Udruga tjelesnih invalida Bjelovar (BJELOVAR ORGANIZATION OF PEOPLE WITH PHYSICAL DISABILITIES)
43000 Bjelovar, I. Gundulića 1, www.utib.hr, utib@utib.hr
Tel/Fax: (+385 43) 22 00 04, GSM: (+385 91) 58 23 727
EuropeAid ID: HR-2012-CZM-0401200051
Udruga tjelesnih invalida Bjelovar
 

Događaji

ČLANOVI UTIB-A NA PRIJEMU KOD PREDSJEDNICE

Predsjednica Kolinda Grabar Kitarović otvorila je 11. i 12.12.2017. godine svoj privremeni ured u Bjelovaru i održala sastanke sa županom Bajsom, saborskim zastupnicima s područja županije te gradonačelnicima i načelnicima. Također, sastala se s predstavnicima nacionalnih manjina i braniteljskih i ostalih udruga.

Članovi UTIB-a na prijemu kod predsjednice
U ime Udruge tjelesnih invalida Bjelovar na sastanku s Predsjednicom sudjelovali su Tomislav Novosel, Ratko Kovačić i Katarina Pospišil.
Tomislav Novosel upoznao je Predsjednicu sa stanjem, problemima i izazovima osoba s nvaliditetom na području Grada Bjelovara i Bjelovarsko-bilogorske županije, istaknuvši pri tome:

Članovi UTIB-a na prijemu kod predsjednice
Gospođo predsjednice,
Hvala vam na pozivu na radni sastanak s predstavnicima udruga osoba s invaliditetom s područja BBŽ u vaš Privremeni ured ovdje u zgradi BBŽ; Dobro nam došli!

Broj OSI s područja BBŽ, prema izvješću Hrvatskog registra o osobama s invaliditetom pri HZJZ-u:

Bjelovarsko-bilogorska županija - 15.077
Područje grada Bjelovara - 4.844

Oko 20% OSI organizirano je u udruge gdje se različitim aktivnostima i inicijativama bore za bolji život svojih članova. Glavni dio aktivnosti odvija se u okviru nacionalnih i europskih projekata.

Vas gospođo predsjednice molim da se u okviru svojih nadležnosti zauzmete za rješavanje slljedećih zajedničkih problema:

Zakoni: Konvencija UN POS-i, Zakon o udrugama (OSI i ostale ranjive skupine – financiranje hladnoga pogona), Zakon o osobnom asistentu - MDOMSP, Pravilnik o pomoćniku u nastavi – MZOS (osnovne i srednje škole)

Raspolaganje državnom imovinom (Ministarstvo državne imovine):
Dostavili smo projektni prijedloga temeljem raspisanog Javnog poziva za dostavu projektnih prijedloga za projekte za infrastrukturna ulaganja u sustav socijalne skrbi koji imaju namjeru aplicirati za korištenje strukturnih fondova EU 2014. – 2020. Cilj javnog poziva bio je priprema zalihe prihvatljivih projekata u sustavu socijalne skrbi visokog stupnja spremnosti (Indikativna lista) čija bi se provedba mogla financirati iz Europskog fonda za regionalni razvoj, 2014. – 2020.
Odgovoreno nam je, citiram: „Vaš projektni prijedlog uvršten je na indikativnu listu projektnih prijedloga za djecu s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom“. Radi se o projektu izgradnje i opremanja Centra za osobe s invaliditetom Grada Bjelovara i Bjelovarsko-bilogorske županije, predračunske vrijednosti 7.000.000 €, površine 5.000 m², koji bi se gradio na parceli u vlasništvu Države Hrvatske, veličine 2,8 ha.
Molimo Vas da se zauzmete da se predmetna čestica od 2,8 ha ustupi za provedbu ovoga projekta.

Rana intervencija:
Rana intervencija se definira kroz sve oblike poticanja orijentiranog prema djeci i savjetovanja orijentiranog prema roditeljima koji se primijenjuju kao izravne i neposredne posljedice nekog utvrđenog razvojnog rizika ili razvojne teškoće. Rana intervencija uključuje dijete kao i njegove roditelje, obitelj i širu socijalnu mrežu.
Usluge rane intervencije na području Grada Bjelovara počeli smo pružati provedbom evropskog projekta „Osnaživanje obitelji i djece s teškoćama u razvoju“, 2015. g., u suradnji HSUCDP-om iz Zagreba i pri tom, od 150 obitelji i djece s teškoćama u razvoju, obuhvatili njih 15. Osnovali smo udrugu „Bjelovarski leptirići“ koja je, zbog nedostatka sredstava trenutno u nezavidnom položaju.
Rješenje koje predlažemo i molimo Vas da se za njega zauzmete je da se, suradnjom MDOMSP-a, MZOS-a i osnivača škola i ustanova (Grad i Županija), financijsko-organizacijski model migrira iz Zagreba u Bjelovar i BBŽ.

Zapošljavanje OSI – zaštitne radionice:
Ukazujemo Vam i molimo da se zauzmete za simetričniju (pravedniju) raspodjelu sredstava za zapošljavanje OSI.
Velika sredstva su u pitanju a raspodjela je, blagorečeno nesimetrična!
Npr. raspisana su tri natječaja vrijednosti:
- 4.000.000,00 kn za održavanje zaposlenosti u postojećim integrativnim radionicama;
- 40.000.000,00 kn za otvaranje novih radnih mjesta u postojećim integrativnim radionicama;
- 40.000.000,00 kn za inovativno zapošljavanje poslodavcima na otvorenom tržištu rada
Na području RH postoji 7 zaštitnih radionica!
Rješenje koje predlažemo je da se pod hitno u svakoj županiji i većem gradu osnuju zaštitne radionice. Nositelji aktivnosti: županije, gradovi, HZZZ, udruge. Tek tada treba krenuti (nastaviti) s raspisivanjem natječaja i podjelom sredstava! 

Regionalna uprava i lokalna samouprava:
Molim Vas da se zauzmete da se s ciljem što kvalitetnije suradnje udruga OSI i predstavničkih tijela u županijama i gradovima, statutarno predvide i osnuju povjerenstva za osobe s invaliditetom.

Članovi UTIB-a na prijemu kod predsjednice
Gospođa predsjednica pažljivo je pratila iznošenje problema i prijedloge za riješenja te obećala da će se zauzeti za našu stvar.




Stranica 1 od 1 //