Događaji
U okviru provedbe projekta „Osobni asistenti – bolji život osoba s invaliditetom!“ financiranoga od strane Europskog socijalnog fonda, Operativni program Učinkoviti ljudski potencijali 2014. – 2020., održana je 22. evaluacija rada osobnih asistenata.
Evaluacija je, u organizaciji Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, provedena u petak, 15. veljače 2019. godine u prostorijama Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, Gundulićeva 1.
Evaluacija služi za vrednovanje i procjenu učinka, utjecaja, isplativosti, određene aktivnosti, skupa aktivnosti, projekta, programa i ostalih društvenih intervencija, a cilj evaluacije je povećanje kvalitete pruženih usluga.
Evaluacija je namijenjena trinaestero osobnih asistenata.
Evaluaciju su proveli:
Tomislav Novosel, prof. – voditelj projekta
Nada Bilek, med. sestra – koordinatorica projekta
Ivana Toncer, bacc. oec. – edukatorica/evaluatorica projekta.
Teme:
1. osvrt na proteklih mjesec dana
2. praćenje rada osobnih asistenata
3. evaluacija rada osobnih asistenata.
Sudionici:
- osobni asistenti
- zaposlenici na projektnim aktivnostima.
Udruga tjelesnih invalida Bjelovar provodi literarne i glazbene radionice za starije osobe s invaliditetom u okviru odobrenoga projekta: „54 + Kultura“ od strane Ministarstva kulture.
Radionice su namijenjene odraslim članovima Udruge tjelesnih invalida Bjelovar starosne dobi 54 i više godina života, a zamišljene su kao interaktivno druženje i razmjena iskustava, uz stručnu podršku i vodstvo. Na literarnim radionicama obrađuju se teme literarnog stvaralaštva dok glazbene radionice obuhvaćaju formiranje i uvježbavanje osnova glazbe i mješovitog zbora.
Radionice se održavaju u prostorijama Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, Ivana Gundulića 1, Bjelovar. Predviđeno trajanje radionice je oko 90 minuta. Radionice su besplatne uz osigurano osvježenje i radne materijale.
Glazbene radionice (mješoviti zbor) održavaju se srijedom od 17:00 do 19:00 sati u prostorijama Udruge, Gundulićeva 1 pod stručnim vodstvom gospodina Gorana Krune Kukolja.
Literarne radionice održavaju se četvrtkom od 14:00 do 16:00 sati u prostorijama Udruge, Gundulićeva 1 pod stručnim vodstvom gđe Đurđe Vučetić.
POZIVAMO ČLANOVE DA SE PRIDRUŽE RADIONICAMA!
Neki od literarnih radova sudionika nastalih na radionicama:
U sklopu projekta 54+ kultura Udruga tjelesnih invalida Bjelovar uspjela je okupiti zainteresirane za literarnu grupu i rad u njoj.
Uistinu se radi o grupi 60++, ali to ne znači da se sudionici osjećaju prestarima za liriku, epiku i – dramu!
Već na prvim sastancima otkrivamo među sobom prave pjesnikinje!
Grupa je šarolika, ali puna želja i volje da zajedničkim snagama provede jednogodišnji projekt do samog kraja.
Radujemo se predstojećim druženjima , diskusijama, kazališnim predstavama i putovanjima....
Nada Vranko-Nagy
Pričala mi je prijateljica iz Zagreba kako pohađa tečaj kreativnog pisanja. Već drugu godinu zaredom sastaje se ista grupa ljudi i pod stručnim vodstvom poznate književnice uče, razgovaraju, dijele razmišljenja, oblikuju svatko svoj roman… Prethodno su im na puno književnih primjera objašnjene finese dobrog zapleta, umetanja sporednih likova, naglih preokreta u radnji i još mnogo toga… Takvi se satovi plaćaju, a polaznici su sve koherentnija grupa koja se dobro poznaje i zna što od kojeg sudionika može očekivati.
Slušala sam je sa zavišću i mislila: Eh, kad bi barem u Bjelovaru postojalo takvo nešto! No, ničeg sličnog nije bilo na vidiku!
Prije nekoliko godina okupljali smo se u okviru Matice hrvatske, Ogranak u Bjelovaru, ali je i to polako zamrlo. Postojale su i večeri poezije u kafiću „Katarina“, a unazad dvije-tri godine ni toga više nema…
Kad sam se ovoga ljeta učlanila u Udrugu tjelesnih invalida Bjelovar, učinila sam to najviše iz razloga kako bih na zajedničkim izletima mogla fotografirati.
Pred kraj ljeta stigao je mail iz Udruge kojim s epozivaju zainteresirani da se uključe u rad glazbene ili literarne radionice.
To je bilo ono što mi je trebalo: Literarna radionica! Mjesto gdje ću naći ljude sličnog afiniteta s kojima ću moći razmjenjivati mišljenja o pročitanim ili zadanim knjigama, gdje ću dobiti poduku iz književnog jezika, gdje ću imati priliku napisati nešto na zadanu temu i zatim je zajedno prodiskutirati s ostalim polaznicima.
Prva dva sastanka naše radionice protekla su u ležernom tonu, upoznavajući se. Još uvijek ne znam je li to konačan broj sudionika ili će nam se još netko pridružiti. Voljela bih!
Uvjeti rada su odlični. Imamo zasebnu prostoriju, dobili smo pisaći pribor. Stručne suradnice u Udruzi vrlo su susretljive, a nadam se da ću od voditeljice dosta toga naučiti.
Za početak bih voljela znati nešto o svakom sudioniku: zašto je pristupio, je li se okušao u pisanju, što piše, koliko dugo i je li do sada nešto objavljivao.
Kad vidimo kakvi su nam potencijali, bilo bi dobro napraviti okvirni plan rada po mjesecima da znamo što nas čeka jer će radionica trajati godinu dana pa da i sami pomalo kreiramo ono što želimo postići ovim druženjem.
Malo nas je… Radionica mora biti zanimljiva, kreativna i stimulativna da bi se održala tenzija tijekom cijele godine.
Trebamo znati postoje li mogućnosti da se naši uradci objave, samostalno ili grupno, mogu li se uradci tiskati kao zbornik ili pojedinačno....
Imamo lijep prostor, stručno vodstvo, primjeren termin, nema materijalnih izdvajanja, a zgode se i kolači....pa tko ne bi poželio takvu radionicu???
Javorka Pangerčić
Kuća, kakve su u to vrijeme bile – „u ključ“! „U ključu“, prema dvorištu, štaglju i ogradi s vrtom, na koji se nastavljala okućnica, nalazilo se predsoblje iz kojega se ulazilo u sobe: dvije do puta i u kuhinju na koju se nastavljala komora i ulaz na tavan. Podrumi se nisu gradili jer je teren na Rašću vodoliježan pa su se krumpir i repa , umjesto spremanja u podrum, trapili u trapove u kojima su preko zime bili zaštićeni od smrzavanja. Kuće „u ključ“ bile su u modi oko 1964. godine pa nadalje…
Kod Majerićevih je u kuhinji dominirala kuma Manda, Bosanka. Patila je od krončne glavobolje te je često kao lokalnu anesteziju nosila povezani, vlažni ručnik oko glave… Poslije dobre zabave DVD-a Gudovac pola je Rašća nosilo poveze oko glave, a Matek Makarov, preko puta Doma zabijao je u plot nove „štaketle“. Nekako prije jutra potukli se Gudovčani i Korijenčani i dohvatili što im je prvo palo pod ruke…
U prvoj sobi kum Joža Majerić naložio je „piljevinku“. Bila je rana zima, početak mjeseca studenoga. Noći su bile hladne, minus 10 stupnjeva, a društvo se najavilo da će doći na „ajnc“…
Išli smo kako tko: Dragan, mlađi sin kuma Jože i kume Mande, u 8. razred osnovne škole, stariji – Ivica, radio je kod Šingerbergera u gradu. Nije mu išla škola pa se poslije završetka osmoljetke zaposlio, Zvonko u Gimnaziju, ja u 1. razred Tehničke škole, a Vlado Hudić i Zdravko Oreški ostali su na selu. Jedna grupa nas školaraca išla je u škole u Bjelovar poslije podne. Već je vozio autobus pa smo u grad putovali onim s polaskom s gudovačkog križanja u 13.00, a iz škole se vraćali u 19.15, ali samo do Mate, do križanja gudovačke ceste i ceste za Veliko Korenovo i Nartu. Do Rašća ili Marofa, zaseoka ili ulica Gudovca, do naših kuća, bilo je još četiri-pet kilometara za pješačenje…
Oko 19.30 autobus je stao kod Mate. Izašli smo iz toplog autobusa u hladnu, maglenu noć i uputili se svojim kućama. Hladan zrak zasićen maglom presjekao nas je, osjećali smo kako nam se para pri izlasku iz nosa – ledi!
Na Rašću je bio mekani put, zimi – blato doslovce do koljena, a na nogostupu koji se redovito godišnje uređivao – nešto manje. Od Frtalića do Majerića je oko 500 metara.
Šljapkali smo intuitivno uz Frtalićevu živicu po polusmrznutom gustom blatu. Školske torbe na remenu šivaču klatile se po guzicama, blato je špricalo na sve strane!
Prozor na sobi Majerićeve kuće bio je osvjetljen, znak da će se večeras, a možda i noćas „anjcati“. Za provjeru, napravili smo „ciganjsku lotru“ pa je Dragan izreferirao: „Miljek Sitar, Hudić, Ratković, moj stari i… E, ovoga ne poznam! Čini mi se da je to onaj od Dalmatinke, došao je iz Njemačke. Valjda je on...Dečki, idemo i mi baciti jednu!“
Ušli smo u predsoblje, bacili torbe uza zid, skinuli kapute, kape, vunene rukavice i šalove i sve nabacali na stolić u kutu. Trljali smo dlanove i uši, stepali po betonskom podu… E, ovdje se već da, toplo je!
„Gamad jedna, gdje ste do te dobe? Pusta’ije, nikad od vas poštenih ljudi, kradete Bogu dane!“ – dočekala nas je kuma Manda na svoj osebujni način i sa šalicom vrućeg, lipovog čaja s malo rakije. Skutrili smo se svak sa svojom šalicom blagotvornoga napitka i za tili su se čas uha upalila, obrazi zarumenjeli, postali smo rječiti – počela je zafrkancija:
„Zvonko, vidjeli smo te, nemoj mislit’ da nismo! Kod groblja si šlatao Ankicu!“
„Nije istina! Pomagao sam joj da prijeđe preko grabe na drugu stranu ceste.“
„Ha, a što ti je ruka radila pod njenim kaputom?“
„Lažeš!Pizda ti materina, razbit ću ti nos!“
„Kaj je, jebivjetri?! Mir! Tam’ imate stol, zemite si panj pod guzicu i da vas nismo čuli!“ – zagrmio je kum Joža Majerić, Zagorac, otvorivši vrata sobe u kojoj je ekipa već počela „anjcati“…
Tomislav Novosel
Poput boca na tekućoj vrpci kreću se uredno dani, jedan za drugim. Ljeto je prošlo k’o „San ivanjske noći“ i pred nama se otvara nova jesen.
Kroz prozor gledam ocvali ružičnjak u susjednom vrtu. I drveće mijenja ruho. Svježa zelena boja lišća prelazi u žuto-smeđu koja će na kraju prije opadanja postati skarletna.
Razmišljam: Nema više posjeta mojoj „kolibi na kraju puta“ kako nazivam kućicu smještenu nekih dvanaestak kilometara od grada na vrhu brda čije su padine obrasle vinogradima, a u podnožju caruje gusta šuma. Pitam se kako ću ispuniti to nailazeće, neugodno, kišovito i sniježno razdoblje do novoga početka!? Dakako, mislim na iduće proljeće. Istina je...još uvijek povremeno slikam i, naravno – pišem! Kad naiđe inspiracija, iznjedri se i koja pjesma, a vodim i dnevnik. Moram priznati – malo sam ga i zanemarila. Sigurna sam da su se neke stvari „provukle ispod radara“, iako nisu baš i nevažne. Nisam ih uspjela pravodobno registrirati.
Zanijela me, naime, ideja o pisanju memoara! Hoću li uspjeti probuditi to mnoštvo događaja iz prošlosti i „izvući“ iz sivih moždanih stanica, teško je reći.
No, sve je to moja, rekla bih svakodnevica. I dok razmišljam o svemu, prene me zvuk telefona:
„Halo, mila! Imam vijest!“ – veselo će moja prijateljica Javorka.
„Slušam te!“ – rekoh.
„Zamisli! Konačno nešto dobro za nas! U mojoj Udruzi tjelesnih invalida počinju literarne radionice, a što je najvažnije – besplatne su! Što kažeš? Sjeti se da smo razgovarale kako je prava šteta što ne postoji neko mjesto gdje bismo se mogle književno „izgrađivati“, komentirati nešto i, dakako, nešto novoga naučiti!“
„Pa znaš da nisam član Udruge!“ – rekoh.
„Ništa zato! Propitah se! Možeš biti pridruženi član!“
„To je nešto drugo! No, jesi li sigurna u to što govoriš? Otkuda u današnjim vremenima nešto – besplatno?“
„Dakako! Molim te, razmisli!“
„Iskreno – ne moram razmišljati! Pristajem!“
Pomišljam – evo nečeg novog. Neka nova, neočekivana luč koja će me, uvjerena sam, zaokupiti tijekom turobnih godišnjih doba. U poodmaklim se godinama ne radujemo maglovitim danima, staccatu kiše po oknima ili bjelini snijega koja nas je u djetinjstvu toliko očaravala.
Ali – literarna druženja! Nešto novo, nešto – izvanredno! Zapravo – meni je to važno!
Prošla su od tada tri tjedna. Na pragu smo četvrtoga. Svakoga četvrtka u četrnaest sati sjedam u „školsku klupu“ osjećajući se, (naravno u nutrini), pomlađeno!
Spremna sam opet obnoviti nešto zaboravljenoi naučiti nešto novo o svom jeziku koji se tijekom povijeszi mijenjao ovisno o osjećajima, odnosno vladajućim strukturama.
Suvremena globalizacija ponovo nam „prijeti“ pa se jezikoslovci trude neke strane, već gotovo udomaćene riječi, zamijeniti riječima našega materinjeg jezika. Ponekad više, ponekad manje uspješno. Slažem se da je vrlo izazovno raspravljati o tome.
Iskreno – još nisam dobro upamtila imena polaznika kao ni njihov konačni broj. Jer, svaki puta nekoga nema ili se pojavi netko novi. Složili smo se da svakako moramo poraditi na tome kako bismo se konačno pomnije upoznali.
Raspon dobi sudionika? Pedesetčetiri plus – kako glasi i naziv projekta. Ja sam ipak najstarija. No, je li to bitno? Bitno je da se kreće uz vrlo ugodnu, neposrednu nastavnicu hrvatskoga jezika Đurđu Vučetić te mladu voditeljicu projekta Ivanu Toncer.
Nastojat ću biti redovita polaznica, što će, naravno, o mnogočemu ovisiti!
Jer k’o što već i spomenuh: MENI JE TO VAŽNO!
Bjelovar, listopad 2018.
Anita Franjević
PREDAVANJE DR. STIPE BRZOVIĆA I STRUČNO SAVJETOVANJE ZA ČLANOVE U SKLOPU ZDRAVSTVENOGA SAVJETOVALIŠTA
Dana 09.04.2019. godine (utorak) sa početkom u 11:00 h, u prostorijama Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, Gundulićeva 1, održano je stručno predavanje dr. Stipe Brzovića i savjetovanje za članove.
Tema:
1. Predavanje dr. Stipe Brzovića i savjetovanje u sklopu usluge zdravstvenoga savjetovališta
Udruga tjelesnih invalida Bjelovar redovito pruža članovima uslugu zdravstvenoga savjetovališta, u sklopu koje volonterski sudjeluje dr. Stipe Brzović sa kvalitetnim predavanjima i stručnim savjetima na temu zdravlja i povećanja kvalitete i produljenja života. Zdravstveno savjetovalište vodi stručna suradnica za socijalne usluge gđa Nada Bilek, med. sestra.
U okviru Zdravstvenoga savjetovališta organizirano je pružanje zdravstvenih usluga:
mjerenje tlaka i šećera, savjeti prema zdravstvenom statusu.
Zdravstveno savjetovalište radi u prostorijama Udruge:
utorak – 11:00 do 12:00 sati
četvrtak – 9:00 do 10:00 sati
Sudionici:
1. Članovi Udruge tjelesnih invalida Bjelovar;
2. Članovi upravnih tijela i zaposlenici Udruge.
TISKOVNA KONFERENCIJA POVODOM USPJEŠNO PROVEDENOG TEČAJA „E-GRRAĐANIN“ U SKLOPU PROVEDBE DRUGE GODINE PROGRAMA „SOCIJALNO UKLJUČIVANJE DJECE I ODRASLIH OSOBA S TJELESNIM INVALIDITETOM“
Dana 02. 04. 2019. godine (utorak) sa početkom u 09:00 h, u prostorijama Pučkog otvorenog učilišta Bjelovar, Ulica V. Nazora 9, održana je tiskovna konferencija povodom uspješno provedenog tečaja osnove informatike „e-Građanin“ u sklopu provedbe druge godine trogodišnjega programa “Socijalno uključivanje djece i odraslih osoba s tjelesnim invaliditetom“ financiranog od strane Ministarstva za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku.
Teme:
1. O programu „˝Socijalno uključivanje djece i odraslih osoba s tjelesnim invaliditetom“
2. Ciljevi, aktivnosti i postignuti rezultati: „Osnove informatike – e-Građanin“
Sudionici:
1. Predstavnici partnera – Bjelovarsko-bilogorska županija, Centar za socijalnu skrb Bjelovar;
2. Predstavnici Pučkog otvorenog učilišta Bjelovar i Hrvatskog zavoda za zapošljavanje;
3. Polaznici tečaja – korisnici;
4. Članovi upravnih tijela i zaposlenici udruge;
5. Sredstva javnoga priopćavanja.
Udruga tjelesnih invalida Bjelovar provodi literarne i glazbene radionice za starije osobe s invaliditetom u okviru odobrenoga projekta: „54 + Kultura“ od strane Ministarstva kulture.




Cilj projekta obuhvaća socijalno uključivanje i unaprjeđenje kvalitete života osoba s invaliditetom starijih od 54 godine kroz aktivnu participaciju u kulturno-umjetničkim aktivnostima, uključujući glazbene (zbor) i literarne radionice za članove Udruge tjelesnih invalida Bjelovar.
Radionice su namijenjene odraslim članovima Udruge tjelesnih invalida Bjelovar starosne dobi 54 i više godina života, a zamišljene su kao interaktivno druženje i razmjena iskustava, uz stručnu podršku i vodstvo. Na literarnim radionicama obrađuju se teme literarnog stvaralaštva dok glazbene radionice obuhvaćaju formiranje i uvježbavanje osnova glazbe i mješovitog zbora.
Radionice se održavaju u prostorijama Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, Ivana Gundulića 1, Bjelovar. Predviđeno trajanje radionice je oko 90 minuta. Radionice su besplatne uz osigurano osvježenje i radne materijale.
Glazbene radionice (mješoviti zbor) održavaju se srijedom od 17:00 do 19:00 sati u prostorijama Udruge, Gundulićeva 1 pod stručnim vodstvom gospodina Gorana Krune Kukolja.
Literarne radionice održavaju se četvrtkom od 14:00 do 16:00 sati u prostorijama Udruge, Gundulićeva 1 pod stručnim vodstvom gđe Đurđe Vučetić.
POZIVAMO ČLANOVE DA SE PRIDRUŽE RADIONICAMA!
“Regionalni dani EU fondova“ održani su 28.03.2019. u Kulturnom i multimedijskom centru Bjelovar u organizaciji Ministarstva regionalnog razvoja i fondova Europske unije u suradnji s Gradom Bjelovarom, Poslovnim dnevnikom i Večernjim listom.
Putem brojnih događaja, koji će biti organizirani u 30 gradova diljem Hrvatske svi zainteresirani će moći dobiti informacije o svim mogućnostima financiranja iz fondova Europske unije.

Dani EU fondova u Bjelovaru započeli su pozdravnim govorima Daria Hrebaka, gradonačelnika grada Bjelovara i Velimira Žunca, državnog tajnika u MRRFEU.
U panel raspravi „Razvoj Bjelovara kroz fondove Europske unije“ sudjelovali su Dario Hrebak, gradonačelnik Bjelovara, Darko Crha, vlasnik tvrtke Data Link d.o.o., Jakov Čorić, direktor tvrtke Gala d.o.o. i Josip Lukač, vlasnik OPG-a „Lukač“.
Nakon panel rasprave uslijedila su stručna predavanja “EU fondovi kao mogućnost financiranja“, te radionica “Kako napisati projektni prijedlog i dobiti sredstva iz EU fondova za male i srednje poduzetnike?”


Događaju su prisustvovali predstavnici Udruge tjelesnih invalida Bjelovar i Udruge invalida Bjelovar.
Sajam EU fondova održat će se 30.03.2019. od 10,00 do 14,00 sati u Aukcijskoj dvorani Bjelovarskog sajma (Sajamski prostor Gudovac, Dr. Ante Starčevića 8) u Bjelovaru.
Dana 14.03.2019. godine (četvrtak) s početkom u 08:30 h, u prostorijama Komercijalne i trgovačke škole Bjelovar, Poljana dr. Franje Tuđmana 9, održano je predstavljanje projektnih aktivnosti i predavanje o volontiranju za učenike i profesore u sklopu provedbe projekta „Lokalni volonterski centar UTIB“ financiranog od strane Ministarstva za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku. Predavanje je održano povodom obilježavanja 16. Dana škole.
Tema:
1. O volontiranju; ciljevi projekta, aktivnosti i očekivani rezultati
Opći cilj projekta je doprinijeti promociji i razvoju volonterstva na području Grada Bjelovara i Grada Čazme, a samim time Bjelovarsko-bilogorske županije te na području Republike Hrvatske.
Posebni ciljevi:
− povećati broj građana (posebice mladih) uključenih u volonterske aktivnosti na području lokalne zajednice
− povećati broj organizatora volontiranja na lokalnom području
− unaprijediti partnerske odnose između organizacija civilnog društva i jedinica lokalne i područne samouprave, te drugih institucija na lokalnoj i nacionalnoj razini u provedbi volonterskih projekata
− poticati razvoj novih oblika volontiranja
− poboljšati praksu vrednovanja volontiranja i priznavanja kompetencija stečenih volontiranjem koje će se moći primijeniti u daljnjem obrazovanju i zapošljavanju (osobito mladih)
− promovirati volontiranje u svim segmentima društva.
Ispred Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, predstavljanje projektnih ciljeva i aktivosti te očekivanih rezultata održala je voditeljica projekta Ivana Toncer, bacc. oec., stručna suradnica na projektnim aktivnostima dok je predavanje o volontiranju održao predsjednik Udruge Tomislav Novosel, prof. s članicom Udruge Adrianom Krog, učenicom I. razreda KTŠ Bjelovar, koja je uputila sudionike u potrebe korisnika volontiranja. Predavanju su također prisusvovale voditeljica Ureda Monika Polančec, oec. i stručna suradnica za socijalne usluge Nada Bilek, med. sestra te ispred KTŠ Bjelovar profesorica hrvatskog jezika Josipa Vitković, prof.
Partneri na projektu:
- Grad Bjelovar
- Grad Čazma
- Komercijalna i trgovačka škola Bjelovar
- Centar za socijalnu skrb Bjelovar
Sudionici:
1. Predstavnici partnera: Komercijalna i trgovačka škola Bjelovar – učenici i profesori
2. Predstavnici medija
3. Volonteri
4. Članovi upravnih tijela i zaposlenici Udruge.
Sazvana je i održana na temelju zaključka Izvršnoga odbora te članka 21. Statuta Udruge, u četvrtak, 07.03.2019. godine u 15,00 sati u prostorijama hotela Central, Bjelovar, V. Lisinskoga 2.
Na skupštini je sudjelovalo 77 članova udruge s pravom glasa. Rad skupštine odvijao se prema sljedećemu dnevnom redu:
1. Otvaranje Skupštine
a) Izbor radnoga predsjedništva i predsjedavajućeg;
b) Izbor verifikacijske komisije;
c) Izbor zapisničara i dva ovjerovitelja zapisnika;
2. Izvješće verifikacijske komisije;
3. Usvajanje poslovnika o radu izborne skupštine;
4. Izvješće o radu Udruge u 2018. godini;
5. Izvješće Nadzornoga odbora o financijskom poslovanju Udruge u 2018. godini;
6. Rasprava o podnesenim izvješćima i njihovo usvajanje;
7. Donošenje odluke o prihvaćanju Plana rada za 2019. godinu s financijskim planom;
8. Donošenje odluke o članstvu Udruge u savezima i udrugama;
9. Zaključivanje rada Skupštine.
Nakon otvaranja Skupštine, izvješća verifikacijske komisije te usvajanja poslovnika, izvješće o radu Udruge u 2018. godini podnio je predsjednik Tomislav Novosel.
Izvješće Nadzornoga odbora o financijskom poslovanju Udruge u 2018. godini podnio je R. Kovačić, predsjednik Nadzornog odbora.
Nakon rasprave podnesena izvješća su jednoglasno prihvaćena.
Prihvaćen je Plan rada Udruge tjelesnih invalida Bjelovar za 2019. godinu s Financijskim planom.
Donesena je odluka o produljenju članstva Udruge tjelesnih invalida u HSUTI, HSUCDP, SDDH, OSVIT, HSRB.
Na kraju, T. Novosel, u ime Izvršnoga odbora zahvaljuje Skupštini na radu i podršci, kritičnosti, povjerenju i razumijevanju. Poziva sve članove da u slučaju bilo kakvih nedoumica dođu u Udrugu, da se uključe u organizirane aktivnosti, prate projektne aktivnosti koje traže transparentnost, javne su i obrazlažu se na tiskovnim konferencijama, okruglim stolovima i u periodičnim dopisima članstvu.
Skupština je završila s radom u 16:40 sati nakon čega je organiziran prigodni domjenak.
Održala se u prostorijama Udruge invalida Bjelovar, Gundulićeva 1, u srijedu, 06.03.2019. u 13:00 sati.
Za Skupštinu je predložen i usvojen sljedeći dnevni red:
1. Otvaranje Skupštine:
a. Izbor radnoga predsjedništva i predsjedavajućeg;
b. Izbor verifikacijske komisije;
c. Izbor zapisničara i dva ovjerovitelja zapisnika;
2. Izvješće verifikacijske komisije;
3. Usvajanje poslovnika o radu Skupštine;
4. Izvješće o radu u 2018. godini;
5. Izvješće Nadzornoga odbora o financijskom poslovanju Udruge u 2018. godini;
6. Rasprava o podnesenim izvješćima i njihovo usvajanje;
7. Prijedlog Programa rada za 2019. godinu;
8. Prijedlog financijskoga plana za 2019. godinu;
9. Razno.
Nakon otvaranja Skupštine, izvješća verifikacijske komisije te usvajanja poslovnika, izvješće o radu Udruge u 2018. godini podnio je predsjednik Tomislav Novosel.
Izvješće Nadzornoga odbora o financijskom poslovanju Udruge u 2018. godini podnio je V. Benčak, predsjednik Nadzornog odbora.
Nakon rasprave podnesena izvješća su jednoglasno prihvaćena.
Prihvaćen je Plan rada Udruge invalida Bjelovar za 2019. godinu s Financijskim planom.
28. veljače 2019. u Maloj dvorani Lisinski u Zagrebu, povodom Međunarodnog dana rijetkih bolesti, organiziran je prigodni program.
Događanje pod pokroviteljstvom gradonačelnika grada Zagreba predstavlja finale ovogodišnje kampanje pod nazivom ‘Rijetki inspiriraju. Ostavi trag!’
Hodogram događanja:
12:00 - 12:05 - pozdravni govor
12:05 - 12:20 - kazališna predstava
12:20 - 13:00 - panel diskusija Stvarnost rijetkih bolesti
13:00 - 13:15 - dodjela nagrada za angažman u području rijetkih bolesti
Po završetku prvog dijela programa, održana je panel diskusija na kojoj su sudjelovali svi ključni dionici koji mogu utjecati na povećanje kvalitete života oboljelih od rijetkih bolesti u Hrvatskoj, a to su predstavnici Ministarstva zdravstva, Ministarstva za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku, Odbora za zdravstvo i socijalnu skrb, Društva za rijetke bolesti pri HLZ, Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje te predstavnik pacijenata oboljelih od rijetkih bolesti.
Udrugu tjelesnih invalida Bjelovar zastupao je predsjednik T. Novosel, prof. s pratnjom.
Info dani o natječajima za dodjelu financijskih sredstava projektima i programima organizacija civilnoga društva iz javnih izvora u 2019. godini održali su se 21. i 22. veljače 2019. u Velikoj dvorani Ministarstva znanosti i obrazovanja (Donje Svetice 38, Zagreb).
Ured za udruge, u suradnji s tijelima državne uprave - davateljima financijskih sredstava iz javnih izvora, organizirao je Info dane o natječajima za financiranje projekata i programa organizacija civilnoga društva iz sredstava Državnog proračuna RH i fondova EU u 2019. godini.
Svrha je Info dana da se zainteresiranim udrugama i drugim organizacijama civilnoga društva predstave natječaji koji će se raspisivati u 2019. godini. Program Info dana pripremljen je sukladno Godišnjem planu natječaja za 2019. godinu.
Tijela državne uprave - davatelji financijskih sredstava iz javnih izvora:
Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku
Zaklada „Hrvatska za djecu“
Agencija za mobilnost i programe EU
Zavod za vještačenje, profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom
Ministarstvo hrvatskih branitelja
Ministarstvo kulture
Zaklada „Kultura nova“
Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske
Nacionalna zaklada za razvoj civilnoga društva
Ministarstvo zdravstva
Ministarstvo pravosuđa
Središnji državni ured za šport
Središnji državni ured za Hrvate izvan Republike Hrvatske
Ministarstvo vanjskih i europskih poslova
Ured za ljudska prava i prava nacionalnih manjina Vlade Republike Hrvatske
Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Ministarstvo poljoprivrede i Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju
Ministarstvo turizma
Područja za koja će se raspisivati natječaji:
1. Izvaninstitucionalni odgoj i obrazovanje djece i mladih, promicanje znanosti, potpora djelovanju udruga mladih, promicanje prava djece te podrška obitelji
2. Skrb o osobama s invaliditetom, socijalna skrb i razvoj volonterstva
3. Skrb o hrvatskim braniteljima i stradalnicima Domovinskog rata
4. Kultura
5. (Su)financiranje projekata i programa OCD-a ugovorenih u okviru programa EU za 2018.
6. Demokratizacija i razvoj civilnoga društva te dodjela institucionalnih podrški
7. Zaštita zdravlja, borba protiv ovisnosti i pružanje pravne pomoći
8. Sport
9. Međunarodna razvojna suradnja te programi za Hrvate u inozemstvu
10. Zaštita i promicanje ljudskih prava, prava nacionalnih manjina i zaštita potrošača
11. Potpora razvoju ruralnih područja, otoka i područja od posebne državne skrbi
12. Programi u poljoprivredi
13. Programi u turizmu
Iz Udruge tjelesnih invalida Bjelovar na Info danima sudjelovali su T. Novosel, I. Toncer i N. Bilek.
U okviru provedbe projekta „Osobni asistenti – bolji život osoba s invaliditetom!“ financiranoga od strane Europskog socijalnog fonda, Operativni program Učinkoviti ljudski potencijali 2014. – 2020., održana je 22. evaluacija rada osobnih asistenata.
Evaluacija je, u organizaciji Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, provedena u petak, 15. veljače 2019. godine u prostorijama Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, Gundulićeva 1.
Evaluacija služi za vrednovanje i procjenu učinka, utjecaja, isplativosti, određene aktivnosti, skupa aktivnosti, projekta, programa i ostalih društvenih intervencija, a cilj evaluacije je povećanje kvalitete pruženih usluga.
Evaluacija je namijenjena trinaestero osobnih asistenata.
Evaluaciju su proveli:
1. Tomislav Novosel, prof. – voditelj projekta
2. Nada Bilek, med. sestra – koordinatorica projekta
3. Ivana Toncer, bacc. oec. – edukatorica/evaluatorica projekta.
Teme:
1. osvrt na proteklih mjesec dana
2. praćenje rada osobnih asistenata
3. evaluacija rada osobnih asistenata.
Sudionici:
- osobni asistenti
- zaposlenici na projektnim aktivnostima.
Hrvatski savez za rijetke bolesti krovna je organizacija za rijetke bolesti u Hrvatskoj koja danas okuplja 26 udruga članica te preko 800 individualnih članova oboljelih od rijetkih bolesti. Svake godine tokom veljače organizira obilježavanje Međunarodnog dana rijetkih bolesti i radi na podizanju svijesti javnosti o rijetkim bolestima.
Ove godine, povodom Međunarodnog dana rijetkih bolesti, Hrvatski savez za rijetke bolesti obilazi 20 gradova središta županija u Hrvatskoj. Sukladno planiranom programu, događanje u Bjelovaru održalo se u Kulturnom i multimedijskom centru Bjelovar, Ul. Ivana Viteza Trnskog 8e, 43000 Bjelovar, dana 8.veljače 2019. godine s početkom u 11:30 sati.
U kampanju su uključene i odgojno-obrazovne ustanove u pojedinim gradovima. Cilj je edukacija učenika, budućih djelatnika u sustavima zdravstvene i socijalne skrbi, koji će se u svom poslu susretati s rijetkim bolestima. S tim ciljem, pripremljena je i kazališna predstava u trajanju od pola sata, čiji sadržaj prikazuje glavne značajke života s rijetkom bolesti, od traganja za dijagnozom, preko traženja informacija, podrške i svog mjesta u sustavima zdravstvene i socijalne skrbi do svakodnevnih životnih izazova.
Kazališna predstava u obliku video prikaza, prikazana je u 12:00 sati. Okupljeni su imali priliku ispitati svoje znanje o rijetkim bolestima na multitouch screnu, igrajući neke od najpoznatijih društvenih igara poput Memorija.
Udruga tjelesnih invalida Bjelovar već tradicionalno podržava kampanju povodom obilježavanja Međunarodnog dana rijetkih bolesti, a ove godine kampanji su prisustvovali: predsjednik Udruge Tomislav Novosel, prof., voditeljica Kluba učenika i studenata Ines Seleš, članovi Slava Novosel, Valentina Kuzmek i Dragan Pavić, voditeljica Ureda Monika Polančec, oec. i stručna suradnica za projektne aktivnosti Ivana Toncer, bacc. oec.
Zajednica saveza osoba s invaliditetom Hrvatske i Pravobraniteljica za osobe s invaliditetom u suradnji s Ministarstvom za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku organizirali su dana 5. veljače 2019. „Konferenciju o usluzi osobne asistencije“ u hotelu Panorama Zagreb.
Cilj Konferencije je prikazati dosadašnja iskustva u provođenju usluge osobne asistencije i utvrditi preduvjete za pravni okvir prilikom izrade nacrta Zakona o usluzi osobne asistencije. Naime, na sastanku održanom s ministricom Nadom Murganić i najbližim suradnicama dogovoreno je da će se pristupiti izradi Zakona što je potvrđeno na 3. sjednici Povjerenstva Vlade RH za osobe s invaliditetom na kojoj je i definiran rok da se nacrt Zakona izradi do kraja srpnja 2019. godine.
Konferencija se provodila kroz plenarna izlaganja Ministarstva za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku koje je dalo prikaz iskustva i razvoja projekta osobnog asistenta, SOIH-a sa suradničkim savezima koji je dao prikaz iskustva provođenja usluge osobne asistencije, a pravobraniteljica za osobe s invaliditetom je predstavila iskustva praćenja provedbe usluge osobne asistencije.
Predstavnici Republike Slovenije dali su prikaz Zakona o osobnoj asistenciji koji je stupio na snagu 1. siječnja 2019., kao i način na koji se ocjenjuje broj potrebnih sati asistencije. Predstavnici Centra socijalnu skrb prikazali su kompatibilnost/isključivost socijalnih usluga i usluge osobne asistencije. U poslijepodnevnim satima provedena su tri radionice od kojih je prvu moderirao korisnik usluge osobne asistencije, drugu osobni asistent, a treću voditelj usluge osobne asistencije. Na radionicama se ostvario značajan doprinos predstavnika udruga kojima se pružila prilika da kroz kratak osvrt iznesu prijedloge unapređenja usluge osobne asistencije.
Na Konferenciji je iz UTIB-a, kao korisnik i predstavnik voditelja usluge osobne asistencije sudjelovao T. Novosel a kao osobna asistentica N. Bilek.
IZJEDNAČAVANJA MOGUĆNOSTI ZA OSOBE S INVALIDITETOM OD 2017. DO 2020. GODINE I KONVENCIJE O PRAVIMA OSOBA S INVALIDITETOM UN-A
Održana je u Zagrebu u Ministarstvu za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku 31. siječnja 2019. godine.
Sudionici radionice bili su: koordinatori iz Grada Zagreba, Zagrebačke županije, Sisačko-moslavačke županije i Bjelovarsko-bilogorske županije te predstavnici organizacija civilnog društva i javnih ustanova s kojima predstavnici ovih jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave surađuju u svrhu provedbe mjera.
Uloga Ministarstva je koordiniranje provedbom Nacionalne strategije izjednačavanja mogućnosti za osobe s invaliditetom 2017. do 2020. godine koja ima za cilj unaprijediti promicanje, zaštitu i ispunjavanje punog i ravnopravnog uživanja svih ljudskih prava i temeljnih sloboda svih osoba s invaliditetom na području Republike Hrvatske.
Uvodnu riječ na radionici održala je državna tajnica Marija Pletikosa naglasivši da je zadaća svih dionika u ovom procesu da svatko sa svoje razine poduzme korake korištenjem svih resursa kako bi ovaj cilj bilo moguće ostvariti u najvećoj mogućoj mjeri.
U interaktivnoj komunikaciji s predavačima dr. sc. Ankom Kekez Koštro, Zvjezdanom Bogdanović i Brankom Zečević te predstavnicama Ministarstva znanosti i obrazovanja, Ministarstva zdravstva, Ministarstva rada i mirovinskog sustava i Ministarstva graditeljstva i prostornog uređenja, sudionici su razmijenili iskustva, detektirali područja u kojima su vidljive potrebe unapređenja u svrhu implementacije navedenog dokumenta, osvrnuli se na probleme s kojima se susreću u provedbi, praćenju i izvještavanju te zajednički razmatrali moguća rješenja pojedinih problema.
Predstavnik Udruge invalida Bjelovar, Udruge tjelesnih invalida Bjelovar i organizacija civilnog društva s područja grada Bjelovara i BBŽ bio je predsjednik UTIB-a i UIB-a, Tomislav Novosel, prof. s pratnjom.