Događaji
Dana 26. 4. 2018. godine, četvrtak, u prostorijama Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, Gundulićeva 1, održana je, u organizaciji Hrvatskog saveza za rijetke bolesti, psihološka radionica „Svakodnevica stresa“. Radionicu je vodila gospođa Marija Stojević, psihologinja Hrvatskoga saveza za rijetke bolesti. Aktivnost je provedena u okviru trogodišnjeg projekta „Centar podrške“, financiranog od strane Ministarstva za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku, koji je fokusiran na pružanje izvaninstitucionalne psihosocijalne podrške oboljelima od rijetkih bolesti.
Radionica je namijenjena odraslim članovima/korisnicima Udruge tjelesnih invalida Bjelovar kroz interaktivno okupljanje i razmjena iskustava, uz stručnu podršku i vodstvo. Na radionici su obrađene teme: stres u svakodnevnom životu, povezanost zdravstvenog stanja i stresa, strategije suočavanja sa stresom te kada i kako stres prelazi naše kapacitete suočavanja.
Sudionici:
- članovi Udruge
- zaposlenici.
Dana 26. 4. 2018. godine (četvrtak) sa početkom u 10:00 h, u prostorijama Udruge invalida Bjelovar, Gundulićeva 1, održana je prva od četiri predviđene radionice za starije osobe sa invaliditetom i starije osobe bez invaliditeta u sklopu projekta: „Kad je želja snažna, dob je manje važna“. Projekt provodi Hrvatski savez slijepih u suradnji sa Udrugom slijepih Bjelovar te financijskom potporom Ministarstva demografije, obitelji, mladih i socijalne politike.
Tema: Kroz ciklus od 3 radionice za starije osobe s oštećenjem vida i njihove videće vršnjake i završno događanje u svakoj od ciljanih županija (Bjelovarsko-bilogorska; Sisačko-moslavačka i Ličko-senjska županija) predstavljat će se i razgovarati o temama koje su relevantne za sudionike te će radionice omogućiti vrijeme za međusobno druženje i razmjenu iskustava, kao i praktična rješenja i informacije za rješavanje problema vezanih u stariju dob i oštećenje vida.
Opći cilj: projekta je potaknuti i omogućiti socijalno uključivanje, sudjelovanje i zastupljenost starijih osoba s oštećenjem vida u društvu u kojemu žive, na razini koja odgovara njihovim željama i potrebama.
U ime Udruge tjelesnih invalida Bjelovar radionici su prisustvovali članovi Izvršnog odbora gospodin Vlado Benčak i gospodin Antun Majurec te članica gospođa Branka Kolar.
U sklopu provedbe dvogodišnjega projekta (za razdoblje od 2017. do 2019. godine), usmjerenog osiguravanju usluge osobnog asistenta osobama s najtežom vrstom i stupnjem invaliditeta, pod nazivom
OSOBNI ASISTENTI – BOLJI ŽIVOT OSOBA S INVALIDITETOM!
održana je tromjesečna evaluacija – supervizija.
Supervizija je, u organizaciji Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, provedena u utorak 17. travnja 2018. godine u prostorijama hotela Central, V. Lisinskog 2, Bjelovar.
Supervizija primarno služi razvoju pojedinaca i organizacija. Ona unaprjeđuje ponašanje ljudi u njihovim profesionalnim ulogama u određenom institucionalnom kontekstu uzimajući interaktivno u obzir osobni, organizacijski, društveni i politički aspekt.
Tromjesečna evaluacija – supervizija namijenjena je osobnim asistentima i korisnicima.
Evaluaciju su proveli:
1. Tomislav Novosel, prof. – voditelj projekta
2. Nada Bilek, med. sestra – koordinatorica projekta
3. Ivana Toncer, bacc. oec. – edukatorica/evaluatorica projekta.
Tema: evaluacija rada osobnih asistenata – osvrt korisnika, osobnih asistenata i članova projektnog
tima na prvu godinu povedbe Projekta.
Sudionici:
- osobni asistenti
- korisnici usluge osobne asistencije
- zaposlenici na projektnim aktivnostima.
U okviru provedbe projekta „Osobni asistenti – bolji život osoba s invaliditetom!“ financiranoga od strane Europskog socijalnog fonda, Operativni program Učinkoviti ljudski potencijali 2014. – 2020., održana je 12. evaluacija rada osobnih asistenata.
Evaluacija je, u organizaciji Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, provedena u utorak 17.04.2018. godine u prostorijama Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, Gundulićeva 1.
Evaluacija služi za vrednovanje i procjenu učinka, utjecaja, isplativosti, određene aktivnosti, skupa aktivnosti, projekta, programa i ostalih društvenih intervencija, a cilj evaluacije je povećanje kvalitete pruženih usluga.
Evaluacija je namijenjena četrnaestero osobnih asistenata.
Evaluaciju su proveli:
1. Tomislav Novosel, prof., voditelj projekta
2. Nada Bilek, med. sestra, koordinatorica projekta
3. Ivana Toncer, bacc. oec., edukatorica/evaluatorica projekta.
Teme:
1. osvrt na prvu godinu provedbe projekta
2. praćenje rada osobnih asistenata
3. plan korištenja godišnjih odmora OA
4. evaluacija rada osobnih asistenata.
Sudionici:
- osobni asistenti
- zaposlenici na projektnim aktivnostima.
„POVEĆANJE SAMOSTALNOSTI OSOBA S TJELESNIM INVALIDITETOM“
Potpisala je Udruga tjelesnih invalida Bjelovr dana 12. 4. 2018. godine (četvrtak) u 9:00 h, u prostorijama Velike vijećnice Grada Bjelovara, Trg Eugena Kvaternika 2.
U ime Grada Bjelovara, Ugovor je potpisao gradonačelnik gospodin Dario Hrebak, dipl. kriminalist, dok je u ime Udruge tjelesnih invalida Bjelovar Ugovor potpisao predsjednik gospodin Tomislav Novosel, prof.
Projektom će se povećati samostalnost osoba s tjelesnim invaliditetom u provođenju aktivnosti dnevnog života i produktivnosti, (re)integrirati u zajednicu, smanjiti ovisnost o tuđoj pomoći razvijajući postojeće mogućnosti te učeći i stječući nove sposobnosti.
Opći cilj projekta je doprinijeti poboljšanju uvjeta pružanja socijalnih i obrazovnih usluga osobama s invaliditetom.
Održana je u subotu, 7. travnja 2018., u Omladinskom hostelu Zadar, s početkom u 10.00 sati.
Na Izbornoj skupštini za predsjednicu HSUTI ponovno je izabrana gospođa Jozefina Kranjčec.
Delegat Udruge tjelesnih invalida Bjelovar na Skupštini, predsjednik T. Novosel, izabran je u predsjedništvo HSUTI-a.
Održan je u organizaciji Hrvatskog saveza udruga osoba s tjelesnim invaliditetom, od 6. do 7. travnja u Omladinskom hostelu Zadar. Raspored tema i predavača vidljiv je iz plakata:
Riječ je o projektu unutar trogodišnjeg programa Zajedno u zajednici financiranog od strane Ministarstva za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku. Program Zajedno u zajednici je usmjeren razvoju priroritetnih izvaninstitucionalnih usluga socijalne skrbi s ciljem prevencije institucionalizacije i povećanja socijalne uključenosti korisnika. Spomenuti program uz Simpozij za voditelje udruga osoba s invaliditetom još sadrži aktivnosti Informativnih radionica za roditelje osoba s invailditetom i Ljetni kamp.
Simpozij su uvodnim govorima otvorili Ljubica Lukačić, zastupnica u Hrvatskom saboru te Jozefina Kranjčec, predsjednica HSUTI-a. Udrugu tjelesnih invalida Bjelovar predstavljao je predsjednik T. Novosel.
U utorak, 20. ožujka 2018. godine, u prostorijama Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, I. Gundulića 1, u okviru Trogodišnjeg programa „Socijalno uključivanje djece i odraslih osoba s tjelesnim invaliditetom“ održan je sastanak predstavnika Udruge s polaznicima Osnovnog tečaja informatike koji Udruga organizira u suradnji s Pučkim otvorenim učilištem Bjelovar, kojeg predstavlja ravnatelj gospodin Slobodan Kaličanin.
Sastanak je vodio predsjednik Udruge, gosp. Tomislav Novosel, prof., sa suradnicama.
Teme:
1. predstavljanje Programa – usluge i aktivnosti: organizacija edukacija – osnovni tečaj informatike, tečaj ECDL, web dizajn, sustav e-Građani
2. intervjuiranje sudionika – potrebe polaznika, problematični segmenti, razmjena iskustava
3. profiliranje usluga.
Ciklus Osnovnog tečaja informatike počinje u četvrtak, 29. ožujka 2018. godine sa početkom u 10:00 sati u prostorijama POU-a, V. Nazora 9, Bjelovar.
Sudionici:
− korisnici/članovi
− predstavnici Pučkog otvorenog učilišta Bjelovar
− stručni tim Udruge.
Na poziv ŠSP Zagreb, naši članovi kluba ribolovaca Zdenka Šorša, Josip Cimerman, Dragan Jerotić, Božidar Kranjec i Vlado Benčak, sudjelovali su 30.03.2018. godine u lovu pastrve na jezeru Granešina kojim gospodari Udruga sportskih ribolovaca invalida domovinskog rata RH Zagreb. Odaziv ovom revijalnom kupu po riječima domaćina (112 sudionika) premašio je sva očekivanja.
Oblačno vrijeme i poneka kap kiše kvarili su početak ribolova ali kiša je prestala i ribolovna sreća i znanje učinili su svoje. Prema pravilu maksimalan broj ulovljene pastrve bio je 10 primjeraka. Desetak znalaca završio je lov ribe prije polovine ukupnog vremena u kojem se vršio ribolov, 10,00 - 12,00 h. Broj ulovljene ribe po sudionicima se kretao od jednog primjerka do deset. Samo jedan sudionik nije imao sreće i on nije ulovio ništa.
Naši članovi koji su i prošle godine sudjelovali na ovom kupu Zdenka Šorša, Josip Cimerman i Dragan Jerotić po broju ulovljene ribe bili su u gornjoj trećini sudionika što je svakako uspjeh za pohvalu jer se ova plemenita riba ne lovi u našem okruženju. S ulovom su bili zadovoljni i Božidar Kranjec i Vlado Benčak, 4 i 3 ribe, za prvi puta sasvim dobro.
Susret završen fiš paprikašem, zahvalom domaćinu i pozivom da se vidimo na našem kupu u Tomašu što je domaćin i prihvatio riječima „vidimo se!“
Dana 28. 3. 2018. godine (srijeda) s početkom u 11:00 h, u prostorijama Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, Gundulićeva 1, održana je tiskovna konferencija u okviru provedbe trogodišnjeg programa iz područja socijalne skrbi pod nazivom “Socijalno uključivanje djece i odraslih osoba s invaliditetom“, financiranoga od strane Ministarstva za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku.
Tema: Udruga tjelesnih invalida Bjelovar organizira akciju prikupljanja sredstava „Adrianin korak“ za nastavak fizikalne terapije i neurorehabilitaciju robotikom za našu članicu, petnaestogodišnju Adrianu Krog, koja boluje od cerebralne paralize i koristi invalidska kolica.
Klub američkog nogometa Bjelovar Greenhorns, organizirao je prvu humanitarnu akciju “Darujmo radost, igrajući se“ u kojoj su prikupljena sredstva uplaćena za osmotjedni period neurorehabilitacije u Poliklinici Glavić u Zagrebu krajem 2017. i početkom 2018.godine.
Takvom inovativnom terapijom ostvarena je samostalnija pokretljivost, postignuto je povećanje opsega pokreta na donjim ekstremitetima, bolja aktivnost mišića ruku, smanjenje spazma i poboljšana kontrola trupa. Učinak robotski asistirane terapije je trajan.
Uz pomoć lokomata (najsofisticiranijeg robotskog uređaja na svijetu) Adriana je ponosno i hrabro napravila svoj prvi korak, sada se uz veliku odlučnost povremeno kreće uz pomoć hodalice i napokon se može sama obući bez mamine pomoći.
Pozivu na tiskovnu konferenciju odazvali su se predstavnici institucija; u ime Bjelovarsko-bilogorske županije pročelnica Upravnog odjela za zdravstvo i socijalnu skrb gospođa Jasmina Radojčić, u ime Grada Bjelovara gospođa Ljiljana Strčić i u ime Centra za socijalnu skrb Bjelovar gospođa Sanela Mlatilik. Predstavnici institucija podržali su ovu akciju te obećali svesrdnu financijsku i svaku drugu podršku.
Sudionici:
1. Predstavnici Grada Bjelovara i Bjelovarsko-bilogorske županije
2. Predstavnici Centra za socijalnu skrb Bjelovar
3. Voditelji aktivnosti i zaposlenici udruge
4. Korisnici – članovi Udruge
5. Članovi upravnih tijela
6. Sredstva javnoga priopćavanja
IBAN: HR7824020061500020301
poziv na broj: 14050271668
s naznakom „Donacija za Adrianu Krog“
Sastanak učenika, studenata te njihovih roditelja održan je 27.03.2018. u prostorijama Udruge, I. Gundulića 1, u okviru Trogodišnjeg programa „Socijalno uključivanje djece i odraslih osoba s tjelesnim invaliditetom“.
Teme: Razmjena iskustava; potrebe; problemi; prijedlozi
Prisutni su iskazali interes za sudjelovanje u aktivnostima udruge, potrebe za instrukcijama iz matematike, fizike i kemije u osnovnoj i srednjoj školi te na fakultetu, potrebu za financijskom potporom u financiranju rehabilitacijskih tretmana te veliki interes za mogućnost osposobljavanja kandidata različitog stupnja tjelesnog invaliditeta za vozače B kategorije u prilagođenom vozilu.
Gospođa Ana Kozić je prezentirala skorašnje otvaranje dućana “Happy and healthy life“, specijaliziranu trgovinu za nabavku ortopedskih pomagala, zdravih i ekoloških pripravaka uz naglasak na ponudu domaćih OPG-ova, didaktičkih pomagala i svih ostalih proizvoda koje osobe s invaliditetom zbog svojih potreba i zdravstvenog statusa teško nabavljaju u udaljenijim gradovima u RH i inozemstvu. U budućnosti spremna je zapošljavati osobe s invaliditetom!
Sudionici: učenici, studenti, roditelji, predstavnici udruge.
U OKVIRU PROVEDBE PROJEKTA „AKTIVNA STAROST”
Dana 16. 3. 2018. godine (petak) sa početkom u 10:30 h, u prostorijama Veleučilišta u Bjelovaru, A. B. Šimića 1 održano je stručno predavanje dr. Stipe Brzovića na temu: „Bolesti srca i krvnih žila i kako ih spriječiti“. Udruga tjelesnih invalida Bjelovar organizirala je predavanje za članove i građane u okviru provedbe projekta „Aktivna starost“ usmjerenog unaprjeđenju kvalitete života starijih osoba putem organiziranih dnevnih aktivnosti u lokalnoj zajednici, financiranog od strane Ministarstva za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku.
Tema: Stručno predavanje vrsnog bjelovarskog kardiologa dr. Stipe Brzovića na temu: „Bolesti srca i krvnih žila i kako ih spriječiti“. Predavanje je organizirano u okviru provedbe projekta „Aktivna starost“, područje informativno-edukativnih aktivnosti projekta. Voditeljica aktivnosti je gospođa Ines Seleš, članica Udruge.
Članovi Udruge velikim odazivom iskazali su interes i brigu za zdravlje te tako podržali daljnje edukativne aktivnosti Udruge. Također, Udruga tjelesnih invalida Bjelovar zahvaljuje dr. Stipi Brzoviću na volonterskom i entuzijstičnom angažmanu na podizanju javne svijesti o važnosti zdravog načina života.
Sudionici:
1. Predstavnici partnera – Dom za starije osobe Bjelovar
2. Predstavnici Grada Bjelovara i Centra za socijalnu skrb Bjelovar
3. Voditelji aktivnosti, članovi upravnih tijela i zaposlenici udruge
4. Korisnici – članovi Udruge
5. Građani
6. Sredstva javnoga priopćavanja
Dana 16. 3. 2018. godine (petak) sa početkom u 10:00 h, u prostorijama Veleučilišta u Bjelovaru, A. B. Šimića 1 održana je tiskovna konferencija povodom završetka provedbe projekta „Aktivna starost“ usmjerenog unaprjeđenju kvalitete života starijih osoba putem organiziranih dnevnih aktivnosti u lokalnoj zajednici, financiranog od strane Ministarstva za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku. Projekt obuhvaća razdoblje provedbe od 02.05.2017. do 31.03.2018. godine.
Tema: U okviru projekta „Aktivna starost“ provode se dnevne aktivnosti za starije osobe s područja Bjelovarsko-bilogorske županije, koje su prilagođene njihovim potrebama i interesima, jača se podrška razvoju izvaninstitucijskih usluga za starije osobe u lokalnoj zajednici, uz poticanje razvoja usluga koje izravno doprinose proširenju postojeće mreže usluga u lokalnoj zajednici za starije osobe te povećanje kvalitete istih. Uspješna provedba projekta poticaj je daljnjeg nastavka provedbe danih aktivnosti, kao i obogaćivanje dodatnim sadržajima kako bi se nastavilo razvijati izvaninstitucijske usluge radi povećanja kvalitete života starije populacije.
Opći cilj projekta je deinstitucionalizacija i povećanje uključenosti starijih osoba u život zajednice Bjelovarsko-bilogorske županije.
Posebni cilj projekta je organiziranje dnevnih aktivnosti koje su prilagođene potrebama i interesima starijih osoba koje žive u lokalnoj zajednici u kojoj se navedene aktivnosti provode, kao i širenje ovih usluga na područjima na kojima iste nisu dostupne:
1) socijalno-zdravstvene usluge − aktivnosti,
2) kulturno-zabavne aktivnosti,
3) edukacijske, informativne i kulturne aktivnosti,
4) sportsko-rekreativne aktivnosti,
5) kombinacije navedenih aktivnosti.
Sudionici:
1. Predstavnici partnera – Dom za starije osobe Bjelovar
2. Predstavnici Grada Bjelovara i Centra za socijalnu skrb Bjelovar
3. Voditelji aktivnosti, članovi upravnih tijela i zaposlenici udruge
4. Korisnici – članovi Udruge
5. Građani
6. Sredstva javnoga priopćavanja
U okviru provedbe projekta „Osobni asistenti – bolji život osoba s invaliditetom!“ financiranoga od strane Europskog socijalnog fonda, Operativni program Učinkoviti ljudski potencijali 2014. – 2020., održana je 10. evaluacija rada osobnih asistenata.
Evaluacija je, u organizaciji Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, provedena u četvrtak 15. ožujka 2018. godine u prostorijama Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, Gundulićeva 1.
Evaluacija služi za vrednovanje i procjenu učinka, utjecaja, isplativosti, određene aktivnosti, skupa aktivnosti, projekta, programa i ostalih društvenih intervencija, a cilj evaluacije je povećanje kvalitete pruženih usluga.
Evaluacija je namijenjena četrnaestero osobnih asistenata.
Evaluaciju su proveli:
1. Tomislav Novosel, prof., voditelj projekta
2. Nada Bilek, med. sestra, koordinatorica projekta
3. Ivana Toncer, bacc. oec., edukatorica/evaluatorica projekta.
Teme:
1. osvrt na prvih jedanaest mjeseci provedbe Projekta
2. praćenje rada osobnih asistenata
3. plan korištenja godišnjih odmora OA
4. evaluacija rada osobnih asistenata.
Sudionici:
- osobni asistenti
- zaposlenici na projektnim aktivnostima
Sazvana je i održana na temelju zaključka Izvršnoga odbora te članka 21. Statuta Udruge u srijedu, 07.03.2018. godine u 15,00 sati u prostorijama hotela Central, Bjelovar, V. Lisinskoga 2.
Na skupštini je sudjelovalo 70 članova udruge s pravom glasa te 5-tero gostiju.
Rad skupštine odvijao se prema sljedećemu dnevnom redu:
1. Otvaranje Skupštine
a) Izbor radnoga predsjedništva i predsjedavajućeg;
b) Izbor verifikacijske komisije;
c) Izbor zapisničara i dva ovjerovitelja zapisnika;
2. Izvješće verifikacijske komisije;
3. Usvajanje poslovnika o radu izborne skupštine;
4. Izvješće o radu Udruge u 2017. godini;
5. Izvješće Nadzornoga odbora o financijskom poslovanju Udruge u 2017. godini;
6. Rasprava o podnesenim izvješćima i njihovo usvajanje;
7. Donošenje odluke o prihvaćanju Plana rada za 2018. godinu s financijskim planom;
8. Donošenje odluke o članstvu Udruge u savezima i udrugama;
9. Zaključivanje rada Skupštine.
Nakon otvaranja Skupštine, izvješća verifikacijske komisije te usvajanja poslovnika, izvješće o radu Udruge u 2016. godini podnio je predsjednik Tomislav Novosel.
Izvješće Nadzornoga odbora o financijskom poslovanju Udruge u 2016. godini podnijela je Mirela Štefinec Plavac, predstavnica Nadzornog odbora.
Nakon rasprave podnesena izvješća su jednoglasno prihvaćena.
Prihvaćen je Plan rada Udruge tjelesnih invalida Bjelovar za 2018. godinu s Financijskim planom.
Donesena je odluka o produljenju članstva Udruge tjelesnih invalida u HSUTI, HSUCDP, SDDH, OSVIT, HSRB.
Na kraju, T. Novosel, u ime Izvršnoga odbora zahvaljuje Skupštini na radu i podršci, kritičnosti, povjerenju i razumijevanju. Poziva sve članove da u slučaju bilo kakvih nedoumica dođu u Udrugu, da se uključe u organizirane aktivnosti, prate projektne aktivnosti koje traže transparentnost, javne su i obrazlažu se na tiskovnim konferencijama, okruglm stolovima i u periodičnim dopisima članstvu.
Skupština je završila s radom u 16:50 sati nakon čega je organiziran prigodni domjenak.