih na pravima i vladavini prava. Program pokriva područja dosadašnjih programa Europa za građane (Europe for Citizens), Prava, ravnopravnost i građanstvo (Rights, Equality and Citizenship) i DAPHNE. Više na www.cerv.hr
Petra Bratoš iz Ureda za udruge Vlade RH upoznala je sudionike s programom i opsegom radionice. Željka Markulin uspješno je predstavila Program.
Petra Bratoš prezentirala je dokumentaciju kojom se vrši prijava na program CERV. Napomenula je da za svu potrebnu pomoć kod prijave na CERV stoji na raspolaganju. S gosp. V. Benčakom dogovoreno je da se na ovu temu uskoro vidimo u Bjelovaru.
Volonterka Udruge tjelesnih invalida Bjelovar Ivana Vezmarović održala je 15.04.2025. predavanje na temu “Društvene mreže za svakodnevni život, izražavanje i povezivanje“
Interaktivno predavanje održano je u okviru literarno-kreativnih radionica „Klub korisnika –Klub Aktiv“ koji se provodi u suradnji sa HSUCDP, nositeljem programa.
Ivana u svom kreativnom studiju za marketing “Eydis” pomaže klijentima da unaprijede prodaju na autentičan način i privuku svoje idealne klijente pomoću jedinstvene strategije i pažljivo odabranih tema.
Članovima koji su već korisnici društvenih mreža pružila je informacije kako povećati sigurnost na internetu te praktične savjete kako u par klikova provjeriti tko može pristupiti našim podacima ili objaviti najnoviju priču na Facebooku ili Instagramu.
Zahvaljujemo Ivani na njenom vremenu i volji za sudjelovanje u stručnom dijelu ali i kasnije u veseloj izradi prigodnih uskršnjih ukrasa.
Konferencija je održana 10. travnja 2025. godine u hotelu „Diplomat“ u Zagrebu. Organizatori Konferencije: Hrvatski savez udruga cerebralne i dječje paralize (HSUCDP), Hrvatski savez osoba s tjelesnim invaliditetom (HSUTI) i Savez društava distrofičara Hrvatske (SDDH) u okviru provedbe „Nacionalne sustavne podrške Nacionalne zaklade“ koja se provodi uz financijsku potporu Nacionalne zaklade za razvoj civilnoga društva u 2025. godini.
Konferencija je namijenjena zaposlenicima udruga članica.
Rad Konferencije odvijao se prema Programu:
Iz UTIB-a u radu Konferencije sudjelovali su: 1. Zaposlenica Nada Bilek, voditeljica ureda/koordinatorica i 2. Predsjednik Tomislav Novosel, prof.
Na svečanosti 29. proglašenja najboljih sportaša, sportašica, sportskih ekipa i sportskih djelatnika Bjelovarsko-bilogorske županije za 2024. godinu, javnosti su predstavljeni laureati koji su svojim rezultatima, zalaganjem i doprinosom sportu obilježili proteklu godinu. Nagrade su dodijeljene u više kategorija, uključujući parasport, školski sport i natjecateljske uzraste od kadeta do seniora, kako u pojedinačnim tako i u ekipnim disciplinama.
Proglašenje je održano 03.04.2025. u Domu kulture u Bjelovaru u nazočnosti čelnika Hrvatskog paraolimpijskog odbora, Bjelovarsko-bilogorske županije, grada Bjelovara, gradskog i županijskog sportskog saveza, ostalih uzvanika i najboljih sportaša, sportašica i sportskih djelatnika.
Najbolje sportašice i sportske ekipe u kategoriji osoba sa invaliditetom u 2024. godini su:
SENIORKE POJEDINAČNO
1. VALENTINA KUZMEK, Parastolnoteniski klub “Sokol” Bjelovar
2. MARIETA MAGDIĆ, Kulturno-sportski klub “Kul-pong” Bjelovar
3. ZDENKA ŠORŠA, Sportski savez BBŽ i BPSS
EKIPNO ŽENE
1. Ekipa BBŽ-BPSS u visećoj kuglani u sastavu: Šorša Zdenka, Bajs Zlata, Uremović Draga, Rosandić Vesna i Kuzminović Marta
2. Ekipa BBŽ u pikadu u sastavu: Šorša Zdenka, Rosandić Vesna, Uremović Draga i Bičak Liduška
3. Ekipa BBŽ-BPSS u pikadu u sastavu: Kelava Matija, Bajs Zlata, Bašek Zdenka i Marković Zrinka
Udruga tjelesnih invalida Bjelovar kontinuirano i s ponosom podržava nastojanja svojih članova, osoba s invaliditetom, koji svojom tjelesnom aktivnošću sprječavaju i usporavaju zdravstvene komplikacije; pomiču granice i dokazuju da ne postoji nemoguće.
Adekvatan i prilagođen prostor za vježbanje je ono što je još potrebno da se ovakva nastojanja i rezultati nastave na korist cijele zajednice.
Hrvatski savez udruga cerebralne i dječje paralize nositelj je programa Klubovi korisnika – Klub Aktiv u sklopu trogodišnjeg programa „Razvoj i širenje mreže socijalnih usluga koje pružaju udruge“ za razdoblje od 2023. do 2025. godine. Financijska sredstva za provedbu programa osigurana su od strane Ministarstva rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike.
Aktivnosti Kluba Aktiv nastavila su se tematskim predavanjima gđe Mirjane Markovinović, izvršne direktorice HSUCDP održanima 08.04.2025. u prostorijama udruge.
Prisutni su mogli saznati vrlo korisne informacije o temama “Što mi je važno“ i “Volonterstvo“ te su kroz aktivno sudjelovanje podijelili svoja razmišljanja i stavove.
Benefiti ovakvih predavanja su, osim ugodnog druženja i konstruktivne razmjene mišljenja, ono što ostaje memorirano u našim mislima i potiče nas na promišljanja i promjene u nama samima.
Održan je 03. travnja 2025.godine u 13,00 sati u udruzi.
Predsjednik UTIB Tomislav Novosel, prof. pozdravio je članove Kranjec Božidara, Oremović Antuna, Rakovčan Milana, Oremović Maricu, Kraguljac Miroslava, Cimerman Josipa, Antolić Željka, Ivanović Franju, Mihelić Davora i voditelja kluba Benčak Vladu. Opravdano odsutna je Šorša Zdenka koja se nalazi na rehabilitaciji u Daruvaru. Upoznao je članove s radom i planovima rada udruge te o provedenoj izbornoj skupštini. Pohvalio je rad članova kluba u prošloj godini i istakao kako je i za ovu godinu osigurano financiranje kluba u provedbi predviđenih aktivnosti.
Sastanak je nastavio voditelj kluba Vlado Benčak po predviđenom dnevnom redu kojim su članovi pozvani na sastanak 1- Članstvo u klubu, 2-Članarine SŠRD, 3- Kup „Tomaš 2025“, 4- Plan aktivnosti za 2025.godinu. Voditelj kluba zahvalio je članovima koji su sudjelovali na susretima i takmičenjima na našem Kupu u Tomašu te na takmičenjima u Ivancu, Tomašu, Šoderici, Daruvaru, , Budakovcu i Korenovu.
Te aktivnosti provelo je 5 naših članova, dvoje članova iz zdravstvenih razloga nisu mogli dati svoj doprinos. Ostali članovi iz opravdanih kao i neopravdanih razloga nisu dali doprinos radu kluba. Upozoreni su da članstvo ima i obaveze a ne samo pogodnosti.
Članarine u savezima biti će plaćene slijedeći tjedan a svako mora do kraja mjeseca platiti obaveze u ŠRD.
Naš Kup „Tomaš 2025“ održat ćemo 24. svibnja na ribnjacima Vujčevac kojim gospodari naše matično „ŠRD Česma“ Bjelovar. Svi članovi kluba imaju osnovnu obavezu dati svoj doprinos provedbi ovog natjecanja.
Suradničkim udrugama koje dolaze kod nas poslan je na vrijeme pred poziv kako bi svi mogli planirati takmičenja da ne dođe do preklapanja unutar sudionika.
Planirane aktivnosti u ovoj godini odnose se prvenstveno na naš kup i sudjelovanje na takmičenjima kod suradničkih udruga.
POTPISIVANJE UGOVORA O DODJELI FINANCIJSKIH SREDSTAVA UDRUGAMA OSOBA S INVALIDITETOM ZA 2025. GODINU
Održano je dana 04. travnja 2024. godine (petak) u 11,00 sati u maloj vijećnici Bjelovarsko-bilogorske županije, dr. Ante Starčevića 8, Bjelovar (II. kat).
Bjelovarsko-bilogorska županija nastavlja sufinancirati rad udruga osoba s invaliditetom u sklopu javnog poziva za financiranje njihovih programa i projekata. Župan Marko Marušić osobno je uručio ugovore predstavnicima udruga i istaknuo važnost ovih potpora.
-Kao župan posebno sam inzistirao da raspišemo javni poziv za financiranje programa i projekata udruga osoba s invaliditetom na području naše Bjelovarsko-bilogorske županije, što smo početkom veljače i učinili te smo u proračunu osigurali 30 tisuća eura za udruge, a sve s jednim ciljem. Poboljšanje uvjeta života i rada osoba s invaliditetom.
Sukladno Javnom pozivu, udruge osoba s invaliditetom mogle su prijaviti programe/projekte koji se odnose na: Organiziranje i unaprjeđivanje izvaninstitucionalnih oblika skrbi za osiguravanje potpune uključenosti djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom u lokalnu/društvenu zajednicu, osiguranje mobilnosti djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom, unaprjeđivanje zdravlja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom, promicanje i osiguranje zaštite prava, zaštitu od nasilja i diskriminacije te podizati razinu svijesti o pravima osoba s invaliditetom i djece s teškoćama u razvoju.
U ime udruga osoba s invaliditetom nazočnima se obratio predsjednik HVIDR-e BBŽ Predrag Vuglić te zahvalio županu Marušiću istaknuvši i istaknuo važnost ovih sredstava za njihov rad.
Također županu te Bjelovarsko-bilogorskoj županiji zahvalili su se i predsjednik Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, Tomislav Novosel prof. te Stjepan Pahoki zamjenik predsjednika Udruge osoba s invaliditetom grada Daruvara.
Potpisivanju ugovora prisustvovala je i Nada Bilek, voditeljica/koordinatorica u UTB-u.
U radu sastanka sudjelovao je predsjednik UTIB-a Tomislav Novosel, prof. s osobnom asistenticom.
Održana je u četvrtak, 20.03.2025. od 10:00 do 14:00 sati, u Bjelovaru, prostorije Udruge invalida Bjelovar, I. Gundulića 1.
Udruga invalida Bjelovar sklopila je Sporazum o suradnji s Pravnom klinikom Pravnog fakulteta u Zagrebu koja pruža besplatnu pravnu pomoć socijalno ugroženim osobama.
Članovi članica Udruge invalida Bjelovar osoba s invaliditetom u navedenom terminu mogu dobiti odgovore na pitanja vezana za ostvarivane prava na osnovi članstva u udruzi, invaliditeta, socijalne skrbi, zdravstvene skrbi, obrazovanja, zapošljavanja, rada i profesionalne rehabilitacije i mobilnosti.
Od vanjske suradnice Miljenke Radović, dipl. iur. – možete dobiti odgovore na pitanja u vezi s Ugovorima o dosmrtnom i doživotnom uzdržavanju preko e-maila i telefona u terminu:
- E-mail: miljenka.radovic@gmail.com
- Telefon: 099 334 4600, od 11:00 do 12:00 sati.
Sudionici: Predstavnici Pravne klinike Pravnog fakulteta u Zagrebu, vanjska stručna suradnica Miljenka Radović, dipl. iur., članovi Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, članovi Udruge slijepih Bjelovar, članovi Udruge gluhih i nagluhih Bjelovar, članovi Udruge osoba s intelektualnim teškoćama.
Sudionike je pozdravio predsjednik Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, Tomislav Novosel, prof. naglasivši:
„Udruga invalida osigurava prostor za rad s građanstvom već 10-ak godina, a studenti u pravilu dolaze jednom mjesečno, osim dok traju praznici. Novosel nam je potvrdio kako i članovi UTIB-a ponekad trebaju pravnu pomoć, ali i naveo koji su najčešći problemi s kojima se susreću.
– Ima nekoliko vrsta problema zbog kojih članovi i ostali građani dođu ovdje i traže pomoć, ali tu zapravo nitko ne može pomoći jer država neke stvari nije riješila. Najveći broj problema su prava osoba s invaliditetom. Tu se parking radi na temelju naše intervencije, nema dovoljno mjesta, nijedna ova zgrada u okolici nije kroz NPOO i ITU mehanizam obogaćena dizalom, nijedno stepenište nije pristupačno, to su sve oskvrnuća naših prava – poručio je te nastavio.
– Ima, naravno ljudi koji imaju imovinsko-pravne probleme bilo da su nešto naslijedili, ponekad je ugovor zlonamjerno pisan. U tom području imamo veliku podršku gospođe iz Preloga, Miljenke Radović; držala nam je prezentacije o ugovorima o doživotnom i dosmrtnom uzdržavanju preko Zoom-a. Dugo je u pokretu za osobe s invaliditetom, ima puno problema gdje je sama kao pravnica intervenirala i spriječila odbacivanje osobe s invaliditetom iz sustava.“
20.01.2025. uputili smo dopis gradu Bjelovaru:
Molim Vas da se hitno zauzmete da se, u okviru zahtjevnih i opsežnih radova u Gundulićevo ulici u Bjelovaru, između Haulikove ulice i Trga E. Kvaternika, izvedu i propisno označe predmetna parkirališna mjesta. Izvedbu treba obaviti u skladu s važećim pravilnikom o parkiralištima za osobe s invaliditetom.
18.03.2025. dobili smo poziv zamjenika gradonačelnika Igora Brajdića da će se, povodom završetka radova u Gundulićevoj ulici održati tiskovna konferencija. Naglasio je: „Na inicijativu predsjednika Udruge tjelesnih invalida Bjelovar Tomislava Novosela, parkirališna mjesta za osobe s invaliditetom u Gundulićevoj su prilagođena. Tako se korisnicima omogućava direktan pristup s parkinga na stazu.
T. Novosel: „U poodmakloj fazi radova u Gundulićevoj ulici, u kojoj je smješten poslovni prostor UTIB-a, poslali smo kompletan plan parkirališnih mjesta i zamolili da se brzo intervenira dok su radovi u toku. Inzistirali smo da se uredi prilaz i Grad Bjelovar je pristao i to riješio. Zadovoljni smo zbog toga, ali ukupnim stanjem parkirališnih mjesta u gradu baš i ne! Nadamo se da će se i to polako rješavati.“

