Događaji
U okviru odobrenoga programa Ministarstva demografije, obitelji, mladih i socijalne politike (MDOMSP), ˝Socijalno uključivanje djece i odraslih osoba s tjelesnim invaliditetom˝, 15.05.2020. (petak) u prostorijama Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, I. Gundulića 1, Bjelovar, u 11:00 sati počela je s radom literarna radionica.
Radionicu je otvorio i pozdravio prisutne predsjednik udruge gosp. Tomislav Novosel, prof. Voditeljica literarne radionice gđa Đurđa Vučetić, prof. izložila je koncept rada i planirane ishode radionice.
Radionica je namijenjena svim zainteresiranim odraslim članovima Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, a zamišljena je kao interaktivno druženje i razmjena iskustava. Na literarnim radionicama će se obrađivati teme literarnog stvaralaštva uz stručnu podršku i vodstvo.
Sudionici radionice: Tomislav Novosel, Tea Bošnjak, Nada Bilek, Štefica Diebalo, Đurđa Vučetić, Nada Vranko-Nagy i Javorka Pangerčić
S obzirom da još ima slobodnih mjesta molimo zainteresirane da se HITNO jave u Udrugu na tel. 043/220-004.
Do daljnjega, obavezna je primjena osobnih mjera zaštite od COVID-19 (udruga je osigurala zaštitne rukavice, maske i dezinfekcijska sredstva).
U četvrtak, 28. svibnja 2020. godine, u prostorijama Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, I. Gundulića 1, u okviru Trogodišnjeg programa „Socijalno uključivanje djece i odraslih osoba s tjelesnim invaliditetom“ počeo je tečaj engleskoga jezika za članove kojeg vodi gospođa Jasmina Damjanović, prof.
Tečaj engleskoga jezika održava se jednom tjedno, u trajanju od 90 minuta u prostorijama Udruge, te ga trenutno polazi 10 članova od kojih su i dvije zaposlenice UTIB-a, Nada Bilek (početni A1) i Tea Bošnjak (napredni A2).
S obzirom da još ima slobodnih mjesta molimo zainteresirane da se HITNO jave u Udrugu na tel. 043/220-004.
Po završenom tečaju uspješni polaznici dobivaju svjedodžbu.
Do daljnjega, obavezna je primjena osobnih mjera zaštite od COVID-19 (udruga je osigurala zaštitne rukavice, maske i dezinfekcijska sredstva).
OSOBA S INVALIDITETOM KOJE DJELUJU NA LOKALNOJ RAZINI (19_4_OSI)”
Dana 07.05.2020. godina (četvrtak) sa početkom u 12:00 sati, u prostorijama Udruge tjelesnih invalida Bjelovar, I. Gundulića 1, održana je tiskovna konferencija povodom prve godine provedbe trogodišnjeg programa “Institucionalna podrška stabilizaciji i/ili razvoju udruga osoba s invaliditetom koje djeluju na lokalnoj razini (19_4_OSI)”.
Za ovu priliku prostorija gdje se je održala TK dezinficirana je od strane specijaliziranog i ovlaštenog Trgovačkog društva „ŠKARDA-SANITARNA ZAŠTITA“ d.o.o. Čazma uz izdavanje Potvrde u inspekcijske svrhe. Prija ulaska u prostoriju nužno se je pridržavalo sljedećih mjera zaštite od covid-19: 1. dezinfekcija ruku; 2. upotrebe jednokratnih rukavica; 3. upotreba zaštitne maske za lice. U prostoriji bilo je sedam (7) označenih mjesta za 7 sudionika koji su pozicionirani na međusobnu udaljenost od min. 2 metra.
Teme: 1. Osnovni podaci o Institucionalnoj podršci, Tomislav Novosel, prof.
U ponedjeljak, 20. siječnja 2020. godine u 10:30 sati u hotelu Dubrovnik, Zagreb, održana je dodjela ugovora o financiranju te izobrazba o provedbi institucionalnih podrški udrugama koje svojim djelovanjem doprinose demokratizaciji i razvoju civilnoga društva u Republici Hrvatskoj, udrugama iz Domovinskoga rata u Republici Hrvatskoj i udrugama osoba s invaliditetom koje djeluju na lokalnoj razini s rokom izvršenja do 31. prosinca 2020 godine te mogućnošću produljenja i potpisivanja Ugovora o višegodišnjem financiranju do 31. prosinca 2022. godine. Upraviteljica Nacionalne zaklade gospođa Cvjetana Plavša-Matić te zamjenica upraviteljice za razvojne programe gospođa Marija Boltek svečano su uručile ugovore predstavnicima udruga nakon čega je uslijedila izobrazba o kvalitetnoj provedbi.
2. Planirani ishodi/pokazatelji uspješnosti u razdoblju od 01.01. do 31.12.2020. godine, Tea Bošnjak, bacc. oec.
• Povećanje broja zaposlenih – uspješno prijavljivanje i provođenje projekata i povećanje kvalitete života članova UTIB-a; • Zadržavanje postojećih zaposlenika – poticaj postojećem timu za daljnji rad; • Unapređenje organizacijskog razvoja – sudjelovanje na skupovima krovnih organizacija, savjetovanjima, manifestacijama, edukacijama – Med Forum 2020. u Šibeniku Program izobrazbe i usavršavanja; • Unapređenje financijske održivosti organizacije – rast, razvoj i stabilizacija udruge kroz osiguravanje osnovnih sredstava za rad; • Utjecaj na društveni razvoj i podsektor - kreiranje politike socijalne skrbi, zdravstvene zaštite i zdravstvenog osiguranja, pravo na ortopedska i druga pomagala, suzbijanje diskriminacije, jednakost i ravnopravnost nacionalnih manjina; • Povećanje planiranog broja članova/članica udruge – suradnja s bjelovarskim udrugama – zaštitne radionice; krovne udruge; • Uspostavljanje planiranog broja suradničkih i partnerskih odnosa s drugim organizacijama civilnog društva u RH odnosno međusektorske suradnje;
Ostvarivanjem ciljeva doprinijet će se: zagovaranju prava osoba s invaliditetom, pružanje socijalnih usluga, stvaranje preduvjeta za samostalan život u zajednici izgradnji kapaciteta udruge
Sudionici: 1. Predstavnica Centra za socijalnu skrb Bjelovar; 2. Predstavnici zaposlenika; 3. Članovi upravnih tijela; 4. Sredstva javnoga priopćavanja.
1. e-propusnice
Za radnike koji provode projektne aktivnosti UTIB-a, na portalu https://epropusnice.gov.hr/ izrađene su e-propusnice:
2. Dezinfekcija sale za sastanke UTIB-a – Škadra
U skladu s epidemiološkom situacijom poslovi UTIB-a se povećavaju te je za potrebe provedbe projektnih aktivnosti izvršena totalna dezinfekcija sale za sastanke:
Početkom ožujka 2020. godine Udruga tjelesnih invalida Bjelovar suočena je s novom, nesvakidašnjom i neviđenom situacijom: članovi, zaposlenici i volonteri suočeni su s pandemijom COVID-19 – tražili su izlaz u obrani od ovoga „nevidljivog“ neprijatelja.
U svrhu zaštite djelatnika Udruge i svih onih koji dolaze radi savjeta, problema i zdravstvenih usluga, osiguran je kutak za dezinfekciju ruku te informacije o ponašanju u skladu s naputcima Kriznog stožera civilne zaštite. Pored mjera koje smo počeli provoditi u prostorima Udruge, osigurali smo i naše korisnike osobne asistencije te njihove asistente koji su u neposrednom kontaktu s korisnicima, njihovim obiteljima i domom u kojemu žive. Prenamijenili smo dio projektnih sredstava za nabavu neophodnih zaštitnih sredstava i opreme: 1. Od tvrtke Naš izvor d.o.o. iz Čakovca naručili smo perive zaštitne maske za lice, koje smo podijelili našim asistentima i zaposlenicima; 2. Zauzimanjem predsjednika Županijskog stožera civilne zaštite gosp. N. Alića dobili smo 556 zaštitnih perivih maski, 840 jednokratnih rukavica i 2 litre dezinfekcijskog sredstva; 3. Od Ljekarne Bjelovar naručili smo zaštitne materijale u vrijednosti od 8.000,00 kn. S nabavljenim sredstvima planiramo pokriti dvomjesečne potrebe zaštite zaposlenika, članova, asistenata i korisnika.
S ciljem osiguranja maksimalne sigurnosti, od tvrtke „Multiservis“ d.o.o. naručili smo temeljitu dezinfekciju radnoga prostora, sanitarnih čvorova i pomoćnih prostorija. Zaposlenici (Nada Bilek, Štefica Diebalo i Tea Bošnjak) svakodnevno provjetravaju i dezinficiraju prostorije.
Za vrijeme najveće eskalacije pandemije (3 tjedna), prema naputcima Kriznog stožera civilne zaštite organizirali smo rad na daljinu, od kuće. S ciljem što efikasnijega rada na osobnom ili prijenosnom računalu, na platformi www.edukacije.hr, uz kupovinu prava na korištenje i dobivanja određenog broja US/PW-a, naučili smo osnovne pojmove i potrebne alate za rad na daljinu. Ovaj način organizacije je posebno važan s aspekta korektne provedbe projektnih aktivnosti Udruge i propisanih mjera u smislu borbe protiv COVID-19, https://utib.hr/invalididogadjaji/rad_od_kue_u_izvanrednim_okolnostima_it_segment/.
Udruga posjeduje kombi s podiznom rampom, kojega smo opremili i pripremili svim potrebnim zaštitnim intervencijama i sredstvima: zaštitne maske za lice, jednokratne rukavice, sredstvo za dezinfekciju te zaštitna barijera između vozača i korisnika prijevoza, maksimalni broj putnika – dva (2) .
Udruga tjelesnih invalida Bjelovar ima za cilj i dalje promicati mjere zaštite i opreza i poziva na odgovorno ponašanje i na poštivanje dnevnih uputa nadležnih tijela u borbi protiv COVID-19. www.koronavirus.hr.
Udruga tjelesnih invalida Bjelovar, u okviru programa financiranog od strane Ministarstva demografije, obitelji, mladih i socijalne politike, ˝Socijalno uključivanje djece i odraslih osoba s tjelesnim invaliditetom˝, od 02.04.2020. provodi edukaciju svojih zaposlenika i članova o tome kako koristi tehnologije za učinkoviti rad od kuće.
Ovo je posebno važno s aspekta korektne provedbe projektnih aktivnosti Udruge i propisanih mjera u smislu borbe protiv covid-19 virusa.
Edukacija se obavlja na platformi www.edukacije.hr uz kupovinu prava na korištenje i dobivanja određenog broja US/PW-a.
Autorica/predavačica:
Sandra Mikuš diplomirala je na Elektrotehničkom fakultetu u Zagrebu na kojemu je radila i kao znanstveni novak. Studirala je i Digitalne Transformacije na UC Berkeley.
Posjeduje više od 25 godina iskustva u ICT sektoru kao direktor IT odjela u korporacijama Hrvatski Telekom, Adris Grupa/TDR, Tisak…
Iz sadržaja video materijala:
- Utjecaj tehnologije na poslovanje;
- Sigurnost u radu na daljinu (prava pristupa, sigurnosne kopije, preduvjeti za siguran rad, rizici i prevencija..);
- Komunikacija (video i audio konferencije, chat, e-mail) i kolaboracija (zajednički rad i dijeljenje dokumenata, rad u oblacima i transparentnost);
- Alati koji podržavaju rad na daljinu (aplikacije, servisi, programi, besplatni i oni na plaćanje);
- Mitovi (prekomplicirano je, zahtjeva puno dodatnih ulaganja, obuke, tehnologije, zaposlenici neće htjeti/znati/moći + zabušavat će i raditi manje/slabije..);
- Novonastala situacija s koronakrizom i njezin utjecaj na rad od kuće.
Na ovaj način edukaciju prolaze Štefica Diebalo, tajnica UIB-a, Nada Bilek, voditeljica UTIB-a, Tea Bošnjak, bacc. oec., suradnica u projektnim aktivnostima i Tomislav Novosel, prof., predsjednik udruge.
kao stalnog radnog tijela Županijske skupštine
Na prijedlog Udruga osoba s invaliditetom navedeno Povjerenstvo imalo bi za cilj da predstavnici osoba s invaliditetom sudjeluju i odlučuju na tematskim sjednicama o temama vezanim uz promicanje, zaštitu i osiguranje punog i ravnopravnog uživanja svih ljudskih prava i temeljnih sloboda osoba s invaliditetom.
„Činilo mi se logičnim da ako je na nama da uključimo naše sugrađane, osobe s invaliditetom, u politički život županije, tada bi to bilo najbolje napraviti kroz ovu promjenu Statuta na način da se započne postupak da bi se na idućoj sjednici Županijske skupštine to vjerojatno i dogodilo. Kada govorimo o tome, predvidjeli smo da se na ovoj sjednici ide prema osnivanju takvog odbora koji bi bio stalno radno tijelo Županijske skupštine. Izuzetno je važna inkluzija, ravnopravnost i uključenost u društvo osoba s invaliditetom, zapošljavanje, pravo na jednake plaće za isti posao i mislim da tu još ima puno prostora, ne samo kod nas u županiji nego u našem društvu da se omogući ljudima koji naporno rade da bi završili škole, fakultete, da im se omogući posao, prihodi i budućnost“, istaknuo je župan Damir Bajs. Inače, Udruga tjelesnih invalida Bjelovar ove godine provodi projekt iz područja zaštite i promicanja ljudskih prava prioritet P – 1 Poticanje uključenosti žena i mladih s invaliditetom i javni i politički život pod nazivom „Javnost – osobe s invaliditetom – politika“ i osnivanje Povjerenstva pomoglo bi im u ostvarivanju svih ciljeva zacrtanih navedenim projektom.
„Osoba s invaliditetom raznih profila ima 10 posto. To je za Bjelovarsko-bilogorsku županiju oko 15 tisuća osoba s invaliditetom, a kada to pomnožite s minimalno tri, tada dobijete broj ljudi koji brinu o invalidima, jedni o drugima. To je skupina koja je prilično ranjiva, i očekuje se da im se da prilika da pokažu svoje potencijale. Gospodine župane, u ime svih osoba s invaliditetom s područja Bjelovarsko-bilogorske županije hvala vam na inicijativi koju ste pokrenuli za osnivanje ovoga Odbora“, naglasio je predsjednik Udruge tjelesnih invalida Bjelovar Tomislav Novosel.
Povjerenstvo za osobe s invaliditetom tako bi između ostalog:
- Sudjelovalo u koordiniranju, poticanju i praćenju provedbe mjera i aktivnosti u svom području
- Koordiniralo i surađivalo sa Županijskom skupštinom
- Pružalo stručne i savjetodavne pomoći nositeljima i suradnicima vezano uz provođenje mjera i aktivnosti
- Pratilo primjenu Konvencije Ujedinjenih naroda o pravima osoba s invaliditetom i drugih međunarodnih akata koji se odnose na područje zaštite i promicanje prava osoba s invaliditetom
- Pratilo provedbu nacionalnih strateških dokumenata koji se odnose na osobe s invaliditetom
- Prikupljalo podatke i proučavalo iskustva drugih zemalja u ostvarivanju prava osoba s invaliditetom
U okviru odobrenoga programa Ministarstva socijalne politike i mladih (MDOMSP)
˝Socijalno uključivanje djece i odraslih osoba s tjelesnim invaliditetom˝, Udruga tjelesnih
invalida Bjelovar u suradnji s Radio klubom „Nikola Tesla“ Bjelovar, organizirali su tečaj za
radioperatere.
Radioamaterizam je hobi unutar tehničke kulture kojim se bave ljudi cijelog svijeta.
Radioamateri koriste suvremenu opremu za komunikaciju sa ostalim radioamaterimaza za
javne potrebe u slučaju nesreća, katastrofa te rekreaciju.
Članovi Udruge tjelesnih invalida, polaznici tečaja od dugogodišnjih radioamatera naučili su
kako koristiti različite načine komuniciranja koje koriste radioamateri, kako koristiti
frekvencijsku modulaciju, što su odašiljači, frekvencije. Koristili su uređaje za komunikaciju
te su na tečaju vidjeli i čuli kako se komunicira sa radioamaterima iz Hrvatske, ali su se
javljali radioamateri i iz Europe.
16.01.2020. članovi Šunjo Antonio, Mandić Mihael, Tuškan Goran, Novosel Tomislav, koji
su pohađali tečaj pristupili su ispitu koji je održala ispitna komisjia od tri člana na kojem su
pokazali ključno znanje i razumijevanje koncepta radiamaterizma. U Republici Hrvatskoj se
razlikuju dva razreda radioamatera P početnički razred te A razina. Članovi su uspješno
položili i dobili svjedodžbu P početničkog razreda.
Sazvana je i održana na temelju zaključka Izvršnoga odbora te članka 21. Statuta Udruge, u petak, 06.03.2020. godine u 15,00 sati u prostorijama hotela Central, Bjelovar, V. Lisinskoga 2.
Na skupštini je sudjelovalo 70 članova udruge s pravom glasa. Rad skupštine odvijao se
prema sljedećemu dnevnom redu:
1. Otvaranje Skupštine
a) Izbor radnoga predsjedništva i predsjedavajućeg;
b) Izbor verifikacijske komisije;
c) Izbor zapisničara i dva ovjerovitelja zapisnika;
2. Izvješće verifikacijske komisije;
3. Usvajanje poslovnika o radu izborne skupštine;
4. Izvješće o radu Udruge u 2019. godini;
5. Izvješće Nadzornoga odbora o financijskom poslovanju Udruge u 2019. godini;
6. Rasprava o podnesenim izvješćima i njihovo usvajanje;
7. Donošenje Odluke o usvajanju Strateškog plana rada UTIB-a za razdoblje 2020. – 2023.
8. Donošenje Odluke o prihvaćanju Plana rada za 2020. godinu s financijskim planom;
9. Donošenje Odluke o promjenama Statuta Udruge;
10.Donošenje odluke o članstvu Udruge u savezima i udrugama;
11.Zaključivanje rada Skupštine.
Nakon otvaranja Skupštine, izvješća verifikacijske komisije te usvajanja poslovnika, izvješće o radu Udruge u 2019. godini podnio je predsjednik Tomislav Novosel. Izvješće Nadzornoga odbora o financijskom poslovanju Udruge u 2019. godini podnio je R.Kovačić, predsjednik Nadzornog odbora. Nakon rasprave podnesena izvješća su jednoglasno prihvaćena. Usvojen je Strateški plan rada UTIB-a za razdoblje 2020. – 2023.
Prihvaćen je Plan rada Udruge tjelesnih invalida Bjelovar za 2019. godinu s Financijskim planom. Na prijedlog Statutarne komisije donesena je Odluka promjenama Statuta Udruge.
Donesena je odluka o produljenju članstva Udruge tjelesnih invalida u HSUTI, HSUCDP, SDDH, OSVIT, HSRB. Na kraju, T. Novosel, u ime Izvršnoga odbora zahvaljuje Skupštini na radu i podršci,
kritičnosti, povjerenju i razumijevanju. Poziva sve članove da u slučaju bilo kakvih nedoumica dođu u Udrugu, da se uključe u organizirane aktivnosti, prate projektne aktivnosti koje traže transparentnost, javne su i obrazlažu se na tiskovnim konferencijama, okruglim stolovima i u periodičnim dopisima članstvu. Skupština je završila s radom u 16:50 sati nakon čega je organiziran prigodni domjenak.
o natječajima za dodjelu financijskih sredstava
projektima i programima organizacija civilnoga društva iz javnih izvora u 2020. godini
Dana 27.02.2020. u Velikoj dvorani Ministarstva znanosti i obrazovanja, Ured za udruge, davateljima financijskih sredstava iz javnih izvora, održao je Info dane 2020 u suradnji s tijelima državne uprave. Tema su bili natječaji za financiranje projekata i programa organizacija civilnog društva iz sredstava Državnog proračuna RH i fondova EU u 2020. godini. Već jedanaestu godinu za redom zainteresiranim organizacijama civilnog društva predstavljeni su natječaji koje će ministarstva, Vladini uredi i druge javne institucije raspisivati u 2020. godini.
Na Info danima sudjelovali su: predsjednik Tomislav Novosel sa suradnicama Nadom Bilek i Teom Bošnjak.
Provedbom treće godine Trogodišnjeg programa: “Socijalno uključivanje djece i odraslih s tjelesnim invaliditetom“, financiranog od strane Ministarstva za demografiju, obitelj ,mlade i socijalnu politiku, uz suradnju s Auto školom - Instruktažnim centrom iz Križevaca, u toku je aktivnost polaganje B kategorije vozačkog ispita za članove UTIB-a.
Auto škola ima vozila koja su prilagođena osobama s invaliditetom. Troje kandidata, Mlinar Filip, Bosanac Luciano i Dokić Srećko dobili su, nakon liječničkog pregleda, u ustanovi koja se bavi medicinskim pregledom uvjerenje o zdravstvenoj sposobnosti za upravljanje vozilima. Nakon odslušanog teorijskog dijela Prometnih propisa i sigurnosnih pravila i Pružanje pomoći osobama ozlijeđenim u prometnoj nesreći, kandidati su pristupili ispitima koje su položili. Kandidati su stekli uvjete za obuku u vozilima, te će nakon propisane vožnje od 35 sati pristupiti ispitu polaganja upravljanja vozilom.
Članovi Udruge vježbaju, tijekom mjeseca listopada i do kraja godine, viseću kuglanu i pikado u dvorani Turističko ugostiteljske i prehrambene škole, pripremajući se za nastup na Sportsko rekreativnim igrama državne razine za osobe s invaliditetom u Poreču, a koje će se održati u organizaciji Hrvatskog paraolimpijskog odbora.
Članovi Udruge tjelesnih invalida nastupili su, kao predstavnici Bjelovarskog sportskog saveza osoba s invaliditetom, a u sklopu Sportskog saveza osoba s invaliditetom Bjelovarsko-bilogorske županije, u Poreču od 22.-24.11. na 20. Sportsko rekreativnim igrama državne razine za osobe s invaliditetom.
Na natjecanju je nastupilo preko 360 sportašica i sportaša iz cijele Hrvatske.
Jedanaest sportašica i sportaša Udruge uspješno je predstavljalo Bjelovarski sportski savez osoba s invaliditetom i našu Udrugu osvojivši ukupno pet odličja i to;
• 1. mjesto u visećoj kuglani, ekipno žene, kao predstavnice ŠSOSIBBŽ, (Rosandić Vesna, Zdenka Šorša i Draga Uremović)
• 3. mjesto u visećoj kuglani, ekipno muški; (Rajković Mladen, Zvonko Jurić, Josip Cimerman, Franjo Đipalo i Anđelko Skukan),
• 3. mjesto u visećoj kuglani, žene ekipno, (Marta Kuzminović)
• 2. mjesto u visećoj kuglani, pojedinačno, sjedeći, muški, (Rajković Mladen),
• 3. mjesto u visećoj kuglani, pojedinačno, sjedeći, žene, (Marta Kuzminović)
Nakon uspješnog nastupa na 20. Sportsko rekreativnim igrama državne razine za osobe s invaliditetom sportaši nastavljaju vrijedno vježbati pripremajući se za nadolazeća natjecanja u 2020. godini.
Povodom završetka informatičkog tečaja
Financiranog od strane Ministarstva demografije, obitelji, mladih i socijalne politike, u okviru provedbe programa ˝Socijalno uključivanje djece i odraslih osoba s tjelesnim invaliditetom˝, održana je u petak, 14.02.2020. godine u 12,45 sati, u kabinetu informatike, Bjelovar, V. Nazora 5A, CUK – Centar za cjeloživotno učenje i kulturu Bjelovar (bivše Pučko otvoreno učilište – POU).
Ovim tečajem obuhvaćeno je:
1. Uvod u E-usluge u RH, preduvjeti, osnovni pojmovi;
2. Javni pristup e-uslugama (katastar, matične knjige, ministarstva, policija);
3. Autorizacijske usluge NETBANKINGA (općenito, sigurnost, vrste usluga, e-računi).
Tema konferencije: Planirani ciljevi tečaja, aktivnosti i postignuti rezultati.
Sudionici:
1. Predstavnici partnera – BBŽ, Grad Bjelovar, Centar za socijalnu
2. Predstavnici Zavoda za zapošljavanje
3. Korisnici – polaznici tečaja
4. Članovi upravnih tijela
5. Sredstva javnoga priopćavanja.
Polaznici tečaja: Bilek Nada, Bošnjak Tea, Benčak Vlado, Benčak Mirjana, Lončar Dorica, Lončar Zdravko, Oršolić Željko i Basta Milkica pohađali su edukaciju kroz koju su se upoznali s osnovama informatike, radom na računalu, sigurnosti na internetu i slanjem i primanjem e- pošte.
Glavni dio edukacije sastoji se od upoznavanja s radom e-usluga i kako im pristupiti na računalu. E- usluga omogućava pristup e- uslugama MUP-a, e- Porezne, e- Matične knjige i ostalim uslugama.
Polaznici su posjetili FINU gdje su dobili vjerodajnicu koja je sredstvo prijave u sustav. Nakon odslušane edukacije članovi će dobiti uvjerenja.
Predsjednik udruge tjelesnih invalida Bjelovar prof. Novosel Tomislav pozdravio je predstavnike županije, Hrvatskog zavoda za zapošljavanje Bjelovar, polaznike tečaja, ravnateljicu CUK-a Zvjezdanu Galkowski, predstavnike udruge i profesora koji je održavao tečaj, Kaličanin Slobodana. Naglasio je važnost tečaja za osobe sa invaliditetom neovisno da li su zaposleni ili u mirovini jer im se ovim edukacijama omogućuje pristup uslugama e- Građanin.
Ravnateljica CUK-a pozdravila je prisutne i istaknula kontinuitet suradnje UTIB-a i CUK-a koja traje već pet godina.
Povodom obilježavanja Međunarodnog dana rijetkih bolesti, treću godinu za redom stručni tim HSRB-a tokom veljače organizira kampanju u 20 hrvatskih gradova.
Dana 7. veljače (petak) 2020. godine posjetili su BBŽ i razgovarali sa zamjenicom župana Bojanom Hribljan o problemima osoba s invaliditetom a posebno onih s rijetkim bolestima. Naglašena je odlična suradnja s Udrugom tjelesnih invalida Bjelovar.
Stručni tim na čelu sa Sanjom Bulog, mag. psych. u 13:00 posjetio je Udrugu tjelesnih invalida Bjelovar gdje je organiziran susret i razgovor s predstavnicima Udruge i članovima koji boluju od rijetkih bolesti.
Tom prilikom naglašeno je: „Rijetke bolesti su prema definiciji one bolesti koje se javljaju na manje od 5 pojedinaca na 10.000 stanovnika. Iako rijetke, kada se uzme veliki broj rijetkih bolesti (između 6.000 i 7.000 različitih dijagnoza) dolazimo do podatka da u Europi od rijetkih bolesti boluje oko 6-8% cjelokupne populacije. Za pojedine, češće dijagnoze, postoje udruge pacijenata ali mnoge dijagnoze nemaju svoje udruge radi veoma malog broja oboljelih. Naime, unutar same grupe rijetkih bolesti, postoje i one koje su “vrlo rijetke”, te pogađaju jednu osobu na 100.000 stanovnika ili čak i manje. Takvi pacijenti su posebno izolirani i ranjivi. No, s obzirom da se većina oboljelih od rijetkih bolesti susreće sa sličnim problemima formiraju se udruge za sve rijetke bolesti koje okupljaju i udruge za pojedine dijagnoze i individualne članove.
S medicinske strane, to su najčešće kronične, degenerativne i smrtonosne bolesti, zbog čega je oboljelima značajno smanjena kvaliteta života, pogotovo jer su ovisni o tuđoj pomoći. Čest je slučaj da se takve bolesti kasno dijagnosticiraju, upravo zbog svoje rijetkosti.“
U UTIB-u osnovan je Klub rijetkih bolesti koji broji je 38 članova.
Udruga tjelesnih invalida Bjelovar uključena je u projekt „Korak bliže zaposlenju“ koji se financira iz Europskog socijalnog fonda u financijskom razdoblju 2014.-2020. u partnerstvu s Hrvatskom gospodarskom komorom Bjelovar i Hrvatskom obrtničkom komorom. Nositelj aktivnosti: Javna ustanova „Razvojna agencija Bjelovarsko-bilogorske županije“.
28. i 29. studenog 2019. godine održana je prva edukacija “Upravljanje Lokalnim partnerstvom za zapošljavanje Bjelovarsko-bilogorske županije”. Edukacija je obuhvatila prikaz recentnog stanja gospodarstva u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji, kretanja na tržištu rada u Županiji i pregled funkcioniranja Lokalnih partnerstava u Europskoj uniji i u svijetu.
28. i 29. siječnja 2020. te 4. veljače 2020. godine održana je druga edukacija pod nazivom “Povezivanje i razvoj Lokalnog partnerstva za zapošljavanje Bjelovarsko-bilogorske županije”. Edukacija je obuhvaćala analizu upitnika vezanog uz unaprjeđenje funkcioniranja LPZ-a BBŽ koji su ispunili članovi Lokalnog partnerstva a ticalo se ocjene dosadašnjeg funkcioniranja, načina informiranja o aktivnostima lokalnog partnerstva, vidljivosti u javnosti te prijedlozima za povećanje vidljivosti, internoj komunikaciji, informiranosti o aktivnostima LPZ BBŽ u javnosti i prijedlozima poboljšanja, organizacijskom modelu, financiranju, pravnom obliku kao i prijedlozima jačanja kapaciteta članova LPZ BBŽ.
Analizirala se Strategija razvoja ljudskih potencijala Bjelovarsko-bilogorske županije 2015.-2020. odnosno uloga i zadaci LPZ BBŽ, swot analiza, strateški ciljevi razvoja ljudskih potencijala u Županiji, praćenje provedbe Strategije i analiza mjera i aktivnosti.
U ime Udruge tjelesnih invalida Bjelovar u aktivnostima projekta sudjeluju stručna suradnica Tea Bošnjak, bacc. oec. i predsjednik Tomislav Novosel, prof.